مقایسه نرم‌افزارهای KMPlayer و VLC Player

۱۱۹۱ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
زمان مطالعه: ۲ دقیقه
مقایسه نرم‌افزارهای KMPlayer و VLC Player

نرم‌افزارهای KMPlayer و VLC Player هر دو پلیرهای محبوبی هستند که میلیون‌ها نفر در سراسر جهان از آنها برای پخش فایل‌های چندرسانه‌ای خود بر روی رایانه استفاده می‌کنند. تفاوت اصلی KMPlayer و VLC Player در این است که KMPlayer نسخه پرتابل ندارد و سورس کد آن در دسترس کاربر (open source) نیست، درحالی‌که VLC Player هر دوی این ویژگی‌ها را دارد.

نرم‌افزار پخش‌ چند‌رسانه‌ای KMPlayer

KMPlayer یک پخش‌کننده رایگان است که به نمایش آگهی‌ می‎پردازد. این نرم‌افزار قابلیت پخش فرمت‌های ویدیویی زیادی را روی سیستم‌عامل ویندوز دارد. این پخش‌کننده برای اولین بار در اول اکتبر سال 2002 عرضه شده است و اکنون از 30 زبان بین‌المللی پشتیبانی می‌کند. KMPlayer از سیستم‌های عامل‌ ویندوز، iOS و اندروید پشتیبانی می‌کند. این پخش‌کننده ویدیویی، با بهره‌گیری از قدرت کارت گرافیک، ویدیوهای سه‌بعدی را بدون این‌که مقدار زیادی از حافظه پردازنده را درگیر کند، به نمایش در می‌آورد. البته نسخه مخصوص سیستم‌عامل مک OS X آن هنوز در مرحله توسعه قرار دارد.

نرم‌افزار پخش‌ چند‌رسانه‌ای VLC Player

VLC Player برخلاف KMPlayer فاقد تبلیغات آزار‌دهنده بوده و به‌صورت رایگان و متن‌باز ارائه می‌شود. این پخش‌کننده که دارای نسخه پرتابل نیز هست، توسط پروژه VideoLAN توسعه یافته است. از VLC Player همچنین می‌توان به‌عنوان یک پخش‌کننده تحت شبکه یا حتی برای تبدیل فرمت‌های مختلف به همدیگر نیز استفاده کرد. VLC Player روی سیستم عامل‌های Linux، Mac OS X، BSD ،Windows Phone ،QNX ،Haiku ،Syllable ،OS/2 ،Windows 7 ،Windows XP ،Android و iOS قابل نصب است. برای آشنایی با کیفیت‌های رایج فایل‌های ویدئویی به اینجا مراجعه کنید.

تفاوت‌های اصلی

  1. KMPlayer دارای قابلیت‌هایی برای پخش بعضی ویدیوهای سه بعدی کمیاب است که VLC فاقد آنهاست.
  2. VLC Player برخلاف KMPlayer دارای نسخه پرتابل هم هست که برای اجرا احتیاجی به نصب ندارد.
  3. از VLC Player برخلاف KMPlayer می‌توان به‌عنوان یک سرویس پخش تحت شبکه هم استفاده کرد.
  4. KMPlayer حاوی آگهی‌افزار است درصورتی‌که VLC Player یک نرم‌افزار متن‌باز و کاملاً رایگان است.
  5. VLC Player از 48 زبان و KMPlayer از 30 زبان پشتیبانی می‌کنند.
  6. VLC Player با استفاده از روش رمزگذاری libdvdcss قابلیت پخش ویدیو در سیستم‌عامل‌های لینوکس و مک را هم دارد. VLC Player همچنین از سیستم‌عامل‌های Android و iOS هم پشتیبانی می‌کند. KMPlayer از سیستم‌عامل‌های ویندوز، iOS و اندروید پشتیبانی می‌کند.
  7. کاربرانی که لپ‌تاپ دارند بهتر است از KMPlayer استفاده کنند زیرا قدرت صوتی بالای VLC Player می‌تواند به اسپیکرهای لپ‌تاپ آسیب بزند.

اگر این نوشته مورد توجه شما واقع شده است، برای مطالعه بیشتر می‌توانید به موارد زیر نیز رجوع کنید:

==

بر اساس رای ۳۳۹ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
differencebtw
۱۹ دیدگاه برای «مقایسه نرم‌افزارهای KMPlayer و VLC Player»

یه تفوات خیلی مهم در تغییر کیفیت ویدئو هست. km player برای اجرای راحت تر روی سیستم کیفیت رو تغییر میده و این شاید باعث پایین امدن کیفیت هست. در صورتی که Vlc نداره. من سالهاست که مخاطب km هستم. قبلا رایگان نبود و بعدا با افزودن آهگی اونو رایگان رد که من به pot روی آوردم. ولی الان مدتیه دارم با vlc کار میکنم . دلیل اینکه قبلا استفاده نمیکردم کیفیت پایین vlc در استفاده از کیبورد جهت دسترسی به تنظیمات هست که البته جدیدا این کارایی خیلی بهتر شده و واقعا منو بی نیاز از km player و آگهی ها و آپدیتهای بیشمارش کرده

کاش این هم مد نظر میداد که، تنظیمات km بازتر از vlcـه، تو vlc چیزی به اسم تنظیمات دیلِی چه برای صوت و چه زیرنویس وجود نداره حتی تنظیمات تغییر فونت و اندازه زیرنویس هم نداره و همچنین فعال کردن زیرنویس دوم , همچنین پلی لیست سازی حرفه ای تر و فضای ظاهری زیباتر و…

سپاس.تشکر.خسته نباشید. نیاز داشتم به این مطلب خوب . سپاس. ساده روان و خوب بود

برای من هر دو.
من با (وی ال سی)ویدیو بازیرنویس میارم
(کی ام پلییر) ویدیو بیکلام میکنم

KMPlayerبی خوده اصلا بدرد نمی خوره فقط VLCو البته بهتر از اونم هس کلاسیک و خوب به نامMedia Player Classic Home Cinemaعالی هست

هر دو خوب هستن , vlc برای لینوکس عالی هست و حکم همون km player رو توی ویندوز داره. در ضمن pot player هم از همون متور km player استفاده میکنه.

نوشته بودید که kmplayer نسخه پرتابل نداره .
ولی من یک نسخه پرتابل روی سیستم دارم که هنوز قابل استفاده است .
KMPlayer.4.2.2.3.Portable
فقط چون تبلیغات داره و گاهی واقعامزاحمت ایجاد میکنه ،
اما نسخه ی پرتابل داره . توانایی ها زیادی داره ، نرم و سریع کارمیکنه و بعضی از توانایی هاش منحصر به فرد هست .
مشکل تبلیغاتش را تونستم حل کنم ، آدرسش را در فایروال گذاشتم و بسته شد اما بعضی از کدک های جدید را نمیشناسه و چیزی به عنوان آپدیت براش پیدا نکردم .
برای همین ازش استفاده نمیکنم .

علی بود ممنون و سپاس

پلیر ویدیو فقط و فقط power dvd شفافترین و طبیعی ترین خروجی رو داره که تو این مورد vlc, km, pot حتی به گرد پاشم نمیرسن

با سلام
این مقایسه بین VLC Player و KMPlayer درسته
ولی به نظر من بهترین پلیر k lite mega هست

سلام من ویدیویی قدیمی دارم که ویدیو پلیر ویندوز 10 نتونست اجراش کنه به نظر شما کدوم یکی بازش می کنه؟

پلییر ویندوز به هیچ دردی نمیخوره .با KM یا VLC و یا بهترین گزینه k lite mega هستش

سلام برای من جای تعجب است که پخش کننده پر قدرتی مثل Potplayer است . واقعا محشره چرا با km داغون و vlc محیط کاربری زشت را نصب کنیم . Potplayer از هر دو این برنامه معرفی شده بهتره نویسنده محترم بهتره راجب پوت پلیر جزو مقایسه می اوردی ثابت میشد از لحاظ کیفیت پخش تصویر وصدا از km و vlc خیلی خیلی بهتر وشفاف تر است .

لطفا این موضوع رو هم اضافه کنید: VLC Player قادر به پخش ویدیوهای ضبط شده از بسیاری از رسیورهای دیجیتال (SD و HD) با فرمت .ts نمی باشد اما KMPlayer مشکلی ندارد.

هردو ts رو پخش میکنن. تنظیمات رو درست کنید پلی میشه

شما دارید برعکس میگید من فیلم هایی که از تلویزیون ضبط میکنم فرمتش ts هست و فقط vlc میتونه این فرمت رو پخش کنه. من با kmplayer هم امتحان کردم اصلا نتونست این فرمت رو بشناسه.

من سالهاست که نود درصد آموزش های خود را از این سایت دریافت میکنم . با سپاس فراوان.

خیلی ممنون که واسه ی این مطالب وقت میذارین

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *