آموزش ثبت نام در لینکدین – تصویری و از صفر تا صد

۳۰۹۰ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۳ شهریور ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۶ دقیقه
آموزش ثبت نام در لینکدین – تصویری و از صفر تا صد

لینکدین وب‌سایتی است که از آن به عنوان شبکه اجتماعی کسب‌وکارها و حرفه‌ای‌ها یاد می‌شود. شما می‌توانید استعدادها و مهارت‌های خود را در این شبکه به نمایش بگذارید و در واقع خودتان را معرفی کنید. به علاوه این امکان وجود دارد که از سمت‌های شغلی یا متخصصان تمجید کنید و تمجید آن‌ها را نیز به دست آورید. به طور کلی این وب‌سایت برای افرادی کاربردی ظاهر می‌شود که به دنبال فرصت‌های شغلی جدید هستند. خبر خوب اینکه ثبت نام در لینکدین کاملا رایگان است. پس اگر می‌خواهید فرصت‌های شغلی تازه را ببینید و به خاطر مهارت و قابلیت‌هایتان شناخته شوید، به مطالعه آموزش ثبت نام در این شبکه اجتماعی ادامه دهید.

پیش از آغاز راهنما باید گفت که برای ثبت نام در لینکدین به یک آدرس ایمیل معتبر، مرورگر و اتصال اینترنت فعال نیاز دارید. در ادامه تنها در ۱۲ مرحله، ثبت نام و یافتن شغل در لینکدین را به شما یاد می‌دهیم. سپس به خودتان بستگی دارد که با انتخاب کانکشن درست و ساخت شبکه کاری، خود را در معرض دید بگذارید و موقعیت‌های خوب را بیابید.

مرحله اول: ورود برای ثبت نام در لینکدین

برای ثبت نام در لینکدین، ابتدا باید وارد وب‌سایت (+) این شبکه اجتماعی شوید. با بررسی آدرس URL مطمئن شوید که سایت درست را انتخاب کرده‌ و واردش شده‌اید. برای انجام این کار می‌توانید ابتدای آدرس را برای وجود عبارت «HTTPS» بررسی کنید.

مرحله دوم: راه اندازی حساب کاربری لینکدین

برای ثبت نام در لینکدین، مانند هر شبکه اجتماعی دیگری نیازمند ساخت حساب کاربری خواهید بود. بنابراین کادرهای موجود را با نام و نام خانوادگی و آدرس ایمیل خود پر کنید. سپس یک رمز عبور برگزینید و سپس دکمه Join Now را فشار دهید.

اگر از یک کامپیوتر عمومی استفاده می‌کنید، مهم است که مطمئن شوید رمز خود را روی سیستم ذخیره نکرده‌اید و پس از اتمام کار نیز از حساب خود خارج شده‌اید. همچنین اگر زمانی رمز عبور خود را از یاد بردید نیازی به نگرانی نیست، چرا که می‌توانید به کمک ایمیلی که در این مرحله به سایت داده‌اید، حساب خود را بازیابی کنید.

فرم ثبت نام در لینکدین

مرحله سوم ثبت نام در لینکدین: ایجاد پروفایل

با کلیک روی لیست کشویی و گزینه Country/Region، کشور و منطقه خود را انتخاب و ساخت لینکدین را شروع کنید. سپس کد پستی را (برای ساکنین کشورهای خارجی) بنویسید و دکمه Next را بزنید.

انتخاب کشور و منطقه

 مرحله چهارم: وارد کردن جزئیات پروفایل

در ادامه باید جزئیات مربوط به شغل و شرکت خود را نیز وارد کنید. این قسمت به طور خاص به آخرین شغل و آخرین شرکتی که در آن کار کرده‌اید ربط دارد. با زدن دکمه I'm a Student نیز می‌گویید که هنوز دانش‌آموز یا دانشجو هستید و هیچ‌گونه تجربه شغلی ندارید.

وارد کردن جزئیات شغل در لینکدین

مرحله پنجم: تایید حساب کاربری

سپس یک ایمیل تایید برای شما ارسال خواهد شد. کدی که برایتان ایمیل شده را کپی و در کادر مربوطه پیست کنید، در نهایت نیز دکمه Agree & Confirm را بزنید.

تایید ثبت نام در لینکدین

مرحله ششم ثبت نام در لینکدین: شخص‌سازی حساب کاربری

پس از پشت سر گذاشتن موفقیت آمیز مرحله قبل، وارد حساب کاربری خود شوید و صفحه کاربریتان را راه‌اندازی کنید. اولین کاری که می‌توانید برای شخصی‌‌سازی حساب انجام دهید، افزودن عکس است. با انجام این کار اجازه می‌دهید دیگران شما را شناسایی کنند.

به علاوه با انتخاب تصویر درست می‌توانید مفاهیمی مانند قابل اعتماد بودن و صداقت را نیز منتقل کنید.

افزودن عکس به حساب کاربری

چه عکسی برای پروفایل لینکدین بگذاریم؟

عکسی که برای صفحه کاربری خود در لینکدین انتخاب می‌کنید باید تا حد امکان حرفه‌ای و در عین حال ساده باشد. به این فکر کنید که می‌خواهید کدام ویژگی‌های خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. مثلا وجود یک لبخند ملیح در عکس می‌تواند روحیه لطیف و مهربان یا صبور شما را نشان دهد. این در حالی است که با پوشیدن کت و شلوار و لباس رسمی، نشان می‌دهید که به مقررات پایبند هستید و به اصول و قواعد اهمیت می‌دهید.

مرحله هفتم: دانلود برنامه لینکدین

اگر موبایل هوشمند یا تبلت دارید، می‌توانید اپلیکیشن لینکدین را از طریق فروشگاه‌های اپ استور (+) و گوگل پلی (+) دانلود و روی آن‌ها نصب کنید. به این شکل هر زمانی که خواستید، روی گوشی خود پست می‌گذارید و می‌توانید راحت‌تر به زمان‌بندی پست‌های خود برسید یا درخوست‌های دیگران را بررسی کنید.

دانلود لینکدین گوشی

مرحله هشتم: تنظیم کردن صفحه پروفایل

در این مرحله دیگر ثبت نام در لینکدین تمام شده است و برای انجام تنظیمات روی صفحه خود می‌توانید ابتدا روی گزینه Me و سپس View Profile کلیک کنید.

انجام تنظیمات حساب کاربری لینکدین

مرحله نهم: پر کردن صفحه کاربری

با کلیک روی قسمت Add Profile، شروع به پر کردن اطلاعات لازم برای حساب کاربری و تجربیات کاری خود کنید. سپس خواهید توانست اطلاعات حرفه‌ای‌تر مانند CV، تحصیلات، گواهی‌ها، مدارک و تجارب کارهای داوطلبانه را نیز ارائه کنید.

برای مشاهده اینکه حساب شما از نگاه دیگران کاربران دیگران چه شکل و شمایلی دارد، روی گزینه Edit Public Profile و سپس View کلیک کنید. این کار کمک می‌‌کند حساب خود را از دید کاربران دیگر و استخدام‌کنندگان بالقوه ببینید و در صورت نیاز، اصلاحات لازم را پیاده‌سازی کنید.

مرحله دهم: شبکه خود را گسترش دهید

در بالای سایت، روی گزینه My Network بزنید. در این صفحه می‌توانید شبکه کانکشن‌های خود را ایجاد و قسمت فید صفحه خود را سفارشی‌سازی کنید. به علاوه در همین قسمت، امکان برقراری ارتباط یا کانکشن با مخاطبان شخصی خود را نیز دارید. مهم است که در انتخاب کانکشن دقت به خرج دهید. افرادی را انتخاب کنید که در حوزه کاری شما فعالیت می‌کنند و می‌توانند برای آینده شغلی‌تان مفید باشند.

ساخت کانکشن در لینکدین

چگونه شبکه ارتباطی خود را در لینکدین گسترش دهیم؟

با گسترش شبکه ارتباطی خود می‌توانید با افرادی آشنا شوید که به طور بالقوه، امکان رساندن شما را به موقعیت‌های بهتر دارند. برای انجام این کار، علاوه بر پست گذاشتن براساس مطالعات و دانش خود، مهم است که به گروه‌های مرتبط بپیوندید. همچنین فراموش نکنید که نظر دادن درباره پست دیگران و صحبت با آن‌ها نیز فرصت خوبی برای آشنایی با افراد جدید و گسترش شبکه‌ای است که در اختیار دارید.

همچنین خودتان نیز می‌توانید با ساخت گروه در لینکدین، از سایر افراد متخصص دعوت کنید که با شما همراه شوند. سپس امکان این را دارید که در گروه‌ها بحث کنید و علاوه برا شناختن افراد، دانش کاری خود را نیز افزایش دهید.

مرحله یازدهم: دریافت پیشنهادات

پس از ثبت نام در لینکدین و پر کردن اطلاعات ضروری می‌توانید از مهارت‌های سایر افراد حرفه‌ای تمجید کنید و از آن‌ها بخواهید همین کار را برای شما انجام دهند. به این کار، اندورس کردن می‌گویند. همچنین ممکن است از سمت متخصصان دیگر درخواست برقراری کانکشن دریافت کنید. پس از مشاهده صفحات این افراد می‌توانید تصمیم بگیرید که آن‌ها را به ارتباطات خود اضافه کنید یا نه.

لینکدین به دلیل همین ارتباطات و شبکه‌های کاری خود شناخته می‌شود. به کمک این قابلیت می‌توانید علاوه بر آشنا شدن با سایر متخصصان در زمینه‌های کاری مشابه، خود را نیز به دیگران معرفی کنید و موقعیت‌های شغلی را ببینید. اما مهم است کسانی را انتخاب کنید که ممکن است در آینده شغلی شما مفید واقع شوند. در واقع با افرادی شبکه ایجاد کنید که به زمینه کاری‌تان مرتبط هستند. در صورت نیاز می‌توانید بعدا نیز به بررسی کانکشن‌ها بپردازید و آن‌ها را حذف کنید.

مرحله دوازدهم: یافتن شغل

در این مرحله، پس از برقراری ارتباطات کافی و شناختن محیط لینکدین می‌توانید شروع به جست‌وجوی شغل کنید. از یاد نبرید که باید به طور مرتب پست‌های مرتبط در صفحه خود بگذارید. همچنین خوب است که در گروه‌های شغلی مرتبط عضو شده و در آن‌ها نیز فعال باشید.

نکاتی برای امنیت آنلاین هنگام ثبت نام در لینکدین

برای ثبت نام در لینکدین و برقراری ارتباط با دیگران، نیاز به وارد کردن اطلاعات خود دارید. به همین دلیل مهم است برخی نکات امنیتی را رعایت کنید. در ادامه چند نکته مهم را با هم می‌بینیم:

  • نسبت به پیام‌های کلاه‌برداری و آگهی‌های شغلی ناایمن که در واقع حمله فیشینگ هستند، هشیار باشید. گاهی ممکن است از شما درخواست شود اطلاعات خود را در اختیار افرادی که از سمت شرکت معتبری نیستند قرار دهید. در چنین مواقعی باید با احتیاط بسیار قدم بردارید.
  • از هرگونه درخواست برای واریز پول دوری کنید.
  • روی لینک‌های دانلودی که مشکوک هستند و به نظر فرستنده ناشناس دارند، کلیک نکنید.
  • با به‌روزرسانی دائمی رمز عبور، از حساب کاربری خود محافظت کنید.

سخن پایانی

لینکدین شبکه اجتماعی محبوب کسب‌و‌کارها است. بسیاری از متخصصان نیز به کمک همین پلتفرم، به جست‌وجوی شغل می‌پردازند. این در حالی است که صاحبان کسب‌و‌کار، از این شبکه به دلیل فراهم کردن جزئیات کاربردی و پیشنهادات مفید، برای یافتن نیروهای مستعد و تازه‌نفس استفاده می‌کنند. به کمک این مقاله می‌توانید ثبت نام در لینکدین را یاد بگیرید و شما هم بخشی از این دنیای جذاب باشید. سپس با وارد کردن جزئیات، ساخت شبکه کاری و کانکشن‌های درست و پست گذاشتن، خود را به دیگران معرفی می‌کنید و موقعیت‌های شغلی خوب را از دست نمی‌دهید.

بر اساس رای ۱۱ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
digitalunite
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *