۱۹ قالب برتر راست‌چین وردپرس

۵۵۵ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۵ فروردین ۱۴۰۰
زمان مطالعه: ۸ دقیقه
۱۹ قالب برتر راست‌چین وردپرس

تم وردپرس راست‌چین

آیا شما هم به دنبال بهترین قالب‌های راست‌چین وردپرس (RTL) می‌گردید؟ وجود قالب‌های وردپرس راست‌چین به این دلیل مهم است که قالب سایت‌های وردپرس در زبان‌هایی که از راست به چپ نوشته می‌‌شوند هم بتوانند عملکرد درستی داشته باشند. این توضیح از آن لحاظ حائز اهمیت است که علاوه بر زبان فارسی‌ زبان‌های راست‌چین دیگری (زبان‌های مشتق از خط‌های عربی، عبری، سریانی و برخی از زبان‌های آفریقایی و ...) هم وجود دارند که به وجود چنین قالب‌هایی نیازمندند. این مسئله نشان‌دهنده ضرورت وجود قالب‌های راست‌چین برای سایت‌های وردپرس و شدت اهمیت آن است. به همین دلیل تصمیم گرفتیم که در این مقاله به معرفی تعدادی از بهترین قالب‌های وردپرس راست‌چین در سطح دنیا بپردازیم.

ساخت یک سایت وردپرسی برای زبان‌های راست‌چین

وردپرس یک پلتفرم فوق‌العاده و ایدئال برای ساخت سایت در انواع زبان‌ها (چه راست‌چین و چه چپ‌چین) است. برای استفاده از همه امکانات وردپرس باید یک نسخه مستقل از وب‌سایت WordPress.org را تهیه و روی سرور میزبانتان نصب کنید. (برای مشاهده مقایسه WordPress.org (نسخه مستقل وردپرس) و WordPress.com (سرویس وبلاگ نویسی وردپرس) روی لینک‌های هریک از آن‌ها کلیک کنید)

برای راه‌اندازی یک وب‌سایت «خود میزبان» یا مستقل با WordPress.org به یک نام دامنه و همینطور اشتراک حساب میزبانی WordPress نیاز دارید. بعد از ثبت‌نام برای میزبانی وب می‌توانید برای اطلاع از چگونگی نصب وردپرس به این لینک مراجعه کنید. سپس وقت انتخاب و نصب قالب وردپرسی‌تان می‌رسد. برای آشنایی با بهترین قالب‌های وردپرس راست‌چین، در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

نتوصیه می‌کنیم برای ساخت وب‌سایت، دامنه و فضای هاست را از یک شرکت معتبر و قدرتمند خریداری کنید که در آینده دچار مشکل نشوید.

1. قالب The Coreتم وردپرس راست‌چین core

هسته (Core) یک قالب وردپرس چندمنظوره RTL است که شامل دو قالب آماده با قابلیت نصب آسان (تنها با یک کلیک) است. هردوی این قالب‌ها را می‌توان با استفاده از صفحه ساز داخلی و کشیدن و رها کردن (drag and drop) ویرایش کرد. این قالب دارای رنگ‌های نامحدود، انتخاب‌گر فونت، قالب صفحات، ویجت‌های سفارشی و ... است. همچنین این قالب با پشتیبانی از فروشگاه ساز ووکامرس (WooCommerce) این امکان را به شما می‌دهد که بتوانید به وب‌سایتتان یک فروشگاه آنلاین هم اضافه کنید.

2. قالب Aegaeusتم وردپرس راست‌چین 2

Aegaeus یکی از قالب‌های راست‌چین مدرن و مناسب جهت استفاده تجار است. این قالب که از قبل ترجمه و راست‌چین شده است می‌تواند برای سایت‌هایی استفاده شود که به‌وسیله WPML چند زبانه شده‌اند. به علاوه این قالب شامل مگا‌منوها، افزونه اسلایدر وردپرس، هدر چسبنده، فونت‌های گوگل، ده‌ها کد کوتاه، چندین ویجت سفارشی و قالب‌های انجمن bbPress و ... است.

3. قالب The Shutterتم وردپرس راست‌چین 3

The Shutter از بهترین قالب‌های وردپرس عکاسی به شمار می‌آید که دارای قابلیت پشتیبانی از زبان‌های راست‌چین شامل سه قالب وب‌سایت با محتوای آزمایشی است. این قالب‌ها می‌توانند با یک کلیک نصب شوند. The Shutter دارای یک صفحه ساز مجتمع، گالری تصاویر زیبا، بخش نمونه کارها و ... است و با قابلیت نصب فوق‌العاده آسان، پنل بسیار قدرتمندی را در خود جای داده است.

۴. قالب Architectoتم وردپرس راست‌چین 4

معمار (Architecto) یک قالب تجاری وردپرس مناسب برای معمارها، طراحان داخلی و مشاغل مشابه است که قابلیت راست‌چین شدن و پشتیبانی از وب‌سایت‌های چندزبانه را هم به‌طور کامل دارد، چراکه این قالب به‌طور پیش‌فرض ترجمه شده است. Architecto امکانات دیگری از قبیل ویجیت‌های سفارشی، سایدبارهای نامحدود، ۱۰ پوسته مختلف، هدرهای سفارشی ... را هم در خود جای داده است. به‌علاوه بهترین صفحه ساز رایگان و افزونه‌های کشویی، نصب آسان، پیشخوان قدرتمند و ... هم از دیگر مزایای این قالب به شمار می‌آیند.

5. قالب Philanthropy

تم وردپرس راست‌چین 5

Philanthropy یک قالب وردپرس با طراحی بسیار زیبا برای سایت‌های مؤسسات خیریه، مؤسسات غیرانتفاعی و مواردی از این قبیل است که با یک شیوه‌نامه راست‌چین خاص، انتخاب‌گر فونت و قابلیت نصب کامل نسخه آزمایشی همراه است. این قالب دارای یک صفحه ساز با قابلیت کشیدن و رها کردن (drag and drop page builder) است که با استفاده از آن می‌توانید صفحاتتان را به بهترین شکل ایجاد و طرح‌های سفارشی جدید را ویرایش کنید.

6. قالب Parallaxتم وردپرس راست‌چین 6

Parallax که برای طراحی وب‌سایت‌های انواع مشاغل مناسب است، دارای طراحی زیبایی است. تصویر پس‌زمینه تمام صفحه‌ای که در صفحه اصلی آن قرار گرفته باعث افزایش جذابیت این قالب شده است. این قالب شامل ۱۱ نوع هدر، بخش نمونه کار و اعضای گروه، نوارهای پیشرفت متحرک و یک شیوه‌نامه راست‌چین جداگانه و همینطور پنل گزینه‌های آسان و یک صفحه ساز یکپارچه است.

7. قالب The Flavour

تم وردپرس راست‌چین 7

The Flavour یکی از قالب‌های وردپرس شیک و مدرن با پشتیبانی کامل از زبان‌های راست‌چین و مناسب برای رستوران‌ها است که نسخه آزمایشی آن با یک کلیک نصب می‌شود. به علاوه لازم به ذکر است که این قالب از افزونه «بادی پرس» (BuddyPress) هم پشتیبانی می‌کند. این قالب فروشگاهی وردپرسی، در رنگ‌های مختلف و نامحدودی قابل‌استفاده و دارای افزونه صفحه ساز، اسلایدرهای مختلف، طرح‌بندی صفحه و قابلیت پشتیبانی از فونت‌های گوگل است. استفاده از The Flavour بسیار آسان است و برای آشنایی شما با فرآیند راه‌اندازی، یک پنل چند گزینه‌ای دارد.

بادی پرس یک افزونه وردپرس برای تبدیل سایت وردپرسیتان به یک شبکه اجتماعی است که با استفاده از آن می‌توانید بدون نوشتن حتی یک خط کد، سایت‌تان را از یک وب‌سایت معمولی به یک جامعه مجازی تبدیل کنید. این افزونه با پوسته‌ها و افزونه‌های مختلف وردپرس سازگاری دارد.

8. قالب Avant

تم وردپرس راست‌چین 8

Avant یک قالب وردپرس تجاری همه‌منظوره با پشتیبانی از زبان‌های راست‌چین است که شامل هفت طرح‌بندی وب‌سایت، قابلیت نصب نسخه آزمایشی با یک کلیک و یک افزونه صفحه ساز است. این قالب تمامی بهترین ویژگی‌های مورد انتظار از یک قالب مانند مگا‌منوها، ادغام رسانه‌های اجتماعی، ویجت‌های سفارشی، سایدبارهای چندگانه، حالت‌های هدر و ... را در خود جای داده است. Avant به‌طور کامل از تجارت الکترونیک پشتیبانی می‌کند و برای پشتیبانی از سایت‌های چندزبانه به‌طور پیش‌فرض ترجمه شده است.

9. قالب The Practice

تم وردپرس راست‌چین 9

The Practice یک قالب زیبای وردپرس با طراحی اختصاصی جهت استفاده شرکت‌های حقوقی و وکلا؛ با پشتیبانی کامل از زبان‌های راست‌چین (RTL) شامل شیوه‌نامه و انتخاب‌گر فونت راست‌چین است. قالب یاد شده شامل طرح رنگ‌های مختلف و نامحدود، فرصت‌های انتخاب طرح چندگانه، بخش نمونه کار و رویدادها، نقشه گوگل، فرم تماس با ما و ... است.

10. قالب Aurilتم وردپرس راست‌چین 10

این قالب وردپرس با ظرافت خاصی جهت استفاده نمایندگی‌های فروش خودرو، مکانیک‌ها و مشاغل مشابه طراحی و ساخته شده است که همه ویژگی‌های مورد انتظارتان از بهترین قالب را با خود به همراه دارد. ویژگی‌هایی مثل صفحه ساز، اسلایدر، فرم تماس. قالب Auril به‌طور پیش‌فرض؛ با شیوه‌نامه‌ای خاص و گزینه‌های پیشرفته عکاسی، از RTL یا همان زبان‌ها و قالب‌های راست‌چین پشتیبانی می‌کند. نصب این قالب بسیار ساده و آسان است و برای اینکه وب‌سایتتان منحصربه‌فرد به نظر برسد امکانات مختلفی از گزینه‌های سفارشی را در اختیارتان می‌گذارد.

11. قالب Hestia

تم وردپرس راست‌چین 11

قالب Hestia یکی دیگر از قالب‌های دارای قابلیت راست‌چین (به صورت پیش‌فرض) است که از دوست‌داشتنی‌ترین قالب‌های رایگان وردپرس برای وبلاگ نویسان و مشاغل به شمار می‌آید و می‌تواند در وب‌سایت‌های چند زبانه مورد استفاده قرار بگیرد. همچنین یک افزونه به همراه خود دارد که گواهی‌نامه مشتریان، خدمات و بخش صفحه اصلی را به وب‌سایتتان اضافه می‌کند. Hestia با افزونه‌های صفحه ساز رایگان معروف سازگار است و به صورت پیش‌فرض از ووکامرس پشتیبانی می‌کند.

12. قالب Agency

تم وردپرس راست‌چین 12

Agency قالب نمایشی برای مشاغل، سازمان‌ها و طراحان است که از زبان‌های راست‌چین پشتیبانی می‌کند. بخش نمونه کارهای این قالب که می‌تواند تصاویر را به صورت تکی یا مجموعه‌ای از چند تصویر نشان بدهد، به شکل خیلی زیبایی طراحی شده است. قالب Agency که گواهی‌نامه‌ها، اعضای گروه و بخش‌های برجسته را در خود جای داده است، نصب آسانی دارد و شامل وارد‌کننده محتوی آزمایشی، صفحه ساز و صفحه گزینه‌های سفارشی قالب است.

13. قالب Writee

تم وردپرس راست‌چین 13

یکی از قالب‌های وبلاگ نویسی رایگان که در جایگاه بهتری نسبت به هم نوعان خود قرار دارد Writee است و برای استفاده مؤلفان، نویسندگان و وبلاگ نویسان مناسب است. این قالب دارای یک نوار لغزنده است که بر روی محتوای برجسته در قسمت بالای وبلاگتان قرار می‌گیرد و آخرین پست‌های وبلاگتان را دنبال می‌کند. فرآیند نصب قالب وردپرس Writee بسیار ساده است و با استفاده از سفارشی ساز آنلاین هم می‌توان همه گزینه‌ها را به راحتی پبکربندی کرد. به‌علاوه لازم به ذکر است که این قالب از لحاظ عملکرد و سرعت و همچنین سازگاری با افزونه‌های صفحه ساز معروف آزمایش و تضمین شده است.

14. قالب Fullscreen

تم وردپرس راست‌چین 14

Fullscreen یک قالب وردپرس مجلل برای عکاسان، هنرمندان و طراحان است. مهم‌ترین ویژگی این قالب، گالری تمام صفحه‌ای است که به شما اجازه می‌دهد کارتان را در رأس توجه و مرکز صفحه وب‌سایتتان قرار دهید. این قالب دارای ویجت‌های سفارشی برای پست‌های برتر و ویژه و توئیت‌های اخیر، یک منوی هدایت‌گر مینیمالیستی، بخش بلاگ‌ها و محتوی صفحه است. از دیگر مزایای این قالب می‌توان به دارا بودن هفت پوسته قالب و گزینه‌های قالب‌بندی چندگانه اشاره کرد.

15. قالب OceanWP

تم وردپرس راست‌چین 15

یکی دیگر از دوست‌داشتنی‌ترین قالب‌های وردپرس رایگان که برای وب‌سایت‌های مختلفی مثل سایت‌هایی با زبان راست‌چین و همین‌طور سایت‌های چندزبانه مناسب است قالب OceanWP است. این قالب افزونه‌ای دارد که به شما اجازه می‌دهد ویجت‌های سفارشی، متاباکس‌ها و گزینه‌های سفارشی بیشتری را به وب‌سایتتان اضافه کنید. صفحه اصلی OceanWP توسط یک اسلایدر بخش‌های مختلف سایتتان را دنبال می‌کند. همچنین از لحاظ کار با صفحه سازهای معروف، عملکرد مناسبی دارد که به شما اجازه می‌دهد صفحاتتان را به‌طور سفارشی طرح‌بندی کنید.

16. قالب Alder

تم وردپرس راست‌چین 16

اگر به دنبال یک قالب وردپرس تک‌صفحه‌ای راست‌چین می‌گردید Alder گزینه مناسبی است، البته Alder در وب‌سایت‌های چندصفحه‌ای هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. قالبی با همراهی شش استایل منحصربه‌فرد که می‌توانید از آن‌ها به‌عنوان نقطه آغازین استفاده کنید. Alder دارای صفحه ساز و پنل مدیریتی قدرتمند برای کمک به سفارشی‌سازی قالب متناسب با نیازهایتان است. این قالب به‌طور پیش‌فرض و با انضمام فونت‌های گوگل، فایل‌های ترجمه و پشتیبانی از WPML راست‌چین شده است. همچنین شامل طرح‌بندی چندگانه صفحات، روش‌های ناوبری منو، گزینه‌های هدر و پس‌زمینه، ویجت‌های سفارشی و قالب‌های نمونه کارها است.

17. قالب Boron

تم وردپرس راست‌چین 17

Boron یک قالب وردپرس با طراحی خاص و منحصربه‌فرد است که برای استفاده طراحان گرافیکی، عکاس‌ها و هنرمندان مناسب است. در ساختار این قالب برای بارگذاری سریع‌تر پست‌ها و نمایش آن‌ها در یک طرح شبکه‌ای زیبا از Ajax استفاده شده است. قالب مذکور دارای قابلیت پیمایش بی‌نهایت، فرم جست‌و‌جوی تمام صفحه و حالات منوی اجتماعی است. همچنین لازم به ذکر است که Boron به‌طور پیش‌فرض راست‌چین شده است و فرآیند نصب فوق‌العاده آسانی دارد. همه گزینه‌های قالب در بخش سفارشی‌سازی آن هم در دسترس هستند.

18. قالب Nectar

تم وردپرس راست‌چین 18

یکی از قالب‌های وردپرس مناسب برای وب‌سایت‌های تجاری قالب Nectar با رنگ‌های زیبا و طرح‌های جادار است که به خوبی ساخته شده است. از ویژگی‌های این قالب می‌توان به اسلایدر زیبای موجود در صفحه اصلی اشاره کرد که برای حرکت و نمایش مهم‌ترین محتوای شما تعبیه شده و دارای بخشی برای افزودن نمونه کارها و گواهی‌نامه‌ها است. Nectar نصب آسانی دارد و از طریق پنل سفارشی‌اش می‌توانید همه چیز را پیاده‌سازی کنید.

19. قالب Responsive Pro

تم وردپرس راست‌چین 19

یک قالب سفارشی قدرتمند و مناسب برای استفاده وب‌سایت‌ها و وبلاگ‌های تجاری است که شامل ۱۲ طرح رنگی زیبا، ۴ مکان منوی ناوبری، پشتیبانی از زبان‌های راست‌چین، فونت‌های گوگل و ...می‌شود. Responsive Pro دارای یک پنل قدرتمند برای کمک به سفارشی‌سازی و شخصی‌سازی قالب مطابق با نیازمندی‌های شما است و به‌طور پیش‌فرض با ووکامرس و WPML (برای وب‌سایت‌های چندزبانه) کار می‌کند.

بررسی سازگاری قالب وردپرس با زبان‌های راست‌چین

بعضی از قالب‌های رایگان و پولی وردپرس، برخی از موارد اساسی را به‌طور راست‌چین ارائه می‌دهند، اما به‌طور پیش‌فرض بدون ایجاد تغییر حالت در قالب وردپرس‌تان نمی‌توانید چگونگی تغییرات ایجاد شده در دسته‌بندی زبان‌های راست‌چین را مشاهده کنید. اما در ادامه روشی را به شما معرفی می‌کنیم که به‌وسیله آن می‌توانید بدون اضافه کردن حتی یک خط کد، راست‌چین بودن یا نبودن قالب را بررسی کنید. برای این کار باید ابتدا افزونه‌ بررسی راست‌چین (RTL tester) را نصب کنید. (اگر تابه‌حال افزونه‌ای نصب نکرده‌اید یا اینکه در انجام این کار با مشکل مواجه می‌شوید می‌توانید راهنمای نصب افزونه‌های وردپرس را مطالعه کنید.) بعد از فعال‌سازی افزونه، کلیدی برای تغییر حالت قالب به وضعیت راست‌چین به نوار مدیریت وردپرستان اضافه می‌شود که با کلیک بر روی آن، وب‌سایتتان راست‌چین خواهد شد، با انجام این کار می‌توانید ببینید که دسته‌ها و منوهای قالب سایتتان چه تغییری می‌کنند.

تم وردپرس راست‌چین 20

امیدواریم که این مقاله به شما در پیدا کردن مناسب‌ترین قالب وردپرس و بهبود وضعیت سایتتان کمک کرده باشد. در صورتی که از این مقاله خوشتان آمده است به شما توصیه می‌کنیم که مطالب زیر را هم از دست ندهید:

#

بر اساس رای ۵ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
wpbeginner
۱ دیدگاه برای «۱۹ قالب برتر راست‌چین وردپرس»

از 27 می 2003 که برای اولین بار وردپرس منتشر شده تا به امروز، قالب های وردپرس بهترین و سریعترین راهکارهای طراحی وب سایت آماده هستن. تمامی قالب هایی که در بالا نام بردین نسخه انگلیسی و راست چین نشده هستند. و معمولا بدرد ما نمی خورن یا باید کاملا فارسی بشن.
بنابراین از نهایتا برمی گردیم به آموزش فارسی سازی قالب.
ممنون از مطلب خوبتون

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *