داستان موفقیت فرادرسی ها: «ایمان فاتحی»، فارغ التحصیل کارشناسی ارشد مهندسی محیط زیست

۵۸ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۳۰ آبان ۱۴۰۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه
داستان موفقیت فرادرسی ها: «ایمان فاتحی»، فارغ التحصیل کارشناسی ارشد مهندسی محیط زیست

در این پست می خواهیم به یکی از داستان‌های موفقیت از زبان ایمان فاتحی، فارغ التحصیل کارشناسی ارشد مهندسی محیط زیست از دانشگاه تهران و یکی از دانشجویان فرادرس بپردازیم. بدون مقدمه، موضوع را از زبان خود دانشجوی گرامی می‌شنویم.

«بی‌شک پس از ورود به دوره کارشناسی ارشد، یکی از اصلی‌ترین و تأثیر گذارترین تصمیمات به خصوص برای افرادی که قصد ادامه تحصیل در مقطع دکتری همان رشته را نیز دارند، انتخاب موضوع کاری و عنوان پایان‌نامه کارشناسی ارشد است. برای اینجانب نیز اگرچه با توجه به زمینه مشخص علایق علمی از دوره کارشناسی، موضوعاتی پراکنده چون کاربری سرزمین و مدلسازی به کمک روش شبکه‌های عصبی مصنوعی را در نظر داشتم اما به ثمر رساندن و بهره گیری از روشی تازه که تا آن موقع تنها نامی از آن شنیده بودم در نظرم مسیری دشوار را ترسیم می‌کرد.

درست به خاطر دارم آن روزها (سال ۱۳۹۱) درحالی که در صفحات وب، به دنبال تعاریف ابتدایی مرتبط با این متد جستجو می‌کردم، با «متلب سایت» که اکنون پس از حدود ۳ سال به سایتی جامع‌تر در زمینه آموزش ابزارها و متدهای علمی تبدیل شده آشنا شدم.

در آن موقع متلب سایت ارائه دهنده بسته‌های آموزشی مرتبط با نرم‌افزار متلب و روش‌های هوش مصنوعی بود. مشاهده بسته‌های آموزشی مربوط به شبکه‌های عصبی مصنوعی آن هم به زبان فارسی قطعاً در آن دوره یکی از بهترین دستاویزها برای همچو منی کاملاً بیگانه با این متد بود.

خلاصه به واسطه تهیه و بهره‌گیری از محتوای آموزشی بسته زرین فیلم‌های آموزشی شبکه‌های عصبی مصنوعی در متلب، سختی‌های انجام پایان‌نامه به تهیه و آماده‌سازی داده‌های ورودی به شبکه عصبی مربوط بود تا اجرای متد و تهیه خروجی‌های مورد نظر.

با کمی تمرین، به مرور زمان و با به کارگیری روش‌های ارتقای کارایی شبکه‌های عصبی علاوه بر به انجام رساندن پایان‌نامه کارشناسی ارشد خود، مقاله‌ای را نیز برای ژورنال بین‌المللی مدیریت منابع آب آماده و ارسال کردم که اکنون در این ژورنال به چاپ رسیده است.

با سپاس از فرادرس که همواره بهترین مرجع از دیدگاه من برای یادگیری متدهای علمی به زبان مادریمان یعنی فارسی بوده است.»

اطلاعات مرتبط با این مقاله به همراه لینک دانلود پی دی اف در ادامه آمده است.

 

عنوان تالیف
عنواننویسندگانسال انتشارمحل انتشارلینک اطلاعات تکمیلیلینک دانلود مستقیم
 Modeling the Relationship between Catchment Attributes and In-stream Water Quality Iman Fatehi, Bahman Jabbarian Amiri, Afshin Alizadeh & Jan Adamowski  2015-Water Resource Management - JCR Journal لینکلینک

 

بر اساس رای ۵ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
۱ دیدگاه برای «داستان موفقیت فرادرسی ها: «ایمان فاتحی»، فارغ التحصیل کارشناسی ارشد مهندسی محیط زیست»

سلام.

بنده نیز از آموزش های فرادرس هم در تدوین پایان نامه و هم مقالات استفاده زیادی کردم و قطعا اگه این آموزش ها موجود نبود این کارها یا به نتیجه نمی رسید و یا از کیفیت خوبی برخوردار نبود.

از همه مدیران و اساتید این مجموعه دانش بنیان کمال تشکر رو دارم و برای همشون آرزوی سعادت میکنم و یک تشکر عمیق از دکتر کلامی بابت آینده نگری و زحمتی که واسه ایجاد این مجموعه کشیدن دارم.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *