پردرآمدترین مشاغل فناوری اطلاعات در سال ۱۴۰۰ — شغل های پردرآمد کامپیوتر

۱۶۲۷ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۲۰ دقیقه
پردرآمدترین مشاغل فناوری اطلاعات در سال ۱۴۰۰ — شغل های پردرآمد کامپیوتر

در این مطلب، فهرست پردرآمدترین مشاغل فناوری اطلاعات و شغل‌های پردرآمد کامپیوتر ارائه و همچنین، شرح شغلی، مهارت‌های لازم برای هر یک از این مشاغل و منابع یادگیری آن‌ها بیان شده است.

پردرآمدترین مشاغل فناوری اطلاعات

آغاز سال نو، برای بسیاری از افراد مقارن با تحول در زندگی شخصی و حرفه‌ای است. در همین راستا، افراد زیادی تصمیم می‌گیرند که جایگاه شغلی خود را در سال جدید ارتقا و سطح درآمدشان را افزایش دهند. از جمله زمینه‌های فعالیتی که در دنیای کنونی برای خیلی از افراد جذابیت دارد، مشاغل حوزه فناوری اطلاعات و کامپیوتر هستند. شیوع بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ در سال ۲۰۲۰ (اواخر ۱۳۹۸ و سال ۱۳۹۹)، آینده جهان و جهانیان را از منظرهای گوناگون از جمله کسب و کار و ارتباطات متحول کرد.

گرایش به مشاغل IT محور در این دوران، همگام با پیشرفت روزافزون فناوری اطلاعات و افزایش روزافزون ضریب نفوذ اینترنت در جوامع، روز به روز افزایش یافت و  بسیاری از افراد را بر آن داشت که در سال جدید، شغل جدیدی پیدا کنند. همچنین، خیلی از اشخاصی که در در حال حاضر نیز در حوزه فناوری اطلاعات و کامپیوتر نیز مشغول به کار هستند به دنبال آن هستند که در سال جدید، جایگاه شغلی خود را ارتقا و سطح درآمدشان را افزایش دهند. از همین رو و با هدف آشنایی بیشتر و بهتر علاقه‌مندان با پردرآمدترین مشاغل فناوری اطلاعات، در این مطلب، پردرآمدترین مشاغل فناوری اطلاعات در سال ۱۴۰۰ و شغل های پردرآمد کامپیوتر مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

مهندس هوش مصنوعی

در این بخش از مطلب پردرآمدترین مشاغل فناوری اطلاعات به یکی از جذاب‌ترین و آینده‌دارترین مشاغل این حوزه پرداخته شده است. هوش مصنوعی (Artificial Intelligence | AI) برای موفقیت هر صنعتی در هر کشوری و در سراسر جهان، برای دهه پیش رو الزامی است. مهندس‌های هوش مصنوعی، داده‌ها، سیستم‌ها و الگوریتم‌های یادگیری ماشین (Machine Learning Algorithms) را تحلیل می‌کنند تا مسائل حیاتی شرکت، بهبودها و ایده‌هایی که می‌توانند موجب موفقیت یا شکست خوردن کسب و کارها شوند را تعیین کنند. این شغل فناوری شامل ساخت مدل‌های پایه‌ای از مبنا، توسعه، تست و استقرار مدل‌های جدید برای بهبود سیستم‌ها، فرایندها و اقدامات کسب و کار می‌شود.

نظر به آنکه این موقعیت شامل اکتشافات علمی و فنی است، افرادی که در این جایگاه هستند، می‌توانند تفاوت قابل توجه و ماندگاری را برای کار و زندگی میلیون‌ها انسان ایجاد کنند. هوش مصنوعی در حال حاضر راهکاری برای چالش‌هایی مانند تغییرات اقلیمی و امنیت سایبری است. در عین حال، مهندسان هوش مصنوعی زیادی در حال انجام فعالیت‌های داوطلبانه در حوزه بهداشت و درمان به منظور شناسایی بیماری‌های جسمی پیش از بروز علائم بیماری و همچنین، تغییر DNA برای پیش‌گیری از بیماری‌های ژنتیکی هستند.

مهندس هوش مصنوعی یکی از پردرآمدترین مشاغل در حوزه مهندسی است. فعالیت به عنوان مهندس هوش مصنوعی، به معنای داشتن یک شغل با فرصت یادگیری بی‌وقفه، تمام وقت و همراه با توسعه فردی، کار روی نوآوری‌های روز و تنوع فهرست پروژه‌ها است.

مهارت‌ها و تجربیات مورد نیاز مهندس هوش مصنوعی در ادامه مطلب پردرآمدترین مشاغل فناوری اطلاعات بیان شده‌اند.

مهندس نرم‌افزار

مهندسی نرم‌افزار یکی از مشاغل فناوری اطلاعات با تنوع و گستردگی وظایف و فعالیت‌ها و از پردرآمدترین مشاغل فناوری اطلاعات است. مهندسان نرم‌افزار مسئول طراحی نرم‌افزارهایی هستند که افراد و سازمان‌ها به صورت روزانه استفاده می‌کنند. این نرم‌افزارها شامل برنامه‌های کامپیوتری گوناگونی می‌شوند که از این جمله می‌توان به مرورگر وب، برنامه‌های کاربردی موبایل، نرم‌افزارهایی که برای محافظت از پایگاه داده‌های شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی مورد استفاده قرار می‌گیرند و همچنین، برنامه‌هایی که به طراحان گرافیک امکان خلق آثار نوآورانه را می‌دهند اشاره کرد.

در حال حاضر در برخی از مشاغل مهندسی نرم‌افزار، کارفرمایان به طور فزاینده‌ای در حال استخدام نیروها بدون در نظر گرفتن مدارک دانشگاهی و رسمی و صرفا با در نظر گرفتن مهارت‌ها و توانایی‌های فرد هستند. مهندسی نرم‌افزار یکی از زمینه‌های علمی و مهارتی با رشد سریع است و در قرن بعدی نیز، نیاز به نوآوری‌ها و پیشرفت‌های بیشتری در این حوزه وجود دارد. موقعیت مهندسی نرم‌افزار به گونه‌ای است که تقاضا برای آن روز به روز افزایش پیدا می‌کند و از همین رو در فهرست پردرآمدترین مشاغل فناوری اطلاعات قرار دارد.

مهندس‌های نرم‌افزار مسئول طراحی، توسعه، نصب، تست و نگهداری سیستم‌های نرم‌افزاری هستند. برای فعالیت به عنوان یک مهندس نرم‌افزار، فرد نیازمند مهارت‌های کدنویسی، طراحی و ساخت برنامه‌های کاربردی، وب‌سایت‌ها، برنامه‌های کاربردی موبایل با چندین زبان برنامه‌نویسی مانند پایتون، گو، روبی، C++‎، HTML، جاوا، SQL Server و Microsoft .NET است. شایان توجه است که مهندس‌های نرم‌افزاری که در کار با سیستم‌عامل لینوکس تجربه و مهارت دارند، دارای درآمد سالانه قابل توجهی هستند.

توسعه‌دهندگان نرم‌افزار نیاز به آن دارند که بتوانند نیازهای مشتری را درک و توصیه‌هایی را برای بهبود برنامه‌های کاربردی وب، موبایل و دسکتاپ ارائه و در عین حاصل، اطمینان حاصل کنند که نیازهای کاربر پاسخ داده شده است. مهارت‌ها و تجربیات مورد نیاز برای مهندس نرم‌افزار در ادامه مطلب پردرآمدترین مشاغل فناوری اطلاعات بیان شده است.

  • دانش پیرامون چندین زبان برنامه‌نویسی
  • مهارت های تحلیلی و فنی
  • مهارت های ارتباطی قوی
  • مطالعات مرتبط در حوزه مهندسی نرم‌افزار (داشتن مدرک تحصیلی مرتبط و یا، مطالعات فردی مرتبط)

توسعه‌دهنده نرم‌افزار

یکی از مشاغل موجود در فهرست صد شغل برتر ایالات متحده آمریکا و از جمله پردرآمدترین مشاغل فناوری اطلاعات توسعه‌دهنده نرم‌افزار است. توسعه‌دهنده نرم‌افزار، برنامه‌های کاربردی را می‌سازد و اصلاح می‌کند. همچنین، برنامه‌نویسی برای دستگاه‌های موبایل و کامپیوترها را انجام می‌دهد که شامل طراحی و پیاده‌سازی می‌شود. توسعه برنامه‌های کاربردی که در کسب و کار مورد استفاده قرار می‌گیرد، بازی‌هایی که با هدف سرگرمی تولید و استفاده می‌شوند، توسعه سیستم‌عامل و دیگر موارد، همه و همه با داشتن صبر، مهارت و نوآوری، توسط توسعه‌دهنده نرم‌افزار انجام می‌شوند.

توسعه‌دهنده نرم‌افزار مسئول طراحی، توسعه، نصب، تست و نگهداری سیستم‌های نرم‌افزاری است. این شغل نیازمند برنامه‌نویسی، طراحی و ساخت برنامه‌های کاربردی، وب‌سایت یا برنامه‌های کاربردی موبایل، کار کردن با زبان‌های برنامه‌نویسی مانند پایتون، جاوا، گو، روبی و دیگر زبان‌ها است. توسعه‌دهندگان نرم‌افزار باید از نیازهای مشتریان آگاه باشند و بتوانند توصیه‌هایی را برای بهبود وب و توسعه نرم‌افزارهای کاربردی دسکتاپ و موبایل ارائه کنند. مهارت‌های مورد نیاز توسعه‌دهنده نرم‌افزار در ادامه این بخش از مطلب پردرآمدترین مشاغل فناوری اطلاعات بیان شده‌اند.

  • دانش پیرامون چندین زبان برنامه‌نویسی
  • مهارت‌های تحلیلی و فنی
  • مهارت‌های ارتباطی قوی
  • مطالعات یا تحصیلات مرتبط در حوزه علوم کامپیوتر

توسعه‌دهنده نرم‌افزارهای موبایل

توسعه‌دهنده موبایل نیز امروزه از پردرآمدترین مشاغل فناوری اطلاعات در سال ۱۴۰۰ است. توسعه نرم‌افزارهای موبایل نیاز به دانش گسترده پیرامون پلتفرم‌های گوناگون موجود برای موبایل و آشنایی با چگونگی توسعه برنامه روی پلتفرم‌های اندروید، iOS، ویندوز و دیگر سیستم‌های عامل وجود دارد. توسعه‌دهندگان برنامه‌های کاربردی موبایل معمولا تجربیاتی را در زمینه برنامه‌نویسی، طراحی تجربه کاربری، عیب‌یابی و رفع اشکالات برنامه‌ها دارند. برای فرصت شغلی توسعه‌دهنده موبایل، نیاز به کاندیداهایی هست که می‌توانند برنامه‌های کاربردی موبایل را با یک رابط کاربر پسند طراحی کنند و در بحث طراحی، تست، انتشار و پشتیبانی برنامه‌های کاربردی موبایل، مشارکت داشته باشند.

توسعه نرم‌افزارهای موبایل برای صنایع گوناگون موضوع جذابی است. هرچه کسب و کارهای بیشتری روی فناوری‌های موبایل برای نزدیک شدن به مشتریان خود متمرکز می‌شوند، تقاضا برای توسعه‌دهندگان نرم‌افزارهای موبایل افزایش پیدا می‌کند. این افراد حرفه‌ای، هنگامی که بحث از طراحی و توسعه نرم‌افزارهای موبایل و تبلت به میان می‌آید، نقش‌آفرین می‌شوند. آن‌ها روی توسعه نرم‌افزارهای جدید، تست و عیب‌یابی آن‌ها کار می‌کنند. در ادامه این بخش از مطلب پردرآمدترین مشاغل فناوری اطلاعات برخی از مهارت‌های مورد نیاز برای توسعه‌دهندگان موبایل بیان شده است. شایان توجه است که توسعه دهنده موبایل در فهرست پردرآمدترین مشاغل فناوری اطلاعات قرار دارد.

  • مطالعات مرتبط در حوزه علوم کامپیوتر
  • تجربه در زمینه توسعه موبایل
  • مهارت‌های تحلیلی و حل مسئله
  • دانش پیرامون پلتفرم‌های موبایل به ویژه اندروید و iOS و انواع زبان‌های برنامه‌نویسی پلتفرم‌های موبایل به ویژه آبجکتیو سی (Objective C)، جاوا اسکریپت، HTML و XML

توسعه‌دهنده وب ارشد

یکی از پردرآمدترین مشاغل فناوری اطلاعات توسعه‌دهنده وب ارشد است. این افراد علاوه بر آنکه دارای یکی از پردرآمدترین مشاغل فناوری اطلاعات هستند، معمولا سبک کاری کارمزدی (فریلنسری) نیز دارند. این کارشناسان فناوری اطلاعات کاری بیش از ساختن وب‌سایت‌ها را انجام می‌دهند.

آن‌ها دستیاری فنی برای مدیران وب، یکپارچه‌سازی سیستم‌های فراند-اند و بک-اند و مدیر انواع سیستم‌ها، فرایندها و پایگاه داده‌ها هستند. توسعه‌دهندگان وب ارشد، معمولا به چندین زبان و محصولات جدید فناوری آشنایی دارند. شغل توسعه‌دهنده وب همراه با یادگیری مستمر و بی وقفه است. مهارت‌های کلیدی مورد نیاز توسعه‌دهنده وب در ادامه این بخش از مطلب پردرآمدترین مشاغل فناوری اطلاعات بیان شده‌اند.

  • آشنایی با زبان‌های برنامه‌نویسی وب
  • آشنایی با اصول طراحی و توسعه وب
  • تسلط بر فناوری‌های، چارچوب‌های نرم‌افزاری و کتابخانه‌های وب
  • تسلط بر پایگاه داده‌ها

مهندس DevOps

از دیگر پردرآمدترین مشاغل فناوری اطلاعات در سال ۱۴۰۰ می‌توان به DevOps اشاره کرد. فعالیت‌های DevOps در راستای استقرار کد سریع‌تر با خطاهای استقرار کم‌تر است؛ بنابراین، شرکت‌های بیشتری مهندسان دارای تجربه DevOps را برای نظارت بر کد، اسکریپت‌نویسی و فرایند استقرار نرم‌افزار استخدام می‌کنند.

مهندسان DevOps معمولا زیرساخت‌های فناوری اطلاعات را مدیریت، منابع را تامین، بر تست نرم‌افزار نظارت و کارایی را پس از انتشار ارزیابی می‌کنند. مهندس‌های DevOps اطمینان حاصل می‌کنند که به‌روزرسانی کدها تسهیل شود، بخش‌های گوناگون شرکت قادر باشند که به صورت پیوسته روی توسعه برنامه کار کنند و فرایندهای موجود در سازمان برای توسعه نرم‌افزار را برای کسب بیشینه کارایی ارتقا دهند.

مهندسان DevOps پلی میان کدنویسی و مهندسی هستند. این کارشناسان در تیم‌ها و دپارتمان‌های گوناگون در شرکت‌ها برای افزایش کارایی با بهبود سیستم‌های IT گوناگون مشارکت دارند. کارشناسان DevOps با انواع زبان‌های برنامه‌نویسی و سیستم‌های مهندسی نرم‌افزار کار می‌کنند و زمان خود را به تحلیل و توسعه راهکارها برای چالش‌های جهانی اختصاص می‌دهند. این شغل یکی از زمینه‌های شغلی پرمتقاضی است که درآمد خوبی را نیز برای کارشناسان با تجربه دربر دارد. مهارت‌های مورد نیاز برای یک مهندس DevOps در ادامه این بخش از مطلب پردرآمدترین مشاغل فناوری اطلاعات بیان شده‌اند.

  • مهارت‌های اسکریپت‌نویسی و کدنویسی
  • خودکارسازی، مدیریت داده و مهارت های عملیاتی فناوری اطلاعات
  • درک عمیق پیرامون به‌روش‌های DevOps
  • مهارت‌های ارتباطی و میان‌فردی قوی

معرفی فیلم های آموزش DevOps

برای فراگیری مهارت DevOps که از پردرآمدترین مشاغل فناوری اطلاعات است، استفاده از آموزش‌هایی که پیش‌تر با عنوان فیلم آموزش علوم و مهندسی کامپیوتر فرادرس و فیلم آموزش برنامه‌نویسی فرادرس در همین مطلب معرفی شدند پیشنهاد می‌شود.

تحلیل‌گر سیستم‌های کامپیوتری

تحلیل‌گر سیستم، با تحلیل سیستم‌های فناوری اطلاعات در سازمان‌ها، روش‌هایی را برای کمک به حل مسائل کسب و کار توسعه می‌دهد. تحلیل‌گرهای سیستم‌های کامپیوتری مسئول بررسی مسائل و مشکلات و اصلاح آن‌ها به طور موثر و به شکلی مقرون به صرفه هستند و از جمله پردرآمدترین مشاغل فناوری اطلاعات در سال ۱۴۰۰ محسوب می‌شوند.

تحلیلگرهای سیستم نیاز به تست برنامه‌ها و پایگاه داده‌ها برای حصول اطمینان از این موضوع دارد که آن‌ها به طور موثری در حال کار کردن هستند. همچنین، نیاز به اجرای ممیزی‌های امنیتی و ساخت و نگهداری مستندات پیرامون سیستم‌ها در سازمان دارد. کاندیداهایی برای این فرصت شغلی مناسب هستند که می‌توانند خلاقانه فکر کنند و مهارت‌های ارتباطی و حل مسئله قوی نیز دارند.

تحلیل‌گر سیستم‌های کامپیوتری یا معمار سیستم، سیستم‌های کامپیوتری و روال‌های فعلی سازمان را مورد مطالعه قرار می‌دهند و راهکارهایی را برای کمک به یک سازمان برای افزایش کارایی و اثرگذاری ارائه می‌کنند. تحلیلگران سیستم معمولا با یکدیگر و با معمارهای راهکارهای کامپیوتری برای یکی کردن اهداف کسب و کار با نوآوری‌های فناوری اطلاعات به واسطه درک نیازها و محدودیت‌های موجود کار می‌کنند. مهارت‌های مورد نیاز برای تحلیل‌گر سیستم‌های کامپیوتری در ادامه این بخش از مطلب پردرآمدترین مشاغل فناوری اطلاعات بیان شده است.

  • مطالعات در حوزه علوم کامپیوتری
  • مهارت‌های تحلیلی و حل مسأله
  • مهارت‌های تحلیل داده و برنامه‌نویسی
  • تجربه در حوزه تحلیل کسب و کار و امور فنی آن
  • تجربه در حوزه مدیریت پروژه

توسعه‌دهنده بازی‌های کامپیوتری ورزشی

بازی‌های کامپیوتری ورزشی شاهد توسعه سریع فناوری در دهه اخیر بوده‌اند. از جمله این موارد می‌توان به بازی‌های کامپیوتری ورزش‌های موتوری و به طور خاص فرمول یک اشاره کرد. شرکت در مسابقات ورزشی مجازی روز به روز در حال افزایش است. ESports پلتفرم آنلاین بازی‌های کامپیوتری است که اکنون این مورد را امکان‌پذیر می‌کند که هر کسی در دنیا، در هر سنی و با هر زمینه‌ای، شانس آن را داشته باشد که با دیگر افراد رقابت کند و به قهرمان فرمول یک مبدل شود. چه فرد یک بازیکن حرفه‌ای و چه کاملا آماتور باشد، بازی یک تجربه کاملا تعاملی را برای بازیکنان در محیط ایکس‌باکس لایو (Xbox Live)، پلی‌استیشن نتورک (PlayStation Network) یا استیم (Steam) فراهم می‌کند.

فضای رقابتی موجود در دنیای تولید و ساخت بازی‌های کامپیوتری منجر به آن شده است که شرکت‌ها تلاش کنند تا رکوردهای جدیدی را در بحث کیفیت و سطح بازیکن و تعامل‌پذیری درایور برجای بگذارند که تا پیش از این هرگز مانند آن‌ها وجود نداشته است. سال آینده، فرصت قابل توجهی را برای سازندگان بازی‌های رایانه‌ای فراهم می‌کند تا با سرمایه‌گذاری روی نوآوری‌های فنی در این حوزه، به تحقق رویای میلیون‌ها نفر از علاقه‌مندان بازی‌های کامپیوتری ورزشی کمک کنند. برخی از مهارت‌های کلیدی مورد نیاز برای توسعه‌دهندگان بازی‌های رایانه‌ای در ادامه این بخش از مطلب پردرآمدترین مشاغل فناوری اطلاعات آمده است. شایان توجه است که توسعه‌دهنده بازی‌های کامپیوتری ورزشی یکی از پردرآمدترین مشاغل فناوری اطلاعات محسوب می‌شود.

  • دانش پیرامون چندین زبان برنامه‌نویسی
  • مهارت‌های تحلیلی و فنی
  • آشنایی با بازی‌های کامپیوتری
  • توانایی کار تیمی قوی
  • مطالعات یا تحصیلات مرتبط در حوزه علوم کامپیوتر

معرفی فیلم های آموزش ساخت بازی کامپیوتری و موبایل فرادرس

پردرآمدترین مشاغل فناوری اطلاعات در سال ۱۴۰۰ — شغل های پردرآمد کامپیوتر

مجموعه آموزش‌های ساخت بازی کامپیوتری و موبایل فرادرس شامل آموزش‌های متعدد و متنوع در حوزه بازی‌سازی است. در حال حاضر، بیش از ۱۰۶۵۳ دقیقه آموزش در این مجموعه وجود دارد. برخی از عناوین آموزش‌های موجود در این مجموعه به همراه توضیحات اجمالی آن‌ها، در ادامه مطلب پردرآمدترین مشاغل فناوری اطلاعات بیان شده‌اند.

  • آموزش مدل سازی سه‌بُعدی با 3ds MAX - مقدماتی (زمان: ۶ ساعت و ۵۱ دقیقه، مدرس: امیررضا نیک‌خواه): برای افرادی مناسب است که علاقه‌مند به بحث طراحی سه‌بعدی و انیمیشن‌سازی برای معماری ساختمان، طراحی صنعتی، تولید انیمیشن و فیلم، افکت‌های بازی کامپیوتری و شبیه‌سازی تصاویر هستند. برای مشاهده آموزش مدل سازی سه بعدی با 3ds MAX - مقدماتی + کلیک کنید.
  • آموزش فتوشاپ سه‌بُعدی - طراحی و متحرک‌سازی (زمان: ۲ ساعت و ۲۰ دقیقه، مدرس: میلاد صادقی): برای افرادی مناسب است که با فضای سه‌بعدی و طراحی در این حوزه آشنایی دارند و درصدد متحرک‌سازی در فضای سه‌بُعدی هستند. برای مشاهده آموزش فتوشاپ سه‌بعدی - طراحی و متحرک‌سازی + کلیک کنید.
  • آموزش طراحی روشنایی و نورپردازی با نرم افزار DIALux (زمان: ۳ ساعت و ۲۷ دقیقه، مدرس: حسابم سلیمی): برای افرادی مناسب است که با مباحث طراحی آشنایی دارند و درصدد فراگیری نورپردازی در طراحی هستند. برای مشاهده آموزش طراحی روشنایی و نورپردازی با نرم افزار DIALux + کلیک کنید.
  • آموزش مایا (Maya) برای طراحی سه‌بُعدی (زمان: ۱۱ ساعت و ۴۲ دقیقه، مدرس: علی حیدری): برای افرادی مناسب است که قصد دارند کار با نرم‌افزار مایا را برای طراحی سه‌بُعدی فرابگیرند. برای مشاهده آموزش مایا (Maya) برای طراحی سه‌بُعدی + کلیک کنید.
  • آموزش رندرینگ مدل‌های سه‌بُعدی با نرم‌افزار KeyShot (کی شات) (زمان: ۲ ساعت و ۵ دقیقه، مدرس: مهدی جنگجو): برای افرادی مناسب است که قصد دارند در صدد فراگیری رندرینگ مدل‌های سه‌بُعدی با کیفیت یبالا از ابعاد گوناگون هستند. برای مشاهده آموزش رندرینگ مدل های سه بعدی با نرم افزار KeyShot (کی شات) + کلیک کنید.
  • آموزش بازی‌سازی در پایتون با کتابخانه Pygame (زمان: ۳ ساعت و ۵۵ دقیقه، مدرس: محمد جباری): برای افرادی مناسب است که دستکم دارای آشنایی مقدماتی با زبان پایتون هستند و درصدد فراگیری بازی‌سازی با این زبان برنامه‌نویسی هستند. برای مشاهده آموزش بازی‌سازی در پایتون با کتابخانه Pygame + کلیک کنید.

تحلیل‌گر داده

داده و اطلاعات به مولفه‌هایی حیاتی برای موفقیت هر صنعتی در سراسر جهان مبدل شده‌اند. تحلیل‌گران داده، داده‌های خام را ارزیابی و با سیستم‌های هوش مصنوعی برای شناسایی گرایش‌ها و الگوها و استفاده از این بینش برای ساخت استراتژی‌های جدید و راهکارهایی برای مسائل موجود استفاده می‌کنند. در یک دهه گذشته، اهمیت داده‌ها روز به روز افزایش پیدا کرده است. همه روزه، بالغ بر ۲٫۵ کوینتیلیون (Quintillion) بایت داده تولید می‌شوند. ۹۰ درصد از داده‌های تولید شده در دنیا در دو سال اخیر تولید شده‌اند.

تحلیل‌گران داده بینشی را فراهم می‌کنند که فرصت‌های برجسته و موثر را برای رشد و نوآوری به منظور کسب مزایای رقابتی در بازار شلوغ فراهم می‌کنند. درآمد دانشمندان داده به طور رقابتی بالا است و در پنج سال آینده شاهد افزایش بیشتری نیز خواهد بود. دانشمند داده جزو فهرست ده تا از پردرآمدترین مشاغل فناوری اطلاعات است. برخی از مهارت‌های کلیدی مورد نیاز برای دانشمندان داده در ادامه این بخش از مطلب پردرآمدترین مشاغل فناوری اطلاعات بیان شده است.

  • آمار و احتمال و جبر خطی
  • آشنایی با زبان‌های برنامه‌نویسی مناسب برای علم داده مانند پایتون
  • آشنایی با الگوریتم‌های یادگیری ماشین
  • آشنایی با روش‌های بصری‌سازی داده‌ها
  • آشنایی با سیستم‌های پایگاه داده

معرفی فیلم های آموزش داده‌کاوی و یادگیری ماشین فرادرس

پردرآمدترین مشاغل فناوری اطلاعات در سال ۱۴۰۰ | شغل های پردرآمد کامپیوتر

مجموعه آموزش‌های داده‌کاوی و یادگیری ماشین فرادرس شامل آموزش‌های متعدد و متنوع در حوزه علم داده و مباحث یادگیری ماشین است. در حال حاضر، بیش از ۱۴۸۱۱ دقیقه آموزش در این مجموعه وجود دارد. برخی از عناوین آموزش‌های موجود در این مجموعه به همراه توضیحات اجمالی آن‌ها، در ادامه مطلب پردرآمدترین مشاغل فناوری اطلاعات بیان شده‌اند.

  • آموزش ​اصول و روش های داده کاوی (Data Mining) (زمان: ۲۵ ساعت و ۱ دقیقه، مدرس: دکتر امیرحسین کیهانی‌پور): این آموزش برای افرادی مناسب است که درصدد فراگیری مفاهیم پایه‌ای و روش‌های داده‌کاوی هستند. برای مشاهده آموزش ​اصول و روش های داده کاوی (Data Mining) + کلیک کنید.
  • آموزش داده کاوی یا Data Mining در متلب (زمان: ۲۴ ساعت و ۲ دقیقه، مدرس: دکتر سید مصطفی کلامی هریس): این آموزش برای افرادی مناسب است که قصد دارند داده‌کاوی را به طور کامل و همراه با پیاده‌سازی و مثال‌های متعدد، همراه با جزئیات تئوری، بیاموزند. پیاده‌سازی‌ها در این آموزش با استفاده از زبان برنامه‌نویسی متلب انجام می‌شود و بنابراین داشتن آشنایی با مبانی متلب بسیار مفید خواهد بود؛ هرچند که عدم آشنایی با متلب نیز مانع فراگیری مباحث داده‌کاوی که در این آموزش به طور کامل و به خوبی بیان شده‌اند نخواهد شد. برای مشاهده آموزش داده کاوی یا Data Mining در متلب + کلیک کنید.
  • آموزش داده کاوی در RapidMiner (زمان: 2 ساعت و 10 دقیقه، مدرس: نفیسه سلطانی): برای افرادی مناسب است که . برای مشاهده آموزش داده کاوی در RapidMiner + کلیک کنید.
  • آموزش خوشه بندی با استفاده از الگوریتم های تکاملی و فراابتکاری (زمان: ۲ ساعت و ۴۶ دقیقه، مدرس: دکتر سید مصطفی کلامی هریس): برای افرادی مناسب است که . برای مشاهده آموزش خوشه بندی با استفاده از الگوریتم های تکاملی و فراابتکاری + کلیک کنید.
  • آموزش خوشه‌بندی تفکیکی با نرم‌افزار R (زمان: ۲ ساعت و ۳ دقیقه، مدرس: دکتر آرمان ری‌بد): برای افرادی مناسب است که . برای مشاهده آموزش خوشه‌بندی تفکیکی با نرم‌افزار R + کلیک کنید.
  • آموزش وب معنایی - تحلیل و پردازش اطلاعات با انواع ماشین (زمان: ۷ ساعت و ۴۲ دقیقه، مدرس: حامد صباغ گل): برای افرادی مناسب است که . برای مشاهده آموزش وب معنایی - تحلیل و پردازش اطلاعات با انواع ماشین + کلیک کنید.

معمار داده

در حالی که گردآوری داده‌ها قابل خودکارسازی است، توانایی ترجمه، تحلیل و ارائه توصیه‌های کسب و کاری یکی از فرصت‌های شغلی است که تقاضای زیادی برای جذب نیروهای متخصص برای آن وجود دارد و در عین حال، معماران داده دارای یکی از پردرآمدترین مشاغل فناوری اطلاعات هستند. با رشد اینترنت اشیا (Internet of Things | IoT | اینترنت چیزها | چیزنت) و هرچه متصل‌تر شدن دستگاه‌ها و حسگرها، حجم داده‌های موجود روز به روز در حال افزایش است.

برای کمک به مدیریت و کسب ارزش از این داده‌ها، کسب و کارها نیاز به معمارهای داده با مهارتی دارند که می‌توانند اطلاعات را با بهره‌گیری از راهکارهایی، از پایگاه داده کسب کنند. برخی از مهارت‌های مورد نیاز معمار داده در ادامه این بخش از مطلب پردرآمدترین مشاغل فناوری اطلاعات بیان شده است. فرصت‌های شغلی متعددی برای معماران داده وجود دارد.

  • مهارت‌های تحلیلی و خلاقانه، همراه با دانش عمیق پیرامون سیستم‌های داده و روش‌های کار با پایگاه‌داده
  • نیاز به تعامل موثر، برنامه‌ریزی و هماهنگ کردن منابع داده و تفسیر نیازهای کسب و کار
  • آشنایی با اوراکل، سرورهای مایکروسافت SQL و دیگر سیستم‌ها، مانند یونیکس، لینوکس، سولاریس و مایکروسافت ویندوز

معمار ابر

معماران ابر استراتژی‌های ابری سازمان را مورد بررسی قرار می‌دهند و مسئول استقرار، مدیریت و پشتیبانی از برنامه‌های کاربردی ابری هستند. معماران ابری معمولا درک قوی از سیستم‌عامل‌های گوناگون، علاوه بر شبکه، برنامه‌نویسی و امنیت دارند. کسب و کارها به افرادی با دانش عمیق پیرامون سرویس‌های ابری مانند آمازون وب سرویس و دیگر سرویس‌های مشابه نیاز دارند.

برخی از مهارت‌های مورد نیاز برای معماران ابری که از جمله پردرآمدترین مشاغل فناوری اطلاعات هستند، در ادامه مطلب پردرآمدترین مشاغل فناوری اطلاعات بیان شده است.

  • دانش پیرامون فناوری‌های و اصول معماری ابر
  • تجربه مقیاس‌دهی برنامه‌های کاربردی با بهره‌گیری از ابر
  • آشایی با هزینه‌ها، کارایی و معماری سیستم‌های ابری
  • مهارت‌های ارتباطی و همکاری

معمارهای شبکه‌های کامپیوتری

مدیران شبکه مسئول مدیریت پروتکل‌های LAN/WAN، نرم‌افزار و سخت‌افزار هستند. این موقعیت نیاز به تخصیص زمان زیاد به کار عیب‌یابی دارد و مدیران سیستم معمولا نیاز به حضور اضطراری در محل کار در شرایط اورژانسی یا خطر دارند. آنچه که افراد برای آن به دنبال کسب تجربه هستند، بستگی به این دارد که نیازهای شبکه چقدر گسترده است، اما مهارت‌های مشخص و گواهینامه‌هایی نیز وجود دارد که به فرد کمک می‌کنند تا به گزینه مناسب‌تری برای این جایگاه تبدیل شود.

معمارهای شبکه‌های کامپیوتری شبکه‌های ارتباط داده را شامل شبکه‌های محلی (Local Area Networks | LAN)، شبکه گسترده (Wide Area Networks | WAN) و شبکه‌های سازمانی خصوصی مانند اینترانت (Intranet) می‌سازند. این شبکه‌ها طیفی از اتصالات کوچک بین دو دفتر متفاوت گرفته تا سیستم‌های توزیع شده به صورت سراسری و یا حتی زیرساخت‌های نسل بعدی مانند ظرفیت‌های ابری را فراهم می‌کنند.

معمارهای ابری معمولا دانش وسیعی پیرامون نقشه کسب و کاری سازمان‌ها دارند و به شرکت‌ها در مبدل کردن نوآوری‌های فناوری اطلاعات به نتایج کسب و کاری متحول کننده، کمک می‌کنند. معمار شبکه‌های کامپیوتری یکی از پردرآمدترین مشاغل فناوری اطلاعات محسوب می‌شود. برخی از مهارت‌های مورد نیاز برای مدیر شبکه در ادامه این بخش از مطلب پردرآمدترین مشاغل فناوری اطلاعات بیان شده‌اند.

  • مهارت‌های ارتباطی و عیب‌یابی
  • مهارت‌های تحلیل و رفع اشکال
  • مطالعات یا مدارک معتبر مرتبط
  • در دسترس بودن در ساعات غیر کاری

مدیر پایگاه داده

یک مدیر پایگاه داده (Database Administrators | DBA) مسئول نگهداری نرم‌افزارهایی است که برای مدیریت پایگاه داده مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین، از این موضوع اطمینان حاصل می‌کند که داده‌هایی که در کسب و کار به آن‌ها نیاز است، به راحتی در دسترس افراد و تیم‌های مربوط قرار می‌گیرند.

مدیر پایگاه داده اطمینان حاصل می‌کند که سرورها موثر و عملیاتی باقی بمانند؛ در حالی که بر امنیت، پیاده‌سازی، تکثیر، تهیه پشتیبان، ذخیره‌سازی، دسترسی و تقسیمات داده‌ها نظارت دارند. کارفرما ممکن است بخواهد کسی را استخدام کند که نه تنها سرورها را مانیتور می‌کند، بلکه قادر به بهینه‌سازی کارایی باشد و در شرایط اورژانسی بتواند به سازمان کمک کند.

مدیران پایگاه داده از نرم‌افزارهای خاص برای ذخیره و سازمان‌دهی داده‌ها مانند داده‌های مالی و سوابق خریدهای مشتریان استفاده می‌کنند و آن را برای کاربرانی که نیاز به آن‌ها دارند در درسترس قرار می‌دهند؛ اما در عین حال، آن‌ها را از دسترسی‌های غیرمجاز امن نگه می‌دارند.

بسیاری از مدیران پایگاه داده در شرکت‌ها یا صنایع بزرگی کار می‌کنند که پایگاه داده‌هایی بزرگی مانند موسسات آموزشی و شرکت‌های بیمه دارند و این شغل را به حرفه‌ای مبدل می‌کنند که برای مدت طولانی مورد نیاز است. مهارت‌ها و تجربیات مورد نیاز برای مدیر پایگاه داده در ادامه این بخش از مطلب پردرآمدترین مشاغل فناوری اطلاعات بیان شده است.

  • مطالعات مرتبط در حوزه مدیریت پایگاه داده
  • دانش زمینه‌ای در حوزه فناوری اطلاعات یا مدیریت پایگاه داده
  • مهارت‌های اوراکل، لینوکس و SQL
  • مهارت‌های تحلیل و مدیریت داده و گزارش‌دهی

معرفی فیلم های آموزش پایگاه داده فرادرس

پردرآمدترین مشاغل فناوری اطلاعات در سال ۱۴۰۰ | شغل های پردرآمد کامپیوتر

مجموعه آموزش‌های پایگاه داده فرادرس شامل آموزش‌های متعدد و متنوع در حوزه پایگاه داده‌ها و سیستم های مدیریت پایگاه داده است. در حال حاضر، بیش از ۵۳۶۸ دقیقه آموزش در این مجموعه وجود دارد. برخی از عناوین آموزش‌های موجود در این مجموعه به همراه توضیحات اجمالی آن‌ها، در ادامه مطلب پردرآمدترین مشاغل فناوری اطلاعات بیان شده‌اند.

  • فیلم آموزش پایگاه داده‌ها (زمان: ۷ ساعت و ۵۸ دقیقه، مدرس: فرشید شیرافکن): برای افرادی مناسب است که با مبانی علوم کامپیوتر آشنایی دارند و درصدد آن هستند که پایگاه داده‌ها را از پایه به طور کامل بیاموزند. برای مشاهده فیلم آموزش پایگاه داده‌ها + کلیک کنید.
  • فیلم آموزش اکسس (Access) به همراه کدنویسی VBA‎‎‎‎‎ (زمان: ۷ ساعت و ۴۸ دقیقه، مدرس: محمدحسین مهدوی): برای افرادی مناسب است که تمایل به یادگیری نرم‌افزار اکسس و کدنویسی VBA دارند. برای مشاهده فیلم آموزش اکسس (Access) به همراه کدنویسی VBA‎‎‎‎‎ + کلیک کنید.
  • فیلم آموزش SQL Server مقدماتی (زمان: ۹ ساعت و ۶ دقیقه، مدرس: ضحی شبر): برای افرادی مناسب است که با مباحث مقدماتی پایگاه داده آشنایی دارند و درصدد فراگیری SQL Server به صورت عملی و کاربردی هستند. برای مشاهده فیلم آموزش SQL Server - مقدماتی + کلیک کنید.
  • فیلم آموزش SQL Server تکمیلی (زمان: ۵ ساعت و ۵۸ دقیقه، مدرس: دکتر یوسف مسعودی سبحان‌زاده): برای افرادی مناسب است که با مباحث مقدماتی SQL Server آشنایی دارند و درصدد فراگیری مباحث پیشرفته‌تر و تکمیلی آن هستند. برای مشاهده فیلم آموزش SQL Server - تکمیلی + کلیک کنید.
  • فیلم آموزش کار با دستورهای پایگاه داده در SQL Server (زمان: ۳ ساعت، مدرس: سید رضا هاشمیان): برای افرادی مناسب است که قصد دارند به صورت عملی و کاربردی، همراه با مثال، دستورات پایگاه داده در SQL را بیاموزند؛ داشتن دانش پایه از پایگاه داده پیش از مشاهده این فیلم آموزشی مورد نیاز است. برای مشاهده فیلم آموزش کار با دستورهای پایگاه داده در SQL Server + کلیک کنید.
  • فیلم آموزش ارتباط با دیتابیس سمت سرور در اندروید (زمان: ۱۴ ساعت و ۲۵ دقیقه، مدرس: محمدمهدی علیزاده): برای برنامه‌نویسان اندروید و افرادی که علاقه‌مند به یادگیری آن هستند مناسب است. برای مشاهده فیلم آموزش ارتباط با دیتابیس سمت سرور در اندروید + کلیک کنید.
  • فیلم آموزش پایگاه داده اس کیو لایت (SQLite) در سی شارپ (#C) (زمان: ۲ ساعت و ۲۰ دقیقه، مدرس: عبداله اسکندری): برای برنامه‌نویس‌های C#‎ مناسب است که درصدد فراگیری روش کار با پایگاه داده SQLite هستند. برای مشاهده  + کلیک کنید.
  • فیلم آموزش مدیریت بانک اطلاعاتی اوراکل (زمان: ۸ ساعت و ۵ دقیقه، مدرس: حمیدرضا پاکپور حاجی‌ها): برای افرادی مناسب است که قصد دارند روش کار با بانک اطلاعاتی اوراکل را به طور کامل از پایه بیاموزند. برای مشاهده فیلم آموزش مدیریت بانک اطلاعاتی اوراکل + کلیک کنید.
  • فیلم آموزش مدیریت بانک اطلاعاتی اوراکل پیشرفته (زمان: ۶ ساعت و ۵۶ دقیقه، مدرس: حمیدرضا پاکپور حاجی‌ها): برای افرادی مناسب است که با مبانی و مفاهیم سطح متوسط بانک اطلاعاتی اوراکی آشنایی دارند و درصدد فراگیری مباحث پیشرفته‌تر آن هستند. برای مشاهده فیلم آموزش مدیریت بانک اطلاعاتی اوراکل پیشرفته + کلیک کنید.
  • آموزش مقدماتی PostgreSQL برای مدیریت پایگاه داده (زمان: ۲ ساعت و ۴۲ دقیقه، مدرس: محمد وفایی مقدم): برای افرادی مناسب است که درصدد فراگیری مباحث مقدماتی PostgreSQL برای مدیریت پایگاه د اده ها هستند. داشتن دانش مبانی پایگاه داده پیش از مشاهده این دوره آموزشی، مورد نیاز است. برای مشاهده آموزش مقدماتی PostgreSQL برای مدیریت پایگاه داده + کلیک کنید.

تحلیلگر امنیت اطلاعات | کارشناس امنیت (داده، اطلاعات، شبکه، سیستم، ابر)

تقاضا برای جذب کارشناسان امنیت داده، اطلاعات، شبکه، سیستم و ابر همواره در حال افزایش است و به طور فزاینده‌ای به نیازی برای فعالیت‌های روزمره کسب و کارها مبدل شده است. همین امر موجب شده است تا شغل تحلیلگر امنیت اطلاعات و کارشناس امنیت به یکی از پردرآمدترین مشاغل فناوری اطلاعات در سال ۱۴۰۰ مبدل شود. این کارشناسان فناوری اطلاعات اطمینان حاصل می‌کنند که نوآوری‌های سازمانی در مقابل تهدیدات درون و برون‌سازمانی، امن باقی بماند. همچنین، از جمله وظایف این افراد آن است که اطمینان حاصل کنند که سخت‌افزارها، نرم‌افزارها و شبکه‌های سازمانی امن است و  مقررات امنیتی سازمان با ترندهای آینده فناوری اطلاعات مطابقت دارد.

این فرصت شغلی حوزه فناوری اطلاعات، تا سال ۲۰۲۶ شاهد افزایش ۲۸ درصدی خواهد بود که این میزان، از نرخ رشد بسیاری از دیگر مشاغل چه در حوزه فناوری اطلاعات و چه دیگر حوزه‌ها حقیقتا بالاتر است. تحلیلگرهای امنیت اطلاعات عموما مسئول برنامه‌ریزی و تسهیل سنجه‌های امنیت فناوری اطلاعات برای حافظت از سیستم‌ها و شبکه‌های سازمانی هستند. این کار شامل هر چیزی از نصب فایروال‌ها یا برنامه‌های رمزنگاری گرفته تا محافظت از داده‌های حساس، توسعه سیاست‌های امنیتی در سراسر سازمان برای جلوگیری از پیچیدگی‌های متداول مانند حملات فیشینگ یا خطاهای کاربر است.

در حال حاضر، میانگین هزینه‌های ناشی از حملات سایبری از یک میلیون دلار نیز تجاوز کرده است. همین امر به خوبی نشان می‌دهد که چرا شغل تحلیلگر امنیت اطلاعات جایگاه قابل توجهی را در بازار فناوری دارد. این را نیز نباید فراموش کرد که تهدیدهای سایبری، روز به روز پیچیده‌تر می‌شوند و شکل پیچیده‌تری به خود می‌گیرند. برخی از مهارت‌های کلیدی مورد نیاز تحلیلگر امنیت اطلاعات در ادامه این بخش از مطلب پردرآمدترین مشاغل فناوری اطلاعات بیان شده است.

  • توانایی برای برقراری ارتباط و پیاده‌سازی سیاست‌ها و روال‌های امنیتی
  • مدیریت ممیزی‌های امنیتی، تهدیدها و آسیب‌پذیری‌ها
  • داشتن تجربه پیرامون سیستم‌های امنیتی و مستندسازی آسیب‌ها و دیگر رویدادها
  • دانش پیرامون قوانین و مقررات انطباق برای صنعت

کارشناسان پشتیبانی دسکتاپ و میزخدمات

کارشناسان پشتیبانی میز خدمات اگرچه نسبت به سایر مشاغل این فهرست پردرآمد محسوب نمی‌شوند، ولی به دلیل تعدد فرصت‌های شغلی موجود برای آن‌ها و درآمدهای رقابتی، در فهرست پردرآمدترین مشاغل فناوری اطلاعات در سال ۱۴۰۰ آمده‌اند. برای کسب و کارهایی که با مشتریان در ارتباط هستند، میزخدمات (HelpDesk) بخش مهمی از اجرای یک کسب و کار موفق است. به عنوان اولین خط از دفاع برای خدمات مشتریان و عیب‌یابی، کارکنان میزخدمات نیاز به داشتن مهارت‌های فنی و نرم مناسب دارند.

شرکت رابرت هاف تکنولوژی (Robert Half Technology) نقش شغلی تکنسین میز خدمات را به سه رده می‌شکند و می‌گوید که نوع مهارت‌ها و توضیحات شغلی، بر اساس این رده‌ها و نوع کسب و کاری که کارشناس میزخدمات در آن مشغول به فعالیت است، بسیار متفاوت خواهد بود. مهارت‌ها و تجربیات لازم برای کارشناس میز خدمات در ادامه این بخش از مطلب پردرآمدترین مشاغل فناوری اطلاعات بیان شده‌اند.

  • رده ۱: موقعیت‌های مقدماتی که نیاز به کمتر از دو سال تجربه، یک مدرک یا مطالعات مرتبط فنی در حوزه کاری سازمان دارند.
  • رده ۲: برای این رده نیاز به دو تا چهار سال تجربه، دو سال مطالعات و کار و تجربیات مرتبط است.
  • رده ۳: چهار یا سال‌های بیشتری تجربه کاری در تنظیم میز خدمات و تحصیلات مرتبط، مورد نیاز است.

مهندس قابلیت اطمینان سایت

نقش مهندس قابلیت اطمینان سایت، کار کردن با برنامه‌های کامپیوتری و سیستم‌های شبکه از ایده تا پیاده‌سازی، توسعه و پشتیبانی از فناوری‌های کسب و کار با کارکرد بالا است. یک مثال از این مورد، ساخت یک سیستم ذخیره‌سازی ابری است که در آن، توسعه شبکه نیاز به دسترسی به آن و حتی نوشتن کد نرم‌افزاری برای سیستم و کاربردهایی دارد که روی آن کار می‌کنند. مهندسی قابلیت اطمینان یک شغل مهم است، زیرا این افراد بر کارایی ترافیک نظارت دارند و ابزارهای فناوری اطلاعاتی که سازمان توسعه می‌دهد را نظارت و نگهداری می‌کنند. مهندس قابلیت اطمینان سایت نیز در فهرست ۲۰ مورد از پردرآمدترین مشاغل فناوری اطلاعات قرار دارد.

مهندس طراحی

صنعت طراحی و خلاقیت یکی از بخش‌ها با رشد بسیار سریع و مشاغل این حوزه از پردرآمدترین مشاغل فناوری اطلاعات محسوب می‌شوند. مهندسان طراحی، از ایده‌ها برای خلق محصولات و سیستم‌های جدید استفاده می‌کنند. آن‌ها، تحقیق و ایده‌ها را ابداع می‌کنند و سپس، محصولات و سیستم‌های جدید را توسعه می‌دهند. همچنین، مهندسان طراحی محصولات جدید را نیز ویرایش یا پردازش می‌کنند تا با بهره‌گیری از انواع سیستم‌ها و ابزارها و حتی در صورت لزوم، توسعه ابزارها و سیستم‌های خودشان، اثرگذاری را بهبود ببخشند و یا کارایی را افزایش دهند.

شرکت‌های طراحی، برای هر شخصیتی چیزی ارائه می‌کنند. از آنجا که همه صنایع و کشورها نیاز به طراح دارند، طراح‌ها می‌توانند محیط، روش، برنامه و تیم کاری خود را از میان گزینه‌های موجود انتخاب کنند. مهندسان طراحی با تجربه و دارای مهارت، می‌توانند به سازمان‌های خلاق بپیوندند تا در یک فضای کاری آرام با افرادی که مهارت‌های مشابهی دارند، همکاری کنند.

بر اساس رای ۵ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
VHRinsightsCIO
۱ دیدگاه برای «پردرآمدترین مشاغل فناوری اطلاعات در سال ۱۴۰۰ — شغل های پردرآمد کامپیوتر»

سلام. من نوشتار رو نخوندم چون سؤالی دارم که می خوام بپرسم. من پایۀ نهم هستم و می خوام انتخاب رشته کنم. می خوام بدونم که بدون تحصیل در رشتۀ هوش مصنوعی و یادگیری این رشته به صورت جمع کردن اطلاعات تا چه حد میشه پیشرفت کرد؟ این ظرفیت رو فکر می کنم این رشته داشته باشه.
یکی دیگه هم ارشد این رشته است. میشه بدون کارشناسی، ارشد گرفت؟

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *