چگونه در ورد صفحه اضافه کنیم؟ – تصویری و گام به گام

۱۰۱۲۹ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
زمان مطالعه: ۲ دقیقه
چگونه در ورد صفحه اضافه کنیم؟ – تصویری و گام به گام

نرم‌افزار ورد مایکروسافت به شما اجازه می‌دهد که با تنها چند کلیک، صفحاتی جدید میان صفحه‌های قبلی اضافه کنید که قابلیتی بسیار کارآمد است، خصوصا زمانی که روی اسناد و ارائه‌های طولانی کار می‌کنید. به این خاطر که می‌توانید در هر لحظه، بدون اینکه قالب‌بندی محتوای پیشین خود را به‌هم بریزید، به صفحه اضافه کردن در ورد مشغول شوید. علاوه بر این نیز قابلیتی به نام «قطع صفحه» (Page Break) داریم که باعث می‌شود قادر به افزودن فضای خالی میان بخش‌های مختلف باشید. این ابزار قالب‌بندی در ورد، محتوایی که پس از Page Break قرار گرفته را به ابتدای صفحه بعدی می‌برد. بنابراین اگر می‌خواهید به صفحه اضافه کردن در ورد مشغول شوید، به مطالعه این مطلب ادامه دهید تا شما را با دو روش مختلف این کار آشنا کنیم.

نحوه صفحه اضافه کردن در ورد

۱. برای افزودن یک صفحه خالی به سندی که از پیش در اختیار دارید، لازم است نشانگر ماوس خود را در نزدیکی کلمه یا خطی ببرید که می‌خواهید صفحه‌ای جدید در آن‌جا اضافه شود. برای مثال اگر می‌خواهید صفحه‌ای تازه میان صفحات دوم و سوم سند خود داشته باشید، نشانگر ماوس را در بخش انتهایی آخرین خطی که در صفحه دوم نوشته‌اید قرار دهید.

صفحه اضافه کردن در ورد

۲. سپس روی زبانه Insert کلیک کنید.

۳. در آخر نیز گزینه Blank Page را بزنید و صبر کنید تا یک صفحه جدید و خالی در بخش مورد نظرتان ظاهر شود.

نحوه افزودن Page Break در ورد

۱. برای افزودن یک «قطع صفحه» یا Page Break به سند خود، نشانگر ماوس را در نزدیکی جایی ببرید که می‌خواهید قطع صفحه آغاز شود و سپس کلیک کنید.

قطع صفحه در ورد

۲. حالا روی زبانه Insert بزنید.

۳. سپس گزینه Page Break را انتخاب کنید تا محتوای باقی مانده به ابتدای صفحه بعدی منتقل شود.

نکته: اگر پنجره سند شما در ورد در حالت «کوچک شده» یا «Minimized» قرار گرفته و در نتیجه تمام صفحه را پوشش نمی‌دهد، شاید لازم است پیش از انتخاب هرکدام از گزینه‌های Blank Page یا Page Break، روی گزینه دیگری به نام Pages کلیک کنید.

بر اساس رای ۱۹ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
‌Business Insider
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *