استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی

۳۴۳ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰
زمان مطالعه: ۳ دقیقه
استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی
سلب مسئولیت مطالب رپورتاژ آگهی: مجموعه‌ی «فرادرس» در تهیه‌ و تنظیم این محتوای تبلیغاتی نقشی نداشته و مسئولیتی راجع به صحت آن نمی‌پذیرد.

با ظهور اینترنت، به مرور شبکه‌های اجتماعی مختلفی به وجود آمدند که با استقبال مردم رو به رو شدند. فیسبوک، لینکدین، توییتر، اینستاگرام و ... از شبکه‌های اجتماعی محبوب در سراسر دنیا هستند. محبوبیت اینستاگرام در ایران بیشتر از سایر شبکه‌ها است. روزانه میلیون‌ها کاربر در شبکه‌های اجتماعی مشغول فعالیت هستند، پس باید از این بستر برای بازاریابی استفاده کرد

.بهترین نوع بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی بازاریابی محتوا است. زیرا این شبکه‌ها بر پایه محتوا شکل گرفته و مردم نیز در این شبکه‌ها به دنبال اطلاعات هستند. اما برای بازاریابی محتوا در اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی باید یک استراتژی تولید محتوا یا Content marketing plan داشته باشید. در این مقاله به بررسی استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی می‌پردازیم.

استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام به چه معناست؟

استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام به این معناست که یک برنامه‌ریزی دقیق برای تولید و انتشار محتوا در اینستاگرام داشته باشید. برای این کار ابتدا باید مخاطبانتان را بشناسید. سپس سعی کنید با توجه به نوع مخاطبانتان برای آنها محتوا تولید کنید.

البته استراتژی محتوا بر اساس یک هدف ایجاد می‌شود. یعنی یک هدف تعیین می‌کنید و بر اساس آن هدف و نوع مخاطبانتان مشخص می‌کنید که در هر روز چند پست، در چه ساعت‌هایی و شامل چه مطالبی باید منتشر شود. در ادامه این موارد را دقیقتر بررسی می‌کنیم.

عناصر با اهمیت در تدوین استراتژی تولید محتوای اینستاگرام

برای اینکه یک استراتژی تولید محتوای خوب و موفق داشته باشید، یک سری عناصر و اصول وجود دارد که باید در نظر بگیرید در ادامه این عناصر را بررسی می‌کنیم.

تعیین هدف

درست است که باید حضور مستمر در شبکه‌های اجتماعی داشته باشید، ولی اگر بی هدف کار کنید قطعا محتوایی که تولید می‌شود کیفیت مطلوب نخواهد داشت. پس اولین کار تعیین هدف است. با مشخص شدن هدف موضوعاتی که باید درباره آنها محتوا تولید کنید نیز مشخص می‌شوند. سپس از بین موضوعات، آنهایی که طرفداران بیشتری دارند را انتخاب کنید.

مشخص کردن استراتژی تولید محتوا

انتخاب زمان درست برای انتشار محتوا

به این موضوع توجه کنید که اینستاگرام جنبه تفریحی دارد و اکثر افراد برای پر کردن اوقات خالی خود به اینستاگرام سر می‌رنند. به همین دلیل حتی اگر مطالب مفید و کاربردی در صفحه شما منتشر شود باز هم مخاطبان در یک سری ساعات خاص بیشتر به اینستاگرام سر می‌زنند. به همین دلیل مهم است در ساعاتی که مخاطبان شما بیشتر فعال هستند محتواهایتان را منتشر کنید.

شناخت مخاطب یا پرسونای مخاطب

مخاطب هر کسب و کاری با کسب و کار دیگر متفاوت است. در اینستاگرام نیز دقیقا همینطور است. یعنی هر سبک محتوا یا هر صفحه‌ای مخاطبان خاص خود را دارد که از سایر صفحات متفاوت است. پس بسیار مهم است که مخاطبان خود را بشناسید و بدانید آنها چه ویژگی‌ها، نیازها و علائقی دارند. پس از شناخت مخاطبان باید بر اساس ویژگی‌های آنها به تولید محتوا بپردازید.

افزایش مشارکت کاربران

باید سعی کنید مخاطبان خود را هر چند اندک باشند درگیر کنید و کاری کنید آنها برای شما نظر بگذارند، پست‌های شما را لایک کرده یا با دیگران به اشتراک بگذارند. در اینصورت شاهد افزایش سرعت رشد صفحه اینستاگرام خود خواهید بود. برای اینکار می‌توانید صفحات رقبای خود را تحلیل کنید و ببینید مخاطبان آنها از کدام پست آنها بیشتر خوششان آمده و مشارکت بیشتری داشته‌اند.

استفاده از هشتگ

هشتگ‌ها کمک می‌کنند تا محتوای شما بیشتر دیده شود. شما باید حتما از هشتگ استفاده کنید. اما نکاتی وجود دارد که باید آنها را رعایت کنید برای مثال بیش از حد از هشتگ استفاده نکنید یا از هشتگ‌های نامرتبط استفاده نکنید. در تقویم محتوای خود می‌توانید مناسبت‌ها را بگنجانید و از هشتگ‌های مربوط به آنها استفاده کنید. یا اگر موضوعی ترند شده و مربوط به کسب و کار شما نیز هست حتما پستی برای آن تهیه کرده تا به کمک هشتگ‌های ترند شده مخاطب جذب کنید.

استوری را فراموش نکنید

استوری‌ها نسبت به پست‌های اینستاگرام بازدید بیشتری دارند. پس سعی کنید هر روز استوری بگذارید. اگر از پشت صحنه کسب و کار خود استوری بگذارید قطعا برای مخاطبان جالبتر خواهد بود پس سعی کنید مطالب جالب و طنزگونه و اندکی غیر مرتبط را در استوری بگنجانید و سعی کنید با کاربران ارتباط بهتر و صمیمی‌تری داشته باشید.

سخن آخر

تاثیر بازاریابی محتوا برای موفقیت کسب وکار بر هیچ کس پوشیده نیست. اما این موفقیت با یک برنامه ریزی دقیق و هدفمند به دست می‌آید. به این برنامه ریزی استراتژی محتوا می‌گویند. در مقاله آموزش استراتژی محتوا در اینفوگرام آکادمی تمامی مراحل تنظیم یک استراتژی محتوا را برای شما بیان شده است. پس شروع کنید. شاید سخت باشد ولی مطمئن باشید که می‌توانید. اگر در زمینه سئو و بازاریابی محتوا نیز هیچ تخصصی ندارید ولی می‌خواهید کسب و کارتان به موفقیت برسد حتما از یک متخصص کمک بگیرید.

بر اساس رای ۶ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *