نحوه ساخت اپل آیدی رایگان — با این روش می‌توانید از فروشگاه اپ‌استور استفاده کنید.

۹۸ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
زمان مطالعه: ۲ دقیقه
نحوه ساخت اپل آیدی رایگان — با این روش می‌توانید از فروشگاه اپ‌استور استفاده کنید.

پیش از آشنایی با نحوه ساخت اپل آیدی، به بیان مفهوم اپل آیدی می پردازیم.

اپل آیدی چیست؟

اپل آیدی یا شناسه اَپِل(Apple IDنوعی حساب کاربری ویژه کاربران محصولات شرکت اپل است. تمام محصولات و برنامه های موجود در فروشگاه اپل، که به طور اختصاصی برای سیستم‌های عامل و پلت‌فرم‌های اپل عرضه می‌شود، برچسب‌گذاری شده است. بنابراین هر کاربر، برای استفاده از محصولات مختلف آن، مانند خرید از فروشگاه آیتونز (خرید موسیقی، فیلم و …)، دانلود اپلیکیشن از فروشگاه (App Store)، فعال کردن سرویس آی کلود برای ذخیره سازی اطلاعات بر روی فضای ابری، خرید محصولات سخت افزاری اپل و استفاده از سایر خدمات وب سایت شرکت اپل، باید یک شناسه کاربری ثبت کرده و از آن استفاده کند. به عبارت دیگر، پیش شرط لازم برای انجام هر عملی یا ارتباط با هر سرویسی در اپل، داشتن یک اپل آی دی یا شناسه اپل است.

تا چند سال پیش، استفاده از کارت اعتباری برای ایجاد حساب کاربری در اپل اجباری بود. اما اپل مدتی است موضع خود را در این خصوص تغییر داده و به کاربران اجازه داده است تا بدون استفاده از کار اعتباری بتوانند به ایجاد حساب کاربری بپردازند.

نحوه ایجاد شناسه اپل به صورت رایگان

توجه داشته باشید که ایجاد شناسه رایگان به شما کمک می کند تا بتوانید از خدمات و برنامه های کاربردی رایگان موجود برای اپل استفاده کنید، اما بدون ثبت کارت اعتباری مسلماً امکان دانلود محصولات پولی موجود در فروشگاه را نخواهید داشت.

در این نوشته، مراحل ایجاد اپل آی دی برروی گوشی آیفون انجام شده است اما شما می توانید همین روال را در آی پاد، یا حتی برنامه iTunes بر روی کامپیوتر خود نیز انجام دهید. مراحل زیر را به دقت دنبال کنید:

۱) اطمینان حاصل کنید که در هیچ حساب اپلی وارد نشده باشید. اگر شما درحال حاضر در حساب اپل هستید، ابتدا از این حساب خارج شوید (sing out).

۲) وارد اپلیکیشن فروشگاه شوید و یک برنامه دلخواه و رایگان را انتخاب کنید. مهم نیست چه برنامه ای را انتخاب کنید، فقط یک اپلیکیشن را برای دانلود انتخاب کنید.

۳) یک بار دکمه Free را فشار دهید. بعد از این کار، دکمه فشرده شده به دکمه نصب (Install)، تبدیل می شود. برای شروع دانلود اپلیکیشن، دوباره آن را فشار دهید. در این مرحله، اپلیکیشن فروشگاه از شما می خواهد که وارد حساب کاربری خود شوید یا یک حساب کاربری جدید ایجاد کنید. در این مرحله بر روی دکمه ایجاد شناسه جدید (Create New Apple ID)، کلیک کنید.

ایجاد اپل آی دی جدید

۴) کشور یا منطقه خود را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که در این مرحله آدرس و موقعیت کشور شناسایی شده توسط وی پی ان را ثبت کنید.

سپس دکمه Next را فشار دهید.

درج موقعیت منطقه

۵) در این مرحله برای تایید شرایط و قوانین فروشگاه، دو بار بر روی دکمه Agree کلیک کنید.

قوانین اپل آی دی

۶) اطلاعات مورد نیاز برای ایجاد حساب کاربری جدید خود را در فرم داده شده وارد کنید. این اطلاعات شامل آدرس ایمیل، رمز عبور، تاریخ تولد و چند سوال امنیتی است. پس از انجام موارد یاد شده، بر روی دکمه Next کلیک کنید. توجه داشته باشید شما بایستی از ایمیلی استفاده کنید که پیش از این برای هیچ حساب کاربری دیگری در اپل استفاده نشده باشد. در صورتی که آدرس ایمیل شما پیش ازین ثبت شده باشد، شما باید از ایمیل دیگری برای ثبت نام استفاده کنید.

درج اطلاعات اپل آی دی جدید

۷) در انتخاب اطلاعات حساب (نحوه پرداخت)، حتما گزینه None را انتخاب کنید.

اپل آی دی رایگان

۸) پس از انجام گام های فوق، اپل یک ایمیل تایید به آدرس ایمیل ثبت شده ارسال می کند. شما وارد ایمیل خود شده و بر روی لینک تاییدیه ارسالی از اپل، کلیک کنید. پس از تایید ایمیل، شما می توانید با نام کاربری جدید (آدرس ایمیل) و رمز عبور، وارد حساب کاربری جدید خود شوید.

۹) وارد برنامه فروشگاه شده و اطلاعات ورود به حساب کاربری جدید خود را وارد کنید.

ورود با اپل آی دی جدید

حال شما می توانید برنامه های رایگان موجود در فروشگاه را به راحتی دانلود کنید.

 

منبع

بر اساس رای ۵ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
۱ دیدگاه برای «نحوه ساخت اپل آیدی رایگان — با این روش می‌توانید از فروشگاه اپ‌استور استفاده کنید.»

سلام
وقت بخير
من دو بار اپل ايدي فعال و غير فعال كردم و با اين حال تعدادي از عكسهام حذف شده
آيا امكان برگشت عكسها وجود داره؟؟

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *