۳ راهکار برای اینکه مدیر‌تان توانایی‌های شما را باور کند

۴۹ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۲ مهر ۱۳۹۹
زمان مطالعه: ۲ دقیقه
۳ راهکار برای اینکه مدیر‌تان توانایی‌های شما را باور کند

مدرک تحصیلی‌تان را گرفته‌اید و زمان و انرژی زیادی را در محیط کاری صرف می‌کنید. در مدت زمانی مشخص رشد کرده و به کارمندی با توانایی های نسبتا بالا تبدیل شده‌اید. ولی هنوز یک مشکل اساسی وجود دارد: مدیر بخش شما نمی‌خواهد این حقیقت را قبول کند که توانایی انجام وظایف مهم‌تر و به مراتب پیچیده‌تری را دارید. احساس ناکارآمدی در محل‌کار، می‌تواند منجر به نارضایتی و افسردگی در فرد شده و از همه بدتر مانع پیشرفت شغلی وی گردد. گذشته از همه‌ی این‌ها، با وظایف سپرده‌ شده به شما که مشابه مسئولیت‌های یک کارمند تازه‌کار و بی‌تجربه است چگونه می‌توانید انتظار ترفیع شغلی را داشته‌ باشید؟

هر زمانی که انرژی و پتانسیل‌تان در محیط کاری، به‌درستی استفاده نشود، احتمال بروز بی‌انگیزگی و نارضایتی در شما بالا می‌رود.

نا امید نشوید. ما در این پست قصد داریم راه‌حال‌هایی را پیرامون این موضوع و در جهت رفع آن ارائه دهیم. در ادامه روش‌های مختلفی گفته‌خواهد‌شد که با به‌کارگیری آن‌ها می‌توانید مهارت‌ها و توانایی‌های درونی‌تان را به مدیر خود اثبات کنید.

۱. بر توانایی‌های‌ خود تأکید کنید، نه آنچه نمی‌خواهید انجام دهید

در صورتی که علاقه‌ای به انجام وظایف ابتدایی محول شده به خودتان را ندارید، بهتر است که وضع موجود را تحمل کرده و با رجوع به دفتر مدیر و ارائه لیستی از کار‌هایی که فکر می‌کنید می‌توانید در آنها موفق باشید راه را برای ترفیع در آینده هموار کنید. برای مثال به‌جای اینکه بگویید رزرو سالن کنفرانس و تنظیم وقت ناهار در شأن شما نیست، می توانید بگویید :«من قادر هستم با گردآوری گزارشات نقش موثرتری در ارتقای رتبه شرکت داشته‌باشم.» شما با این کار می‌توانید به جای انتقاد از شرایط، با پیشنهادات‌تان به رشد شرکت نیز کمک کنید.

۲. به صورت مستقل و استوار بر روی پروژه های‌تان کار کنید

یکی از راه‌های نشان‌دادن ارزش واقعی‌تان، بیان پیشنهادات سازنده است. اینگونه می‌توانید مدیرتان را از توانایی‌های بالقوه خود آگاه کنید. اگر رییس‌تان علاقه‌ای به سپردن پروژه‌های پیچیده‌ی شرکتی به شما ندارد، پس باید گام بعدی شما ایجاد پروژه‌های موثر در حوزه فعالیت شرکت و انجام آنها در زمان تعیین‌ شده باشد. بگذارید نتایج کارتان خود نشان‌دهنده قابلیت‌های شما باشند. از این راه شما می‌توانید به مدیرتان، مهارت خود را در زمینه انجام وظایف پیچیده بدون هیچ‌گونه کمک و راهنمایی اثبات کنید.

۳. هر‌ از‌ چند‌گاهی شرح وظایف‌تان را مطالعه کنید

اگر روزها یا حتی ماه‌ها را صرف انجام کاری می‌کنید که ارتباطی به حوزه کاری و مهارت‌هایتان ندارند، پس این حق شماست که مشکل‌تان را به گوش مدیر خود برسانید. ولی دوباره توصیه می‌کنیم که به هیچ‌وجه از کارها‌ی‌تان انتقاد نکنید بلکه نارضایتی خود را از تفاوت میان کاری که می‌کنید و کاری که قرار بود انجام دهید ابراز کنید. این کار به مدیرتان برای اصلاح مسیر اشتباه در پیش گرفته‌ شده کمک خواهد‌ کرد.

این حس ناخشنودی از انجام کارهای نامتناسب با سطح مهارت شما، می‌تواند به کاهش خلاقیت و سلامت روانی‌تان منجر گردد. پس بهتر است به‌جای انجام کارهای بیهوده و تکراری همچون جواب دادن به تلفن یا کار با دستگاه فتوکپی آن هم برای یک سال دیگر، قدمی برای رفع مشکلات محیط شغلی بردارید. باید بدانید شادابی و پیشرفت در آینده‌ کاری‌تان وابسته به همین موضوع است.

اگر تمایل به مطالعه بیشتر در این زمینه داشته باشید، شاید آموزش های زیر نیز برای شما مفید باشند:

--

منبع

بر اساس رای ۰ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *