قالب‌های وردپرس مناسب برای سایت‌‌های روان‌شناسی و مشاوره

۵۲۴ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۵ فروردین ۱۴۰۰
زمان مطالعه: ۹ دقیقه
قالب‌های وردپرس مناسب برای سایت‌‌های روان‌شناسی و مشاوره

قالب‌های وردپرس مناسب برای سایت‌‌های روان‌شناسی و مشاوره

داشتن یک سایت شخصی، کمک زیادی به شناخته شدن شما و برندتان می‌کند. تصورش را بکنید؛ همیشه یک فایل رزومه، یک کارت ویزیت، یا کاتالوگ کامل برای معرفی خودتان و کسب‌و‌کارتان همراه شما است که می‌توانید در هر زمان و مکانی از آن استفاده کرده و به مشتریان یا دوستان‌تان ارائه‌اش کنید. علاوه بر این، قادر هستید هر زمان که دوست داشته باشید، طرح، فرم کلی و اطلاعات موجود در سایت‌تان را تغییر دهید. پس وجود یک سایت شخصی، برای معرفی شما و کسب‌و‌کارتان، بیشترین بازدهی را خواهد داشت.

نمای ظاهری و ویژگی‌های بصری یک سایت شخصی هم درست مانند کاتالوگ و کارت ویزیت، از اهمیت زیادی برخوردارند. فرم و ظاهر کلی سایت شما باید متناسب با کسب‌و‌کارتان باشد؛ برای انجام این کار به بهترین شکل، دو راه دارید: اول اینکه کار طراحی ظاهری سایت‌تان را به یک طراح حرفه‌ای و کاربلد بسپارید که هم هزینه‌های بالایی دارد و هم وقت‌گیر است؛ دوم اینکه می‌توانید به کمک وردپرس و قالب‌های مخصوصی که برای این سیستم مدیریت محتوا وجود دارد خیلی راحت سایت‌تان را راه‌اندازی کنید. شاید بگوئید چندان با فرآیند راه‌اندازی و استفاده از وردپرس آشنا نیستید و ترجیح می‌دهید کل کار را برون سپاری کرده و به فردی متخصص بسپارید. باید یادآور شویم وردپرس چندان پیچیده نیست، و اگر وقت و علاقه داشته باشید به راحتی می‌توانید به کمک آموزشهای آنلاین جامعی که راجع به آن وجود دارد زیر و بمش را فرا بگیرید.

وردپرس چیست و «wordpress.com» چه تفاوتی با «wordpress.org» دارد؟

قالب وردپرس - وردپرس چیست؟ wordpress.com و wordpress.org چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

سایت «WordPress.org» نسخه‌ای مستقل از سیستم مدیریت محتوای وردپرس را در اختیار عموم می‌گذارد و افراد می‌توانند این نسخه را دانلود کرده و روی هاست و دامنه‌ی شخصی خود که از پیش تهیه کرده‌اند نصب نمایند. همچنین شما می‌توانید برای نسخه‌ی مستقل وردپرس از سایت ذکر شده پلاگین‌ها و ابزارهای جانبی را نیز دریافت کرده و به صورت مکمل این ابزار مدیرت محتوا از آنها نیز بهره بگیرید.

در سوی دیگر «Wordpress.com» یک سرویس آنلاین وبلاگنویسی بر مبنای وردپرس را به صورت رایگان در اختیار کاربران خود می‌گذارد. برای استفاده از این سرویس دیگر نیازی به تهیه هاست و دامین جداگانه ندارید، هر چند به منظور بهره‌گیری از پلاگین‌های وردپرس و موارد دیگری از این دست، محدودیت‌هایی را تجربه خواهید کرد که با صرف مقداری هزینه این محدودیت‌ها نیز برداشته می‌شوند.

نحوه راه‌اندازی یک سایت وردپرسی

قاب وردپرس - نحوه راه‌اندازی یک سایت وردپرسی

برای راه‌اندازی یک سایت وردپرسی، لازم است ابتدا یک «هاست» (host) و یک «دامین» (domain) تهیه کنید و بعد از نصب وردپرس روی هاست خود، شروع به نصب افزونه‌ها و قالب متناسب با محتوای سایت‌تان کنید. اگر تمایل دارید مراحل ذکر شده را فرا بگیرید هم می‌توانید از آموزش‌های آنلاینی که راجع به وردپرس وجود دارند استفاده نمایید.

مقاله پیش رو و معرفی قالب‌ها

در ادامه این مطلب، قصد داریم 22 قالب برتر وردپرس، مخصوص سایت‌های روان‌شناسی و مشاوره را به شما معرفی کنیم که همه روان‌شناسان، مشاوران، «مربیان زندگی» (life coach)، معلمان، نویسندگان و هنرمندان می‌توانند در سایت‌های خودشان از آن‌ها استفاده کنند. قالب‌های معرفی شده، شامل قالب‌های وردپرس رایگان و پولی هستند که همه آن‌ها سازگار با موبایل محسوب می‌شوند یا در اصطلاح بر روی نمایشگر تلفن‌های همراه نیز به درستی به نمایش در می‌آیند.

1. قالب «Ultra»

قالب وردپرس - ultra - اولترا

«Ultra» درواقع یک افزونه وردپرسی است که با استفاده از آن، می‌توانید ظاهر پنل مدیریت (پیشخوان ادمین) وردپرس را تغییر دهید یا از قالب‌های آماده‌ای که دارد، برای تغییر ظاهر سایت‌تان استفاده کنید. علاوه بر این، اولترا این امکان را به شما می‌دهد که با کشیدن و رها کردن عناصر، درست مثل یک بازی ساده، صفحات مختلف را به‌صورت دلخواه و با سلیقه شخصی‌تان طراحی و در سایت‌تان از آن‌ها استفاده کنید.

2. قالب «One Page Business Pro»

قالب وردپرس - onepage business-pro

یک قالب وردپرس تک صفحه‌ای است که از آن می‌توان برای طراحی سایت‌های مختلف مانند سایت‌های روان‌شناسی، مشاوره و... استفاده کرد. بدیهی است که قالب‌های وردرس تک‌صفحه‌ای برای ایجاد سایت‌های تک صفحه‌ای استفاده می‌شوند، اما سایت تک صفحه‌ای چیست و چه کاربردی دارد؟ تمام اجزا و محتوای این‌گونه سایت‌ها، در یک صفحه قرار گرفته‌اند و کاربر با اسکرول، می‌تواند به این اجزا و مطالب دسترسی داشته باشد. در این سایت‌ها معمولاً لینک‌دهی و نیاز به کلیک برای دسترسی به مطالب وجود ندارد و بیشتر برای معرفی اشخاص و شرکت‌ها به کار می‌روند؛ به‌طور کلی سایت‌های تک صفحه‌ای دارای محتوای اندکی هستند.

در قالب One Page Business Pro تصاویر هدر تمام عرض صفحه را پر می‌کنند و از امکانات و قابلیت‌های آن، می‌توان به بخش معرفی تیم و همین طور معرفی نمونه کارها اشاره کرد. استفاده از این قالب بسیار ساده است و می‌توانید ازطریق پنل «custom theme options»، به‌راحتی آن را راه‌اندازی کنید.

3. قالب «Emerald CV»

قالب وردپرس -emeraldcv

قالب وردپرسی شیکی است که برای طراحی سایت‌های شخصی و ارائه رزومه، استفاده می‌شود و تمرکز خاصی بر برندسازی شخصی دارد. در این قالب، صفحه اصلی سایت شامل یک هدر با عرض کامل صفحه، یک بیوگرافی کوتاه و یک دکمه فراخوان یا کال تو اکشن (call to action) می‌شود. مدیریت بخش‌های مختلف قالب Emerlad CV به سادگی صورت می‌پذیرد و می‌توانید به این بخش‌ها مهارت‌ها، نمونه‌ کارها و پروژه‌‌های در حال اجرای خود را بیافزایید. ضمناً این امکان را دارید تا توانمندی خود در یک مهارت یا میزان پیشرفت یک پروژه را از طریق نوارهای دارای انیمیشن به نمایش بگذارید یا برای هر بخش ویجت‌هایی سفارشی را به کار بندید.

4. قالب «Get Noticed»

قالب وردپرس -getnoticed

یکی از بهترین و البته گران‌ترین قالب‌های وردپرس است که با هدف ایجاد و توسعه برند شخصی افراد طراحی شده است. عملکرد ساده و عاری از چارچوب‌های دست و پا گیر این قالب، باعث محبوبیت کم نظیر و توجیهی برای قیمت بالای آن شده است.

5. قالب «Freelancer»

قالب وردپرس -freelancer

قالب «Freelancer»، یکی دیگر از قالب‌های زیبای وردپرس است که به‌طور اختصاصی، برای توسعه و رشد برند شخصی افراد طراحی شده است. برخلاف اسم غلط‌اندازی که دارد، بسیار مناسب استفاده در سایت‌های روان‌شناسی، مشاوره و تمام افرادی است که به‌دنبال ایجاد و توسعه اعتبار در کسب‌و‌کارشان هستند. از این قالب می‌توانید بنا بر نیاز و سلیقه خودتان برای طراحی سایت‌های تک صفحه‌ای یا چند صفحه‌ای استفاده کنید. با استفاده از ویژگی‌هایی مانند پنل سفارشی، آلبوم تصاویر، نمونه کارها و مواردی از این قبیل، خیلی راحت می‌توانید بخش‌های مختلفی را برای نمایش میزان تجارب و سوابق کاری خودتان در سایت، اضافه کنید.

6. قالب «Saturn»

قالب وردپرس -saturn

«Saturn» قالبی است حرفه‌ای که بسیار مناسب سایت‌های شخصی و شرکتی روان‌شناسان، مشاوران و شخصیت‌های معروف است. این قالب همراه با سه طرح مختلف ارائه شده است که هرکدام از آن‌ها شامل یک اسلایدر زیبا در بالا و یک طرح ماژولار در صفحه اصلی می‌شوند. از امکانات دیگر آن می‌توان به گالری تصاویر، فرم تماس با ما، پس‌زمینه پارالاکس (parallax background)، نقشه‌های گوگل و... اشاره کرد. این قالب دارای یک پنل سفارشی سازی است که در راه‌اندازی وبسایت‌تان به شما کمک می‌کند.

7.قالب «OneEngine»

قالب وردپرس -oneengine

«OneEngine»، قالبی تک صفحه‌ای و چندمنظوره است که می‌توانید با آن هرسایتی را به‌صورت حرفه‌ای راه‌اندازی کنید. ویژگی‌هایی مانند جلوه‌های پارالاکس در پس زمینه و انتخاب رنگ‌های جذاب، زیبایی این قالب را دو چندان و آن را کاربر پسندتر کرده‌اند. سایت‌های تک صفحه‌ای که با OneEngine طراحی می‌شوند، شامل یک بخش جداگانه برای قسمت بلاگ هستند و کاربران به راحتی می‌توانند بخش‌هایی مانند بیوگرافی، مقدمه، خدمات، نمونه کارها، اعضای تیم و... را به آن اضافه کنند. ایجاد تغییرات در سایت، از طریق پنلی با عنوان «custom theme options» به‌راحتی قابل انجام است.

8. قالب «Parallax»

قالب وردپرس -parallax-1

یک قالب وردپرس مدرن با طراحی خیره کننده است که بک‌گراندهایی پارالاکس با تصاویر تمام صفحه دارد. علاوه بر این شامل 60 صفحه از پیش طراحی شده و یک سیستم صفحه ساز می‌شود که با استفاده از آن می‌توانید عناصر مختلف را ترکیب کنید و یک صفحه تازه با تجربه کاربری منحصربفرد بسازید. ویجت‌های آماده شبکه‌های اجتماعی، پروگرس بارها، انیمیشن‌های زیبای CSS و... از دیگر ویژگی‌های این قالب هستند. Parallax برای ترجمه آماده است و می‌توانید برای سایت‌های چند زبانه هم از آن استفاده کنید.

9. قالب «Profile»

قالب وردپرس -profile

«Profile» قالبی است برای راه‌اندازی سایت‌های شخصی که روانشناسان، سخنرانان و طراحان می‌توانند از آن استفاده کنند. هدر بزرگ با عرض کامل و امکان آپلود لوگو بر روی آن، منوی اصلی (navigation) و یک تصویر پروفایل از ویژگی‌های مهم این قالب هستند. صفحه‌های آماده، ویدئوهای ویژه، شورت‌کدها (shortcodes) و پشتیبانی از ووکامرس و فرم تماس با ما را هم به ویژگی‌های قبلی قالب Profile، اضافه کنید.

10. قالب «Sixteen Nine Pro»

قالب وردپرس -sixteennine-1

قالب زیبای «Sixteen Nine Pro»، روی فریمورک «Genesis» ساخته شده و مخصوص راه‌اندازی سایت‌های شخصی است. از یک طراحی سه ستونه بهره می‌برد که یکی از ستون‌های آن برای هدر، تصویر پروفایل و منوهای اصلی استفاده می‌شود. ضمناً طرح‌های آماده چندصفحه‌ای، دو ویجت برای ایجاد قسمت‌بندی‌ها، یک هدر قابل تنظیم نیز دارد. گفتنی است که با وجود پنل ساده مدیریتی «theme options» می‌توانید خیلی راحت از این قالب استفاده کنید.

11. قالب «Creartivo»

قالب وردپرس -creativo-2

«Creartivo»، یک قالب چند منظوره، مخصوص هنرمندان، روان‌شناسان، مشاوران و مربیان زندگی خلاق و حرفه‌ای است. این قالب چندین طرح‌ آماده‌ دارد که تنها با یک کلیک نصب می‌شوند. همچنین این امکان را دارید که با درگ اند دراپ، طرح موردعلاقه خودتان را برای صفحات وردپرس بسازید و از آن‌ در سایت‌تان استفاده کنید.

قالب Creativo از فرم‌های رزرو، ارائه فروشگاه‌ اینترنتی، ویجت‌های سفارشی، طرح‌ها و نمونه‌های مختلف، اسلایدر مطالب و... پشتیبانی می‌کند. استفاده از آن بسیار راحت است و با استفاده از پنل «theme options» آن، به راحتی می‌توانید سایت‌تان را راه‌اندازی کنید‌.

12. قالب «Personal page»

قالب وردپرس -personalpage

همان‌طور که از اسمش هم پیداست، یک قالب شخصی برای توسعه برند شخصی فریلنسرها، روان‌شناسان، مربیان زندگی، مشاوران و هنرمندان است. انتخاب طرح‌های جذاب، مانند: استفاده از فونت‌های درشت‌تر، رنگ‌های روشن و تصاویر بزرگ، از جمله ویژگی‌های مثبت این قالب است.

در Personal Page می‌توانید بیوگرافی خودتان را کاملاً شرح دهید و آمار، تجربه‌ها و موارد دیگر را روی سایت‌تان نمایش دهید. استفاده از این قالب بسیار ساده است، یک صفحه تنظیمات قالب در اختیار شماست و می‌توانید از پیش‌نمایش قالب‌های سفارشی شده هم، در آن استفاده کنید.

 

13. قالب «Presence»

قالب وردپرس -presence

قالبی چندمنظوره است که می‌توانید به صورت شخصی و شرکتی از آن استفاده کنید. قالب «Presence» شامل 10 طرح دمو (آزمایشی) در 6 رنگ مختلف می‌شود که تنها با یک کلیک، قابل نصب و استفاده هستند. همچنین از دیگر ویژگی‌های این قالب می‌توان به ویجت‌های سفارشی، قالب و طرح‌های آماده برای صفحات مختلف، قسمت آماده‌ای برای درج نمونه کارها و موارد دیگری از این قبیل اشاره کرد. ضمناً Presence امکان استفاده به‌عنوان فروشگاه آنلاین را دارد، با افزونه «WPML» سازگار است و با استفاده از آن، می‌توانید یک سایت چندزبانه داشته باشید.

14. قالب «Indigo»

قالب وردپرس -indigopresence

Indigo یک قالب وردپرس بسیار منعطف است که با استفاده از آن می‌توان تقریباً هر نوع سایتی را راه‌اندازی کرد. این قالب ۱۴ طرح آماده را در خود جای داده و می‌توانید هر یک از این طرح‌ها را به صورت کامل و به کمک ماژول‌های ساده‌ای ویرایش کنید که از ویژگی کشیدن و رها کردن پشتیبانی به عمل می‌‌آورند. گزینه‌های زیادی وجود دارند که با استفاده از آن‌ها،می‌توانید فرم‌های تماس با ما، اسلایدرها، آلبوم‌های تصاویر، نقشه‌های گوگل و چیزهای دیگری را خیلی راحت به قالب‌تان اضافه کنید. وجود این گزینه‌ها باعث می‌شود که خیلی سریع‌تر و راحت‌تر قالب را به شکل دلخواه خودتان سفارشی کنید.

15. قالب «Smart Passive Income»

قالب وردپرس -spi-1

«Smart Passive Income»، یکی از گزینه‌های فوق‌العاده دیگری است که روان‌شناسان، مربیان زندگی و تمام افراد حرفه‌ای، می‌توانند برای راه‌اندازی سایت شخصی یا شرکتی‌شان، از آن استفاده کنند. صفحه اصلی کاملاً ویجت‌شده این قالب، باعث شده است تا نصب و راه‌اندازی آن بسیار سریع و ساده باشد. هدر قابل تغییر (به‌صورت کاملاً سفارشی)، گزینه‌های مختلف برای طراحی صفحات گوناگون، نواحی و قسمت‌های مختلف با ویجت‌های آماده و ... نمونه‌ای از امکانات ارائه شده در Smart Passive Income هستند. علاوه بر این، این امکان را دارید که یک سایت چند زبانه یا یک فروشگاه اینترنتی (با استفاده از ووکامرس) داشته باشید و از امکانات موجود برای سفارشی کردن کامل قالب، استفاده کنید.

16. قالب «iCoach»

قالب وردپرس -icoach

یک قالب وردپرس رایگان است که روان‌شناسان، مربیان زندگی، فریلنسرها و افراد مشهور و حرفه‌ای دیگر می‌توانند برای راه‌اندازی سایت‌شان از آن استفاده کنند. این قالب به‌طور اختصاصی، برای نمایش برند شخصی شما طراحی شده و شامل یک اسلایدر بسیار زیبا، جلوه‌های ویژه پارالاکس و یک صفحه اصلی کاملاً حرفه‌ای است. این امکان را دارید که رنگ‌ها، هدر، تصویر پس‌زمینه و دیگر موارد را، با استفاده از یک ابزار ویرایش زنده، کاملاً سفارشی کنید. iCoach آماده ترجمه و بسیار مناسب راه‌اندازی سایت‌های چند زبانه است و با تمام افزونه‌های وردپرس سازگاری دارد.

17. قالب «Author Pro»

قالب وردپرس -authorpro-1

«Author Pro»، قالب وردپرس ظریفی است که برای راه‌اندازی سایت‌های روان‌شناسان، مربیان زندگی، نویسندگان و افراد متخصص دیگر، بسیار مناسب است. این قالب بر پایه فریمورک «Genesis» ساخته شده و سرعت و عملکرد کاملاً بهینه‌ای دارد. دارای هدرهای سفارشی، بک‌گراند، صفحه اصلی ویجت‌شده و یک پنل قدرتمند است. با افزونه Genesis Author (افزونه‌ای برای نمایش و فروش کتاب و مقاله) هم سازگاری دارد.

18. قالب «Online Coach»

قالب وردپرس -onlinecoach

قالب رایگان «Online Coach»، به طور خاص برای مشاوران و معلمان طراحی شده است. با استفاده از افزونه LMS WordPress یا سیستم مدیریت یادگیری وردپرس می‌توانید از این قالب به‌عنوان یک سایت آموزش آنلاین (آموزشگاه یا مرکز آزمون مجازی) استفاده کنید. برای سفارشی کردن این قالب، یک سیستم پیش‌نمایش تغییرات رنگ‌ها، تصاویر هدر، رنگ پس‌زمینه و ... در اختیار شما قرار می‌گیرد.

19. قالب «Float»

قالب وردپرس -float-1-1

«Float» یکی دیگر از قالب‌های چندمنظوره وردپرس و مخصوص افراد حرفه‌ای است. سیستم صفحه‌ساز با ویژگی کشیدن و رها کردن این قالب، استایل‌های هدر و رنگ‌ها را برای خلق طرح‌های جدید، بدون هیچ محدودیتی در اختیار شما قرار می‌دهد. البته چند نسخه آزمایشی آماده هم وجود دارند که برای شروع، می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

فرم تماس با ما، گالری تصاویر و بخش نمونه کارها با قابلیت فیلتر کردن اجزا، به صورت پیش‌فرض همراه این قالب ارائه شده و شبکه‌های اجتماعی با آن به‌صورت مجتمع درآمده‌اند. تمامی این امکانات، به‌اضافه انعطاف‌پذیری بالا و سادگی کار با آن، Float را به یکی از بهترین قالب‌ها برای طراحی و راه‌اندازی سایت‌های روان‌شناسی در کمترین زمان ممکن (چند دقیقه) بدل کرده است.

20. قالب «Reel Story»

قالب وردپرس -reelstory

Reel Story مناسب سایت‌هایی است که عمده‌ی محتوای آنها را ویدئو تشکیل می‌دهد. همانطور که تصور می‌شود، در این قالب بخشی برای نمونه کارهای ویدئویی در نظر گرفته شده، ضمن اینکه کاربر می‌تواند یکی از طرح‌های متنوع Reel Story را برای خود انتخاب کند که دارای رنگ‌بندی‌های گسترده و تقریباً نامحدود هستند.

قالبی که در بالا به آن پرداختیم شامل یک ابزار سفارشی سازی ساده نیز می‌شود که از ویژگی کشیدن و رها کردن پشتیبانی به عمل می‌آورد. از دیگر امکانات آن هم می‌توان به پنل قدرتمند مدیریتی با گزینه‌های متنوع و قابلیت نصب تنها با یک کلیک اشاره کرد. در مجموع Reel Story کار طراحی سایت را برای شما به شدت ساده می‌کند و استفاده از آن منجر به صرفه‌جویی در وقت‌تان خواهد شد.

21. قالب «Authority Pro»

قالب وردپرس -authoritypro

شاید بتوان «Authority Pro» را، کامل‌ترین قالب برای ایجاد یک شرکت مجازی دانست. طرح شفاف و مدرن، تصویر هدر بزرگ، پیام خوش‌آمدگویی و یک فرم اشتراک ایمیلی در بالای صفحه، از جمله ویژگی‌های بارز این قالب هستند. صفحه اصلی ویجت‌شده، با چهار قسمت شامل ویجت‌های آماده، دو منوی اصلی و یک منوی اصلی عمودی منحصربفرد، راه‌اندازی Authority Pro را ساده‌تر کرده است.

اگر مطلب بالا برای شما مفید بوده است شاید این آموزش‌ها نیز برای‌تان کاربردی باشند.

^^

بر اساس رای ۷ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
wpbeginner
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *