انقلابین (Solstice) — تصویر نجومی روز

۶۳ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۳۰ آذر ۱۳۹۸
زمان مطالعه: ۱ دقیقه
انقلابین (Solstice) — تصویر نجومی روز

«انقلابین» (Solstice) سال ۱۳۹۸، در اولین روز از زمستان در نیم‌کره شمالی زمین و اولین روز تابستانی در نیم‌کره جنوبی زمین، در ساعت 07:49 صبح یکشنبه، اول دی ماه سال ۱۳۹۸ (۲۲ دسامبر سال ۲۰۱۹) اتفاق می‌افتد. در آمریکای شمالی، این اتفاق در ۲۱ دسامبر (۳۰ آذر) به وقوع می‌پیوندد. این روز را با مشاهده انیمیشن زمان‌گریز تغییرات فصلی خورشید در آسمان، جشن بگیرید. در این انیمیشن، از انقلابین سال ۱۳۹۷ تا ۱۳۹۸ به تصویر کشیده شده است.

این انیمیشن، با تصاویر خورشیدی ثبت شده از آرایه‌ای از ۲۷ «دوربین سوراخ‌سوزنی» (Pinhole Cameras) ساخته شده است. اولین قاب از ماتریس دوربین سولارکان در ۳۰ آذر ۱۳۹۷ (۲۱ دسامبر سال ۲۰۱۸) و آخرین قاب در این مجموعه، ۳۱ خرداد سال ۱۳۹۸ ثبت شده است. همه ۲۷ دوربین به طور هم‌زمان فعالیت خود را آغاز کردند و هر هفته، یکی از دوربین‌ها پوشیده و از آرایه حذف شده است.

با تجمیع تصاویر دوربین‌های سوراخ سوزنی، مسیر روزانه خورشید از انقلابین زمستانی (پایین) تا تابستانی (بالا) ردیابی شده است. در پس‌زمینه این تصویر، «خلیجک ویلیستروتر» (Williestruther Loch) در «اسکاتیش بوردرز» (Scottish Borders) قرار دارد.

اگر نوشته بالا برای شما مفید بوده است، آموزش‌های زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

بر اساس رای ۰ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
NASA
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *