انقلاب زمستانی — تصویر نجومی روز

۱۱۶ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۰۱ دی ۱۳۹۸
زمان مطالعه: ۱ دقیقه
انقلاب زمستانی — تصویر نجومی روز

آیا می‌توانید در این ویدئوی «زمان‌گریز» (Time Lapse)، «انقلاب زمستانی» (Winter Solstice) را پیدا کنید؟ این ویدئو از ۳۶۰ کاشی تشکیل شده است و هر کاشی، یک روز را نشان می‌دهد. با این کاشی‌ها، آسمان زمین تقریبا برای یک سال کامل به تصویر کشیده شده است. این موارد، با استفاده از یک دوربین فیلمبرداری ثبت شده‌اند که روی سقف موزه علوم «اکسپلوراتوریوم» (Exploratorium) در شهر سان‌فرانسیسکو و در ایالت کالیفرنیای ایالات متحده آمریکا، قرار گرفته بود. دوربین، هر ده ثانیه یک‌بار، از پیش از طلوع خورشید تا بعد از غروب آن، عکاسی کرده و این کار از اواسط سال ۲۰۰۹ تا اواسط سال ۲۰۱۰ انجام داده است.

یک زمان‌سنج میز که زمان محلی روز را نشان می‌دهد در سمت راست و پایین ویدئو موجود است. ویدئوها به ترتیب زمانی چیدمان شده‌اند و برای مثال، ویدئوی مربوط به ۲۸ جولای (۶ مرداد ۱۳۸۸) در سمت چپ و بالا و یک ژانویه سال ۲۰۱۰ (۱۱ دی ۱۳۸۸) در قسمت پایینی قرار گرفته است. در این ویدئوها، تاریکی نشانگر شب، آبی نشانگر یک روز صاف و خاکستری نشانگر آسمان ابری است. ویدئوهای زیادی الگوهای پیچیده ابرهای در حال حرکت را در طول یک روز، به تصویر می‌کشند. تاریکی اولیه در میانه، سپیده‌دم و ساعات کم‌نور در زمستان را به نمایش می‌گذارد.

با توجه به اینکه هر روز ۲۴ ساعت به طول می‌انجامد، طول مدت تاریکی در نیم‌کره شمالی در ماه آذر (دسامبر) طولانی‌تر و طول روزها کوتاه‌تر است. بنابراین، در صورت پیدا کردن کاشی با شب طولانی‌تر (اتفاقی که در نیم‌کره شمالی می‌افتد)، می‌توان انقلاب زمستانی را پیدا کرد. چنانکه در انتهای ویدئو می‌توان مشاهده کرد، خورشید خیلی زود غروب می‌کند سپس، تاریکی در اولین روزهای زمستان به میانه کاهش پیدا می‌کند و در اواسط تابستان در نزدیکی پایین آسمان باقی می‌ماند.

اگر نوشته بالا برای شما مفید بوده است، آموزش‌های زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

بر اساس رای ۰ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
NASA
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *