مشاوره مناسب برای درمان مشکلات روحی

۱۶۴ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۲ دقیقه
مشاوره مناسب برای درمان مشکلات روحی

داشتن مشکلات روحی می‌تواند یک مانع بزرگ برای موفقیت در کار باشد. مشکلاتی که مانع لبخند زدن شما می‌شوند، می‌توانند تحمل شما را برای همکاران و سایر افراد سخت کنند و در نتیجه مانع پیشرفت شما در محیط کارتان شوند.

حتی اگر در کارتان کاملا موفق و سخت کوش هم باشید، باز این مساله می‌تواند شما را از پیشرفت و موفقیت بیشتر بازدارد. از مسائل مهمی که همچین مشکلی را ایجاد می‌کند «بن بست دو سویه» (double-bind) در زنان است که باعث می‌شود رفتار شما برای طرف مقابل قابل درک نباشد و گرمی یا سردی در رفتارتان به درستی منتقل نشود. این مشکلات نیازمند کسی هستند که بتوان با او راجع به آن‌ صحبت کرد، دلایل را شکافت و راهی برای رهایی از آن‌ها پیدا کرد. بهترین گزینه‌ها برای این مورد یک مشاور، مربی و یا حتی یک دوست است که بتواند محیط امنی برای شما ایجاد کند که محققان به آن اصطلاحا «holding behaviors» می‌گویند.

شخصی به نام «بیل کان» (Bill Kahn) از دانشگاه بوستون ایده‌ ایجاد یک محیط امن برای بزرگسالان را داد تا افرادی که دارای مشکلات روحی شدید، اضطراب‌زا یا ناراحت‌کننده هستند، بتوانند در این محیط راجع به آن‌ صحبت کنند و مشکلات خودشان را به زبان بیاورند. محققان عقیده دارند که ایجاد یک شبکه‌  تکاملی که شامل مجموعه‌ای از مشاورین می‌شود، می‌تواند همچین امکانی را برای رهبران در محیط‌های کاری ایجاد کند. «بله رز رگینز» (Belle Rose Ragins) و همکارانش از دانشگاه ویسکانسین در میلواکی به این نکته پی برده‌اند که داشتن محیط مشاوره‌ای در محیط‌های کاری می‌تواند تاثیر تبعیض‌های نژادی را کاهش دهد. آگاهی از وجود اینگونه تبعیضات در محیط کاری توسط کارکنان، به خودی خود می‌تواند این مشکلات را کاهش دهد." اگر علاقه‌مند هستید تا به همکاران خودتان دلگرمی دهید و برایشان همانند پشتیبان باشید، برای ایجاد محیطی امن باید سه رفتار زیر را رعایت کنید.

احساساتشان را مهار کنید

همیشه حضور داشته باشید تا محیطی امن برای همکارتان ایجاد کنید که بتواند اتفاقات را در آن هضم کند. سوال بپرسید و کمکشان کنید تا احساستشان را به اشتراک بگذارند. دلسوزی کنید و در دسترس باشید. این اولین قدمی است که باید بردارید تا مطمئن شوید سرسری رفتار نمی‌کنند (معمولا اولین واکنشی که نسبت به یک موقعیت ناراحت‌کننده یا یک انتقاد منفی صورت می‌گیرد، بهترین واکنش نیست).

احساس همدردی کنید

حمایت از یکدیگر

همدردی کنید و حس تایید بهشان بدهید تا نگاهی مثبت به خودشان پیدا کنند و آن‌ها را قادر سازد در مواقع پر اضطراب درست عمل کنند. برای همدردی باید بتوانید خودتان را در جای او ببینید و تجربه‌ او را درک کنید. در مواقعی که تجربه غیر منتظره بوده و یا باعث شده شخص به خودش شک کند، این امر بسیار حائز اهمیت می‌باشد.

دیدشان را تغییر دهید

به شخص کمک کنید تا بتواند اتفاق پیش آمده را درک کند تا بتواند واکنش مناسبی به آن نشان دهد. شاید لازم باشد به صورت فردی واکنشی نشان دهند یا فقط به یک پشتیبانی نیاز داشته باشند. نقش شما حمایت از ایشان است تا بتوانند موثرترین انتخاب را داشته باشند.

در این دورانی که محیط‌های کاری پر از زنان و مردانی است که دارند جرات پیدا می‌کنند تا تجربه‌های چالش برانگیزشان را به اشتراک بگذارند، ما نیز باید شهامت پیدا کنیم تا بتوانیم محیطی امن برای همکاران و دوستانمان ایجاد کنیم. این وظیفه‌ همه‌ ما نسبت به یکدیگر است که این مهارت‌ها را یاد بگیریم و با هم برای ساخت محیطی تلاش کنیم که ارزش‌های همه در آن دیده شود و احترام در محیط به طور متقابل برقرار باشد.

اگر مطالعه‌ این مطلب برایتان مفید بوده است، شاید مطالب زیر نیز بتوانند برای شما مفید باشند:

::.

منبع

بر اساس رای ۰ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *