ساخت گیف در فتوشاپ و ابزارهای آنلاین | به زبان ساده

۳۸۷ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۲ دقیقه
ساخت گیف در فتوشاپ و ابزارهای آنلاین | به زبان ساده

در این راهنما به بررسی شیوه تبدیل ویدئو و ساخت گیف در فتوشاپ و همچنین بدون استفاده از فتوشاپ و با بهره‌گیری از ابزارهای آنلاین می‌پردازیم. در این نوشته این ویدئو را به یک فایل GIF تبدیل خواهیم کرد. اگر می‌خواهید مراحل راهنما را به صورت گام به گام همراه با ما طی کنید، این فایل را روی سیستم خود دانلود کنید.

ساخت گیف در فتوشاپ

ابتدا به بررسی روش استفاده از نرم‌افزار آدوبی فتوشاپ برای تبدیل ویدئو به گیف می‌پردازیم. در ادامه با راهنمای ساخت گیف با ما همراه باشید.

گام 1

قبل از هر چیز باید فایل ویدئویی که می‌خواهید تبدیل کنید را در فتوشاپ باز کنید. به این منظور کلید‌های Ctrl+O را بزنید یا به منوی File>Open بروید و فایلی که می‌خواهید تبدیل کنید را باز نمایید:

تبدیل ویدئو به گیف

گام 2

زمانی که یک ویدئو را به گیف تبدیل می‌کنید فتوشاپ اندازه فایل را افزایش می‌دهد، زیرا فایل‌های GIF به طور معمول فضای بیشتری اِشغال می‌کنند. بنابراین باید اندازه بوم ویدئو را پیش از تبدیل آن به فرمت GIF کاهش دهیم. به این منظور کلید‌های Alt+Ctrl+I را بزنید و اندازه بوم را روی اعداد کوچک‌تری تنظیم کنید.

تبدیل ویدئو به گیف

گام 3

سپس می‌توانیم اقدام به تبدیل ویدئو به گیف بکنیم. به این منظور به منوی File > Export > Save for Web بروید و یا کلیدهای ترکیبی Alt+Shift+Ctrl+S ا گرفته و GIF را انتخاب کنید. باز شدن این پنل ممکن است چند ثانیه طول بکشد.

تبدیل ویدئو به گیف

گام 4

مبدل GIF داخلی فتوشاپ امکان تغییر دادن رنگ‌ها، Web Snap و تنظیمات فشرده‌سازی Lossy را برای کاهش اندازه فایل در اختیار شما قرار می‌دهد، اما فراموش نکنید که تغییر دادن این گزینه‌ها موجب تأثیر روی ظاهر تصویر شما خواهد شد.

تبدیل ویدئو به گیف

گام 5

زمانی که کار شما با تنظیمات پایان یافت، می‌توانید آن‌ها را به صورت Preset ذخیره کنید. به این منظور روی آیکون گوشه راست-بالا کلیک کرده و Save Settings را انتخاب کنید.

تبدیل ویدئو به گیف

گام 6

ترفند دیگر برای ذخیره آخرین Presert این است که کلید Alt را گرفته و روی Remember بزنید. در صورتی که می‌خواهید چندین فایل GIF را ذخیره کنید این روش مفید خواهد بود.

تبدیل ویدئو به گیف

گام 7

در نهایت باید روی Save کلیک کنید تا محلی که می‌خواهید ویدئو ذخیره شود را انتخاب کنید.

تبدیل ویدئو به گیف

استفاده از مبدل آنلاین تبدیل ویدئو به گیف

در این بخش با وب‌سایت Placeit برای تبدیل ویدئو به گیف آشنا خواهیم شد.

گام 1

اگر می‌خواهید بدون استفاده از نرم‌افزار فتوشاپ، فایل ویدئوی خود را به یک فایل GIF تبدیل کنید، باید از یک مبدل آنلاین مانند Placeit (+) استفاده کنید. در این حالت تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک حساب رایگان در این وب‌سایت باز کنید و ویدئوی خود را روی وب‌سایت آپلود کنید. سپس ویدئویی که می‌خواهید تبدیل شود را انتخاب کنید.

تبدیل ویدئو به گیف

گام 2

آن چه که این ابزار تبدیل ویدئو به گیف را متمایز می‌سازد امکان استفاده از Preset-های آن است. به این ترتیب می‌توانید به سادگی آن چه نیاز دارید را از کاورهای فیسبوک تا پست‌های پینترست ایجاد کنید. ضمناً می‌توانید نه تنها اندازه بوم، بلکه نرخ فریم گیف را نیز تغییر دهید.

تبدیل ویدئو به گیف

گام 3

گزینه جالب دیگر این ابزار آنلاین تبدیل MP4 به GIF، امکان تغییر دادن اندازه ویدئو است و به این ترتیب می‌توانید به سادگی آن را جابجا کرده و یا در جایی نزدیک‌تر قرار دهید.

تبدیل ویدئو به گیف

گام 4

در این بخش تلاش می‌کنیم لوگوی مورد نظر خود را با زدن دکمه + کمی بزرگ‌تر کنیم. همچنین می‌توانیم نرخ فریم را به 5 تغییر دهیم و سپس روی Download کلیک کنیم.

گام 5

زمانی که فایل تبدیل شد، یک نوتیفیکیشن دریافت می‌کنید و می‌توانید آن را در بخش دانلودها ببینید. به این روش ساده می‌توانیم یک فایل MP4 را با این ابزار آنلاین مبدل به فایل GIF تبدیل کنیم.

تبدیل ویدئو به گیف

سخن پایانی

برای تبدیل ویدئو به گیف، می‌توان از نرم‌افزار فتوشاپ یا یک ابزار مبدل آنلاین مانند Placeit استفاده کرد. شما کدام روش را به این منظور ترجیح می‌دهید. لطفاً پیشنهادها و دیدگاه‌های خود را در این خصوص با ما و دیگر خوانندگان مجله فرادرس در بخش نظرات این نوشته در میان بگذارید.

بر اساس رای ۳ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
design.tutsplus
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *