موفق‌ترین سایت‌های وردپرسی

۳۲ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۰۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
زمان مطالعه: ۵ دقیقه
موفق‌ترین سایت‌های وردپرسی

در سراسر دنیا سایت‌های زیادی با سیستم مدیریت محتوای وردپرس راه‌اندازی شده‌اند؛ در این میان طراحی‌های بسیار جذاب و پرطرفداری وجود دارند که دیدن آن‌ها خالی از لطف نیست. با دیدن نمونه سایت‌های وردپرسی موفق، می‌توانید از آن‌ها برای راه‌اندازی، بهبود و توسعه سایت‌تان الگو بگیرید. در این مطلب با بهترین سایت‌های وردپرسی آشنا می‌شوید که توصیه می‌شود آن‌ها را ببینید.

1. وب‌سایت مؤسسه خیریه اوباما

وب‌سایت مؤسسه خیریه اوباما

سایت مؤسسه غیرانتفاعی باراک اوباما، یک طراحی منحصربفرد و زیبا را به شما نشان می‌دهد که بیانگر چشم‌انداز و مأموریت این مؤسسه است. در طراحی این وب‌سایت، از فونت‌های بزرگی همچون «Maintree» برای متن پاراگراف‌ها و «Gotham SSM» برای تیترها استفاده شده‌است. یک منوی ناوبری جمع شونده (collapsed navigation menu) در سمت چپ دارد که قرار گرفتن نشانگر موس روی گزینه‌های آن باعث تغییر وضعیت و حرکت آن‌ها می‌شود. به جز تایپوگرافی و طراحی ساده و شفافی که دارد، از داده‌های چند رسانه‌ای، اشتراک در شبکه‌های اجتماعی و چند صفحه نمونه هم برای ارائه یک تجربه کاربری لذت‌بخش پشتیبانی می‌کند.

2. وب‌سایت بازی «Angry Birds»

وب‌سایت بازی «Angry Birds»

سایت رسمی بازی  Angry Birds که با گرافیک بصری سرگرم کننده بازی در پس‌زمینه هر صفحه، یک طراحی ساده را به شما نشان می‌دهد. عملکرد این سایت برای حفظ رویکرد و هدف بازی، فوق‌العاده است.

3. وب‌سایت 99Uوب‌سایت 99U

وبلاگ آموزشی و طراحی «99U»، مخصوص افراد خلاق و نوآور است. 99u برای صفحه اصلی خودش از یک قالب مجله استفاده کرده که در بالای آن یک منوی راهبری چسبنده (sticky navigation menu) قرار گرفته و تصاویر جذابی به‌صورت پنجره‌های کنار هم، در آن نشان داده می‌شوند.

4. وب‌سایت Creative Ad Awards

وب‌سایت Creative Ad Awards

«Creative Ad Awards»، جایی است برای تجلیل از بهترین و خلاقانه‌ترین تبلیغات سراسر دنیا. دارای یک تصویر پس‌زمینه بزرگ تمام صفحه در بالای سایت است که در زیر آن سرچ باکس یا همان کادر جستجو، دسته‌بندی‌های قابل فیلتر و یک صفحه موزاییکی از پست‌های اخیر دیده می‌شوند.

5. وب‌سایت The Next Web

وب‌سایت The Next Web

یک مجله اینترنتی پیشتاز در زمینه تکنولوژی، علم و اینترنت است. در صفحه اصلی سایت The Next Web، یک قالب مجله به‌کاررفته که در قسمت بالای آن،داستان‌های ویژه، آخرین مقالات سایت و به‌دنبال آن، آخرین پست‌های دسته‌بندی شده و بخش‌های سفارشی؛ مانند: «آخرین معاملات آنلاین» دیده می‌شوند. این قالب از تکنولوژی‌هایی مانند: lazy loading، CDN، agressive caching برای بهبود سرعت و عملکرد سایت استفاده می‌کند.

6. وب‌سایت آژانس خلاقیت فرانسوی Studio OUAM

وب‌سایت آژانس خلاقیت فرانسوی Studio OUAM

«Studio OUAM» یک آژانس خلاقیت فرانسوی است که متخصص برندسازی و ساخت هویت بصری است. در صفحه اصلی این سایت، یک تایپوگرافی زیبا، انیمیشن‌های زیبایی که به نشانگر موس (مکان نما) حساس هستند، جلوه‌های پارالاکس زیبا و انیمیشن‌های روی اسکرول به چشم می‌خورند.

7. وب‌سایت کنترل مواد غذایی Analytica Projects

وب‌سایت کنترل مواد غذایی Analytica Projects

یکی از مراکز پیشرو در زمینه کنترل کیفیت مواد غذایی است. در صفحه اصلی سایت Analytica Projects، یک انیمیشن تعاملی قرار گرفته که بخش‌هایی از یک فرآیند تضمین کیفیت را به کاربران نشان می‌دهد و با اسکرول کردن صفحه به پایین، کامل می‌شود.

8. وب‌سایت استودیوی دیجیتال خلاق Animal Logic

وب‌سایت استودیوی دیجیتال خلاق Animal Logic

در بالای صفحه اصلی سایت این استودیوی دیجیتال خلاق، یک اسلایدر ویدئویی زیبا و در کنار آن، آثارشان در فیلم‌های برتر هالیوودی به‌صورت کادرهای موزاییکی در کنار هم به نمایش درآمده‌اند. در Animal Logic بعد از اسلایدر، بخش‌های مختلفی با استفاده از انیمیشن‌های CSS نشان داده شده‌اند.

9. وب‌سایت Gretteوب‌سایت Grette

«Grette»، یک شرکت نروژی فعال در زمینه قانون کسب‌وکار است. سایت این شرکت از یک طراحی مینیمالیستی، منوی جمع شونده، پروفایل کارکنان و صفحات تخصصی بهره می‌برد.

10. وب‌سایت 10×17

وب‌سایت 10×17

سایت «10×17»، پروژه اجرا شده توسط 26 هنرمند است که در آن، آلبوم‌های موردعلاقه خودشان در سال 2017 را به‌صورت بصری تفسیر و با شمارش معکوس به نمایش گذاشته‌اند. در این سایت، نمایشگاهی از آثار هنری هنرمندان و آهنگ‌های منتخب آن‌ها وجود دارد که هم به‌صورت آنلاین و هم آفلاین (بعد از دانلود) در دسترس کاربران قرار دارند. به‌طور کلی، طراحی جذاب، تعاملی و رنگارنگی دارد.

11. وب‌سایت American Scraps

وب‌سایت American Scraps

در سایت «American Scraps»، کوته‌نوشت‌های طنزآمیزی که به‌صورت ساختگی درباره تاریخ امریکا نوشته شده‌اند، منتشر می‌شوند. در بالای صفحه اصلی این سایت، آخرین کوته‌نوشت ثبت شده و به دنبال آن، دیگر کوته‌نوشت‌های اخیر آمده‌اند. اگر کاربران کمی که از میانه صفحه رو به پایین حرکت کنند، یک نوار زمانی یا تایم‌لاین (timeline) مبتنی بر تاریخ را می‌بینند که مطالب مربوط به تاریخ‌های مختلف را در بر گرفته است.

12. وب‌سایت 99% Invisible

وب‌سایت 99% Invisible

یکی از محبوب‌ترین پادکست‌های مربوط به طراحی، سایت «99% Invisible» است. طراحی زیبا و فوق‌العاده این سایت نویگیشن (navigation) ساده‌ای دارد که همین ویژگی، باعث دسترسی سریع به آخرین اپیزودهای آن می‌شود. در واقع یک پخش کننده پادکست زیبا است که به شکل طراحی وب نمایان شده است.

13. وب‌سایت RUYA

وب‌سایت RUYA

آژانس برندینگ و طراحی هویتی «RUYA» که در امارات متحده عربی قرار دارد، از تصاویر زیبا و یک نویگیشن روان در طراحی منحصربه‌فرد خودش استفاده کرده است.

14. وب‌سایت شرکت حامی محیط زیست method

وب‌سایت شرکت حامی محیط‌زیست method

«method»، یک تولیدکننده محصولات پاک‌کننده سازگار با محیط زیست است. اگر سری به سایت این شرکت بزنید، با تصاویر پس‌زمینه رنگارنگ، انیمیشن‌های زیبا و یک مگا منو در بالای صفحه مواجه می‌شوید که طرح کلی آن را بسیار جذاب و منحصربه‌فرد کرده است.

15. وب‌سایت آژانس خلاقیت Unconquered

وب‌سایت آژانس خلاقیت Unconquered

آژانس خلاقیت فعال در نیویورک سیتی که متخصص توسعه برند است. در صفحه اصلی «Unconquered»، یک اسلایدر ویدئویی زیبا و یک لوگوی لغزنده (متحرک) که در تمام صفحه، روی نشانگر مأوس حرکت می‌کند، دیده می‌شوند.

16. وب‌سایت باغ‌وحش هیوستون

وب‌سایت باغ‌وحش هیوستون

اولین چیزهایی که در سایت مفید و آموزنده باغ‌وحش هیوستون (Houston Zoo) به چشم می‌خورند، لوگوی سفارشی، ساعات کاری و یک منوی ناوبری (navigation menu) در قسمت بالایی صفحه هستند. صفحه اصلی این سایت دارای بخش‌های موزاییکی برای نمایش کادرهای کوچک در کنار هم و یک کلید با عنوان «More» برای دسترسی به موارد بیشتر است.

17. وب‌سایت پوشاک ورزشی Protest

وب‌سایت پوشاک ورزشی Protest

«Protest»، این شرکت هلندی تولیدکننده پوشاک ورزشی، برای هدر سایتش از تصویر یک محصول به اضافه دسته‌بندی محصولات استفاده کرده است. فروشگاه اینترنتی این سایت بر پایه ووکامرس راه‌اندازی شده و صفحات اختصاصی محصولات مختلف در این فروشگاه، از طراحی تعاملی فوق‌العاده‌ای بهره می‌برند.

18. وب‌سایت فروشگاه هنری The Cool Club

وب‌سایت فروشگاه هنری The Cool Club

سایت «The Cool Club»، یک فروشگاه مخصوص تزئینات دیواری و کارت‌های بازی با طراحی خاص و منحصربه‌فرد است. نمایش این محصولات بر روی سایت، به خودی خود، موجب ارتقای کیفیت طراحی بصری آن می‌شوند. فروشگاه سرگرم‌کننده The Cool Club بر پایه ووکامرس راه‌اندازی شده است.

19. وب‌سایت Nove

وب‌سایت Nove

سازمان مشاوره «Nove»، به مشاغل و کسب‌و‌کارهای مختلف کمک می‌کند که با مؤسسات اروپایی تعامل داشته باشند. وب‌سایت این سازمان، در طراحی منحصربه‌فرد خودش از یک پس‌زمینه ویدئویی فوق‌العاده، منوهای شفاف و قالب‌های سفارشی صفحات برای قسمت‌های دیگر استفاده کرده است.

20. وب‌سایت فیلم‌سازی خصوصی Jony Guedj

وب‌سایت فیلم‌سازی خصوصی Jony Guedj

«Jony Guedj»، سایتی مخصوص کارگردانی و ساخت مستقل فیلم به‌صورت برون‌سپاری است. در این سایت از نوارهای رنگی SMPTE که در ایران بیشتر ما را به زمان‌های قدیم و ساعت پایان برنامه‌ها می‌برد، برای پیمایش افقی و مرور نمونه کارهای هنرمندان با حرکت مأوس بر روی آن، استفاده می‌شود. همین طراحی غیرمعمول و مینیمالیستی است که باعث افزایش جذابیت سایت Jony Guedj می‌شود.

21. وب‌‌سایت Awesome Motive

وب‌‌سایت Awesome Motive

«Awesome Motive»، شرکت مادر سایت «WPBeginner» (منبع همین مطلب) است. اگر نگاهی به طراحی جدید این سایت بیاندازید، طراحی ساده و ظریفی را می‌بینید که برای هدر از یک تصویر گرافیکی لطیف و متنی شامل مأموریت شرکت، به‌عنوان پیام خوشامدگویی استفاده کرده است. درست زیر هدر، یک شمارنده برای نمایش آمار استفاده از خدمات و ابزارهای این سایت، به‌اضافه محصولات، فرصت‌های شغلی و... به چشم می‌خورند.

با وردپرس یک سایت منحصربه‌فرد برای خودتان بسازید

تمامی سایت‌های معرفی شده در این مطلب، با استفاده از تکنولوژی‌های مختلف و هرکدام با یک طراحی سفارشی و منحصربه‌فرد ساخته شده اند. تنها چیز مشترکی که میان این سایت‌ها وجود دارد، استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس است. وقتی از وردپرس حرف می‌زنیم به سایت «WordPress.org» اشاره می‌کنیم که یک نسخه مستقل از سیستم مدیریت محتوای وردپرس را برای اینکه افراد بتوانند با دانلود و نصب آن بر روی هاست و دامنه‌ای که از قبل خریداری کرده‌اند، سایت خودشان را راه‌اندازی کنند، در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. نسخه «org.» وردپرس، این امکان را هم به کاربران می‌دهد که با استفاده از پلاگین‌ها و ابزارهای جانبی مختلف وردپرس به‌صورت مکمل، طراحی سایت‌های‌شان را بهبود دهند یا سفارشی‌تر کنند.

بخش طراحی سایت‌ از طریق قالب وردپرس کنترل و مدیریت می‌شود. همه سایت‌هایی که در این پست معرفی کردیم، از یک قالب سفارشی بهره می‌برند. صرف‌نظر از اینکه استفاده از قالب‌های سفارشی معمولاً مستلزم پرداخت هزینه‌های بالایی هستند، این کار می‌تواند بسیار مفید و کارآمد باشد. با این‌حال می‌توانید برای شروع، از قالب‌های رایگان و آماده استفاده کنید.

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد که در این‌صورت می‌توانید مطالب دیگری را هم در این مورد مطالعه کنید یا برای شروع، از آموزش‌های زیر بهره بگیرید:

#

بر اساس رای ۴ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
wpbeginner
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *