۱۰ بازی اندرویدی برای کودکان — فهرست کاربردی

۸۳۷۷ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
زمان مطالعه: ۴ دقیقه
۱۰ بازی اندرویدی برای کودکان — فهرست کاربردی

گوشی‌های هوشمند معمولا کودکان را در نظر نمی‌گیرند؛ اما این بستر به سرعت به محیطی عالی برای کودکان تبدیل می‌شود و منتخبی از برنامه‌ها و بازی‌ها، مخصوص این جمعیت جوان، پدیدار می‌شوند. در این مطلب ما 10 بازی اندرویدی مناسب کودکان را معرفی می‌کنیم. منظور ما از کودک و بچه، از شخص 3-4 ساله تا 12 ساله است پس در این فهرست بازی‌هایی وجود دارد که شاید برای کودکان 3-4 ساله سخت یا برای بچه‌های 10-12 ساله ساده باشد. پس خودتان هر بازی را برای فرزندتان بررسی کنید.

1. بازی‌های Bubadu

Bubadu  یک استودیوی بازی‌سازی است که بازی‌های زیادی برای کودکان منتشر کرده است. همه‌ی این بازی‌ها عالی نیستند ولی تعداد بسیاری از آن‌ها قابل توجه‌اند. برخی از این بازی‌ها محتوای آموزشی ندارند اما جذاب هستند و شامل بازی‌هایی می‌شوند که در آن بازیکن دکتر می‌شود، به سوپرمارکت می‌رود، دندانپزشک می‌شود، کیک درست می‌کند یا چیزهایی می‌سازد. هر بازی به روش خاصی باید انجام شود اما یادگیری هیچکدام سخت نیست و انجام این بازی‌ها برای بیشتر افراد ساده است. بیشتر این بازی‌ها رایگان هستند اما بعضی از آن‌ها نیاز به پرداخت درون‌برنامه‌ای نسبتا کمی دارند.

2. بازی‌های Duck Duck Moose

Duck Duck Moose یک استودیوی بازی‌سازی است که در ساخت بازی‌های کودکان تخصص دارد. آن‌ها حدود 5-6 بازی بیشتر ندارند که در آن‌ها بازیکن‌ها کامیون می‌سازند، بازی بینگو را انجام می‌دهند، ریاضیات یاد می‌گیرند و به ماجراجویی می‌پردازند. مخاطب این بازی‌ها عموما کودکان زیر 8 سال هستند. این بازی‌ها مفاهیم ساده‌تر، کاراکترهای بامزه‌ی حیوانات و چیزهایی از این دست دارند. مکانیسم هیچکدام از این بازی‌ها پیچیده نیست و فرزند شما می‌تواند به سرعت آن‌ها را یاد بگیرد. دانلود و استفاده از بازی‌های Duck Duck Moose رایگان است.

3. بازی‌های The Endless Kids

بازی‌های The Endless مجموعه‌ای از بازی‌های کودکان هستند. چند بازی در این مجموعه وجود دارد که عبارت‌اند از: Endless Alphabet، Endless Reader، Endless Numbers، Endless Wordplay و Endless Spanish. یادگیری این بازی‌ها که برای بازیکن ارزش آموزشی دارند نسبتا ساده است. نسخه‌ی رایگان بازی‌های The Endless Kids محتوای کمی دارند. برای نسخه‌ی کامل آن‌ها باید مبلغی را بپردازید که به صورت شگفت‌انگیزی گران است اما تجربه‌ی مفیدی ارائه می‌کند.

4. Explorium: Ocean و Explorium: Space

Explorium: Ocean و Explorium: Space دو بازی خیلی خوب برای کودکان هستند. این بازی‌ها به کودکان این امکان را می‌دهند که به صورت مجازی در اعماق اقیانوس به جست‌وجو یا در اعماق فضا به کندوکاو بپردازند. هر بازی در مورد اقیانوس یا فضا اطلاعاتی به کودک شما ارائه می‌دهد. بازی‌ها ساده طراحی شده‌اند، گرافیکشان جذاب است و تا حد قابل توجهی آموزنده هستند. نسخه‌های رایگان برای اینکه ببینید کودک شما بازی را دوست دارد یا نه مناسب هستند و  قیمت نسخه‌ی کامل هر بازی 5 دلار است.

5. بازی های Intellijoy

Intellijoy یک بازی‌ساز در فروشگاه Google Play است که در بازی‌های کودکان تخصص دارد. از بازی‌هایی ساده همچون Connect the Dots (نقاط را بهم وصل کنید) و ABC Letters (حروفِ ABC) گرفته تا بازی‌های خلاقانه‌تری همچون Kids Painting (نقاشی کودکان) و Preschool Puzzles (معماهای پیش‌دبستان). بیشتر برنامه‌ها و بازی‌های Intellijoy را والدین تایید و تحسین کرده‌اند و برای بچه‌های کم‌سن‌وسال مناسب هستند. شما با کلیک کردن بر لینک دانلود که برای شما قرار دادیم می‌توانید تمام بازی‌های این بازی‌ساز را ببینید. همچنین می‌توانید تمام بازی‌های Intellijoy را به قیمت 33 دلار تهیه کنید. اگر بازی‌ها را جدا جدا بخرید هزینه‌ی آن بیشتر خواهد شد. اگر هم نمی‌خواهید هزینه‌ای بپردازید یک نسخه‌ی رایگان از بیشتر بازی‌هایشان وجود دارد.

6. بازی‌های LEGO

LEGO بازی‌های خیلی خوبی برای کودکان می‌سازد. این بازی‌ها متنوع هستند؛ از بازی‌های کتاب‌های مصور داستانی و بازی‌های جنگ ستارگان تا بازی‌هایی کاملا جدید و نو. بیشتر این بازی‌ها، در سبک ماجراجویانه (Adventure) هستند و هر یک را باید با اصول خاص خود بازی کرد اما یادگیری هر بازی ساده است و بازی کردن آن لذت‌بخش. بیشتر این بازی‌ها رایگان هستند؛ همچنین اسباب‌بازی‌هایی هم تولید شده‌اند که می‌شود برخی از آن‌ها را در بازی‌های LEGO استفاده کرد. بازی‌های LEGO انتخاب خوبی برای بچه‌های بزرگ‌تر هستند.

7. بازی‌های PBS Kids

استودیوی PBS Kids، زیرمجموعه‌ی استودیوی PBS است که روی ساختن بازی‌ها و برنامه‌های مخصوص کودکان تمرکز دارد. از برنامه‌های تلویزیونی مخصوص کودکان تا بازی‌های آموزنده و جذاب. مجموعه‌ی بازی‌های این استودیو، مجموعه‌ی نسبتا بزرگی است. بسیاری از این بازی‌ها شامل کاراکترهای برنامه‌های مختلف خود PBS می‌شود. همچنین یک بازی ترکیبی هم وجود دارد که اسم آن PBS Kids Games و به نوعی ترکیبی از تمام عناصر خاص PBS است که در یک بازی جمع‌آوری شده‌اند. تقریبا تمام بازی‌های PBS Kids کاملا رایگان هستند که همین موضوع آن‌ها را هم برای بچه‌ها مناسب کرده است و هم برای جیب شما.

8. بازی‌های RV AppStudios

RV AppStudios یک استودیوی بازی‌سازی دیگر است که بازی‌های مخصوص کودکان بسیار زیادی در ژانرها و سبک‌های مختلف دارد. برای مثال بازی نیمه‌رایگان بهشت بستنی (Ice Cream Paradise) که شبیه بازی مشهور Candy Crush ساخته شده است. از طرف دیگر آن‌ها بازی‌هایی کاملا رایگان همچون 123 Numbers، ABC Kids، ABC Spelling و ... دارند که برای بچه‌های کم‌سن‌وسال‌تر ارزش و محتوای آموزشی دارند. این استودیو بازی‌های زیادی می‌سازد که بیشتر آن‌ها مناسب کودکان هستند.

9. بازی‌های Toca Boca

Toca Boca برخی از محبوب‌ترین بازی‌های کودکان مخصوص موبایل را ساخته است. روش کار آن‌ها قرار دادن بازیکن در موقعیت‌هایی است که بتواند کارهایی انجام دهد، مثلا بازی‌های آن‌ها در حوزه‌های آشپزی، مسافرت رفتن، به مدرسه رفتن، رفتن به شهر بزرگ و حتی آرایش و رسیدگی به مو. بیشتر بازی‌های آن‌ها نسخه‌ی رایگان و پولی دارد، پس شما می‌توانید انتخاب کنید که کدام را دانلود کنید.

10. بازی What’s Up, Snoopy

این بازی داستان Snoopy و دوستان اوست و شامل چند بازی کوچک (mini-game) است که بازیکنان در طول بازی می‌توانند آن‌ها را انجام دهند. هیچکدام از این بازی‌ها زیاد سخت نیستند. دو حالت برای بازی کردن وجود دارد. یکی از آن‌ها حالت داستانی (Campaign) است که می‌توانید بازی‌های کوچک را در آن باز کنید. همچنین می‌شود این بازی‌ها را به صورت تکی بازی کرد. این بازی یک بازی بزرگ یا خیلی طولانی نیست اما برای بچه‌های کم‌سن و سال عالی است و آن‌ها را با این کاراکترهای مشهور آشنا می‌کند. بازی What’s Up, Snoopy یک بازی کاملا رایگان است و هیچ پرداخت درون‌برنامه‌ای هم ندارد.

اگر این مطلب برای شما مفید بوده است، پیشنهاد می‌کنیم از لینک‌های زیر نیز بازدید کنید:

==

بر اساس رای ۲۳۴ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
androidauthority
۲ دیدگاه برای «۱۰ بازی اندرویدی برای کودکان — فهرست کاربردی»

خیلی چیزی فهمیدم بازی های خوبی داشت

چیزی فهمیدم ولی بازی های خیلی باهالن

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *