تبدیل گوشی به اسپیکر کامپیوتر – آموزش تصویری و کاربردی

۱۷۰۲۲ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۴ دقیقه
تبدیل گوشی به اسپیکر کامپیوتر – آموزش تصویری و کاربردی

بیشتر کامپیوترهای شخصی و لپ‌تاپ‌ها، سیستم صوتی و اسپیکر دارند. معمولا نیز صدای این اسپیکرها به مقدار کافی خوب است. اما اگر این اسپیکرها خراب شوند چه اتفاقی می‌افتد؟ در چنین شرایطی می‌توانید از گوشی خود استفاده کنید. در این مطلب می‌خواهیم کار جالبی انجام داده و روش تبدیل گوشی به اسپیکر کامپیوتر را با هم ببینیم. به این شکل نه تنها یک اسپیکر کاربردی داریم، بلکه یک چالش واقعی را هم برطرف کرده‌ایم.

چطور گوشی خود را به اسپیکر کامپیوتر تبدیل کنیم؟

برای تبدیل گوشی به اسپیکر کامیپوتر هیچ برنامه داخلی یا ویژگی به‌خصوصی وجود ندارد. به همین دلیل باید از نرم‌افزارهای شخص ثالث استفاده کنید. AudioRelay یک برنامه آنلاین پخش موسیقی است که به شما امکان می‌دهد گوشی خود را به یک اسپیکر بی‌سیم تبدیل کنید. برای متصل کردن گوشی به کامپیوتر، کافی‌ست که نسخه ویندوز، مک یا لینوکس AudioRelay را روی کامپیوتر و سپس نسخه اندروید را روی گوشی خود بریزید. همچنین باید دو دستگاه را از طریق شبکه وای فای، به هم دیگر وصل کنید.

نسخه رایگان این برنامه حاوی تبلیغات است و در برخی ویژگی‌ها محدودیت دارد اما کماکان به خوبی کار می‌کند. البته اگر مایل بودید، می‌توانید نسخه پولی را نیز تهیه کنید. نسخه پولی امکان استفاده از برنامه روی دستگاه‌های مختلف را دارد و قابلیت شخصی‌سازی تنظیمات کیفیت صدا را ارائه می‌دهد.

برای تبدیل گوشی به اسپیکر کامپیوتر به کمک AudioRelay، مراحل زیر را در پیش بگیرید، توجه داشته باشید که این راهنما برای کار روی ویندوز است:

  • ابتدا گوشی اندروید و کامپیوتر خود را به یک وای‌فای یکسان و مشترک وصل کنید.
  • سپس برنامه AudioRelay را از طریق وب‌سایت رسمی آن (+) روی سیستم دانلود و فایل نصب را اجرا کنید. سپس گزینه Next را بزنید.
  • حتما تیک تمام گزینه‌های بخش Select Additional Tasks را نیز بزنید.
تبدیل گوشی به اسپیکر کامپیوتر با AudioRelay
  • در نهایت روی گزینه Install کلیک کنید تا فرایند نصب طی شود. بعد از آن باید کامیپوتر خود را ری‌استارت کنید.
  • وقتی سیستم دوباره روشن شد، برنامه AudioRelay را باز کنید. سپس نسخه اندروید نرم‌افزار را از وب‌سایت رسمی (+) گرفته و روی گوشی خود بریزید.
  • برنامه را در گوشی باز کنید و روی گزینه Get Stated بزنید. سپس در بخش Servers، روی نام کامپیوتر خود کلیک کنید.
اتصال کامپیوتر به گوشی
  • زمانی که به کامپیوتر وصل شوید، نام گوشی خود را در بخش Connections خواهید دید.
اتصال گوشی به کامپیوتر
  • کار تمام است. حالا می‌توانید آهنگ مورد نظر را روی کامپیوتر خود پخش کنید و صدای آن را از گوشی بشنوید. همچنین می‌توانید برای تغییر تنظیمات حجم صدا، از نسخه کامپیوتر استفاده کنید. برای قطع ارتباط نیز کافی است روی دکمه Stop در نسخه اندرویدی کلیک کنید.

توجه داشته باشید که خروجی صدا به کیفیت اسپیکرهای گوشی شما بستگی دارد.

تبدیل گوشی به اسپیکر کامپیوتر به صورت سیمی چگونه است؟

اگر نمی‌توانید از یک وای‌فای مشترک استفاده کنید یا سرعت اینترنت‌تان کند است، بهتر است به سراغ اتصال سیمی AudioRelay بروید. این روش به کمک اتصال USB یا به‌اصطلاح «USB Tethering» انجام می‌شود و چون داده‌ها از طریق کابل منتقل خواهند شد، تاخیر صدا نیز کاهش پیدا می‌کند.

برای تبدیل گوشی به اسپیکر کامپیوتر از مراحل زیر استفاده کنید:

  • ابتدا حتما مطمئن شوید که برنامه AudioRelay را روی کامپیوتر و موبایل خود نصب دارید. سپس گوشی اندرویدی خود را به کمک کابل USB به سیستم متصل کنید.
  • سپس در برنامه گوشی، به بخش USB Tethering بروید.
تنظیمات USB Tethering گوشی
  • در این قسمت روی دکمه Setting بزنید تا تنظیمات USB و تترینگ گوشی باز شود. سپس گزینه USB Tethering را فعال کنید و دوباره به برنامه AudioRelay در گوشی برگردید.
  • حالا نام کامپیوتر را در بخش Servers خواهید دید، روی آن کلیک کنید. با این کار در بخش Connections برنامه کامپیوتر نیز باید نام گوشی را ببینید.
  • حالا هر آهنگی که خواستید را پخش کنید تا صدای آن از گوشی شنیده شود.

اگر در زمینه اتصال USB Tethering مشکل داشتید می‌توانید از یک کابل ‌USB دیگر کمک بگیرید یا پورت دیگری را امتحان کنید. به علاوه می‌توانید از گوشی خود به عنوان میکروفون کامیپوتر نیز بهره ببرید. برای این کار در برنامه کامپیوتر، زبانه Player را باز و گزینه Options را در بخش Mode برگزینید. همچنین می‌توانید با تبدیل گوشی اندرویدی به مودم وای فای، اینترنت خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.

تبدیل گوشی به اسپیکر کامپیوتر به کمک SoundWire

در ادامه یکی دیگر از روش‌های تبدیل گوشی به اسپیکر کامپیوتر را می‌بینیم. SoundWire یک برنامه پخش موسیقی روی لپتاپ و گوشی است که می‌شود برای انتقال موسیقی از کامپیوتر به گوشی هم از آن استفاده کرد. برای استفاده از این برنامه باید ابتدا نسخه‌های کامیپیوتر و موبایل آن را روی دستگاه‌های خود بریزید. بعد مانند AudioRelay، هر دو دستگاه را به یک وای‌فای مشترک متصل وصل می‌کنید.

تبدیل گوشی به اسپیکر کامپیوتر با SoundWire

می‌توانید تنظیمات برنامه را به دلخواه خود عوض کرده و بعد موسیقی مورد نظر را روی کامپیوتر پخش کنید. این روش را همچنین برای تقویت صدای کلی - در صورتی که صدای اسپیکرهای کامپیوتر کم است - نیز می‌توانید به کار ببرید. توجه داشته باشید که بر اساس سرعت اینترنت شما، ممکن است کمی تاخیر در پخش صدا وجود داشته باشد. همچنین در صورت وصل نشدن گوشی اندروید به کامپیوتر، می‌توانید از یک پورت یا کابل دیگر استفاده کرده یا روش‌های دیگر را امتحان کنید.

با این برنامه امکان اتصال موبایل به کامپیوتر با بلوتوث و USB و تبدیل آن به اسپیکر نیز وجود دارد. اما همچنان ممکن است برحسب اینکه کدام روش را برگزیده‌اید، کمی تاخیر هنگام پخش صدا داشته باشید. نرم‌افزار SoundWire برای ویندوز، مک و لینوکس قابل استفاده است. اگر این روش جواب نداد می‌توانید گوشی یا کامیپوتر خود را به اسپیکرهای بی‌سیم وصل کنید. ناگفته نماند کاربران مک و آیفون می‌توانند از نرم‌افزار AirFoil برای همین کار استفاده کنند.

سخن نهایی

در این مطلب دیدیم که چطور می‌شود از یک برنامه شخص ثالث برای تبدیل گوشی به اسپیکر کامپیوتر استفاده کرد. همچنین گفتیم که می‌توانید این کار را به دو صورت بی‌سیم و سیمی انجام دهید. به این ترتیب حتی در صورتی که اتصال وای‌فای ندارید یا سرعت اینترنت کند است هم می‌توانید از گوشی خود به عنوان اسپیکر یا میکروفون استفاده کنید.

بر اساس رای ۱۳ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
makeuseofGADGETS TO USE
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *