داستان موفقیت فرادرسی ها: «رضا غیبی»، فارغ التحصیل کارشناسی ارشد مهندسی نرم افزار

۱۱۹ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۳۰ آبان ۱۴۰۰
زمان مطالعه: ۲ دقیقه
داستان موفقیت فرادرسی ها: «رضا غیبی»، فارغ التحصیل کارشناسی ارشد مهندسی نرم افزار

در این پست می خواهیم به یکی دیگر از داستان های موفقیت از زبان جناب آقای رضا غیبی، فارغ التحصیل کارشناسی ارشد مهندسی نرم افزار و یکی از دانشجویان فرادرس بپردازیم. بدون مقدمه، داستان موضوع را از زبان خود دانشجوی گرامی می شنویم.

فهرست مطالب این نوشته
997696

«در فرادرس داده کاوی، آشنایی با اصول اولیه داده کاوی، روش ها و الگوریتم های مرتبط، آموزش نحوه کارکرد هر یک از این الگوریتم ها و چگونگی کارکرد آنها به ازای ورودی های مختلف و یادگیری این مسئله که خروجی های حاصل چه معنی دارند و چه اطلاعاتی را منتقل خواهند کرد. به ویژه قسمت مربوط به کاوش قواعد انجمنی به عنوان یک زیر بخش از فرادرس آموزش داده کاوی بسیار شیوا مفاهیم و تکنیک ها را منتقل کرده و سبب ایجاد ذهنیت کلی در ارائه راه حل برای مسائل مختلف شد.

پس از کسب اطلاعات اولیه در موارد مذکور نیاز به بخش مهم تری در حل مسائل روز به منظور تهیه و تدوین یک مقاله وجود دارد. این بخش عبارت است از «نوآوری»، که نقش کلیدی و مهمی را در هر مقاله بازی می کند. برای دستیابی به نوآوری نیاز به استفاده از روش های روز و ترکیب این روش ها با تکنیک های متداول در هر شاخه از علم وجود دارد. برای مثال در علم داده کاوی به کارگیری روش های فراابتکاری و ترکیب آن با داده کاوی اخیراً بسیار متداول شده است. یکی از این روش های فراابتکاری الگوریتم ژنتیک است.

خوشبختانه متداول ترین روش های فراابتکاری در وب سایت فرادرس مورد هدف قرار گرفته و آموزش های متنوعی برای هریک از این روش ها موجود است. در مورد بنده استفاده از فرادرس الگوریتم ژنتیک سبب آشنایی بسیار مناسب با کارکرد این الگوریتم شد و علاوه بر مبانی و کاربرد این الگوریتم جرقه ای در ذهن ایجاد کرد که برای حل مسئله کاوش قواعد انجمنی با استفاده از الگوریتم ژنتیک مورد استفاده قرار گرفت. که این مهم بدون استفاده از اساتید محترم و خبره فرادرس قطعاً میسر نبود.»

اطلاعات تکمیلی انتشار این مقالات به همراه لینک دانلود پی دی اف آن ها در ادامه آمده است.

عنوان تالیف
ردیفعنواننویسندگانسال انتشارمحل انتشارلینک اطلاعات تکمیلیلینک دانلود مستقیم
1A novel association rule mining using genetic algorithmMaziyar Grami, Reza Gheibi, Fakhereh Rahimi20162016 Eighth International Conference on Information and Knowledge Technology (IKT)لینک  لینک

آموزش های مرتبط:

بر اساس رای ۱ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *