معرفی بهترین آنتی ویروس اندروید رایگان — هفت اپ کاربردی

۲۱۲ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۵ دقیقه
معرفی بهترین آنتی ویروس اندروید رایگان — هفت اپ کاربردی

موبایل‌های هوشمند، دستگاه‌های بسیار شخصی هستند که انبوهی از داده‌های خصوصی شما را در خود ذخیره می‌کنند. بنابراین رویکرد طبیعی این خواهد بود که گام‌های مهمی را برای امن نگه داشتن دستگاه گران‌قیمت خود بردارید. اپلیکیشن‌های آنتی ویروس اصلی‌ترین خط دفاعی شما در برابر حملات ویروسی یا بدافزارها به حساب می‌آیند. اما بیشتر این اپلیکیشن‌ها یا پولی هستند یا نسخه‌ای رایگان با قابلیت‌های کمتر نسبت به نسخه پولی را در اختیار شما می‌گذارند. اما خبر خوب اینکه اپلیکیشن‌های رایگان و کاربردی هم کم نیستند و در این نوشتار به معرفی ۷ اپلیکیشن می‌پردازیم تا خود شما قادر به انتخاب بهترین آنتی ویروس اندروید باشید.

Bitdefender Antivirus Free

Bitdefender Antivirus Free یک اپلیکیشن آنتی ویروس بسیار سریع، سبک‌وزن و توانمند است که با تکنولوژی اسکن ابری (Cloud Scanning)، از موبایل شما محافظت کرده و در عین حال منجر به کاهش سرعت و عملکرد آن نمی‌شود.

این اپلیکیشن به صورت خودکار تمام اپلیکیشن‌های جدیدی که دانلود کرده‌اید را اسکن کرده و به شناسایی بدافزارهای رایج مشغول می‌شود. بیت‌دیفندر به صورت دائمی در ‌پس‌زمینه اجرا می‌شود و بنابراین نه‌تنها نیازی به مداخله شما در پروسه اسکن نخواهد بود، بلکه اختلالی هم در عملکرد همیشگی دستگاه به وجود نمی‌آید.

بهترین آنتی ویروس اندروید رایگان

قابلیت اسکنر بدافزار این اپلیکیشن به بررسی اپلیکیشن‌های نصب شده روی حافظه دستگاه می‌پردازد و تمام خطرات بالقوه را به صورت خودکار رفع و رجوع می‌کند. بهترین نکته راجع به اپلیکیشن Bitdefender Antivirus Free این است که رویه‌هایی کاملا امن را دنبال کرده و پیش از انجام هر کاری، خواستار صدور مجوزهای مورد نیاز از سوی شما می‌شود.

  • دانلود رایگان Bitdefender Antivirus Free از گوگل پلی (+)

Sophos Intercept X

بهترین آنتی ویروس اندروید رایگان

Sophos Intercept X را می‌توان بدون هیچ تردید در لیست بهترین آنتی ویروس اندروید قرار داد و این موضوع به توانمندی آن در نابود کردن تهدیدات ویروسی و بدافزاری مربوط می‌شود. این اپلیکیشن در تست‌های آنتی ویروسی به امتیازی به مراتب بالاتر از دیگر ابزارهای امنیتی مشابه در سیستم عامل اندروید دست یافته است. از سوی دیگر، تمام قابلیت‌های Sophos به صورت رایگان و بدون نمایش تبلیغات آزاردهنده یا اثرگذاری روی عملکرد و باتری دستگاه شما در دسترس قرار گرفته‌اند.

در این اپلیکیشن می‌توانید منتظر دستیابی به قابلیت‌های گوناگون مانند محافظت در برابر بدافزارها، فیلترگذاری وب و مسدود کردن خودکار محتوای آلوده باشید. به همین ترتیب، محافظت از رمزهای عبور شما، ارائه پیشنهادات امنیتی و بررسی امنیتی کدهای QR هم از دیگر ویژگی‌های جالب توجه آن به حساب می‌آیند.

پیش از نصب این اپلیکیشن باید بدانید که Sophos خواستار جوازهای گوناگونی می‌شود تا قادر به پایش داده ورودی و شناسایی خطرات باشد. یک قابلیت کاربردی دیگر هم به امنیت شبکه وای‌فای مربوط می‌شود و تمام اتصالات وای‌فای جدید روند اسکن در پس‌زمینه را پشت سر می‌گذارند تا در معرض خطر سرقت داده از طریق شبکه قرار نگیرید.

  • دانلود رایگان Sophos Intercept X از گوگل پلی (+)

Antivirus Mobile

بهترین آنتی ویروس اندروید رایگان

اپلیکیشن Antivirus Mobile قادر به اسکن عمیق و بسیار حرفه‌ای موبایل هوشمند شما است. این نرم‌افزار یک رابط کاربری ساده و شسته‌رفته دارد، اما به خاطر موتور قدرتمندش به راحتی می‌توان در لیست بهترین آنتی ویروس اندروید قرار بگیرد. علاوه بر قابلیت‌های رایج، Antivirus Mobile می‌تواند حافظه موبایل شما را تمیز کند و به حذف فایل‌های به‌دردنخور نیز مشغول شود.

یکی از رایج‌ترین انواع ویروس‌هایی که برای کاربران دردسرساز می‌شوند، «اسب تروا یا Trojan Horse» نام دارند و معمولا درون اپلیکیشن‌هایی قرار گرفته‌اند که از جایی بیرون از گوگل پلی استور دانلود می‌شوند. این ویروس‌ها آسیبی جدی به موبایل‌های اندرویدی وارد می‌کنند و پاک کردن‌شان هم بسیار چالش‌برانگیز است. Antivirus Mobile می‌تواند این نوع از ویروس‌ها را یافته و با سیستم پاکسازی قدرتمند خود، از شر آن‌ها خلاص شود. در نهایت باید افزود که شاهد قابلیت محافظت بلادرنگ هم هستیم که فایروالی امن فراهم آورده و به شناسایی آخرین تهدیدات و حذف بدافزارها، تبلیغ‌افزارها و ویروس‌ها مشغول می‌شود.

  • دانلود رایگان Antivirus Mobile از گوگل پلی (+)

Antivirus

بهترین آنتی ویروس اندروید رایگان

اپلیکیشن Antivirus نوید محافظت همه‌جانبه از کاربران را در برابر انواع بدافزار‌ها، تروجان‌ها و دیگر ویروس‌های مشابه می‌دهد. این اپلیکیشن به سرعت به شناسایی ریسک‌ها، ویروس‌ها، جاسوس‌افزار‌ها و اپلیکیشن‌های آسیب‌پذیری که می‌توانند به شما آسیب بزنند و اطلاعات خصوصی را به سرقت ببرند می‌پردازد.

یک قابلیت محافظت بلادرنگ را نیز درون اپلیکیشن شاهد هستیم که به صورت همیشگی از موبایل اندرویدی شما مراقبت خواهد کرد. در صورتی که یک اپلیکیشن آلوده و بدخواهانه روی دستگاه نصب کنید، اعلانی از سوی Antivirus به دست شما خواهد رسید که حذف و مسدود کردن اپلیکیشن را پیشنهاد می‌کند. این آنتی ویروس ضمنا امکان قفل کردن اپلیکیشن‌ها با PIN، الگوهای مختلف و اثر انگشت را نیز فراهم آورده تا کسی قادر به رخنه به حریم شخصی شما نباشد.

اگر به دنبال کارکردهای هرچه بیشتر می‌گردید، خبر خوب اینکه اپلیکیشن Antivirus می‌تواند نقش یک اپلیکیشن پاکسازی دستگاه را نیز ایفا نماید که حافظه رم را آزاد و موبایل را بهینه می‌کند. البته عملکرد این سیستم روی دیوایس‌های گوناگون متفاوت است و شاهد نتوانید به بهترین شکل ممکن از آن‌ها استفاده کنید. در نهایت باید به این نیز اشاره کرد که اپلیکیشن مورد نظر می‌تواند حرارت دستگاه را نیز پایش کرده و در صورتی که گرما از مقدار مناسب عبور کرد، شرایط را به شما اطلاع دهد.

  • دانلود رایگان Antivirus از گوگل پلی (+)

مطلب پیشنهادی برای مطالعه:

Traced Mobile Security

بهترین آنتی ویروس اندروید رایگان

اپلیکیشن Traced Mobile Security با قابلیت‌هایی مانند شناسایی بدافزارها، محافظت در برابر حملات فیشینگ و اسکنر حریم شخصی، می‌تواند گستره وسیعی از نیازهای امنیتی شما را برطرف سازد. این اپلیکیشن برای اسکن دستگاه نیازمند پایش فعالیت‌ها نیست و کاملا بدون تبلیغ به دست شما می‌رسد. علاوه بر این، داده‌های خصوصی و تجاری شما نیز امن باقی می‌مانند.

این اپلیکیشن به هنگام شناسایی اپلیکیشن‌های بدخواهانه، شبکه‌های ناامن وای‌فای، مواجهه با لینک‌های فیشینگ و نرم‌افزارهای آسیب‌پذیر فورا وارد عمل می‌شود و هرگونه مشکلی در پیکربندی موبایل گران‌قیمت شما را برطرف می‌سازد. تمام این قابلیت‌ها در کنار سهولت استفاده از اپلیکیشن باعث می‌شوند با یکی از اصلی‌ترین گزینه‌ها در لیست بهترین آنتی ویروس اندروید روبه‌رو باشیم.

  • دانلود رایگان Traced Mobile Security از گوگل پلی (+)

Security Antivirus

بهترین آنتی ویروس اندروید رایگان

Security Antivirus به شما این امکان را می‌دهد که موبایل را در امن‌ترین حالت ممکن نگه دارید و از حریم شخصی خود در برابر ویروس‌های مشکوک، جاسوس‌افزارها و تروجان‌ها محافظت کنید. این اپلیکیشن به آنالیز امنیت موبایل، امنیت وای‌فای و امنیت مرورگرها مشغول شده و هرگونه رخنه به حریم شخصی را در سریع‌ترین زمان شناسایی می‌کند.

اپلیکیشن مورد نظر قابلیتی اضافه برای محافظت از داده‌های شخصی حساس (مانند اطلاعات حساب بانکی و تصاویر درون گالری) دارد و می‌تواند گامی دیگر برای اطمینان خاطر هرچه بیشتر از امنیت موبایلی اندرویدی بردارد. ناگفته نماند که Security Antivirus هم می‌تواند به صورت محلی به شناسایی ویروس‌ها و بدافزارها مشغول شود و هم از اسکن مبتنی بر فضای ابری پشتیبانی می‌کند. اگر هم روزی روزگاری به قابلیت‌های پاکسازی دستگاه مانند پاک کردن فایل‌های اضافی، فایل‌های سیستمی، اپلیکیشن‌های بلا استفاده و کش اپلیکیشن‌ها نیاز داشتید می‌توانید روی این برنامه حساب باز کنید.

  • دانلود رایگان Security Antivirus از گوگل پلی (+)

Smart Security

بهترین آنتی ویروس اندروید رایگان

Smart Security یکی دیگر از گزینه‌های خوب در لیست بهترین آنتی ویروس اندروید ما است که هم به محافظت از دیوایس هوشمند شما می‌پردازد و هم در کارهای مربوط به پاکسازی یاری می‌رساند. سیستم دیفندر این اپلیکیشن به اسکن و شناسایی ویروس‌های گوناگون در سیستم عامل اندروید مشغول می‌شود و به صورت مداوم هم وضعیت دستگاه را پایش می‌کند تا قادر به شناسایی آسیب‌پذیری‌ها و تهدیدات بالقوه باشد؛ حتی زمانی که اپلیکیشن را به صورت کامل بسته‌اید.

این اپلیکیشن یک قابلیت بوستر هم دارد که فایل‌های اضافی، کش اپلیکیشن‌ها و دیگر فایل‌های ناخواسته که فضای داخلی را اشغال کرده‌اند را پاک می‌کند. خنک‌کننده پردازنده درون اپلیکیشن هم به متوقف کردن اپلیکیشن‌ها، وظایف و پروسه‌هایی مشغول می‌شود که دستگاه را کند کرده‌اند.

  • دانلود رایگان Smart Security از گوگل پلی (+)

سخن پایانی راجع به لیست بهترین آنتی ویروس اندروید رایگان

اگرچه موبایل‌های هوشمند امروزی به خودی خود امنیت فراوان دارند، اما همچنان خطر مواجهه با بدافزارها و جاسوس‌افزارها، کاربران را به صورت روزانه تهدید می‌کند. بسیاری از اپلیکیشن‌ها و صفحات وب همراه با محتوای بدخواهانه‌ای از راه می‌رسند که به دستگاه شما آسیب زده و روی عملکرد کلی آن تاثیر می‌گذارند.

اپلیکیشن‌های آنتی ویروسی که در این مقاله معرفی کنیم از شدت و شمار تهدیدات بالقوه کاسته و سرعت دستگاه شما را بهبود می‌بخشند. از سوی دیگر با پایش همیشگی وضعیت دستگاه، این اپلیکیشن‌ها احتمال وقوع رخنه‌های امنیتی و آلوده شدن دستگاه به بدافزارها را کاهش می‌دهند. اما مهم نیست به سراغ کدام اپلیکیشن می‌روید، در نهایت این شما هستید که می‌توانید دستیابی به بالاترین سطح امنیت را تضمین نمایید. در همین راستا لازم است از وب‌سایت‌های ناشناخته و نامعتبر دوری کنید، اپلیکیشن‌ها را از منابع معتبر دانلود کنید و هیچوقت روی لینک‌ها کلیک نکنید، مگر اینکه کاملا از امنیت تمام این موارد مطمئن باشید. تنها با این تدابیر است که می‌توانید از موبایل‌تان به صورت حداکثری محافظت کنید.

بر اساس رای ۱۲ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
Make Use of
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *