برترین فیلم‌های انگیزشی — ۱۰ فیلمی که هر کارآفرینی باید ببیند

۳۵۱۱ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۱ شهریور ۱۳۹۷
زمان مطالعه: ۷ دقیقه
برترین فیلم‌های انگیزشی — ۱۰ فیلمی که هر کارآفرینی باید ببیند

«کارآفرین حقیقی یک عمل‌گرا است، نه یک رؤیاپرداز» - نولان بوش

در حقیقت هم چنین است چون زندگی یک کارآفرین بسیار سخت، پرخطر و چالش‌ برانگیز است. اگر شما هم یک کارآفرین هستید، حتماً با موانع بسیار زیادی بر سر راه خود مواجه شده‌اید. در چنین وضعیتی حتی اگر بدانید که مسائل سختی پیش روی خود دارید، همچنان باید به پیشروی ادامه دهید. روحیه‌ی یک کارآفرین می‌بایست این‌گونه باشد. مصائب یک کارآفرین در مسیر حرکت رو به‌ جلو برای رسیدن به موفقیت، بی‌پایان است. این موانع هم می‌توانند باعث خرد شدن شما شوند، و هم به موفقیت شما به‌ عنوان یک کارآفرین کمک کنند. در هر صورت می‌بایست قدرتمند باشید و روی هدف خود تمرکز کنید.

آیا در مسیر کارآفرینی هرگز احساس سرگشتگی کرده‌اید؟ یا شاید به این فکر افتاده باشید که به یک تلنگر برای ادامه‌ی حرکت احتیاج دارید؟ جیم رون می‌گوید:

«انگیزه شما را به حرکت وا می‌دارد؛ عادت شما را در مسیر حرکت رو به جلو حفظ می‌کند.»

چه چیزی بهتر از این‌که با دیدن یک فیلم و سرگرم شدن، یک انگیزه‌ی بزرگ هم در شما ایجاد شود؟ فیلم‌ها نه تنها می‌توانند یک انگیزه برای شروع یا ادامه‌ی مسیر پیشرفت باشند، بلکه می‌توانند انگیزه به پایان بردن هر مسیری که شروع شده است را نیز در شما ایجاد کنند. در این‌ نوشته فهرستی از ده فیلم انگیزشی قدرتمند را برای شما آماده کرده‌ایم که به طور قطع نکات خوبی برای‌تان به همراه دارند. هر کارآفرین یا صاحب کسب و کاری باید به تماشای این ده فیلم برتر بنشیند تا یک شوک انگیزشی دریافت کند. همچنین با دیدن این فیلم‌ها یاد خواهید گرفت که سخت‌کوشی، شور و شوق، نگرش مثبت و داشتن اصول کاری قدرتمند، برای کسب موفقیت و رضایت از کار تا چه حد حائز اهمیت هستند.

1. فیلم سینمایی پدرخوانده

  • نام انگلیسی: The Godfather
  • بازیگران: مارلون براندو، آل پاچینو
  • کارگردان: فرانسیس فورد کاپولا
  • سال نمایش: 1972

فیلم پدرخوانده با توصیف یک فضای پویا از کسب و کاری خاص، یکی از الهام‌ بخش‌ترین فیلم‌ها در این زمینه است. این فیلم که یکی از تحسین‌ شده‌ترین فیلم‌های تمام تاریخ سینما به شمار می‌رود، در سایت تخصصی IMDB امتیاز ۹.۲ از ۱۰ را کسب کرده است. پدرخوانده یک نمایش عالی برای همه‌ی کارآفرینان جوانی محسوب می‌شود که اهداف بزرگی دارند. این فیلم درس‌هایی در خصوص خوش‌بینی، سخت‌کوشی، استراتژی، بهره‌وری و رویکرد رقابتی در فضای کسب و کار ارائه می‌دهد.

گرچه برخی مسائل مرتبط با فعالیت‌های غیرقانونی که در فیلم ارائه شده است هرگز توصیه نمی‌شود؛ اما پیشنهاد می‌کنیم روی چگونگی پایدار ماندن ریاست پدر و پسر در سندیکای جنایت‌کاران نیویورک تمرکز کنید.

2. فیلم سینمایی وال استریت

  • نام انگلیسی: Wall Street
  • بازیگران: مایکل داگلاس، چارلی شین، داریل هانا
  • کارگردان: الیور استون
  • سال نمایش: 1987


بدون لحظه‌ای تفکر باید گفت وال استریت یکی از برترین فیلم‌های کارآفرینی برای همه‌ی زمان‌ها است. این فیلم روایتگر داستان یک مرد جوان و جاه‌طلب است که در نظر دارد با کسب ثروت، سبک زندگی مرفهی را در پیش گیرد. «باد فاکس»، شخصیت اصلی فیلم که به شدت مسحور این سبک زندگی شده است، با انجام هر عمل خلاف قانونی سعی می‌کند خیلی سریع به ثروتی آلوده همانند «جکو»، دیگر شخصیت فیلم و قهرمان وال استریت، دست یابد. اما وی در پی عواقب هولناک تصمیمات غیراخلاقی خود متوجه خطاهایش می‌شود. در نهایت با این‌که شخصیت اصلی فیلم تلاش می‌کند اعمال خود را جبران کند؛ اما موفق به این کار نمی‌شود.

پیام اخلاقی فیلم این است که ثروت و شهرت همه‌چیز نیستند. حداقل هزینه‌ای که اینها دارند، باختن «خویش» است. بنابراین باید تنها کاری را انجام دهید که درست است و دوست دارید. پول خودش خواهد آمد!

3. فیلم سینمایی فضای اداری

  • نام انگلیسی: Office Space
  • بازیگران: ران لیوینگستون، جنیفر آنیستون
  • کارگردان: مایک جاج
  • سال نمایش: 1999


فضای اداری یکی از بهترین فیلم‌ها برای افراد علاقه‌مند به کارآفرینی است. این فیلم که در اواخر دهه‌ی 90 میلادی ساخته شده است یک کمدی بذله‌گو است و بر فرهنگ شرکتی دهه‌ی 90 اشاره دارد. اگر شما یکی از کسانی هستید که از شغل اداری متنفرند و نوبت کاری ۹ صبح تا ۵ عصر برایتان ترسناک است، این فیلم می‌تواند یک درمان واقعی برای آلام روحی شما باشد.

«فضای اداری» داستان کسی است که در یک ساختار و فضای بوروکراسی و در میان یکنواختی کارها احساس می‌کند، شبیه به مرده‌ها شده است. با جلو رفتن داستان، پیتر گیبونز (با بازی ران لیوینگستون) میز کارش را رها می‌کند و در پی آرزوهایش روانه می‌شود. نگرش شاداب و تازه‌ی او به زندگی، انگیزه‌ای واقعی برای استعدادهای جوانانی است که در پی کارآفرینی هستند.

به این پیشنهاد اعتماد کنید و فرصت دیدن این فیلم را از دست ندهید!

4. فیلم سینمایی غارتگران دره‌ی سیلیکون (سیلیکون ولی)

  • نام انگلیسی: Pirates of Silicon Valley
  • بازیگران: نوا وایل، آنتونی مایکل هال
  • کارگردان: مارتین بورک
  • سال نمایش: 1999


غارتگران دره‌ی سیلیکون (یا دزدان دریایی سیلیکون ولی) فیلمی است که هر کارآفرینی باید به تماشای آن بنشیند. در این فیلم، رشد بیل گیتس و استیو جابز به‌طور کامل نمایش داده می‌شود که می‌توان درس‌های بسیاری در زمینه کارآفرینی از آن آموخت.

در فیلم یاد شده به زندگی و مدیریت کسب‌وکار بنیان‌گذاران دو غول رایانه‌ای (مایکروسافت و اپل) به شکل جالبی پرداخته می‌شود و موفقیت‌ها و رقابت‌های این دو امپراتوری به تصویر کشیده می‌شود. فیلم به ما می‌آموزد به خود و رؤیاهایمان ایمان داشته باشیم. اهمیتی ندارد که صدها رقیب داشته باشیم؛ چیزی که اهمیت دارد نحوه‌ی اجرای ایده و میزان خوب بودن آن است. در واقع اثری الهام‌بخش‌تر از این فیلم در مورد داستان بزرگ‌ترین سرمایه‌داران دنیا، یعنی بیل گیتس و استیو جابز، ساخته نشده است.

5. فیلم سینمایی شبکه اجتماعی

  • نام انگلیسی: The Social Network
  • بازیگران: جسی ایزنبرگ، جاستین تیمبرلیک
  • کارگردان: دیوید فینچر
  • سال نمایش: 2010


آیا می‌دانید که در سال 2010 فیلم شبکه اجتماعی نمره ۷.۷ از IMDB گرفت؟

شبکه اجتماعی با دست‌مایه قرار دادن داستان واقعی جوان‌ترین میلیاردر جهان، «مارک زاکربرگ» به عنوان خالق فیس‌بوک، بسیاری را تحت تأثیر قرار داده است تا آن‌ها نیز متعهدانه پیگیر آرزوهایشان باشند. داستان فیلم در مورد یک دانشجوی هاروارد است. این دانشجو با وجود تمام چالش‌ها و موانعی که بر سر راه خود می‌بیند، موفق به راه‌اندازی محبوب‌ترین شبکه اجتماعی-رسانه‌ای دنیا می‌شود.

اگر از زاویه دید کارآفرینی به تماشای این فیلم بنشینید، می‌توانید بیاموزید که چگونه با انعطاف‌پذیری، از خود گذشتگی و داشتن دید تجاری، می‌توانید یک استارتاپ موفق بسازید. مسیر حرکت مارک زاکربرگ بسیار الهام‌بخش است و هر کارآفرینی باید از این تجربیات درس بگیرد.

6. فیلم سینمایی استارت‌آپ دات کام

  • نام انگلیسی: Startup.com
  • بازیگران: کالیل ایسازا تازمن، تام هرمان
  • کارگردانان: کریس هدوس، جیهان نوجیم
  • سال نمایش: 2001


استارت‌آپ دات کام یک فیلم مستند فوق‌العاده است که بر اساس داستان ظهور و سقوط یک استارت‌آپ واقعی به نام GovWorks ساخته شده است. تماشای این فیلم مستند به هر صاحب کسب و کار و کارآفرینی به شدت توصیه می‌شود. این فیلم حاوی درس‌هایی در خصوص مباحث مالی، افزایش سرمایه، مدیریت رشد، ایجاد تیم حرفه‌ای و مهارت‌های مدیریتی است.

همین امروز این فیلم را ببینید تا دریابید که چگونه سوء مدیریت و کشمکش‌های داخلی بر سر قدرت، می‌تواند باعث شود یک کسب و کار به سوی نابودی سوق پیدا کند.

7. فیلم سینمایی گِلنگَری گلِن راس

  • نام انگلیسی: Glengarry Glen Ross
  • بازیگران: آل پاچینو، جک لمون، کوین اسپیسی
  • کارگردان: جیمز فولی
  • سال نمایش: 1992


همیشه راه رسیدن به موفقیت، هموار، سر راست و آسان نیست. این مهم‌ترین نکته‌ای است که فیلم می‌خواهد به مخاطبش بیاموزد. «گلن‌گری گلن راس» بر اساس نمایشی با همین نام ساخته شده است که برنده جایزه بهترین نمایش سال شد. داستان فیلم، وضعیت فروشندگان املاک و مستغلات را طی یک زمان پرآشوب و رکود اقتصادی بیان می‌کند.

این فیلم برای کارآفرینان جوان، نمونه‌ای عالی است که به یادگیری مدیریت ارتباط با مشتریان بخش فروش، روش‌ها و تاکتیک‌های مدیریتی، مدیریت استرس و فشار، مذاکره و بستن قرارداد و روش‌های بقاء در کار کمک می‌کند. شاید باور نکنید اما این فیلم برای بسیاری از فروشندگان در سراسر دنیا به نمایش گذاشته شده است تا یاد بگیرند چگونه بفروشند و چه کارهایی را انجام ندهند.

8. فیلم سینمایی در جست‌وجوی خوشبختی

  • نام انگلیسی: The Pursuit of Happyness
  • بازیگران: ویل اسمیت، جیدن اسمیت
  • کارگردان: گابریله موچینو
  • سال نمایش: 2006


در جست‌وجوی خوشبختی یکی از فیلم‌های قدرتمند انگیزشی و تکان‌دهنده برای تمام اعصار است. مفهوم «هرگز تسلیم نشدن»، روح حقیقی این فیلم است. این فیلم بر اساس داستان واقعی یک کارآفرین آمریکایی به نام «کریس گاردنر» ساخته شده است و فیلمی نامتعارف محسوب می‌شود که فراز و فرودهای احساسی زیادی دارد.

در جست‌وجوی خوشبختی روایت‌گر یک فروشنده‌ی بی‌خانمان است که همراه پسرش زندگی می‌کند و هر روز در انتظار تابش نور امید در زندگی است. او در تلاش برای رسیدن به رویایش با چالش‌های بسیاری روبرو است؛ اما هرگز تسلیم نمی‌شود. خط داستانی فیلم به ما ثابت می‌کند که کورسویی از امید می‌تواند به معنای باز شدن پنجره‌ای رو به فرصت‌ها باشد. سخت‌کوشی، ازخودگذشتگی و شور و اشتیاق، دیگر کلیدهای رسیدن به موفقیت برای هر کارآفرینی هستند.

9. فیلم سینمایی هوانورد

  • نام انگلیسی: The Aviator
  • بازیگران: لئوناردو دی‌کاپریو، کیت بلانشت
  • کارگردان: مارتین اسکورسیزی
  • سال نمایش: 2004


هوانورد یک داستان الهام‌بخش از زندگی سرمایه‌دار تگزاسی، «هاوارد هیوز» است. هیوز یک خلبان ماهر و یک تهیه‌کننده موفق سینما بود. همان‌گونه که در کتاب «هاوارد هیوز: راز زندگی» آمده است، این مرد طوفانی، از اختلال وسواس شدید رنج می‌برد که در تمام طول زندگی همراهش بود.

در فیلم هوانورد، شاهد بارقه‌هایی از هیجان، ترس و اندوه در چهره‌ی هاوارد هیوز، میلیاردر جوان (با بازی لئوناردو دی‌کاپریو) هستیم. او همه چیز دارد؛ جاه‌طلبی بی‌پروا، استعداد، موفقیت زودهنگام و داستان عاشقانه‌ای شدید و طوفانی؛ اما همان‌طور که خود وی بیان می‌کند هر چیزی قیمتی دارد. در مورد هیوز، همه چیز در دوره‌ای از زندگی او به ورطه‌ی تاریک و هولناکی فرو می‌رود. این دوره برای بیست سال به طول می‌انجامد.

این بیوگرافی حماسی و دراماتیک را نظاره کنید تا دریابید چگونه او در مبارزه‌ی روانشناسانه‌ی خود به موفقیت دست یافت و به هوانوردی تاثیرگذار بدل شد.

10. فیلم سینمایی اتاق بویلر

  • نام انگلیسی: Boiler Room
  • بازیگران: جیووانی ریبیسی، وین دیزل
  • کارگردان: بن یانگر
  • سال نمایش: 2000


اگر در وضعیتی بغرنج حاصل از ترکیب پول، طمع، اخلاق و قانون گرفتار شوید، چه خواهید کرد؟ شاید پیش از این درباره‌ی این موضوع فکر نکرده باشید. البته پیش از این که رابطه خودتان را با هر کدام از این موارد بررسی کنید، باید ابتدا درک کنید که این‌ها واقعاً چه هستند و چگونه می‌توانند روی شما و کسب و کارتان تاثیر بگذارند.

اتاق بویلر یک فیلم ارزشمند است که با تماشای آن مرز میان اخلاق و قانون را می‌فهمید. این فیلم با درس‌های مهمی از زندگی که در لایه‌های زیرین خود ارائه می‌دهد، برای کارآفرینان بسیار مفید خواهد بود. اتاق بویلر معنای واقعی و کشمکش میان درست و غلط، طمع و پول و اخلاق و قانون در یک تجارت را به ما می‌آموزد.

این فیلم با الهام گرفتن از وال استریت، چند ترفند تبدیل شدن به یک فروشنده خوب را نیز نشان می‌دهد. اتاق بویلر، داستانی هشدار دهنده درباره‌ی دانشجویی است که دانشگاه را برای کسب شهرت در صنعت سهام رها می‌کند. او دست به اقداماتی می‌زند که نباید انجام دهد و باعث می‌شود از خود بپرسیم آیا رسیدن به موفقیت ارزش اتخاذ تصمیمات مشکوک اخلاقی را دارد؟

در پایان باید تکرار کنیم که هرگز از دیدن این فیلم‌های مرتبط با کسب و کار نا امید نخواهید شد و بارها به تماشای آن‌ها خواهید نشست. به خاطر داشته باشید که شما برنده‌اید، ممکن است بلافاصله موفق نشوید ولی رسیدن به موفقیت حتمی و قطعی است.

اگر این نوشته مورد توجه شما واقع شده است، موارد زیر نیز پیشنهاد می‌شوند:

بر اساس رای ۱۴۰ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
contentmart
۵ دیدگاه برای «برترین فیلم‌های انگیزشی — ۱۰ فیلمی که هر کارآفرینی باید ببیند»

درود بر شما
کار شما عالی است.
واقعاً جای سپاسگزاری دارد که رایگان و مختصر و مفید این همه مطلب عالی را در اختیار دیگران قرار می‌دهید.
شاد باشید… سوادکوهی

سلام وقتتون بخیر چرا لینک دانلود ندارن؟

مرسی مطالب آموزنده و جالبی بود کار خوبی بود معرفی فیلم ها اما از خوب به عالی وقتی می شد یا میشه که لینک دانلود هم داشته باشه

تشکر از مطالب خوب شما من هم همانند بقیه دوستان انتظار داشتم بتونم از طریق سایت شما فیلمها را تهیه کنم یا لااقل سایتی را معرفی میکردم که امکان تهیه و دانلود فراهم بشه .

با تشکر از معرفی خوب اما خیلی بهتر می شد اگه فیلم ها رو روی سایت خودتون هم قرار می دادید یا لااقل یک لینک دانلود از سایت دیگه می گذاشتید مخصوصا فیلم the profit اگه شما هم سایتی برای دانلود بقیه فیلم ها می شناسید معرفی کنید

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *