۱۰ اپلیکیشن اندروید برای فیلم‌برداری از صفحه نمایش

۴۴۷۹ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۳۰ دی ۱۳۹۸
زمان مطالعه: ۴ دقیقه
۱۰ اپلیکیشن اندروید برای فیلم‌برداری از صفحه نمایش

فیلم‌برداری از صفحه نمایش یکی از نیازهای عمده کاربران گوشی و تبلت‌های اندرویدی است. با فیلم‌برداری از صفحه نمایش شاید بخواهید مهارت‌تان در بازی کردن را به رخ دوستانتان بکشید و یا شاید قصد دارید یک فیلم آموزشی تهیه کنید. هزاران اپلیکیشن اندروید برای فیلمبرداری از صفحه نمایش وجود دارد. معیار برتری این برنامه‌ها معمولاً توانایی رندر کردن (rendering) و یا کاربرپسند بودن آن‌ها است. ما در اینجا با معرفی انواع اپلیکیشن‌های فیلمبرداری از صفحه نمایش قصد داریم به شما در انتخاب بهترین آن‌ها کمک کنیم.

1- AZ Screen Recorder

AZ یکی از محبوب ترین اپلیکیشن‌های فیلم برداری از صفحه در Google Play Store است. به غیر از توانایی آن در فیلمبرداری با کیفیت HD و FullHD، این برنامه تنها برنامه موجود در این لیست است که توانایی توقف (Pause) و ادامه ضبط (Resume) را دارد. هم‌چنین شما می‌توانید در هنگام ضبط از میکروفون و یا دیگر ورودی‌های صدا استفاده کنید. برخلاف دیگر اپلیکیشن‌های رایگان این برنامه بر روی ویدئوهای ضبط شده توسط آن واترمارک نمی‌زند و همین مسئله به محبوبیت آن افزوده است.

دانلود

2- Mobizen Screen Recorder

Mobizen یک اپلیکیشن فیلم‌برداری از صفحه کاربرپسند است که امکان ضبط و ویرایش ویدئو را به کاربر می‌دهد. این برنامه دارای قابلیت فیلمبرداری FullHD با رزولوشن 1080p، کیفیت 12Mbps و سرعت 60FPS است. شما می‌توانید از موسیقی دلخواه یا صدای خودتان به عنوان پس زمینه ویدئو استفاده کنید. Mobizen یکی دیگر از اپلیکیشن‌های رایگان است که بر روی ویدئوهایش واترمارک نمی‌زند.

دانلود

3- Stream

این برنامه تا حدودی با دیگر برای نامه‌های فیلمبرداری از صفحه متفاوت است. Stream به شما اجازه می‌دهد که پخش زنده ویدئو داشته باشید، ویدئوهای زنده دیگران را مشاهده کنید و روی آن‌ها چت کنید.

امکان فیلم‌برداری از صفحه یکی از قابلیت‌های که است که Stream در اختیار کاربران قرار می‌دهد. با Stream حتی می‌توانید بازی کردن‌هایتان را به صورت زنده پخش کنید. برای شروع کار با Stream تنها کافیست با استفاده از حساب کاربری گوگل، فیسبوک، توییتر و یا هر ایمیلی که دارید در آن عضو شوید.

دانلود

4- Vysor

Vysor صفحه نمایش دستگاه اندرویدی شما را به روی کامپیوتر منتقل می‌کند. شما می‌توانید گوشی و تبلت‌تان را به کمک صفحه کلید و موس کنترل کنید. همچنین می‌توانید بازی‌های محبوب‌تان را روی کامپیوتر انجام دهید. تنها مشکل این برنامه آن است که داشتن کیفیت HD رایگان نیست و باید برای آن هزینه پرداخت کنید.

دانلود

5- Google Play Games

بله درست متوجه شدید. این برنامه از چیزی که فکر میکردید قابلیت‌های بیشتری دارد. Google Play Games فقط برای مدیریت پروفایل  گیمینگ (Gaming) شما نیست. بلکه یک قابلیت درون برنامه‌ای برای ضبط ویدئو از صفحه نمایش هم دارد.

برای ضبط ویدئو، در بالای صفحه توضیحات بازی روی دکمه record بزنید. این برنامه می‌تواند با کیفیت‌های 720p و 480p به ضبط ویدئو بپردازد ولی متأسفانه کیفیت 1080p را ندارد.

دانلود

6- AirShou Screen Recorder

AirShou یکی از اپلیکیشن‌های محبوب برای فیلم‌برداری از صفحه نمایش است که نیازی به روت بودن دستگاه شما هم ندارد. AirShou به شما امکان ضبط ویدئو از صفحه نمایش با دو کیفیت HD و FullHD را می‌دهد بدون آنکه بر عملکرد دستگاه شما تاثیر منفی بگذارد. این برنامه قابلیت آن را دارد که تصویر چهره و احساسات شما را نیز در یک کادر کوچک در ویدئو ضبط کند. از دیگر قابلیت‌های این برنامه آن است که در حین ضبط ویدئو می‌توانید صدای خود را نیز به ویدئو اضافه کنید. به همین خاطر این برنامه برای ساختن ویدئوهای آموزشی و یا ضبط صحبت در حین بازی کردن بسیار مناسب است.

دانلود

7- iLos

iLos از معدود اپلیکیشن‌هایی است که دارای قابلیت ضبط با چندین رزولوشن مختلف ( مثل 1280Í720 یا 1920Í1080) می‌باشد. iLos یک نرم‌افزار کاربر پسند است که امکانات متنوعی را تنها با چند لمس ساده در اختیار شما می‌گذارد. این برنامه بر روی ویدئوهایش واترمارک نمی‌زند ولی برای استفاده از برخی امکانات ویژه آن لازم است هزینه بپردازید.

دانلود

8- Rec

این برنامه برای اندروید 5 و بالاتر بدون نیاز به روت کردن کار می‌کند ولی برای ورژن‌های قدیمی‌تر مثل اندروید 4.4 نیاز به روت کردن دستگاه دارید. Rec. یک برنامه فیلم‌برداری از صفحه حرفه‌ای است که به شما امکان ضبط ویدئو با تنظیمات متفاوتی را می‌دهد. شما می‌توانید بدون تلف کردن وقت‌تان به خاطر نشستن پای کامپیوتر تا بیش از یک ساعت ویدئو ضبط کنید. فرایند ضبط ویدئو با تکان دادن گوشی یا تبلت یا خاموش کردن صفحه آن متوقف می‌شود.

دانلود

9- Telecine

اگر به دنبال یک برنامه دم دستی و سریع هستید Telecine مخصوص شماست. Telecine بازخوردهای مثبت متعددی را از کاربران و منتقدین داشته است. این برنامه دارای یک عملکرد خوب و باثبات است. به علاوه خبری از درج نام برنامه بر روی ویدئوهای ضبط شده توسط آن نیست. در هنگام ضبط ویدئو، صفحه برنامه ناپدید می‌شود و برای ظاهر شدن مجدد ابزارهای کنترلی برنامه فقط کافیست گوشه‌ای از صفحه را لمس کنید تا آن‌ها ظاهر شوند.

دانلود

10- One Shot Screen Recorder

One Shot Screen Recorder یکی از هوشمندترین برنامه‌های ضبط ویدئو است که فراتر از انتظار شما ظاهر می‌شود. معمولا در انتهای ضبط، ممکن است قسمت‌های اضافی‌ای به صورت ناخواسته ضبط شوند. برای حذف این قسمت‌ها نیاز به نرم‌افزارهای ویرایش فیلم دارید. One Shot Screen Recorder با استفاده از امکان Disable Recorfer شما را از این کار بی‌نیار می‌کند. شاید لازم باشد بدانید که روی ویدئوهای ضبط شده با این برنامه، نام آن درج می‌شود. هم‌چنین توجه کنید که برای جلوگیری از بروز UI crash، تیک گزینه «Don’t shot again» را برداشته باشید.

دانلود

جمع‌بندی

ممکن است انتخاب یک برنامه از بین 10 برنامه‌ای که معرفی شد کار آسانی نباشد. مقایسه نیاز‌های شما با امکاناتی که هر اپلیکیشن دارد به شما در راه رسیدن به اپلیکیشن دلخواهتان کمک می‌کند. معیار انتخاب بهترین اپلیکیشن فیلم‌برداری از صفحه، کیفیت امکانات آن و کاربرپسند بودن آن است. اکثر این برنامه‌ها از اندروید 5 و بالاتر پشتیبانی می‌کنند اما اگر از نسخه‌های قدیمی‌تر اندروید استفاده می‌کنید ممکن است لازم باشد دستگاهتان را روت کنید.

در پایان، لازم است به این نکته نیز اشاره کنیم که ممکن است هدف از فیلم‌برداری از صفحه نمایش موبایل تهیه ویدیوهای آموزشی باشد. اگر چنین قصدی را دارید، «فرادرس» که تا به امروز بیش از ۱۵.۰۰۰ ساعت آموزش را توسط ۱.۵۰۰ عضو هیئت علمی خود به انتشار رسانده، می‌تواند بستر مناسبی برای انتشار آموزش‌ها و تجربیات آموزشی‌تان باشد و به شما در رسیدن به چند صد هزار مخاطب برای آموزش‌هایتان یاری برساند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر برای تدریس در فرادرس روی این لینک (+) کلیک کنید.

بر اساس رای ۱۲۱ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
systweak
۱۶ دیدگاه برای «۱۰ اپلیکیشن اندروید برای فیلم‌برداری از صفحه نمایش»

ممنون
مفید بود

سپاس
عالی بود

سلام
چطور میشه متوجه شد که گوشی با صفحه خاموش از شما فیلم میگیره?

سلام من برنامه ای میخوام که حجم ویدئوهای ضبط شده، کم باشه، لطفا راهنمایی میکنید؟

سلام، سالها پیش حدود ۱۳۹۶ از فرادرس، درس ها و آموزش های مورد علاقه ام را خریدم و لینک آن برایم در ایمیلم ارسال شد
ولی همه دروس را باز نکردم .خیلی ها را گذاشتم سر فرصت
چون فقط بحث علاقه بود .
شاید ۱۰ الی ۱۵ درس آموزشی باقی ماند در ایمیلم
حالا با مراجعه به ایمیلم نتوانستم آنها را بازیابی کنم
آیا فرادرس منبعی برای رفرنس دارد که بتواند خریدهای گذشته افرادی مانند بنده را با نام و نام خانوادگی یا شماره تلفن بازیابی کند؟ راهکاری هست که به بنده کمک کنید تا آن دروس را بتوانم استفاده کنم،اکثرا آموزش کورل و ایلوستریتور و این جور نرم افزار ها بود.
کمک کنید تا هزینه هایی که کردم قابل استفاده باشد.
ممنون

با سلام؛

با مراجعه بخش «تماس با ما»‌ از این لینک می‌توانید مشکل خود را از طریق ایمیل مطرح کنید یا تماس بگیرید تا همکاران بخش پشتیبانی در این رابطه به شما کمک کنند.

با تشکر

می‌خوام یه برنامه پیدا کنم که اگر میکروفن رو خاموش کردم بشه صدا های خود گوشیم ضبط بشه برنامه ای سراغ دارید؟؟

کدوم برنامه نوشتن سیستمی داره قلم نه تایپ

سلام خسته نباشید
من میخوام با Az Recorder گیم پلی پابجی ضبط کنم وقتی میزارم رو حالت Internal Audio صدای بازی و صدای هم تیمی هام رو ضبط میکنه ولی صدای خودم رو ضبط نمی کنه میخوام بدونم راهی هست که این مشکل رو حل کنم؟؟

در برنامه rec و AZ و موبیزن این حالت هست
باید بذارید روی حالت صدای رسانه
□حالت صدای رسانه
□حالت صدای میکروفون بدون رسانه
□حالت صدای میکروفون
□حالت میکروفون و رسانه همزمان

این ۴ تا حالت معمولا در برنامه ها هست
در برخی ۳ حالت هست
معمولا پاسخ نیاز شما را میده.

چطور میکروفون رو باید غیر فعال کرد

سلام.
تبلتی که دوستمون فرمودند رو بنده هم دارم. آخرین نسخه رسمی اندروید این تبلت همون 4.2 هست و دیگه نمیشه ارتقائش داد.
سپاس

باید در تنضیمات میکروفون را غیر فعال کنی

سلام خواهش میکنم راهنماییم کنید من باید کلاسامو توی گوشی ضبط کنم ولی هرچی برنامه پیدا میکنم صدای بیرون رو هم ضبط میکنه من چی داتلود کنم که فقط صدای خود گوشی ضبط بشه

سلام خسته نباشید ترو خدا کمکم کنید من یک معلمم و می خوام تو این دوره کرونا تو تابستان برای بچه هام فیلم درسی ضبط کنم من تبل گلکسی نت ۱۰.۱ N8000 دارم ک حدود شش سال پیش خریده ام اندروید ان ۴.۲ می باشد و یک بار روت شده است می توانید به بنده کمک کنید و برنامه ای برای ضبط از صفحه به بنده پیشنهاد بدید لازم به ذکر است racme روی ان کار نمی کند سپاس قربان

باید اندروید گوشیتو ارتقا بدی بعدش
AZscreen recorder
دان کنید

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *