کاربرد وردپرس | ۱۴ کاربرد فوق العاده وردپرس که شاید نمی‌دانید

۴۵۳ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۱۴ دقیقه
کاربرد وردپرس | ۱۴ کاربرد فوق العاده وردپرس که شاید نمی‌دانید

از سال 2003 که وردپرس معرفی شد، به میلیون‌ها وب‌سایت و کاربر اینترنت خدمت‌رسانی کرده است. اکنون به نقطه‌ای رسیده‌ایم که تصور دنیای بدون وجود وردپرس، به کار دشواری تبدیل شده است. در حدود یک‌سوم همه وب‌سایت‌های دنیا امروزه از وردپرس استفاده می‌کنند. این سیستم مدیریت محتوا تاکنون بیش از 1.2 میلیارد بار دانلود شده است. وردپرس در طی این مدت نشان داده چه قدر توانمند است و در واقع بسیار فراتر از یک ابزار بلاگ‌نویسی ساده ظاهر شده است. در این مطلب با 14 کاربرد وردپرس آشنا خواهیم شد که شاید از آن‌ها مطلع نباشید.

انواع کاربرد وردپرس

با این که وردپرس در ابتدا کار خود را به عنوان یک ابزار بلاگینگ آغاز کرد، اما در طی این سال‌ها به یک ابزار سایت‌ساز قدرتمند و سیستم مدیریت محتوای پایدار تبدیل شده است. دلیل محبوبیت فزاینده این سیستم نیز چیزی جز این نیست. امروزه وردپرس از مقصود اولیه خود بسیار فراتر رفته و کاربردهای بسیار مختلفی یافته است. در ادامه این راهنما با 14 کاربرد وردپرس آشنا خواهیم شد که شاید آن‌ها را مفید بیابید.

ساخت فروشگاه همکاری در فروش (Affiliate Shop)

اگر هم اینک یک وب‌سایت وردپرسی با حجم معقولی از بازدید دارید، شاید ندانید که می‌توانید به سادگی از آن کسب درآمد بکنید. با افزودن لینک‌های Affiliate به نوشته‌ها و برگه‌های یک سایت وردپرسی می‌توانید نتیجه زحمت‌‌های خود را به پول تبدیل کنید. در ادامه با چند روش برای افزودن لینک‌های Affiliate به سایت آشنا می‌شویم.

ThirstyAffiliates

ThirstyAffiliates امکان ساخت لینک‌هایی با ظاهر جذاب را فراهم ساخته است که با یک کلیک محتوای شما را به محصول‌های مرتبط در یک فروشگاه دیگر وصل می‌کند. با بهره‌گیری از ThirstyAffiliates می‌توانید میزان پیشرفت خود را با ردگیری دقیق آمار فروش و ریدایرکت کردن لینک‌های نامحسوس affiliate به URL وب‌سایت فروشگاه مدیریت کنید.

WP: Affiliate Manager

اگر می‌خواهید در فروشگاه یا سایت خود افزایش فروش داشته باشید، می‌توانید از WP: Affiliate Manager استفاده کنید. WP: Affiliate Manager یک راهکار متمرکز برای افزونه‌های تجاری است و به ردگیری رفرال‌ها و affiliat‌-های ارسالی به سایت شما برای پرداخت‌ دقیق کمیسیون کمک می‌کند. این افزونه، ترافیک و فروش را به طور آنی گزارش می‌کند و به این ترتیب می‌توانید درآمدها‌ و پرداختی‌ها را ردگیری نمایید. نکته جالب‌تر این است که هیچ محدودیتی در مورد تعداد affiliate-هایی که می‌توانند ثبت نام کنند، وجود ندارد.

یک راهکار دیگر برای مدیریت همه لینک‌های Affiliate استفاده از افزونه Easy Affiliate Links است. با بهره‌گیری از این افزونه می‌توانید لینک‌های Affiliate کوتاهی بسازید به طوری که با محتوای شما درهم آمیخته شوند و قابل تشخیص نباشند. این لینک‌ها به سادگی با استفاده از ادیتور ویژوال و HTML قابل ساخت هستند. همچنین امکان استفاده از برخی قابلیت‌های جانبی مانند آنالیتیک و لینک‌هایی برای مکان‌های خاص جغرافیایی و پشتیبانی از فروش لوکال نیز وجود دارد.

رزرواسیون آنلاین

اگر می‌خواهید امکانی در اختیار کاربران سایت خود قرار دهید که قرارهای ملاقات را زمان‌بندی کنند و ساعت‌های حضور شما را مستقیماً در وب‌سایت وردپرسی‌تان مشاهده کنند، به یک سیستم رزرواسیون نیاز دارید. در این بخش با چند افزونه ارزشمند رزرواسیون آشنا می‌شویم.

BirchPress Scheduler

افزونه پولی BirchPress Scheduler به شما امکان می‌دهد که از میانبرهایی برای درج کارکرد رزرواسیون مستقیماً در برگه‌ها و نوشته‌ها استفاده کنید. زمانی که کاربران از سایت شما بازدید می‌کنند، می‌توانند موجود بودن امکانات ملاقات با شما را مشاهده کنند و سپس رزرواسیون‌ها را مستقیماً به تقویم‌های موجود خود از حمله گوگل کلندر، iCal، تقویم اندروید، Outlook، و تقویم آیفون اکسپورت کنند. همچنین کاربران می‌توانند یادآوری‌های ایمیلی در مورد جلسه‌های قریب‌الوقوع خود دریافت کنند.

Gravity Forms

Gravity Forms یک روش عالی دیگر برای افزودن امکان تماس به سایت است. این افزونه امن و انعطاف‌پذیر است و امکانات زیادی برای یکپارچه‌سازی در اختیار شما قرار می‌دهد، به طوری که می‌توانید یک راهکار رزرواسیون کامل برای بازدیدکنندگان وب‌سایت خود بسازید.

Bookly

این افزونه پولی یک افزونه رزرو وقت ملاقات با امکانات زیاد است که از جمله شامل قابلیت سبد خرید داخلی و قابلیت یکپارچه‌سازی با ووکامرس است. شما با خرید این افزونه پولی، یک سیستم رزرواسیون ریسپانسیو دریافت می‌کنید که شامل پشتیبانی چند زبانی، یکپارچه‌سازی با PayPal و تنظیمات انعطاف‌پذیر مدیریتی است.

ساخت فایل آنلاین املاک

اگر در زمینه خرید و فروش و اجاره املاک فعالیت دارید، می‌توانید به عنوان یک کاربرد وردپرس با ادغام فایل املاک خود در وب‌سایت، تجارت خود را هر چه بیشتر آنلاین کنید. برخی پوسته‌های خاص وجود دارند که برای بنگاه‌های معاملات املاک ساخته شده‌اند، اما نخست باید این قابلیت را از طریق یک افزونه فعال کنید. در این بخش برخی افزونه‌های مناسب وب‌سایت‌های معاملات ملکی را مشاهده می‌کنید.

WP-Property

اگر می‌خواهید یک وب‌سایت فهرست‌بندی مدیریت املاک با قابلیت سفارشی‌سازی بالا به همراه نمایش تصاویری از ملک داشته باشید، WP-Property بهترین افزونه برای شما محسوب می‌شود. حتی در صورتی که قصد نمایش تصاویر ملک را نداشته باشید، این افزونه همچنان به شما کمک زیادی می‌کند. افزونه WP-Property قدرتمند و انعطاف‌پذیر است و می‌توانید به راحتی فایل املاک خود را آنلاین کنید.

Easy Property Listings

کاربرد وردپرس

با استفاده از افزونه Easy Property Listings می‌توانید یک وب‌سایت دینامیک و با امکانات زیاد را صرفاً در طی چند دقیقه بسازید. این افزونه یکی دیگر از موارد کاربرد وردپرس است و امکان ایجاد تغییرات زیادی در سایت می‌دهد و می‌توانید بین یک لیست کاملاً ریسپانسیو و یا قالب شبکه‌ای انتخاب کنید. با بهره‌گیری از این افزونه، سایت شما کاملاً برای موتورهای جستجو بهینه خواهد شد و مناسب کار با موبایل می‌شود. این افزونه با عرضه صدها پوسته مختلف آماده استفاده باعث شده که بتوانید وب‌سایت خود را مطابق برندتان طراحی کنید.

WPL Real Estate

کاربرد وردپرس

افزونه WPL Real Estate موجب ایجاد انعطاف در طراحی وب‌سایت‌های معاملات املاک و گسترش سهم بازار شده است. با بهره‌گیری از این افزونه پر امکانات می‌توانید فیلد‌های مختلف را بدون نیاز به تغییر در پایگاه داده، اضافه، حذف و ویرایش کنید. افزونه WPL Real Estate امکان ساخت فهرست‌هایی با بیش از صد هزار فیلد را فراهم ساخته و قابلیت بهینه‌سازی سرور را نیز ارائه کرده که باعث می‌شود بتوانید لیست‌هایی با بیش از یک میلیون فیلد بسازید.

فروش محصول‌های فیزیکی یا دیجیتالی

وردپرس در آغاز به عنوان یک ابزار بلاگ‌نویسی کار خود را شروع کرد، اما در طی این سال‌ها به یک پلتفرم با امکانات کامل برای ایجاد یک سایت تجاری تکامل یافته است. وردپرس اینک به لطف افزونه‌ها توسعه‌دهندگان ثالث امکان تبدیل کردن سایت به یک فروشگاه آنلاین را بدون نیاز به کدنویسی فراهم ساخته است.

در این بخش با چند افزونه وردپرس آشنا می‌شویم که سایت شما را به قابلیت فروشگاه مجهز می‌کنند و می‌توانید شروع به فروش محصول‌های دیجیتالی یا فیزیکی بکنید.

ووکامرس

کاربرد وردپرس

«ووکامرس» (WooCommerce) پیشروترین افزونه تجارت الکترونیک با بیش از 25 میلیون دانلود است که مجموعه کاملی از ابزارها برای کمک به ساخت و اداره یک کسب‌وکار آنلاین ارائه کرده است. ووکامرس به عنوان یکی از بی‌شمار کاربرد وردپرس در همان ابتدای نصب، صدها قابلیت یکپارچه‌سازی مختلف با سیستم‌های مالی گوناگون از جمله پی‌پل، بررسی و انتقال بانکی، گوگل آنالیتیک، گزینه‌های ابتدایی ارسال کالا و قابلیت اضافه کردن افزونه‌های پولی برای مدیریت موجودی، گزارش‌گیری و سازگاری با هر پوسته وردپرس را ارائه می‌کند.

Easy Digital Downloads

Easy Digital Downloads موجب شده که دانلود کالاهای ناملموس روی سایت به سادگی انجام یابد. چه این دانلود از جنس نرم‌افزار و چه سند، عکس، کتاب الکترونیک، آهنگ، تصویر یا هر نوع دیگر از فایل‌های مدیا باشد، افزونه Easy Digital Downloads موجب می‌شود که محتوای مورد نظر شما در سراسر دنیا قابل خرید باشد. نکته مهم‌تر این است که این افزونه از بیش از 15 نوع پرداخت پشتیبانی می‌کند و همچنین چندزبانه است.

Shopify

کاربرد وردپرس

با این که Shopify خود یک پلتفرم مستقل است، اما یک افزونه یکپارچه‌سازی با وردپرس نیز توسعه داده است تا بتوانید همه آیتم‌ها را روی سایت یا بلاگ وردپرسی خود نیز به فروش برسانید. این افزونه تلاش می‌کند تا یک ویترین کوچک فروشگاهی مستقل روی وب‌سایت وردپرسی ایجاد کند و آن را مستقیماً به پلتفرم فروشگاهی جدی‌تر شاپیفای وصل کند. نصب این افزونه بسیار آسان است و قابلیت‌های سفارشی‌سازی زیادی در اختیار شما قرار می‌‌دهد، به طوری که کاربر حتی متوجه نخواهد شد که شما از دو پلتفرم متفاوت استفاده می‌کنید.

ایجاد وب‌سایت دایرکتوری کسب ‌و‌ کارها به همراه نقشه

تبدیل سایت وردپرسی به یک کسب‌وکار قوی دایرکتوری، یکی دیگر از موارد کاربرد وردپرس است که با استفاده از این افزونه به آسانی صورت می‌گیرد. با استفاده از یکی از افزونه‌هایی که در این بخش معرفی می‌کنیم، می‌توانید کل سایت خود را به یک وب‌سایت دایرکتوری کسب‌و‌کارها تبدیل کنید و یا این که این امکان را تنها در برخی برگه‌های سایت عرضه کنید.

Sabai Directory

افزونه پولی Sabai Directory امکان ساخت یک دایرکتوری از کسب‌وکارهای محلی مبتنی بر جامعه کاربری را فراهم ساخته که تا حدودی شبیه عملکرد Yelp.com، Yahoo! Local یا Google Places است. این افزونه از نقشه‌های کاملاً تعاملی و قابل سفارشی‌سازی استفاده می‌کند تا بازدیدکننده سایت بتواند نزدیک‌ترین منابع را به خود شناسایی کرده و به عکس‌ها و نظرات رأی بدهد. به این ترتیب کاربران می‌توانند کسب‌وکارهای با کیفیت نزدیک محل خود را از طریق وب‌سایت شما شناسایی کنند.

Business Directory

افزونه Business Directory به عنوان یک از موارد کاربرد وردپرس موجب می‌شود بتوانید قابلیت بررسی به سبک Yelp و یک دایرکتوری به سبک صفحه‌های زرد را در اختیار کاربران سایت خود قرار دهید. این افزونه با ارائه قابلیت‌های گسترده سفارشی‌سازی، اجازه می‌دهد که افزونه را با پوسته خود هماهنگ کنید و آن را مطابق برند خود بسازید. این افزونه دارای فیلدهای فرم با قابلیت سفارشی‌سازی کامل و همچنین امکان آپلود عکس و پذیرش پرداخت برای قرارگیری کسب‌وکار در فهرست‌های خاص است. بدین ترتیب شما می‌توانید در کمترین زمان وب‌سایت خود را به یک دایرکتوری آنلاین تبدیل کنید.

Geo Directory

Geo Directory امکان افزودن تعداد نامحدودی لیست‌بندی به بلاگ یا سایت را از طریق افزونه‌های رایگان و پولی فراهم ساخته است. به این ترتیب در طی زمان اندکی می‌توانید یک فهرست با قابلیت سفارشی‌سازی کامل ارائه دهید که تجربه کاربری عالی دارد. با استفاده از این افزونه لازم نیست جنبه زیبایی‌شناختی یا طراحی سایت خود را قربانی کنید، چرا که افزونه Geo Directory قابلیت سازگاری کاملی با سایت کنونی شما دارد.

ساخت فوروم

اگر قصد دارید یک جامعه از کاربران وفادار برای کسب‌وکار خود بسازید، یک سایت فوروم (Forum) یا انجمن کاربران نخستین گام در این مسیر محسوب می‌شود. فوروم‌ها به عنوان یکی دیگر از موارد کاربرد وردپرس امکان پاسخ دادن به سؤال‌های کاربران و تعامل با جامعه برند را در یک شرایط کنترل‌شده فراهم می‌سازند. در این بخش با برخی افزونه‌های ساخت فوروم آشنا می‌شویم.

bbPress

bbPress از سوی توسعه‌دهندگان وردپرس عرضه شده و قابلیت راه‌اندازی یک فوروم بحث را با یک کلیک و بدون نیاز به هیچ زحمتی در اختیار شما قرار می‌دهد. این افزونه روی سهولت یکپارچه‌سازی با سایت اصلی متمرکز شده است؛ اما می‌توانید آن را در فوروم‌های چند سایتی نیز اجرا کنید و به این ترتیب سایت خود را به چند بخش مختلف تقسیم کنید.

DW Question and Answer

افزونه DW Question and Answer امکان ایجاد یک فوروم را فراهم ساخته است که روی پرسش و پاسخ متمرکز شده و مشابه Quora عمل می‌کند. خوانندگان یا کاربران می‌توانند پرسش‌های خود را مطرح کنند و این پرسش‌ها می‌توانند فیلتر، مرتب‌سازی، ویرایش یا حذف شوند. استفاده از Shortcode موجب شده که ردگیری و مدیریت همه پرسش‌ها روی این فوروم، آسان باشد.

BuddyPress

کاربرد وردپرس

یک روش عالی دیگر و یکی دیگر از موارد کاربرد وردپرس، ساخت جامعه کاربری از طریق افزونه «بادی‌پرس» (BuddyPress) است. این افزونه به کاربران امکان می‌دهد که پروفایل‌های سفارشی بسازند و به بحث‌ها ملحق شده و رابطه‌های دوستی ایجاد کنند. امکان مدیریت استریم‌های فعالیت با استفاده از اعضا و گروه‌ها و همچنین دریافت اعلان در زمان ارسال پست روی سایت وجود دارد. بادی‌پرس امکان ایجاد جامعه‌های کوچک کاربری را به روش کارآمدی ارائه کرده و به این ترتیب می‌توان میزان تعامل و فعالیت کاربران را بسط داد و همه این کارها از طریق همان سایت وردپرسی شما صورت می‌پذیرند.

متحد ساختن کاربران برای جمع‌سپاری

با افزودن لینک‌های «کرادفاندینگ» (Crowdfunding) یا جمع‌سپاری به سایت، می‌توانید کاری کنید که کاربران سایت پیرامون یک هدف مشترک گرد هم آیند. هدف از جمع‌سپاری این است که بودجه لازم برای یک هدف مشخص را از طریق مشارکت همه اعضای یک جامعه فراهم سازد و انجام این کار در وردپرس بسیار آسان است. در این بخش با چند افزونه برای پیاده‌سازی قابلیت جمع‌سپاری آشنا می‌شویم.

IgitionDeck

IgnitionDeck یک فریمورک منحصر به فرد جمع‌سپاری عرضه کرده که قابلیت دریافت کمک مالی از سوی کاربران سایت را فراهم می‌سازد. با بهره‌گیری از این افزونه می‌توانید آمار آنی را از طریق فرانت‌اند و بک‌اند‌های با طراحی زیبای این افزونه مشاهده کنید. IgnitionDeck با بسیاری از پوسته‌های وردپرس سازگار است و یک فریمورک رایگان جمع‌سپاری با بیش از 500 پوسته مختلف ارائه کرده است.

Charitable

افزونه Charitable یک کیت ابزار تأمین مالی برای وردپرس است که کنترل کاملی روی تلاش‌های جمع‌آوری کمک‌های مالی در یک سایت وردپرسی ارائه می‌کند. شما از طریق این افزونه می‌توانید به کاربران خود کمک کنید که از یک هدف خاص حمایت کنند. این افزونه با بهره‌گیری از پرداخت‌های آفلاین و پی‌پل و بسیاری روش‌های دیگر باعث می‌شود که بتوانید پروژه‌های جمع‌سپاری خود را برای محتوای جدید یا موجود به کار بگیرید.

WordPress Fundraising

با عضویت در جامعه WPMU DEV می‌توانید به افزونه تأمین مالی آن‌ها دسترسی پیدا کنید. به این ترتیب امکان گردآوری کمک‌های مالی یا جمع‌سپاری یک پروژه به صورت یک کاربرد وردپرس فراهم می‌آید. همچنین می‌توانید به کاربران اجازه بدهید که یک کمک یک‌باره داشته باشند و یا حساب خود را طوری تنظیم کنند که به طور مرتب و زمان‌بندی‌شده از هدف معرفی شده شما حمایت کنند.

صدور صورتحساب برای مشتری

واقعیت این است که صدور صورتحساب برای مشتریان در پاره‌ای موارد می‌تواند کار پردردسری باشد. اگر از ایجاد دستی صورت‌حساب‌های مشتریان خسته شده‌اید، چند افزونه مختلف وردپرس وجود دارند که می‌توانند به شما کمک کنند.

Sprout Invoices

با استفاده از افزونه Sprout Invoices می‌توانید گردش کار صدور صورتحساب را به روشی سریع و آسان اجرا نمایید. این افزونه چندین قالب با امکان سفارشی کامل عرضه کرده که با انواع پوسته‌های وردپرس هماهنگ می‌شوند و انواع روش‌های پرداخت را نیز قبول می‌کند. با این که نسخه رایگان این افزونه تنها روش پرداخت پی‌پل را می‌پذیرد، اما در نسخه Pro امکان استفاده از روش‌های پرداخت دیگر نیز وجود دارد.

WooCommerce PDF Invoices & Packing Slips

کاربرد وردپرس

با استفاده از این افزونه می‌توانید به طور خودکار یک صورتحساب PDF را به ایمیل‌های تأیید سفارش خرید مشتریان اضافه کنید. با بهره‌گیری از افزونه WooCommerce PDF Invoices می‌توانید صورتحساب‌ها را به 18 زبان مختلف صادر کنید که یک قالب HTML/CSS با قابلیت سفارشی‌سازی کامل دارند و همه صورتحساب‌های تولیدشده نیز درون یک برگه حساب نگهداری می‌شوند.

Sliced Invoices

کاربرد وردپرس

افزونه Sliced Invoices یک سیستم دیگر برای صدور صورتحساب است که موجب شده این کار به آسانی انجام یابد. قابلیت‌های کلیدی این افزونه شامل روش‌های پرداخت آفلاین، پرداخت PayPal Express، صدور صورتحساب به هر ارزی، اکسپورت صورت‌حساب به فرمت CSV و موارد زیاد دیگر اشاره کرد.

پشتیبانی از طریق چت زنده

اگر هر نوع سرویس یا محصول را به مشتریان ارائه می‌کنید، این احتمال وجود دارد که نیاز به ارائه پشتیبانی به مشتریان خود داشته باشید. ارائه پشتیبانی آنی می‌تواند برای تضمین خرید بسیار مهم باشد و همچنین مشتری را از خرید خود راضی نگه دارید، زیرا می‌توانید به هر سؤالی که مشتری ممکن است داشته باشد پاسخ دهید.

ایجاد قابلیت چت زنده درون وب‌سایت به عنوان یک کاربرد وردپرس با استفاده از افزونه‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم، بسیار آسان است.

HubSpot Live Chat

کاربرد وردپرس

افزونه HubSpot Live Chat امکان چت با بازدیدکنندگان سایت، مشتریان بالقوه و مشتریان را به طور آنی فراهم می‌سازد و قابلیت ایجاد گفتگوهای شخصی‌سازی‌شده را در مقیاس بالا به وسیله چت‌بات‌ها فراهم ساخته است. همچنین قابلیت مشارکت در گفتگوهای مفهومی را به هر شکل دارد. این قابلیت به شما امکان می‌دهد که از پیام‌های چت ساده برای تولید لید و بستن قراردادهای بیشتر استفاده کنید.

WP Live Chat Support

کاربرد وردپرس

افزونه WP Live Chat Support کسب‌‌وکارهای کوچک را هدف گرفته و به دنبال ارائه یک راهکار چت با هزینه معقول است. این افزونه فهرست بلندی از قابلیت‌های جالب دارد که شامل شش پوسته چت زنده از پیش‌تعریف‌شده، قابلیت کشیدن و رها کردن صفحه چت به هر کجای صفحه، یکپارچه‌سازی با گوگل آنالیتیک، ظرفیت‌های ترجمه‌ای و موارد زیاد دیگر است.

Tawk.to Live Chat

کاربرد وردپرس

افزونه گفتگوی زنده Tawk.to امکان نظارت و گفتگو با بازدیدکنندگان سایت را دارد. این امکان نه تنها برای گفتگوی زنده مناسب است، بلکه موجب ایجاد فروش جدید می‌شود. این کاربرد وردپرس با همه مرورگرهای وب سازگار است و حتی اپلیکیشن‌های رایگانی برای پلتفرم‌های اندروید، iOS، ویندوز و مک‌او‌اس نیز طراحی شده است.

Tidio Live Chat

کاربرد وردپرس

افزونه Tidio Live Chat به طور خاص برای کاربران جامعه وردپرس طراحی شده است. این افزونه امکان گفتگو و تماس با هر بازدیدکننده سایت را فراهم ساخته و حتی از بیش از 140 زبان مختلف برای کمک به کسب مشتریان جهانی پشتیبانی می‌کند.

شما با بهره‌گیری از افزونه Tidio Live Chat می‌توانید صفحه گفتگوی زنده خود را با سه پوسته قالب‌بندی‌شده و طرح‌های رنگی با قابلیت سفارشی‌سازی کامل تغییر دهید. حتی امکان یکپارچه‌سازی با Zendesk، GetResponse، SalesForce ،MailChimp و موارد دیگر نیز وجود دارد.

ارائه پشتیبانی به مشتری با مرکز دانش

برای کاهش حجم سؤالات از بخش پشتیبانی سایت، می‌توان یک «مرکز دانش» (Knowledge Base) به عنوان یکی از موارد کاربرد وردپرس برای سایت طراحی کرد. مرکز دانش که به نام «پورتال پشتیبانی» نیز شناخته می‌شود، به کاربران کمک می‌کند تا پاسخ سؤالات خود را به سرعت بیابند و از منابع مختلف برای یافتن پاسخ سؤالاتشان به روشی متمرکز بهره بگیرند. در ادامه با برخی راهکارهای وردپرس برای ساخت مرکز دانش آشنا می‌شویم.

WP Knowledgebase

با استفاده از این افزونه می‌توانید یک مرکز دانش جذاب و حرفه‌ای برای سایت خود بسازید. این افزونه‌ی کاملاً ریسپانسیو به بازدیدکنندگان امکان می‌دهد که با استفاده از یک موتور جستجوی متن با قابلیت پیش‌بینی و طی یک فرایند سرراست، مسیر خود را به سمت مقالاتی که پاسخشان را ارائه کرده پیدا کند. تنظیم ظاهر این افزونه برای توسعه‌دهندگان و تطبیق آن با ظاهر سایت بسیار آسان است.

Heroic Knowledge Base

کاربرد وردپرس

Heroic Knowledge Base که از سوی HeroThemes عرضه شده یک افزونه پولی است که با افزودن یک مرکز دانش زیبا به سایت موجب می‌شود هزینه‌های پشتیبانی و پاسخ دادن به تیکت‌های پشتیبانی کاهش یابد. برخی قابلیت‌های این افزونه شامل توانایی افزودن ضمایم مقالات، مرتب‌سازی مجدد محتوا، پاسخ‌های آنی و ابزارهای داخلی برای تحلیل است.

ساخت سرویس درج آگهی

اگر به دنبال ساخت یک فروشگاه برای وب‌سایت خود هستید، باید به فکر افزودن برگه آگهی‌نامه به سایت خود باشید. در ادامه با چند افزونه که به طور خاص برای این کاربرد وردپرس طراحی شده‌اند، آشنا می‌شویم.

Classifieds WP

کاربرد وردپرس

با استفاده از کدهای کوتاهی که افزونه Classifieds WP ارائه می‌کند، می‌توانید به سادگی آگهی‌های طبقه‌بندی‌شده را به سایت خود اضافه کنید. کافی است برای هر طبقه‌بندی چند تصویر را با استفاده از مرورگر رسانه وردپرس آپلود کنید و یا از کاربران نهایی بخواهید که پیش از تحویل فهرست‌هایشان، تصاویری را آپلود کنند. آگهی‌دهندگان می‌توانید فهرست‌بندی‌های خود را پیش از انتشار برگه مشاهده کنند و با درج شماره تلفن و یا ایمیل بسته به ترجیح خود یک روش ارتباطی ارائه کنند.

AWPCP – Another WordPress Classifieds

کاربرد وردپرس

افزونه AWPCP امکان ایجاد آگهی‌های طبقه‌بندی‌شده قدرتمند را در کمترین زمان ممکن فراهم می‌سازد. این افزونه کاملاً قابل پیکربندی است و قابلیت‌های تبلیغاتی قدرتمندی دارد که شامل فعال‌سازی AdSense، فیلدهای استاندارد فرم، کنترل روی HTML و موارد زیادی دیگر است.

WP Adverts

با استفاده از WP Adverts می‌توانید آگهی‌ها را از طریق کد کوتاه به سایت خود اضافه کنید. این افزونه سبک قابلیت منعطف کار با هر نوع پوسته وردپرس را فراهم ساخته و همچنین با افزونه‌هایی مانند Yoast SEO، Jetpack و غیره نیز کار می‌کند تا میزان بازدیدکنندگان سایت را افزایش دهد.

ساخت سایت کاریابی

ایجاد وب‌سایت کاریابی از صفر کار زمان‌بر و پرهزینه‌ای است، اما وردپرس انجام این کار را بسیار آسان ساخته است. در این بخش با چند افزونه آشنا می‌شویم که به شما کمک می‌کند تا این  کاربرد وردپرس را پیاده‌سازی کنید.

Simple Job Board

کاربرد وردپرس

افزونه Simple Job Board به 10 زبان مختلف عرضه شده و با استفاده آن می‌توانید یک برگه کاریابی سبک به وب‌سایت خود اضافه کنید. همچنین می‌توانید چندین فهرست‌بندی شغلی مختلف ایجاد کرده و آن‌ها را با یک کد کوتاه به هر نوشته یا برگه که می‌خواهید اضافه کنید.

WPJobBoard

افزونه پولی WPJobBoard برای انواع کاربران ازجمله توسعه‌دهندگان وب، کارآفرین‌ها، آژانس‌های کاریابی و بلاگرها طراحی شده است. با استفاده از این افزونه می‌توانید با یک کلیک قابلیت ساخت برگه کاریابی را به هر پوسته وردپرس اضافه کنید. همچنین این افزونه به چند قابلیت سئو و رسانه اجتماعی مجهز شده است.

WP Job Manager

کاربرد وردپرس

افزونه فهرست‌بندی WP Job Manager امکان افزودن قابلیت کاریابی را با یک کد کوتاه به وب‌سایت فراهم ساخته است. به علاوه این افزونه با هر پوسته‌ای کار می‌کند و امکان ساخت فهرست‌های مشاغل قابل جستجو و قابل فیلتر کردن با استفاده از ای‌جکس نیز ارائه شده است.

مدیریت چندین سایت تحت یک وردپرس منفرد

کاربرد وردپرس

با این که همه موارد کاربرد وردپرس که تا به اینجا معرفی کردیم، نیازمند نصب افزونه بوده است، اما شاید ندانید که امکان ایجاد شبکه‌ای از سایت‌های وردپرسی تحت یک نسخه منفرد از این سیستم را نیز به عنوان یک کاربرد وردپرس  در اختیار دارید.

شما و کاربران نهایی‌تان با استفاده از قابلیت «چندسایتی وردپرس» (WordPress Multisite) می‌توانید به طور آنی یک سایت جدید بسازید و برای همه آن‌ها از یک نام کاربری و رمز عبور استفاده کنید. این حالت برای سایت‌هایی مناسب است که مانند دانشگاه یا خرده‌فروشی می‌خواهند تعداد زیادی از سایت‌ها را درون یک شبکه واحد وردپرس مدیریت کنند.

به منظور استفاده از این کاربرد وردپرس کافی است به مسیر Install » Utilities » Enable Multisite بروید تا بتوانید با WordPress Multisite کار کنید.

وردپرس به عنوان فریمورکی برای هر اپلیکیشن

کاربرد وردپرس

هم‌بنیانگذار وردپرس، «مت مولن‌وگ» (Matt Mullenweg) در سال 2014 اعلام کرد که ما در حال ساخت یک سیستم عامل وب هستیم. امروزه وردپرس به لطف ماهیت اوپن سورس خود می‌تواند به عنوان یک فریمورک برای ساخت وب‌اپلیکیشن‌ها بر مبنای API خود مورد استفاده قرار گیرد. شما از طریق REST API وردپرس می‌توانید از آن به عنوان یک فریمورک و زبان برنامه‌نویسی استفاده کنید و به این ترتیب کار ساخت انواع مختلف اپلیکیشن‌ها از طریق وردپرس تسهیل می‌شود.

سخن پایانی

چنان که در این مطلب با عنوان 14 کاربرد وردپرس دیدیم، زمانی که از وردپرس استفاده می‌کنید، می‌توانید هر کاربردی که در نظر دارید به سادگی با استفاده از افزونه‌های مختلفی که برای مقاصد گوناگون عرضه‌ شده‌اند به سادگی پیاده‌سازی کنید. در اغلب این موارد حتی به هیچ گونه دانش کدنویسی هم نیاز ندارید. سهولت استفاده از وردپرس، ماهیت اوپن‌ سورس آن و ظرفیت‌های بی‌شمار یکپارچه‌سازی آن موجب شده که به یک راهکار جذاب برای افراد با سطوح دانش فنی مختلف تبدیل شود. شما نیز می‌توانید دیدگاه‌ها و تجربیات خود را در زمینه کاربردهای مختلف وردپرس را از طریق بخش نظرات این نوشته با ما و دیگر خوانندگان مجله فرادرس در میان بگذارید.

بر اساس رای ۱ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
wpengine
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *