فرصت های شغلی پر تقاضا در سال ۲۰۱۹

۶۰ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۰۵ شهریور ۱۳۹۹
زمان مطالعه: ۶ دقیقه
فرصت های شغلی پر تقاضا در سال ۲۰۱۹

سال ۲۰۱۹، فرصت مناسبی برای افراد است تا اهداف شغلی جدید خود را تنظیم کنند، مهارت‌های جدید بیاموزند و زندگی خودشان را تغییر بدهند. یکی از دغدغه‌های اغلب افراد هنگام شروع یادگیری یک زمینه جدید، آگاهی از این امر است که آیا آن حوزه بازار کار مناسبی دارد یا خیر. بنابراین، کسب اطلاعات پیرامون زمینه‌هایی علمی و مهارتی که فرصت های شغلی متعددی برای آن‌ها وجود دارد امری مهم محسوب می‌شود.

فرصت های شغلی پر تقاضا در سال ۲۰۱۹

بر اساس آنچه پیش‌تر بیان شد و به منظور آگاهی افراد از اینکه در سال جدید متمرکز شدن در چه زمینه‌هایی علمی و مهارتی سودمند است، برخی از داغ‌ترین زمینه‌هایی که می‌توان در آن‌ها مشغول به کار شد و در واقع فرصت های شغلی پر تقاضا در سال ۲۰۱۹، در ادامه مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

توسعه‌دهنده بلاک چین

توسعه‌دهنده بلاک چین

در گزارش مشاغل نوظهور سال ۲۰۱۸ آمریکا که اخیرا توسط «لینکدین» (LinkedIn) منتشر شد، مشاغل و مهارت‌هایی که به سرعت در ایالات متحده آمریکا رشد و توسعه پیدا کرده‌اند آورده شده است. همه مشاغل موجود در این لیست شاهد رشد فوق‌العاده‌ای بودند، اما یکی از آن‌ها توانسته همواره به صورت پر قدرتی به رشد خود ادامه بدهد. زمینه مذکور «توسعه‌دهنده بلاک چین» (Blockchain Developer) است. این زمینه شغلی با جلب توجهات به «بلاک چین» (Blockchain) و «رمزارزها» (Cryptocurrencies) قدرت گرفت و جمعیت افرادی که توسعه‌دهنده بلاک چین را به لیست مهارت‌های شغلی خود افزوده‌اند، از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ رشد ۳۳ برابری از خود نشان داده است.

چگونه می‌توان توسعه‌دهنده بلاک چین شد؟

پرسشی که اکنون مطرح می‌شود آن است که چگونه می‌توان یک توسعه‌دهنده بلاک چین شد؟ در مصاحبه‌ای که توسط «یوداسیتی» (Udacity) با «آرون براون» (Aaron Brown)، «معاون رئیس مهندسی» (VP of Engineering) شرکت «Madhive,» انجام و سال گذشته منتشر شد، آرون بینش خوبی پیرامون کارفرمایانی که به دنبال نیروهای جدید در زمینه بلاک چین هستند ارائه کرد. وی در این رابطه گفت:

ما به دنبال افرادی هستیم که بدانند درباره چه چیزی حرف می‌زنند. ساختن بلاک چین اختصاصی خودتان راهکاری خوب برای نشان دادن این است که شما دارای مهارت‌های برنامه‌نویسی هستید که عمل به موفقیت می‌انجامد.

گزارش لینکدین حاکی از آن است که مهارت‌های اصلی مورد نیاز افراد برای موفقیت در این حوزه شامل برنامه‌نویسی و البته درک عمیق از پروتکل‌های بلاک چین شامل «بیت‌کوین» (Bitcoin) و «اتریوم»‌ (Ethereum)‌ و تجربه در کار با Node.js می‌شود.

مهارت‌های کلیدی مورد نیاز: معماری بلاک چین، اتریوم، بیت‌کوین و «قراردادهای هوشمند» (Smart Contracts)

مهندس نرم‌افزار

مهندس نرم‌افزار

در گزارش مشاغل نوظهور سال ۲۰۱۸ آمریکا، عناوین شغلی که درخواست برای استخدام افراد مسلط به نیازمندی‌های آن‌ها به صورت سال به سال افزایش پیدا کرده است، آورده شده‌اند. در این لیست، «مهندس نرم‌افزار» (Software Engineer)، با بیش از ۸۰,۰۰۰ فرصت شغلی باز، در صدر لیست قرار دارد. این موضوع، حاکی از گرایش کلیدی موجود، برای استخدام مهندس‌های نرم‌افزار طی سال‌های پیشین است و نشان می‌دهد که کارفرمایان به دنبال استخدام مهندسان نرم‌افزار جدید و حتی فراتر از تعداد مهندسان نرم‌افزار دارای شایستگی هستند که در حال حاضر وجود دارد. البته، وجود فرصت‌های شغلی متعدد خوب است، ولی افراد نیاز دارند که از شغل خود لذت نیز ببرند. خوشبختانه، مهندسی نرم‌افزار یکی از مشاغلی است که افراد معمولا آن را دوست خواهند داشت. «رابین استرینگر» (Robin Stringer)، مهندس نرم‌افزار، در این رابطه می‌گوید:

به نظر می‌آید توسعه نرم‌افزار، هرآنچه که می‌خواستم در شغلم داشته باشم را برای من به همراه دارد. همچنین، یک رابطه نزدیک میزان تلاش و دستاورد در این زمینه شغلی وجود دارد.

چگونه می‌توان مهندس نرم‌افزار شد؟

مهندس نرم‌افزار، یک عنوان شغلی بسیار گسترده است و معمولا برای پوشش دادن کاری با مجموعه وظایف و مسئولیت‌های بسیار متنوع مورد استفاده قرار می‌گیرد. به عنوان مهندسی که روی اپلیکیشن‌های کاربردی تلفن‌های هوشمند کار می‌کند، فرد می‌تواند روی محصول بزرگ بعدی که قرار است در یکی از فروشگا‌های سرشناس اپ استور یا پلی استور به موفقیت برسد زمان و انرژی خود را صرف کند. مهندس نرم‌افزاری که در زمینه توسعه وب و فرانت‌اند فعالیت دارد، بیشتر روی جنبه‌های مواجهه انسان با یک وب‌سایت کار می‌کند. در ادامه، برخی از آموزش‌هایی که می‌توانند به افراد در این راستا کمک کنند، معرفی خواهند شد.

مهارت‌های مورد نیاز: جاوا، SQL، جاوا اسکریپت (JavaScript)، پایتون، ++C، برنامه‌نویسی وب، برنامه‌نویسی PHP، برنامه‌نویسی اندروید، مهندسی نرم‌افزار

تحلیل‌گر هوش تجاری

تحلیل‌گر هوش تجاری

«راهنمای حقوق در حوزه فناوری برای سال ۲۰۱۹» که توسط شرکت مشاوره «رابرت هاف» (Robert Half) منتشر شد، سیزده جایگاه شغلی اساسی که شرکت‌ها در تلاش برای پر کردن آن‌ها در آغاز سال جدید هستند را بیان می‌کند. «تحلیل‌گر هوش تجاری» (Business Intelligence Analyst)، از جمله مشاغلی است که در این لیست قرار دارد. همچون دیگر مشاغل موجود در لیست، وجود تحلیل‌گر هوش تجاری در لیست نیز حاکی از کمبود نیروی کاری متخصص و تمایل سازمان‌ها به پرداخت حقوق بالا به نیروی مستعد است. در گزارش رابرت هاف آمده که کاندیداهای کسب فرصت شغلی هوش تجاری که دارای سطح دانش و تجربه به عنوان نیروی تازه‌کار هستند، می‌توانند انتظار حقوقی در حدود ۸۵۷۵۰ دلار داشته باشند. در حالیکه، تحلیل‌گرهای هوش مصنوعی با تجربه می‌توانند انتظار حقوقی بالغ بر ۱۷۸۰۰۰ دلار داشته باشند.

چگونه می‌توان تحلیل‌گر هوش تجاری شد؟

وجود تقاضای بالا برای استخدام تحلیل‌گران هوش تجاری به این دلیل است که آن‌ها به شرکت‌ها کمک می‌کنند تا به داده‌هایشان معنا ببخشند و حجم انبوه داده‌ها را به بینش کسب‌و‌کاری کاربردی مبدل کنند. بینشی که می‌تواند به یک سازمان برای انجام هر کاری از فروش محصولات گرفته تا بهینه‌سازی زنجیره خرید کمک کند. تحلیلگران هوش تجاری نیاز به توانایی تحلیل داده‌ها و مدل‌سازی به شکل قدرتمندی دارند و در عین حال نیازمند آن هستند که درک عمیقی از صنعت و شرکتی که مشخصا در آن مشغول به کار می‌شوند داشته باشند. این افراد نیازی به تسلط در برنامه‌نویسی ندارند، اما باید به کار با نرم‌افزارهای Alteryx و Tableau مسلط باشند. این دو نرم‌افزار از جمله ابزارهایی هستند که تقریبا توسط هر تحلیلگر هوش تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مهارت‌های مورد نیاز: SQL، Tableau، مدل‌سازی داده‌ها، Alteryx، پیاده‌سازی هوش تجاری در اکسل

مهندس یادگیری ماشین

مهندس یادگیری ماشین

مطابق با داده‌های لینکدین، «مهندس یادگیری ماشین» (Machine Learning Engineer) با حقوق پایه ۱۸۲,۰۰۰ یکی از پرطرفدارترین زمینه‌های شغلی طی ۱۲ ماه گذشته بوده است. رشد سال به سال مشاغل مرتبط با یادگیری ماشین چیزی حدود ۹۶٪ است. این زمینه شغلی، پتانسیل رشد و پیشرفت حرفه‌ای زیادی را برای افراد فراهم می‌کند.

چگونه می‌توان یک مهندس یادگیری ماشین شد؟

برای مبدل شدن به یک مهندس یادگیری ماشین، فرد باید قادر به ساخت مدل‌هایی باشد که داده‌ها را مدیریت می‌کنند و همچنین باید مفاهیم «یادگیری نظارت شده» (Supervised Learning) و «یادگیری نظارت نشده» (Unsupervised Learning) را بداند. فرد هر چه بیشتر در این بحث عمیق‌تر شود، نیاز به مطالعه مفاهیم بیشتری از جمله «یادگیری عمیق» (Deep Learning) و «یادگیری تقویتی» (Reinforcement Learning) دارد. برای کسب جایگاه شغلی مناسب، فرد باید قادر به نشان دادن این موضوع باشد که از دانش تئوری می‌تواند برای ساخت چیزهای جدید استفاده کند.

مهارت‌های مورد نیاز: پایتون، R، داده‌کاوی، یادگیری نظارت شده، یادگیری نظارت نشده، یادگیری تقویتی

دانشمند داده

دانشمند داده

شغل «دانشمند داده» (Data Scientist)، در صدر لیست ارائه شده توسط «گِلَسدُر» (Glassdoor) پیرامون شغل‌های برتر ایالات متحده آمریکا قرار دارد. تقاضا برای دانشمندان داده تقریبا در همه صنایع بالا است. کسب‌و‌کارها به دنبال کاندیدهایی هستند که بتوانند به آن‌ها در درک قدرت داده‌ها، از طریق انجام وظایفی مانند اجرای سلسله مراتب داده، ساخت مدل‌های یادگیری ماشین و استقرار کاربردهای داده کمک کنند. کاندیدهای کسب چنین فرصت‌های شغلی در حال حاضر کم هستند و افرادی که چنین سطح مهارتی را دارند می‌توانند به طور میانگین حقوق پایه‌ای برابر با ۱۳۰,۰۰۰ دلار دریافت کنند. این افراد می‌توانند در نقش‌های متنوعی در سازمان قرار بگیرند.

چگونه می‌توان یک دانشمند داده شد؟

برای کسب جایگاه شغلی دانشمند داده، فرد باید برای کار با داده‌ها اشتیاق داشته باشد و همچنین، نیاز به تمرکز بر ساخت مهارت‌های پیشرفته در زمینه‌هایی مانند «یادگیری عمیق» (deep learning)، «یادگیری نظارت نشده» (unsupervised learning)، و «مهندس داده» (data engineering) دارد. همچنین، فرد نیاز به آن دارد که بتواند این مهارت‌ها را با انجام پروژه‌هایی به تصویر بکشد و در واقع، تئوری را به عرصه عمل ببرد. یکی از تحصیل‌کرده‌های حوزه علم داده در این رابطه چنین می‌گوید:

من فکر می‌کنم که بخش بزرگی از چگونگی کسب شغل دانشمند داده توسط من، وابسته به پورتفولیویی بود که بر اساس پروژه‌های عملی خودم ساختم. این واقعا یک مزیت برای من در طول مصاحبه‌ها محسوب می‌شد. من می‌توانستم از مهارت‌های عملی خودم، در طول ارزیابی فنی که برای استخدامم تدارک دیده شده بود استفاده کنم.

مهارت‌های مورد نیاز: داده‌کاوی، تحلیل داده، یادگیری ماشین، یادگیری عمیق، برنامه‌نویسی پایتون، پیش‌بینی و تحلیل سری‌های زمانی.

امیدواریم با آگاهی از فرصت های شغلی پر تقاضا در سال 2019، کلیه افراد بتوانند امسال را به سالی مبدل کنند که در‌ آن یکی از فرصت‌های شغلی پرتقاضا را از آن خود می‌سازند. همچنین، افرادی که در هر یک از این جایگاه‌های شغلی قرار دارند نیز می‌توانند جایگاه شغلی خود را با بهره‌گیری از آموزش‌های معرفی شده در بالا، ارتقا بخشند.

اگر نوشته بالا برای شما مفید بود، آموزش‌های زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

^^

بر اساس رای ۵ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
udacity
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *