بهترین هدایا برای یک برنامه‌نویس

۲۸۸۵ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
زمان مطالعه: ۳ دقیقه
بهترین هدایا برای یک برنامه‌نویس

آیا دوست، همسر یا اعضای خانواده‌ی شما برنامه‌نویس است و نمی‌توانید هدیه مناسبی برای کادوی تولد یا سال نو یا حتی روز عشق برای وی پیدا کنید؟ نگران نباشید. البته سلیقه هر برنامه‌نویس متفاوت است و یک هدیه مناسب برای همه افراد وجود ندارد، اما ما در این مقاله مواردی را معرفی کرده‌ایم که می‌توانند هدایای مناسبی برای اکثر برنامه نویسان باشند. در معرفی هدایا با کم‌ترین هزینه شروع می‌کنیم و به ترتیب هدایای گران‌تر را معرفی خواهیم کرد.

1. اردک پلاستیکی

ما با معرفی این هدیه قصد شوخی نداریم. در دنیای برنامه نویسان، روشی به نام «اشکال‌زدایی برای اردک پلاستیکی» (Rubber Duck Debugging) وجود دارد؛ در این روش، زمانی که کد به درستی کار نمی‌کند و برنامه‌نویس نمی‌تواند ایراد کار خود را پیدا کند، کد نوشته شده را خط به خط برای اردک پلاستیکی توضیح می‌دهد و در اغلب موارد در هنگام توضیح متوجه ایراد کار خود می‌شود. این هدیه ممکن است ارزان‌ترین هدیه در لیست باشد اما می‌تواند بسیار مفید باشد.

2. لیوان

ممکن است برای همکاران یا آشنایان به دنبال هدیه‌ای نه چندان شخصی باشید. همه برنامه نویسان هنگام کار قهوه، چای یا آب می‌نوشند بنابراین لیوان هدیه بسیار مفیدی است. همچنین برای خاص‌تر شدن هدیه می‌توانید لیوانی دارای متن مرتبط با برنامه‌نویسی را تهیه کنید یا سفارش دهید.

3. برد رزبری پای (Raspberry Pi)

برد رزبری پای، یک برد ارزان قیمت است که از آن برای انجام کارهای کوچک و سبک کامپیوتری استفاده می‌شود. شما می‌توانید این برد را به همراه ابزارهای جانبی آن مانند کاور برد، منبع تغذیه، رابط مخصوص USB و کارت حافظه SD تهیه کنید. دوست برنامه‌نویس شما می‌تواند برنامه‌های خود را بنویسد و آن‌ها را در برد رزبری پای اجرا نماید، سپس برد را به تلویزیون یا مانیتور، کنسول بازی یا حتی یک دوربین متصل نماید.

4. آردوینو

«آردوینو» (Arduino)، یک پلتفرم منبع باز شامل انواع مدارات و قطعات الکترونیکی است که این مدارات را می‌توان با یکدیگر ترکیب کرد و سپس آن‌ها را برای انجام کارهای مختلف کدگذاری نمود. در حالی‌که برد رزبری‌پای بیش‌تر برای پروژه‌های مبتنی بر نرم‌افزار استفاده می‌شود، پلتفرم آردینو برای پروژه‌های مبتنی بر سخت‌افزار کاربرد بیشتری دارد.

5. عینک‌های کامپیوتر

نور آبی منتشر شده از صفحه‌نمایش‌های مدرن بر تولید ملاتونین اثر گذاشته و الگوی خواب افراد را مختل می‌کند. برنامه‌هایی وجود دارند که انتشار نور آبی رنگ را کاهش می‌دهند اما اغلب برنامه نویسان به این موضوع اهمیت نمی‌دهند. به همین دلیل عینک‌های مخصوص رایانه هدیه بسیار مناسبی هستند. این عینک‌ها واقعاً کاربردی و مفید هستند.

6. صفحه‌کلید مکانیکی

صفحه‌کلید مکانیکی برای افرادی مانند برنامه‌نویسان که اغلب ساعات روز در حال تایپ هستند، بسیار مفید است. این صفحه‌کلیدها کمی گران هستند اما به دلیل راحتی استفاده، ارزش پرداخت هزینه را دارند.

7. هدفون‌های ایزوله کننده نویز (Noise – Isolating)

هیچ چیزی بدتر از عدم تمرکز برای کار کردن به دلیل وجود صداهای اطراف نیست. بدون شک این یکی از مشکلاتی است که دوستان برنامه‌نویس شما نیز از آن رنج می‌برند. هنگام خرید این هدیه دقت کنید که هدفون ایزوله کننده نویز و نه «هدفون لغو کننده نویز» (Noise – Cancelling) خریداری کنید.

8. لامپ نوردرمانی (Light Therapy Lamp)

یکی از مسائلی که بسیاری از برنامه نویسان با آن مواجه هستند، عدم بهره بردن نور آفتاب است. پس این افراد نیز همانند کارمندان اداری بیش‌تر ساعات روز پشت رایانه نشسته‌اند. این امر می‌تواند منجر به مشکلات فرسودگی یا افسردگی فصلی شود. لامپ‌های نورپردازی می‌توانند کمک کننده باشند. این لامپ‌ها به منظور شبیه‌سازی نور خورشید طراحی شده‌اند و به برنامه‌نویس اجازه می‌دهند درحالی‌که در پشت رایانه خود نشسته‌اند از مزایای استفاده از نور خورشید بهره‌مند شوند.

9. پهباد قابل برنامه‌ریزی

پهباد قابل برنامه‌ریزی، یک وسیله بسیار سرگرم کننده است. پهباد Parrot AR.Drone 2.0، یکی از معدود هواپیماهای بدون سرنشین با مسیرها و عملیات قابل برنامه‌ریزی است. برخی از انواع این هواپیماها دارای فناوری‌های پیشرفته‌ای از جمله موقعیت‌دهی با دقت بالا، حساسیت به مانع و زمان پرواز فوق‌العاده هستند.

10. بسته اسباب‌بازی ساخت ربات

اگرچه بسته‌های ساخت ربات برای کودکان به بازار عرضه شده است اما برای بزرگسالان نیز بسیار سرگرم کننده است. بسته ربات Mindstorms شامل مجموعه‌ای از دکمه‌ها، سنسورها، پردازنده، موتورها و دیگر ابزار مورد نیاز است. با استفاده از اسکریپت «کشیدن و رها کردن» می‌توانید ربات را برای انجام کارهای متفاوتی برنامه‌ریزی کنید. این بسته ربات دارای پنج دستورالعمل است اما پس از این‌که نحوه برنامه‌ریزی ربات را فرا گرفتید، می‌توانید دستورالعمل‌ها را تغییر دهید.

11. چای‌ساز و قهوه ساز

اغلب برنامه‌نویسان عادت به نوشیدن چای و قهوه در طول ساعات کاری دارند؛ بنابراین، یک دستگاه چای‌ساز یا قهوه‌ساز می‌تواند هدیه بسیار مناسبی برای آنها باشد.

12. کیف لپ‌تاپ

اگر دوست شما، برنامه‌های خود را بر روی لپ‌تاپ ذخیره می‌کند (که به احتمال زیاد این‌طور است)، کیف لپ‌تاپ می‌تواند هدیه فوق‌العاده‌ای برای او باشد. شما می‌توانید یک کیف ساخته شده از مواد باکیفیت، دارای فضای کافی برای یک لپ‌تاپ 15 اینچی، با فضای اضافی برای دفترچه‌ها، تلفن و حتی یک صفحه‌کلید و ماوس را تهیه کنید.

13. میز ایستاده با قابیلت تنظیم ارتفاع

نشستن طولانی مدت در مقابل یک کامپیوتر می‌تواند اثرات مخرب زیادی بر سلامت فرد داشته باشد و منجر به انواع بیماری‌های جسمی شود. میزهای ایستاده گزینه خوبی هستند اما ایستادن در تمام طول روز نیز مشکلات خاص خود را دارد؛ بنابراین، بهتر است از میزی استفاده شود که هر دو قابلیت را داشته باشد. از این‌رو، یک میز ایستاده با قابلیت تنظیم ارتفاع، هدیه بسیار مناسبی برای یک برنامه‌نویس است.

در صورتی مطلب بالا برای شما مفید بوده، شاید این آموزش‌ها نیز برای شما موثر واقع شوند:

#

بر اساس رای ۲۵ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
MUO
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *