معرفی وب سایت متلب سایت

۲۸۴ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۰۷ آبان ۱۳۹۷
زمان مطالعه: ۲ دقیقه
معرفی وب سایت متلب سایت

متلب سایت به عنوان اولین و کامل ترین مرجع آموزشی متلب و هوش مصنوعی در ایران، در سال ۱۳۸۷ تحت نام دامنه MatlabSite.com، کار خود را شروع کرد. هدف اولیه این وبسایت در دسترس قرار دادن مطالب و مقالات آموزشی در زمینه برنامه نویسی متلب با تاکید بر حوزه هوش مصنوعی بود. نام دامنه اولیه انتخاب شده برای این وبسایت (متلب + سایت) نیز مویدی بر تمرکز محتوایی این وبسایت بر این حوزه مهم آموزشی و پژوهشی بود.

تبدیل شدن به اولین سیستم آموزش آنلاین ایران در زمینه هوش مصنوعی

به سرعت با افزایش تعداد مخاطبین، متلب سایت گام در مسیر آموزش ویدئویی گذاشت و در مدت کوتاهی با ارائه ناب ترین آموزش های حوزه هوش مصنوعی، سبک جدیدی از آموزش در کشور را بنا نهاد. توسعه متلب سایت چه از جهت کیفی و چه از نظر تنوع محتوایی، آن میزان سریع بود که دایره آموزش های آن به سرعت از تعریف اولیه محتوایی آن فراتر رفت. از این جهت نیاز به تغییر نام و به عبارتی تغییر در مسیر حرکت بزرگترین پروژه آموزش دانشگاهی کشور احساس شد. این احساس نیاز به تغییر، نقطه شروع تولد «فرادرس» با شعار «دانش دانشگاهی در دسترس همه» در نشانی www.faradars.org بود.

فرادرس - بزرگترین پروژه آموزش دانشگاهی کشور

​پروژه علمی-آموزشی فر​​ادرس، با ا​​رائه بیش از ۱۰۰۰ ساعت ویدئوی آموزشی تخصصی (آمار تابستان ۹۴) در زمینه هوش ​​مصن​​و​​عی، ​​برنامه نویسی،​​​​ داده‌کا​​و​​ی، بهینه‌سازی، یا​​دگیری ماشینی، مهند​​سی برق،​​ مهند​​سی کنترل، مه​​ن​​​​دس​​ی صنایع، تحقیق در عملیات و ده‌​​ها زمینه تخصصی​​​​​​ و​​ دا​​ن​​شگاهی ​​دیگر، ب​​ه​​ جرأت یکی از بزرگ‌ترین پرو​​ژه‌های آموزشی آ​​نلاین​​ و پی​​​​ش​​تا​​ز د​​ر ای​​​​ر​​ان اس​​ت​​.​

فرادرس در زمستان ۱۳۹۰، توانست عنوان بهترین پروژه آنلاین آموزشی ایران به انتخاب کاربران را در چهارمین جشنواره وب ایران کسب نماید.

فرادرس هم اکنون این افتخار را دارد که به عنوان بزرگترین دانشگاه آنلاین ایران، ناب ترین آموزش ها را به بیش از ۳۰ هزار دانشجوی عضو خود از سراسر جهان، ارایه نماید.​ امروزه فرادرس نه تنها، دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در کشور های مختلف را به عنوان «دانشجوی فرادرس» با خود دارد، بلکه دانشجویانی از کشور های افغانستان، تاجیکستان، عراق (و اقلیم کردستان) و ترکیه به عنوان دانشجویان غیر ایرانی فرادرس، از آموزش های علمی و دانشگاهی آن، بهره می برند.

بازگشت متلب سایت به مسیر اصلی

با تولد فرادرس و انتقال مسیر انتشار محتوای آموزش های ویژگی به این پروژه بزرگ آموزش دانشگاهی، متلب سایت این فرصت را یافت که به مسیر ابتدایی تعریف شده برای آن بازگردد. خدمات ارائه شده از طرف متلب سایت به صورت زیر هستند:

  • بخش دانلود مقالات و پایان نامه ها: ارائه انواع مقالات و پایان نامه ها در اکثر رشته های مهندسی
  • بخش دانلود کدهای آماده: تامین برنامه های آماده و استاندارد متلب در موضوعات و رشته های مختلف
  • بخش جزوات آموزشی: ارائه جزوات آموزشی متلب و هوش مصنوعی با بالاترین کیفیت
  • بخش ترفندها: ارائه ترفندها و نکات جالب مرتبط با کاربری نرم افزار متلب

به عبارت دیگر، برخلاف فضای کاملا رسمی و دانشگاهی فرادرس که به صورت مستقیم بر روی موضوع آموزش آنلاین دانشگاهی در ایران تمرکز داشته و مسیر آینده این نوع از آموزش در ایران را شکل می دهد، متلب سایت در یک فضای غیر رسمی تر و در همان مسیر ابتدای و اصیل خود با انتشار مقالات و مطالب مفید آموزشی، با دهها هزار دانشجوی سراسر کشور در تعامل می باشد.

بر اساس رای ۱۱ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *