نرم افزار اصلاح نیم فاصله در ورد (Word)

۱۴۰۳ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰
زمان مطالعه: ۳ دقیقه
نرم افزار اصلاح نیم فاصله در ورد (Word)
سلب مسئولیت مطالب رپورتاژ آگهی: مجموعه‌ی «فرادرس» در تهیه‌ و تنظیم این محتوای تبلیغاتی نقشی نداشته و مسئولیتی راجع به صحت آن نمی‌پذیرد.

اگر تصمیم به خواندن این مقاله گرفته‌اید، احتمالا به دنبال پاسخ به این سوال هستید که: آیا نرم‌افزاری برای اصلاح نیم فاصله در ورد وجود دارد یا خیر؟ اگر بخواهیم بصورت کوتاه جواب دهیم باید بگوییم «بله» اما در ادامه توضیحات بیشتری درباره کارایی این نرم‌افزار می دهیم که خیالتان را راحت‌تر کنیم.

در واقع اکثر افراد برای انتشار مقاله، کتاب و یا پایان‌نامه خود نیاز به اصلاح نیم فاصله‌ها و علائم نگارشی متن خود دارند ولی اصلاح نیم فاصله بصورت تک به تک کار بسیار زمان‌بری است و به طور مثال اگر بخواهیم نیم فاصله یک متن 100 صفحه‌ای را اصلاح کنیم باید ساعت‌ها زمان بگذاریم تا بتوانیم تمام موارد را اصلاح کنیم. اما در این مطلب نرم‌افزاری را معرفی می کنیم که در کمتر از چند دقیقه به صورت یکجا و اتوماتیک تمام نیم فاصله‌های یک متن را اصلاح می‌کند.

نرم‌افزار اصلاح نیم فاصله در ورد

نرم‌افزاری که در ابتدای متن درباره‌اش صحبت کردیم نرم‌افزار ویراستار متون فارسی است که سایت جیب استور آن را منتشر کرده است. این نرم افزار نیاز به نصب ندارد و بصورت ماکرو بر روی ورد اجرا می‌شود. با استفاده از این نرم‌افزار دیگر اصلا نیاز نیست نیم فاصله را تایپ کنید و کافی است فقط متن خود را بصورت عادی در ورد تایپ کنید و سپس این نرم‌‌افزار را اجرا کنید و پس از اجرای نرم‌افزار، بطور خودکار تمام نیم فاصله‌های یک متن در Word اصلاح می‌شوند.

ویژگی‌های نرم‌افزار ویراستار متون فارسی سایت جیب استور

اما این نرم‌افزار چه ویژگی‌هایی دارد؟

1. اصلاح اتوماتیک و یکجای نیم فاصله در ورد

با استفاده از این نرم‌افزار دیگر نیازی به اصلاح کلمه به کلمه نیم فاصله نیست و با اجرای نرم‌افزار تمام نیم فاصله‌های یک متن بصورت یکجا و اتوماتیک اصلاح می‌شوند.

2. سرعت و دقت بالا

تفاوتی نمی‌کند که بخواهید نیم فاصله‌های یک فایل 10 صفحه‌ای را اصلاح کنید یا یک فایل 100 صفحه‌ای این نرم‌افزار در کمتر از چند دقیقه این کار را با دقت بسیار بالا برای شما انجام می‌دهد.

3. اصلاح نیم فاصله کاذب در ورد

همانطور که می‌دانید برای تایپ نیم فاصله در ورد یا در هر نرم‌افزار دیگری از کلید ترکیبی Ctrl + Shift + 2 استفاده می‌شود. اما بسیاری از افراد برای تایپ نیم فاصله در ورد از کلید ترکیبی Ctrl + - استفاده می‌کنند. این کلید ترکیبی برای تایپ نیم فاصله نیست و در زبان انگلیسی کاربرد دارد. استفاده از Ctrl + - باعث مشکلات زیادی در فایل ورد می‌شود. به عنوان مثال:

  1. در زمان فهرست‌بندی پایان نامه یا کتاب کلماتی که با استفاده از این کلید ترکیبی نیم فاصله دار شده‌اند به هم می‌چسبند.
  2. اگر متن فایل ورد را به هر نرم‌افزار دیگری مثل ایندیزاین و پاورپوینت انتقال دهید باز هم کلماتی که با استفاده از کلید ترکیبی Ctrl + - نیم فاصله‌دار شده‌اند به هم می‌چسبند.

اما این نرم‌افزار نیم فاصله کاذب را تشخیص می‌دهد و اگر نیم فاصله‌های متن‌تان را با Ctrl + - تایپ کرده باشید، نرم افزار ویراستار بطور خودکار آن را با نیم فاصله درست جابجا می‌کند.

4. اصلاح نیم فاصله فعل‌های بهم چسبیده

یکی از ویژگی‌های بسیار جالب نرم افزار ویراستار سایت جیب استور امکان اصلاح نیم فاصله فعل‌های بهم چسبیده است. به طور مثال اگر در نرم افزار ورد کلمه «میشود» وجود داشته باشد با اجرای این نرم افزار این کلمه با کلمه «می‌شود» جایگزین می‌شود.

در حال حاضر این امکان برای بیش از 900 فعل بهم چسبیده وجود دارد. نکته جالب توجه این است که در نرم‌افزار اصلاح نیم فاصله سایت جیب استور امکان اضافه کردن لیست دلخواه برای کلمات خاص و یا حتی کلماتی که دارای غلط املایی هستند نیز وجود دارد. مثلا کلمه «مخصوصا» تبدیل به «مخصوصاً» شود یا کلمه‌ی «واتساپ» تبدیل به «WhatsApp» شود و تبدیل هر کلمه‌ی دلخواه دیگر.

5. اصلاح فاصله‌گذاری در علائم نگارشی

تا این قسمت از متن فقط در مورد امکان اصلاح نیم فاصله این نرم‌افزار توضیح دادیم ولی جالب است بدانید که نرم افزار ویراستار متون فارسی اصلاح فاصله‌گذاری علائم نگارشی را نیز انجام می‌دهد. در واقع در حالت استاندارد باید علائم نگارشی با کلمه قبل از خود بدون فاصله و با کلمه بعد از خود یک فاصله داشته باشند. در این نرم‌افزار این امکان لحاظ شده و فاصله علائم نگارشی به طور خودکار اصلاح می‌شود.

با جیب استور بیشتر آشنا شوید

سایت جیب استور یک فروشگاه فایل است که علاوه بر نرم‌افزار ویراستار متون فارسی در ورد، به طراحی قالب‌‌های پاورپوینت، رزومه، قالب‌های ورد و... می‌پردازد. اگر نیاز به یک تمپلیت پاورپوینت حرفه‌ای دارید می‌توانید با مراجعه به سایت جیب استور از دسته‌بندی تم پاورپوینت این سایت دیدن کنید و برای ارائه‌های خود مثل ارائه پایان‌نامه و دیگر ارائه‌ها متناسب با موضوع خود یک پاورپوینت حرفه‌ای را دانلود و استفاده کنید.

بر اساس رای ۱۱ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *