عکس کهکشان راه شیری — تصویر نجومی روز

۱۸۶ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۹ مهر ۱۳۹۹
زمان مطالعه: ۱ دقیقه
عکس کهکشان راه شیری — تصویر نجومی روز

آیا اخیرا به کهکشان راه شیری (Milky Way Galaxy)، که کهکشان محل سکونت بشر است، اندیشیده‌اید؟ اگر به آسمان نگاه کرده‌اید و با صحنه‌ای مانند آنچه در این تصویر می‌بینید مواجه شده‌اید، احتمالا به فکر فرو رفته باشید. تصویر زیر در واقع ترکیبی از دو تصویر است که ماه گذشته، از یک محل در جنوب برزیل و با یک دوربین، ولی با اختلاف زمانی چند ساعتی، ثبت شده‌اند.

کهکشان راه شیری -- تصویر نجومی روز
برای مشاهده تصویر در اندازه کامل، کلیک کنید.

شخصی که در تصویر قرار دارد نیز یک عکاس نجومی، در حال تماشای کهکشان راه شیری است. نوار مرکزی کهکشان خانگی ما به صورت قطری از سمت چپ و پایین به بالا کشیده شده است. این نوار، با چشم‌انداز زیبایی شامل «سحابی‌های تاریک» (Dark Nebula)، ستاره‌های آبی روشن و سحابی‌های قرمز پوشیده شده است. میلیون‌ها ستاره کم‌نورتر و قرمزتر نیز پس‌زمینه آسمان را درخشان کرده‌اند.

سمت راست و پایین کهکشان راه شیری، گازها و ابرهای غبارآلود رنگارنگ ستاره «رو مارافسای» (Rho Ophiuchus) و ستاره «کژدم‌دل» (Antares) با درخشش نارنجی خود، وجود دارند. در این تصویر، می‌توان سیاره روشن مشتری را نیز در بالا و سمت راست کژدم‌دل دید. این آسمان، همان آسمان مملو از ستاره و زیبایی است که بشر از دیرباز به خلق افسانه‌ها و اشعار پیرامون آن پرداخته است.

اگر نوشته بالا برای شما مفید بوده است، آموزش‌های زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

بر اساس رای ۵ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
NASA
۱ دیدگاه برای «عکس کهکشان راه شیری — تصویر نجومی روز»

سلام خوب بود

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *