حذف اسلاید در پاورپوینت – ساده و تصویری

۶۶۶۶ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۲ دقیقه
حذف اسلاید در پاورپوینت – ساده و تصویری

نرم‌افزار پاورپوینت ابزاری کاربردی است که برای ارائه انواع مطالب و سوژه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. کار با این نرم‌افزار بسیار ساده است و حتی می‌توانید انواع اسلایدهای پویا و انیمیشنی را نیز با آن درست کنید. گاهی هم پیش می‌آید که نیاز به حذف اسلاید در پاورپوینت داشته باشید. مثلا ممکن است هنگام کپی کردن و تکرار اسلایدها در پاورپوینت به مشکل برخورده باشید و بخواهید آن‌ها را موقتا حذف کنید. در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا نحوه حذف اسلاید اضافه را یاد بگیرید.

همان‌طور که گفتیم، می‌توانید با پاورپوینت، اسلایدهای بسیار جذابی بسازید و نظر مخاطب خود را بیشتر جذب کنید. برای یادگیری تمام فوت و فن‌های این نرم‌افزار، مطالعه مقاله «آموزش پاورپوینت (+ فیلم آموزش رایگان)» می‌تواند کمک بزرگی باشد.

حذف اسلاید در پاورپوینت

حذف اسلاید در پاورپوینت کار بسیار ساده‌ای است و تنها با چند کلیک انجام می‌شود، برای انجام این کار مراحل زیر را طی کنید:

فایل ارائه پاورپوینت خود را باز کنید

برای باز کردن فایل کافی است دو بار روی آن کلیک کنید. همچنین اگر نرم‌افزار پاورپوینت را روی رایانه خود ندارید، بهتر است آن را از سایت‌های معتبر دانلود و روی سیستم نصب کنید. البته این امکان نیز وجود دارد که فایل پاورپوینت خود را در سرویس پاورپوینت آنلاین و تحت وب باز کنید. توجه کنید که هنگام ویرایش فایل پاورپوینت Read-Only هم باید ابتدا قفل آن را باز کنید.

 

برای این کار در مرورگر رایانه خود عبارت «پاورپوینت آنلاین» را جستجو و فایل خود را در سایت مربوطه وارد کنید یا این‌که از نرم‌افزار نصب شده کمک بگیرید.

وارد نمای معمولی/ویرایشی شوید

اگر در نمای «اصلاح» (Correct) باشید، تصاویر کوچکی از اسلایدهای خود را در کادری در سمت چپ برنامه خواهید دید. اگر نمی‌توانید اسلایدهای خود را در این قسمت ببینید، کافی است روی نماد مربع سه‌تکه‌ در سمت راست پایین صفحه کلیک کنید. زمانی که ماوس را روی این نماد نگه دارید، عبارت «Normal» را خواهید دید.

اسلایدهای پاورپوینت

روی اسلاید مورد نظر راست‌کلیک کنید

روی تصویر کوچک اسلایدی که قصد پاک کردنش را دارید، راست‌کلیک کنید. با این کار منویی برای شما باز خواهد شد.

منوی حذف اسلاید در پاورپوینت

گزینه Delete Slide را انتخاب کنید

برای حذف این اسلاید، گزینه Delete Slide را بزنید. همچنین برای حذف اسلاید در پاورپوینت مي‌توانید پس از انتخاب اسلاید، دکمه Delete را روی کیبورد فشار دهید.

 

به علاوه اگر قصد حذف کردن اسلاید را ندارید و در عین حال نمی‌خواهید در ارائه شما نشان داده شود، گزینه Hide Slide را بزنید تا از چشم پنهان بماند. برای برگرداندن اسلاید مخفی شده نیز می‌توانید ترکیب کلیدهای Ctrl+Z در ویندوز و Command+Z را در سیستم‌های مک فشار دهید.

گزینه حذف اسلاید در پاورپوینت

سخن نهایی

در این مطلب روش حذف اسلاید در پاورپوینت را با یکدیگر دیدیم. انجام دادن این کار بسیار ساده است اما باید حتما از قبل نسبت به حذف اسلاید خود مطمئن باشید. در صورتی که تمایل به حذف اسلاید ندارید نیز می‌توانید به کمک گزینه Hide Slide، آن را مخفی کنید. به این ترتیب این صفحه هنوز موجود است اما در ارائه نمایش داده نمی‌شود.

بر اساس رای ۱۳ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
Wiki How
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *