ساخت اکانت بیزینس اینستاگرام – تصویری و از صفر تا صد

۸۳۳۵ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۰۵ دی ۱۴۰۱
زمان مطالعه: ۸ دقیقه
ساخت اکانت بیزینس اینستاگرام – تصویری و از صفر تا صد

اینستاگرام بی‌تردید ابزاری قدرتمند برای تمام کسب‌وکارها به حساب می‌آید. در واقع ۶۳ درصد از مردم می‌گویند اینستاگرام به آن‌ها اجازه داده ارتباطی معنادار با برندها برقرار کنند و حدودا ۸۰ درصد نیز می‌گویند که به کمک اینستاگرام قادر به تحقیق روی یک محصول و سپس تصمیم‌گیری راجع به خرید یا عدم خرید آن هستند. تمام این‌ها را گفتیم تا به این نتیجه برسیم که اگر از اینستاگرام برای دستیابی به مخاطبان تازه، افزایش آگاهی آن‌ها و در نهایت افزایش فروش خود استفاده نمی‌کنید، از فاقله عقب مانده‌اند. در این پست نحوه ساخت اکانت بیزینس اینستاگرام را آموزش داده و از مزایای آن می‌گوییم. به مطالعه ادامه دهید.

ناگفته نماند که این مقاله صرفا بر چگونگی ساخت اکانت بیزینس اینستاگرام تمرکز دارد، اما اگر مایل به آشنایی تمام و کمال با تنظیمات و ویژگی‌های مختلف این شبکه اجتماعی محبوب هستید، می‌توانید به سراغ مقاله جامع «آموزش اینستاگرام» بروید که همه‌چیز را پوشش داده است.

ساخت اکانت بیزینس اینستاگرام در ۸ مرحله ساده

در بخش نخست مقاله از این خواهیم گفت که رویه ساخت اکانت بیزینس اینستاگرام از صفر تا صد چه مراحلی را در بر می‌گیرد و سپس در بخش بعدی از مزایای چنین اکانتی خواهیم گفت.

۱. دانلود اپلیکیشن اینستاگرام

برای شروع به کار، لازم است اپلیکیشن اینستاگرام را از طریق گوگل پلی (+) برای اندروید و یا اپ استور (+) برای آیفون دانلود کنید. یا اینکه می‌توانید خیلی ساده به سایت اینستاگرام (+) بروید.

اگر هنوز حساب کاربری ندارید، یا می‌توانید وارد اپلیکیشن شده و روی گزینه «Create New Account» بزنید یا همین قدم‌ها را در سایت این شبکه اجتماعی دنبال کنید.

۲. ثبت نام

بعد از این لازم است فرمی که در اختیارتان قرار می‌گیرد را با اطلاعاتی نظیر آدرس ایمیل (حتما به سراغ یک آدرس تجاری بروید)، نام شرکت، نام کاربری و رمز عبور پر کنید.

از طرف دیگر می‌توانید از طریق فیسبوک (که شرکت مادر اینستاگرام به حساب می‌آید) هم ثبت‌نام کنید. اگر پیشتر یک حساب کاربری تجاری در فیسبوک داشته باشید، اینجا به دردتان می‌خورد.

در نظر داشته باشید که نام کاربری شما باید همان نام شرکت یا برند یا کسب‌وکار شما باشد و رمز عبورتان را هم باید با پیروی از خط مشی اینستاگرام انتخاب کنید. این یعنی رمز عبور باید حداقل حاوی یک عدد، یکی از کاراکترهای ويژه و موارد مشابه باشد.

۳. تغییر اکانت شخصی به اکانت بیزینس

حالا که پروفایل خود را راه‌اندازی کرده‌اید، نوبت به تغییر  آن به اکانت بیزنس می‌رسد.

برای این کار وارد پروفایل خود شوید و در گوشه بالا سمت راست روی نماد سه‌نقطه بزنید:

سوییچ به اکانت بیزینس

سپس روی گزینه «Settings» در منویی که ظاهر می‌شود بزنید.

تنظیمات در اینستاگرام

حالا از داخل صفحه Settings به سراغ گزینه «Account» بروید.

گزینه Accounts در تنظیمات

در نهایت روی گزینه «Switch to Professional Account» کلیک کنید.

ساخت اکانت بیزینس اینستاگرام

وقتی به این نقطه می‌رسید، شاهد گزینه‌ای دیگر برای تغییر دادن حساب به اکانت «Creator» خواهید بود. اکانت‌های Creator به صورت خاص برای اینفلوئنسرها، اشخاص سرشناس و یا تولیدکنندگان محتوا طراحی شده‌اند.

اگر شما صاحب کسب‌وکاری هستید که محصول یا سرویس به‌خصوصی را می‌فروشد، در آن صورت اکانت «Business» گزینه‌ مناسب بوده و نباید به سراغ حساب Creator بروید.

۴. تکمیل و شخصی‌سازی پروفایل

در این لحظه ساخت اکانت بیزینس اینستاگرام نهایی شده، اما هنوز تمام کارها به پایان نرسیده‌اند.

پیش از اینکه شروع به کار روی پروفایل خود و تولید محتوا کنید، لازم است پروفایلی تکمیل داشته باشید.

تکمیل کردن پروفایل

برای انجام این کار، ابتدا یک تصویر پروفایل مناسب برای خود برگزینید. تصویر پروفایل شما معمولا باید خود لوگو یا نسخه‌ای اندک متفاوت از آن باشد تا مخاطبان به سادگی شما را شناسایی کنند.

بعد از این هم لازم است به نوشتن بیو اینستاگرام و پر کردن اطلاعات مربوط به شرکت مشغول شوید. از جمله اطلاعاتی که باید وارد کنید می‌توان به آدرس وب‌سایت، ساعات کاری فروشگاه و اطلاعات تماس اشاره کرد. این اطلاعاتی است که مشتریان بالقوه به دنبال آن می‌گردند و باید مطمئن شوید به شکلی واضح و صحیح آن‌ها را در پروفایل به نمایش درآورید.

۵. انتشار پست

پیش از اینکه قادر به نمایش اکانت خود به کاربران باشید، به شکلی حیاتی نیاز به انتشار چند تصویر دارید. شاید حتی بتوانید یک پست مقدمه بسازید و به مخاطبان خود سلام کنید.

وقتی شروع به تعامل با مردم و دنبال کردن آن‌ها می‌کنید، به احتمال زیاد از اکانت شما بازدید خواهند کرد. بنابراین قطعا می‌خواهید محتوایی در اکانت داشته باشید که ماهیت کسب‌وکار و فعالیت‌های آن‌ را تشریح می‌کنند.

۶. متصل کردن حساب اینستاگرام به صفحه بیزینس فیسبوک

اگر در مراحل قبلی گزینه ثبت‌نام با اکانت بیزینس فیسبوک را انتخاب نکرده‌اید، هنوز هم برای متصل کردن حساب این دو شبکه اجتماعی به یکدیگر دیر نشده است. این کار از آن جهت اهمیت دارد که اگر بخواهید از برخی ابزارهای تجاری اینستاگرام استفاده کنید، باید یک صفحه بیزینس فیسبوک هم داشته باشید.

برای متصل کردن حساب‌ها به یکدیگر، روی نماد سه‌نقطه در گوشه بالا سمت راست بزنید. سپس روی گزینه‌های «Settings» و بعد «Business» بزنید.

حالا می‌توانید به سراغ گزینه Connect a Facebook Page بروید.

اتصال به صفحه فیسبوک

نکته مهم این است که اگر می‌خواهید فرایند اتصال دو حساب نهایی شود، باید پیش‌تر در فیسبوک Login کرده باشید.

۷. فالو کردن کاربران

پروفایل شما بالاخره به صورت کامل آماده است. برای شروع به فعالیت در اینستاگرام، می‌توانید از فالوئرهای خود در فیسبوک دعوت کنید که به دنبال کردن شما در اینستاگرام نیز مشغول شوند.

البته که برای اینکه همه‌چیز روی غلتک بیفتد خودتان باید شروع به دنبال کردن افراد مختلف کنید. با این حال رویکردی استراتژیک و فکر شده در پیش بگیرید. در واقع باید تنها به فالو کردن حساب‌هایی بپردازید که برای برند شما منطقی هستند. برای مثال می‌توان به چنین مواردی اشاره کرد:

  • شرکت‌های مرتبط در شهر یا استان شما
  • صفحات خبری که اخبار مربوط به صنعت شما را به اشتراک می‌گذارند
  • اینفلوئنسرهای صنعت خودتان که می‌توانند فرصت‌هایی برای بازاریابی اینفلوئنسری به وجود آورند

۸. ساخت یک استراتژی محتوایی

ساخت اکانت بیزینس اینستاگرام تنها نخستین گام شما تا این لحظه بود. وقتی صفحه اینستاگرام مورد نظرتان را راه انداختید، نوبت به این می‌رسد که بازاریابی شبکه‌های اجتماعی و اینستاگرام را فرا بگیرید. به این ترتیب لازم است به هشتگ‌هایی که استفاده خواهید کرد فکر کنید، اکانت‌هایی که به سراغ‌شان می‌روید را به دقت دستچین کنید و بدانید می‌خواهید با چه افرادی تعامل داشته باشید. از سوی دیگر نیز به یک استراتژی تولید محتوا نیاز دارید تا به شکلی مداوم و باکیفیت به تولید محتوا بپردازید تا هم قادر به نگه داشتن فالوئرهای قبلی باشید و هم فالوئرهای تازه به دست آورید.

معرفی کاپریلا به عنوان اولین سیستم تبلیغات هدفمند کلیدواژه ای ایران

کاپریلا چیست

همان‌طور که می‌دانید، استفاده از تبلیغات هدفمند در تبلیغات آنلاین روشی کارآمد برای جذب مخاطبان راغب به حساب می‌آید. پلتفرم‌های شناخته شده‌ای مانند گوگل و فیسبوک، امکان استفاده از این نوع تبلیغات را برای کاربران خود فراهم آورده‌اند. اما با توجه به محدودیت‌های این پلتفرم‌ها در کشورمان، استفاده از خدمات تبلیغات هدفمند در این سیستم‌ها شکلی دشوار به خود گرفته است. در نتیجه بهتر است از پلتفرمی برای تبلیغات هدفمند استفاده کنید که چنین محدودیت‌هایی با خود به همراه نمی‌آورد.

در همین راستا می‌توان «کاپریلا» را به عنوان یکی از پلتفرم‌های برتر برای تبلیغات آنلاین هدفمند معرفی کرد. خدمات کاپریلا در دو بخش «ناشر» و «تبلیغ‌دهنده» در دسترس کاربران قرار می‌گیرند. نمونه‌ای از این تبلیغات را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید که مجموعه بنرهایی تبلیغاتی با اندازه کوچک و حجم کم را به نمایش درمی‌آورد. این بنرها، به طور کامل با موضوع نوشته شده در وبلاگ – که در اینجا مقاله «مقاله و منبع در مورد دیجیتال مارکتینگ» بوده - مرتبط است.

بنر کاپریلا - مقاله و منبع در مورد دیجیتال مارکتینگ

بخش دوم این پلتفرم در قالب «تبلیغ‌دهنده» ظاهر می‌شود و امکان معرفی کسب‌وکار به دیگران را برای شما فراهم می‌کند. از مزایای دیگر این روش تبلیغات می‌توان به نرخ تبدیل بالایی که به همراه می‌آورد اشاره کرد، چرا که این تبلیغات فقط به مخاطبانی که شما هدف گرفته‌اید نمایش داده می‌شوند و در نتیجه، افراد بیشتری به استفاده از محصولات و خدمات کسب‌وکار شما ترغیب می‌شوند.

معرفی نشریلا به عنوان پلتفرم عالی جهت رپورتاژ آگهی، انتشار بررسی محصول و معرفی خدمات

معرفی نشریلا

استفاده از رپورتاژ آگهی یکی از روش‌های موثر برای گرفتن بک‌لینک و بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو به حساب می‌آید. رپورتاژ آگهی اگر به شکلی صحیح و متناسب با لحن هر رسانه نوشته شود قویا تاثیرگذار ظاهر می‌شود. از طرف دیگر اما رعایت تمام اصول و معیارهای انتشار رپورتاژ آگهی مناسب به صرف هزینه و زمان زیادی نیاز دارد. به همین دلیل، بهتر است برای انتشار رپورتاژ آگهی از بستری مانند پلتفرم «نشریلا» استفاده کنید که محتوای مناسب رپورتاژ آگهی را با هزینه‌ای مقرون‌ به‌ صرفه تولید و منتشر می‌کند. نشریلا با استفاده از مطالب تخصصی، برای انتشار بررسی محصولات یا معرفی خدمات نیز به یاری شما می‌آید.

مزایای ساخت اکانت بیزینس اینستاگرام

ساخت اکانت بیزینس اینستاگرام

تا به اینجای کار نحوه ساخت اکانت بیزینس اینستاگرام را آموختیم، اما شاید این سوال برایتان مطرح باشد که چنین اکانتی اصلا چه مزایایی دارد؟ در ادامه ۴ دلیل قانع‌کننده برای استفاده از اکانت بیزینس آورده‌ایم.

۱. دسترسی به دکمه‌های فراخوان

با ساخت اکانت بیزینس اینستاگرام به آن‌چیزی دست می‌یابید که «دکمه فراخوان» یا «Action Button» نامیده می‌شود. این یعنی می‌توانید دکمه‌هایی را درون حساب کاربری خود قرار دهید که مردم را به انجام کاری خاص - مثلا رزرو کردن وقت یا خرید بلیت یا هر چیز مشابهی - دعوت می‌کنند. نکته بسیار مهم این است که بسیاری از نرم‌افزاری زمان‌بندی سازگاری کامل با اینستاگرام دارند و بنابراین می‌توانید حساب خود را به هر ابزاری متصل کنید.

۲. زمان‌بندی خودکار پست‌ها

یکی از بزرگ‌ترین مزایای استفاده از اکانت بیزینس این است که می‌توانید پست‌های خود را از پیش زمان‌بندی کنید. این قابلیت از آن‌جایی کاربردی است که اجازه می‌دهد تقویم محتوایی خود را جلو جلو بچینید و از سر زدن روزانه به اپلیکیشن بی‌نیاز شوید.

۳. دسترسی به قابلیت آنالیتیکس

قابلیت Insight اینستاگرام که تنها در دسترس اکانت‌های بیزینس است به شما اجازه می‌دهد انبوهی داده ارزشمند راجع به فالوئرهای خود به دست آورید. برای مثال به کمک Insight می‌توانید اطلاعات جامع راجع به سن، جنسیت و علایق کاربران به دست آورید و متوجه شوید که چگونه با پست‌های شما تعامل می‌کنند.

۴. امکان مدیریت تبلیغات

این هم یکی دیگر از بهترین ویژگی‌های موجود در اکانت‌های بیزینس اینستاگرام است. به لطف چنین اکانتی، می‌توانید به سراغ تبلیغات پولی رفته و پست‌های خود را مقابل چشم افراد بیشتری قرار دهید. در واقع می‌توانید مخاطبان خود را انتخاب کنید، به تعیین بودجه مشغول شوید و بعد روند تبلیغات را کلید بزنید. حتی امکان همکاری مستقیم با اینفلوئنسرها هم مهیا شده و می‌توانید به انتشار پست‌های مشترکی مشغول شوید که در آن‌ها به عنوان شریک تجاری تگ شده‌اید.

پاسخ به چند سوال متداول راجع به اکانت بیزینس اینستاگرام

در ادامه به سوالاتی پاسخ می‌دهیم که معمولا پیش از ساخت اکانت بیزینس اینستاگرام، ذهن کاربران را به خود مشغول می‌کنند.

آیا حساب بیزینس اینستاگرام رایگان است؟

اکانت‌های حرفه‌ای اینستاگرام در دو دسته‌بندی Business و Creator از راه می‌رسند که مورد نخستین برای کسب‌وکارها و مورد دوم برای فریلنسرها و تولیدکنندگان محتوا مناسب است. اینستاگرام اجازه می‌دهد به صورت کاملا رایگان، حساب خود را به هر یک از این دو تغییر دهید.

مزیت اکانت بیزینس اینستاگرام چیست؟

با تغییر دادن حساب به اکانت بیزینس در اینستاگرام می‌توانید به قابلیت تحلیل مخاطبان خود که تحت عنوان Insights شناخته می‌شود دسترسی پیدا کنید. این ابزار اجازه می‌دهد عملکرد پست‌های خود را بسنجید، فعالیت‌های مخاطبان را پایش کنید و به داده‌هایی دست یابید که محتوای شما را با کیفیت‌تر و بهینه‌تر می‌کنند.

آیا می‌توان یک حساب شخصی و یک حساب بیزینس در اینستاگرام داشت؟

بله، اینستاگرام از این بابت محدودیتی برای کاربران ایجاد نکرده و می‌توانید هم یک حساب کاربری برای امور شخصی خود بسازید و هم حسابی حرفه‌ای که در آن برند و کسب‌وکار خود را گسترش می‌دهید.

تفاوت میان اکانت Creator و اکانت Business در اینستاگرام چیست؟

پروفایل Creator که برای تولیدکنندگان محتوا و فریلنسرها تدارک دیده شده، داده‌هایی روزانه از رشد مخاطبان و همینطور عملکرد پست‌ها به نمایش درمی‌آورد. از سوی دیگر اکانت‌های Business دسترسی به داده‌های هفتگی را مهیا می‌سازد و با ویژگی‌های گسترده‌تر و عمیق‌تر، گزینه مناسب برای تیم‌ها، شرکت‌ها و سازمان‌ها به حساب می‌آید.

بر اساس رای ۱۳ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
Hubspot Blog
۱ دیدگاه برای «ساخت اکانت بیزینس اینستاگرام – تصویری و از صفر تا صد»

سلام ساییتون عالیه ممنون از توضیحات خوب و کامل . من میخوام پیج بزنم بین چند مورد تردید دارم میخواستم هم مشاوره بگیرم و هم در زمینه تولید محتوا خرید انجام دهم

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *