معرفی هفت پادکست برای موفقیت در کار

۵۲۵ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۳ دقیقه
معرفی هفت پادکست برای موفقیت در کار

چندین قاعده جهان‌شمول داریم که فارغ از حوزه کاری شما یا سمت شغلی کنونی‌تان، به طور یقین کاربردی ظاهر می‌شوند. برخی مشاغل نیازمند هوش عاطفی هستند و برخی دیگر، بهره هوشی بالا را طلب می‌کنند. برخی بر سامان‌مندی تمرکز دارند، برخی دیگر به سراغ نوآوری می‌روند. اما اگر تنها یک چیز باشد که تمام کارگران و کارمندان سراسر جهان را با یکدیگر متحد می‌کند، نیازمندی به برقراری ارتباط با انسان‌ها است. در واقع مشاغل بسیار معدودی داریم که گاهی نیازمند تعامل شما با دیگر انسان‌ها نباشند. با توجه به همین موضوع، قصد داریم شما را با هفت پادکست برای موفقیت کار و ارتباط با دیگران آشنا کنیم.

اما پیش از اینکه به سراغ این پادکست‌ها برویم، باید یک چیز را به شکلی صادقانه برای خودمان روشن کنیم: انسان‌ها موجوداتی عجیب هستند. همه ما شدیدا متفاوت از دیگری ظاهر می‌شویم، گاهی واقعا بی‌منطق عمل می‌کنیم و بسیاری از اوقات، انگیزه‌هایی نه حتی روشن برای خودمان داریم. ما موجوداتی هوشمند و قبیله‌ای هستیم، الهام‌بخش و دیوانه‌کننده ظاهر می‌شویم، تفاوت‌هایی معنادار با یکدیگر داریم، اما در عین حال شباهت‌هایمان نیز کم نیست. بنابراین چه معلم مهدکودک باشید و چه اخترشناس، بخش اعظمی از موفقیت‌تان در کار به استفاده صحیح از این ویژگی‌های بستگی دارد.

 

بسیاری برای فراگیری این دانش‌ها و مهارت‌ها، به سراغ منابع سنتی مانند کتاب‌ها می‌روند. اما به لطف تکنولوژی و انبوهی از تولیدکنندگان محتوایی که به صورت خستگی‌نا‌پذیر کار می‌کنند، گزینه‌های بسیار متنوع‌تری برای درک انسان‌ها و نحوه تعامل با آن‌ها دارید. یکی از این گزینه‌ها، پادکست‌های صوتی هستند.

بسیاری از پادکست‌های امروزی شما را به فردی خردمندتر تبدیل کرده و دانشی عظیم راجع به ذهن و رفتار انسان‌ها با خود به‌همراه می‌آورند. به مطالعه ادامه دهید تا شما را با هفت پادکست برای موفقیت در کار آشنا کنیم تا مهارت‌های خودتان را بهبود ببخشید و عملا به روان‌شناسی آماتور تبدیل شوید.

1. پادکست روان‌شناسی با اسکات بری کافمن

اسکات بری کافمن

نام پادکست به انگلیسی: The Psychology Podcast with Scott Barry Kaufman

در هر اپیزود از این پادکست بسیار محبوب، شاهد گفتگوی اسکات بری کافمن با مهمانانی الهام‌بخش و خردمند خواهید بود که ذهن شما را به تفکر وامی‌دارند و باعث می‌شوند درکی بهتر از خودتان، دیگران و جهانی که داخل آن زندگی می‌کنیم به دست آورید.

  • لینک پادکست در اپل پادکست (+)
  • لینک پادکست در اسپاتیفای (+)
  • وب‌سایت رسمی (+)

2. پادکست زیر پوسته مغز

پادکست برای موفقیت در کار

نام پادکست به انگلیسی: Under the Cortex

این پادکست که توسط اتحادیه علم روان‌شناسی آمریکا تدارک دیده شده، به طرح این پرسش می‌پردازد که «علوم به ما راجع به نحوه تفکرمان، رفتارمان و آنچه از جهان پیرامون خود می‌آموزیم، چه می‌گویند؟»

  • لینک پادکست در اپل پادکست (+)
  • لینک پادکست در گوگل پادکست (+)

۳. پادکست «ذهن پنهان» npr

ذهن پنهان

نام پادکست به انگلیسی: NPR's Hidden Brain

این پادکست که توسط رادیوی ملی عمومی آمریکا (National Public Radio یا به اختصار NPR) ساخته شده و مورد استقبال فراوان قرار گرفته، به بررسی الگوهای ناخودآگاهی می‌پردازد که رفتارهای انسانی و سوالاتی را پدید می‌آورند که در قلب جهان پیچیده و دگرگون‌شونده ما به چشم می‌خورند.

  • لینک پادکست در اپل پادکست (+)
  • لینک پادکست در اسپاتیفای (+)
  • وب‌سایت رسمی (+)

۴. پادکست «از کجا شروع کنیم؟»

پادکست برای موفقیت در کار

نام پادکست به انگلیسی: Where Should We Begin

این پادکست توسط روان‌شناس زوج‌درمانی و نویسنده‌ای به نام «استر پرل» تهیه شده و ساختاری بسیار منحصربه‌فرد دارد. این پادکست به شما اجازه می‌دهد که داستان‌هایی خام، صمیمانه و عمیق از روابط انسانی را از زبان زوج‌هایی ناشناس بشنوید. این پادکست گستره عظیمی از عواطف انسانی را در بر گرفته و فضایی برای شنیده شدن و درک شدن به حساب می‌آید.

  • لینک پادکست در گوگل پادکست (+)
  • لینک پادکست در اسپاتیفای (+)
  • وب‌سایت رسمی (+)

مطلب پیشنهادی برای مطالعه: بهترین پادکست انگلیسی برای آیلتس – معرفی ۱۲ پادکست کاربردی

۵. پادکست «علم مغز با جینجر کمپل»

پادکست علم مغز

نام پادکست به انگلیسی: Brain Science with Ginger Campbell

دکتر کمپل یک پزشک اورژانس بسیار باتجربه است که برای مدتی طولانی، به ذهن انسان و خودآگاهی علاقه‌مند بوده. او در این پادکست به آخرین اکتشافات در جهان علوم اعصاب می‌پردازد و همه‌چیز را به‌گونه‌ای تشریح و تفسیر می‌کند که هرکسی، حتی آن‌هایی که علم چندانی در این حوزه ندارند، می‌توانند از آن لذت ببرند.

  • لینک پادکست در اپل پادکست (+)
  • لینک پادکست در اسپاتیفای (+)
  • وب‌سایت رسمی (+)

۶. پادکست «صحبت از روان‌شناسی شد»

پادکست برای موفقیت در کار

نام پادکست به انگلیسی: Speaking of Psychology

این پادکست هم که توسط اتحادیه روان‌شناسی آمریکا ساخته شده، در هر اپیزود روی «برخی از جدیدترین، مهم‌ترین و مرتبط‌ترین پژوهش‌های امروزی راجع به روان‌شناسی» می‌پردازد. هدف سازندگان این پادکست آن بوده که شنوندگان بتوانند آموخته‌های خود راجع به علم روان‌شناسی را در زندگی روزمره خود به کار ببندند.

  • لینک پادکست در اپل پادکست (+)
  • لینک پادکست در اسپاتیفای (+)
  • وب‌سایت رسمی (+)

مطلب پیشنهادی برای مطالعه: بهترین پادکست های آموزش زبان انگلیسی — معرفی ۲۵ عنوان برای تقویت مهارت ها

۷. پادکست «همه‌چیز در ذهن»

همه‌چیز در ذهن

نام پادکست به انگلیسی: All in the Mind

پادکست «همه‌چیز در ذهن» که به شایستگی در فهرست بهترین پادکست برای موفقیت در کار ما قرار گرفته، تمام راجع به اکتشاف ابعاد روانی انسان است: ذهن، مغز و رفتارها. بنابراین می‌توانید منتظر گستره وسیعی از موضوعات باشید، از اعتیاد به مواد مخدر یا تکنولوژی گرفته تا هوش مصنوعی.

  • لینک پادکست در اپل پادکست (+)
  • لینک پادکست در گوگل پادکست (+)
  • لینک پادکست در اسپاتیفای (+)
  • سایت رسمی (+)
بر اساس رای ۱۲ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
INC
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *