سئو خارجی سایت چیست و کدام استراتژی سئو آف پیج Off Page مناسب تر است؟

۲۵۲ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۴ تیر ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۱۴ دقیقه
سئو خارجی سایت چیست و کدام استراتژی سئو آف پیج Off Page مناسب تر است؟

«سئو خارجی سایت» (Off-page SEO) شامل فعالیت‌هایی است که برای افزایش رتبه در موتورهای جست‌وجو، خارج از وب‌سایت انجام می‌شود. در این مطلب نحوه تقویت سئو خارجی سایت با استفاده از بک‌لینک، سیگنال‌های برند و افزایش اعتبار صفحه را بررسی و در ادامه چند ابزار کاربردی برای تحلیل سئو تکنیکال معرفی می‌کنیم. معمولاً تمامی سئو کاران نیازمند به دست آوردن این بخش از دانش سئو هستند و فرقی ندارد شما به دنبال سئو در وردپرس باشید یا سایتی با ابزار مدیریت محتوای دیگر، دانستن سئوی تکنیکال باعث خواهد شد تا یک سر و گردن از رقبای خود بالاتر بایستید.

فهرست مطالب این نوشته

سئو خارجی سایت چیست ؟

سئوی خارجی وب‌سایت تمام اقداماتی است که خارج از وب‌سایت انجام می‌دهید تا از نظر گوگل و سایر موتورهای جست‌وجو معتبر و قابل اطمینان شناخته شوید. اقدامات اصلی سئو خارجی سایت شامل ایجاد بک‌لینک، تشویق به «جست‌وجوی برند محور» (Branded Searches) و افزایش تعامل و اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی است.

اهمیت سئو خارجی سایت

بک‌لینک‌ها و سایر سیگنال‌های خارج از سایت، پایه و اساس الگوریتم‌های گوگل هستند. در حقیقت، مطالعه‌ای در مورد معیارهای رتبه‌بندی در موتورهای جست‌وجو در سال ۲۰۲۰ ارتباط واضحی بین تعداد بک‌لینک‌ها و رتبه گوگل را نشان می‌دهد. همان‌طور که در تصیویر زیر مشاهده می‌کنید وب‌سایت‌های برتر، تعداد بک‌لینک بیشتری دارند.

نمودار تعداد بک‌لینک و جایگاه در گوگل

گوگل نیز اعلام کرده است که هنوز از الگوریتم«PageRank» استفاده می‌کند. بنابراین، بک‌لینک تنها یک بخش از سئو خارجی سایت است و برای بهبود سئوی وب‌سایت باید از سایر سیگنال‌های Off-page SEO نیز استفاده کرد.

برای مثال، «دستورالعمل‌های ارزیابی کیفیت گوگل» (Google’s Quality Rater Guidelines) بر شهرت خارجی سایت تکیه می‌کنند تا میزان اعتبار را بسنجند. به این موضوع «شهرت جست‌وجو» (Reputation Research) گفته می‌شود. نظرات متعدد و مثبت کاربران و توصیه متخصصان در هر حوزه تخصصی بر شهرت خوب تاثیر دارد. همچنین اگر وب‌سایت‌های معتبر خبری یا ویکی‌پدیا به وب‌سایت شما اشاره کنند تاثیر خوبی بر شهرت وب‌سایت شما خواهد داشت.

تفاوت سئو داخلی و سئو خارجی سایت

«سئو داخلی» (On-page SEO) تمام موارد تحت کنترل وب‌سایت شما را شامل می‌شود. محتوا، تگ عنوان، استفاده از کلمه کلیدی، لینک‌های داخلی، URLهای سئو شده و متن جایگزین تصویر در سئو داخلی در نظر گرفته می‌شوند. سئو خارجی سایت، خارج از وب‌سایت انجام می‌شوند بک‌لینک و اشاره در وب‌سایت‌های دیگر مثال‌هایی از این مورد است. برای مثال، با توجه به تصویر زیر در «مجله فرادرس» مطلبی در مورد بهبود سئو وب‌سایت با کلمه کلیدی سئو منتشر کرده‌ایم.

انتشار مقاله در مورد سئو

برای بهینه‌سازی این صفحه از کلمه کلیدی اصلی در تگ عنوان، URL‌ و بدنه متن استفاده کرده‌ایم.

استفاده از کلمه کلیدی در توضیحات متا

همچنین از مترادف‌ها و کلمات مرتبط با کلمه کلیدی در متن استفاده کرده‌ایم تا گوگل متن را بهتر متوجه شود.

استفاده از مترادف‌های کلمه کلیدی در مطلب
برای مشاهده اندازه واقعی، روی تصویر کلیک کنید.

اگرچه صفحه به خوبی بهینه‌سازی شده اما کار هنوز تمام نشده است. سختی کلمه کلیدی مورد نظر 39 است و برای ورود به صفحه اول گوگل برای کلمه کلیدی «سئو» off-page SEO نیز لازم است. به همین دلیل از بازاریابی شبکه اجتماعی برای این پست استفاده کرده‌ایم و به طور مستقیم به آن لینک دادیم.

سختی کلمه کلیدی

تقویت سئو خارجی سایت با استفاده از بک‌لینک

بک‌لینک‌ها در سئو خارجی اهمیت بسیار زیادی دارند و بیش از آن‌که کمیت حائز اهمیت باشد، باید به کیفیت توجه کرد. برای این‌که بک‌لینک‌ها به رتبه شما در صفحه نتایج موتور جست‌وجو کمک کنند باید از یک منبع معتبر و مرتبط باشند. در ادامه ۴ روش برای این موضوع را توضیح می‌دهیم.

  • ارائه داده
  • اصلاح صفحه‌های خراب (Broken Content Building)
  • توسعه محتوای طولانی
  • استفاده از «پست مهمان» (Guest Posting)

ارائه داده

در تصویر زیر یک وب‌سایت در متن خود به طور خلاصه مطرح کرده است که «براساس وب‌سایت Moz کلمات کلیدی بلند مهم هستند چراکه بیش از ۷۰ درصد جست‌وجوهای آنلاین را شامل می‌شوند.»

بک‌لینک در سئو خارجی سایت

در این مطلب به وب‌سایت Moz به دلیل ارائه آمار و محتوای باکیفیت اشاره شده و نه به دلیل این‌که یک وب‌سایت معتبر است. در تصویر زیر مشاهده می‌کنید که وب‌سایتی مطلبی با عنوان خلاصه شده «67 آمار بازاریابی ایمیلی در سال ۲۰۲۱» و کلمه کلیدی «آمار بازاریابی ایمیلی» منتشر کرده است.

بک‌لینک در سئو خارجی سایت

در عرض چند هفته مطلب وارد صفحه اول گوگل شد و چند روز بعد، اولین لینک از سایت دیگری به آن داده شد. در تصویر زیر مطلبی در مورد بازاریابی ایمیلی منتشر شده است و به مطلب بالا لینک داده است.

بک‌لینک در سئو خارجی سایت

بنابراین با ارائه داده می‌توانید بک‌لینک‌های متعدد و باکیفیت دریافت کنید.

اصلاح صفحه‌های خراب

این مورد مانند اصلاح لینک‌های خراب است. در کمپین‌های اصلاح لینک‌های خراب، به دنبال لینک‌های خرابی هستید که به یک صفحه خاص اشاره دارد. یافتن صفحات خراب از طریق بخش «Content Explorer» در وب‌سایت «Ahrefs» امکان‌پذیر است.

توسعه محتوای طولانی

طولانی کردن مطلب به خودی خود باعث نمی‌شود افراد به شما لینک دهند بلکه با ارائه اطلاعات بیشتر احتمال لینک دادن به شما افزایش می‌یابد. با بررسی بیش از ۹۰۰ میلیون پست بلاگ دریافتیم که محتوای طولانی‌تر ۷۷ درصد بیشتر از مطالب کوتاه لینک می‌گیرد. در نمودار زیر رابطه مستقیم تعداد کلمه و میزان ارجاع را مشاعده می‌کنید.

نمودار تعداد کلمه و ارجاع

استفاده از پست مهمان

«وبلاگ نویسی مهمان» (Guest Blogging) نوشتن محتوا، برای وب‌سایت یک شرکت دیگر است. وبلاگ نویسان مهمان برای بلاگ مرتبط با حوزه تخصصی خود مطلب می‌نویسند و با استفاده از این روش اعتبار دامنه خود را به وسیله لینک‌های خارجی تقویت می‌کنند و آگاهی از برند خود را افزایش می‌دهند. وبلاگ نویسی مهمان از سه روش به بهبود سئو خارجی سایت کمک می‌کند.

  • برند شما را در مقابل مخاطبان جدیدی قرار می‌دهد. همچنین این کار به جست‌وجوی برند محور کمک می‌کند.
  • وبلاگ نویسی مهمان باعث اشاره به برند شما می‌شود، حتی اگر به آن لینک داده نشود. اگرچه این مورد به اندازه بک‌لینک قدرتمند نیست اما همچنان با ارزش است.
  • درنهایت می‌توانید در پست مهمان خود بک‌لینک قرار دهید. این کار به بهبود رتبه کمک شایانی می‌کند.

ایجاد سیگنال‌های برند در سئو خارجی سایت

گوگل از سیگنال‌های برند برای تشخیص این‌که وب‌سایت شما برند معتبری است یا خیر، استفاده می‌کند. در ادامه روش‌هایی برای توسعه سیگنال برند ذکر می‌کنیم.

  • جست‌وجوی برند محور
  • سرمایه‌گذاری روی یوتیوب
  • ردیابی برند
  • انتشار محتوای پژوهشی

جست‌وجوی برند محور

جست‌وجوی برند محور تعداد افرادی هستند که برند شما را در گوگل جست‌وجو کرده‌اند. این جست‌وجو ممکن است تنها نام برند باشد برای مثال «مجله فرادرس» و یا به همراه یک اسم دیگر باشد. جست‌وجوی «مجله فرادرس کسب در آمد از تبلیغات» مثالی از این نوع است. این گزارش در بخش «Performance Report» در سرچ کنسول گوگل در دسترس است.

سرمایه‌گذاری روی یوتیوب

بازاریابی یوتیوب یکی از بهترین راه‌ها برای توسعه سیگنا‌ل‌های برند شماست. دو دلیل برای این موضوع وجود دارد که در زیر فهرست شده‌اند.

  • ویدیوهای شما به افراد زیادی نمایش داده می‌شود. برای مثال در تصویر زیر ویدیو در هر ماه به 127.3 هزار نفر نمایش داده شده است. این موضوع باعث می‌شود افراد بیشتری در مورد برند شما صحبت کنند. به علاوه، داشتن حساب‌های کاربری اجتماعی معروف و پرطرفدار، به خودی خود یک سیگنال برند محسوب می‌شود.
بازاریابی یوتیوب در سئو خارجی سایت
  • افراد زیادی پس از مشاهده ویدیو، برند شما را در گوگل جست‌وجو می‌کنند به این دلیل که یوتیوب به راحتی امکان بازدید از وب‌سایت شما را در اختیار کاربر قرار نمی‌دهد. فقط کافی است که یکی از ویدیوهای شما به خوبی مورد بازدید قرار بگیرد تا سیل جست‌وجوی برند شما اتفاق بیفتد. برای مثال در تصویر زیر رابطه مستقیم جست‌وجوی برند و بازدید از کانال یوتیوب را به طور ماهانه ملاحظه می‌کنید.
نمودار جست‌وجوی برند محور و مشاهده کانال یوتیوب

ردیابی برند

دقت داشته باشید که افرادی که در مورد برند شما در سایت‌های خبری، بلاگ‌ها، فروم‌ها و غیره صحبت می‌کنند که تغییر شکل الگوی آن‌ها در طول زمان، قابل دستیابی است. ابزارهای «ردیابی برند» (Brand Tracking) زیادی برای این کار وجود دارد. به وسیله این ابزارها می‌توان روند افزایشی یا کاهشی اشاره به برند را در طول سال گذشته را به دست آورد.

انتشار محتوای پژوهشی

محتوای پژوهشی به طور مستقیم با دریافت لینک‌های باکیفیت به بهبود سئو خارجی سایت کمک می‌کند. برای مثال مطلب «بیت کوین چیست ؟ — به زبان ساده (+ فیلم آموزش رایگان)» در مجله فرادرس 59 لینک از 13 دامنه مختلف دارد. همچنین افراد زیادی این مطالب را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند. اما به هرحال گوگل اعلام کرده است که «سیگنال‌های اجتماعی» (Social Signals) به رتبه‌بندی کمکی نمی‌کنند چراکه افراد می‌توانند برای مطالب خود لایک خریداری کنند. اما به اشتراک گذاشتن در شبکه‌های اجتماعی به صورت غیر مستقیم به سئو خارجی سایت کمک می‌کند. با اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی نظر افراد زیادی به برند شما جلب می‌شود و در نهایت جست‌وجوی برند و اشاره به برند و وب‌سایت شما بیشتر می‌شود.

بک‌لینک در سئو خارجی سایت

بهبود E-A-T در سئو خارجی سایت

«تخصص، اعتبار و اعتماد» ( Expertise, Authoritativeness, and Trustworthiness | E-A-T) یکی از عوامل رتبه‌بندی بسیار مهم در سئو خارجی سایت است. گوگل E-A-T را بر اساس سیگنال‌های خارج از سایت اندازه‌گیری می‌کند. در ادامه روش‌های بهبود E-A-T را فهرست کرده‌ایم.

  • اشاره به برند شما در وب‌سایت‌های معتبر
  • دریافت نقد و بررسی مثبت آنلاین
  • دریافت لینک از «سایت‌های هسته‌ای» (Seed Sites)

اشاره به برند شما در وب‌سایت‌های معتبر

در این مورد اشاره با لینک بهتر است اما اگر وب‌سایت، بسیار بزرگ و با اعتبار باشد، اشاره بدون لینک نیز کافی است. برای دریافت این اشاره باید با خبرنگار آن سایت مکاتبه کنید و از او تقاضای یک مصاحبه را داشته باشید.

دریافت نقد و بررسی مثبت آنلاین

دستورالعمل‌های ارزیابی کیفیت گوگل تاکید زیادی بر «نقد و بررسی مثبت آنلاین» (Positive Reviews Online) دارند. این موضوع منطقی به نظر می‌رسد چراکه اگر افراد از کسب‌وکار شما متنفر هستند، چرا گوگل باید آن را نمایش دهد. نقد و بررسی مثبت برای کسب‌وکارهای محلی بسیار برجسته‌تر و مهم‌تر هستند. این نظرات بر E-A-T شما در گوگل تاثیر دارد.

در برخی کسب‌وکارها مانند وبلاگ‌ها افراد معمولا نقد و بررسی نمی‌نویسند و این موضوع در مورد فروشگاه‌های اینترنتی مرسوم‌تر است. در مورد وب‌سایت‌هایی مانند وبلاگ‌ها، گوگل به نظر متخصصان آن حوزه در مورد وب‌سایت شما و جوایز شما بسنده می‌کند. برای مثال تصویر زیر به برنده شدن جایزه «Prestigious» توسط یک وب‌سایت اشاره می‌کند.

نقد و بررسی مثبت در سئو خارجی سایت

دریافت لینک از Seed Sites

گوگل برای رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها از فهرستی به نام Seed Sites استفاده می‌کند. این وب‌سایت‌ها مورد اعتماد گوگل هستند و هرگز از سئو کلاه سیاه یا خاکستری استفاده نکرده‌اند. ویکی‌پدیا و سایت‌های خبری مهم در این دسته سایت‌ها به شمار می‌آیند. گوگل هرگز فهرست این وب‌سایت‌ها را به صورت عمومی فاش نکرده است. در سال 2018 گوگل اعلام کرد که در سیستم خود به لینک‌هایی وزن بیشتری می‌دهد که از Seed Sites باشند.

بنابراین، دریافت لینک از وب‌سایت خبری نیویورک تایمز و سایر سایت‌های معتبر مفید است. دریافت لینک از وب‌سایت‌هایی که از نیویورک تایمز یا سایر وب‌سایت‌های معتبر لینک دارند نیز باعث بهبود E-A-T می‌شود.

تکنیک‌های کاربردی سئو خارجی سایت

در ادامه تکنیک‌هایی برای اجرای سئو خارجی سایت مطرح می‌کنیم.

  • شرکت در «Roundup Posts»
  • شرکت در مصاحبه
  • همکاری با برندهای بزرگ‌تر
  • ایجاد محتوای تصویریِ قابل استفاده برای سایر وب‌سایت‌ها

شرکت در «Roundup Posts»

«مطالب جمع‌بندی شده» (Roundup Posts) مطالبی هستند که در آن‌ها محتوای یک حوزه تخصصی جمع‌آوری می‌شود. برای مثال در تصویر وب‌سایتی یک مطلب با عنوان ساده شده «جمع‌بندی عناصر رشد — 15 متخصص نحوه رشد کسب‌وکار در سال ۲۰۲۰ را منتشر کردند» را به عنوان یک مطلب Roundup منتشر و تعدادی بک‌لینک از آن دریافت کرده است. حضور در این گونه پست‌ها به بهبود سئو خارجی سایت شما کمک می‌کند.

مطالب جمع‌بندی شده در سئو خارجی سایت

شرکت در مصاحبه

مصاحبه در پادکست‌ها و سایر وب‌سایت‌ها، یک استراتژی سئو خارجی سایت است. این مصاحبه‌ها اغلب با بک‌لینک همراه هستند. البته اعتبار وب‌سایت منتشر کننده مصاحبه نیز حائز اهمیت است. اگر افراد پادکست مصاحبه شما را گوش کنند، برند شما در را در گوگل جست‌وجو می‌کنند که این موضوع به جست‌وجوی برند محور کمک می‌کند. برای مثال تصویر زیر نشان‌دهنده ترافیک طبیعی سایت بعد از انتشار پادکست مصاحبه یک شرکت است.

ترافیک سایت پس از مصاحبه

تصویر زیر صفحه اصلی وب‌سایت Amp My Content است. این سایت آژانسی در حوزه بازاریابی محتواست. صاحب این کسب‌وکار در ابتدا برای دریافت بک‌لینک از روش پست مهمان استفاده می‌کرد.

نمونه استفاده از مصاحبه در سئو خارجی سایت

پس از گذشت مدت زمانی دریافت که پادکست روش راحت‌تر و موثرتری برای دریافت لینک است. مشکل او این بود که در حوزه بازاریابی معروف نبود و از صفر شروع کرده بود. بنابراین شروع به ایمیل زدن به صاحبان کانال‌های پادکست کرد. او ایمیل‌های شخصی‌سازی شده برای آن‌ها ارسال می‌کرد و آن‌ها از این کار او خوشحال می‌شدند. در نتیجه او توانست در مدت ۹۰ روز در ۶۰ برنامه پادکست مختلف شرکت کند و اعتبار دامنه خود را از صفر به DA48 برساند. تصویر زیر نمودار بک‌لینک‌های وب‌سایت او را نشان می‌دهد.

ترافیک سایت پس از مصاحبه

همکاری با برندهای بزرگ‌تر

تصور عموم بر این است که برندهای بزرگ زمانی را برای اختصاص دادن به برندهای کوچک ندارند، در حالی‌که این تصور اشتباه است. اگر بتوانید برای برندهای بزرگ ارزش ایجاد کنید، آن‌ها نیز بخشی از ترافیک خود را به سمت شما هدایت می‌کنند. برای مثال وب‌سایت BACKLINKO به وب‌سایت HubSpot پیشنهاد طراحی اینفوگرافیک زیر را داد و HubSpot این اینفوگرافیک را در وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی خود منتشر کرد.

اینفوگرافیک

HubSpot نه تنها اینفوگرافیک را منتشر کرد بلکه پذیرفت تا نام BACKLINKO را در کنار نام خود در زیر اینفوگرافیک به نمایش درآورد. قرار گرفتن این دو نام در کنار هم پیروزی بزرگی برای BACKLINKO به حساب می‌آمد چراکه HubSpot وب‌سایت شناخته شده‌ای در آن حوزه بود.

اینفوگرافیک

ایجاد محتوای تصویریِ قابل استفاده برای سایر وب‌سایت‌ها

محتوای تصویری روش خوبی برای ترغیب سایت‌های دیگر به ذکر نام شماست. برای مثال محتوای تصویری زیر ایجاد شده است. همان‌طور که می‌بینید این تصویر گرافیک و طراحی ساده‌ای دارد اما به خوبی نشان می‌دهد که گوگل محتوای صفحه را چگونه متوجه می‌شود.

اینفوگرافیک

افراد زیادی این تصویر را در وب‌سایت خود استفاده کردند و به سایت منبع لینک داده‌اند. حتی اگر افراد به شما لینک هم ندهند از مزایای اشاره به برند بهره‌مند می‌شوید.

ابزارهای کاربردی برای سئو خارجی سایت

ابزارهای مناسب برای شناسایی مشکلات سئو تکنیکال ضروری هستند چراکه مشکلات سئو خارجی سایت بر ترافیک طبیعی وب‌سایت شما تاثیر دارد. در ادامه چند ابزار مهم و کاربردی برای سئو خارجی سایت را معرفی می‌کنیم.

  • Google Search Console
  • Google Analytics
  • WebPagetest
  • Google Page Speed Insights
  • Google Mobile-Friendly Testing Tool
  • GTMetrix Page Speed Report
  • SEMrush
  • Ahrefs

Google Search Console

ابزار اصلی برای هر نوع بهینه‌سازی برای موتورهای جست‌وجو، سرچ کنسول گوگل است.

سرچ کنسول گوگل

Google Analytics

گوگل آنالیتیکس ابزار رایگانی است که اطلاعات زیادی درباره مشکلات ترافیکی، جریمه‌ها و سایر مسائل پیش‌رو در اختیار شما می‌گذارد. اگر تنظیمات آن را به خوبی انجام دهید، برای گزارش‌دهی ماهانه ابزار مناسبی است.

گوگل آنالیتیکس

WebPagetest

سرعت صفحه یکی از موضوعات مهم در سئو است. ابزار WebPagetest خدمات زیر را به شما ارائه می‌دهد.

  • تست سرعت
  • تست سرعت وب‌سایت‌های رقیب
  • سرعت بارگذاری ویدیوی رقیبان
  • اندازه‌گیری مدت زمان بارگذاری کامل سایت
ابزار تحلیل سئو خارجی سایت

این ابزار برای درک نحوه تعامل عناصر فنی سایت برای ایجاد نتیجه نهایی، کاربرد دارد.

Google Page Speed Insights

ابزار تحلیل سئو خارجی سایت

این ابزار بر اساس ترکیبی از سرعت وب‌سایت در دسکتاپ و موبایل، معیارهایی را ارائه می‌دهد. ابزار Google Page Speed Insights نباید به تنهایی مورد استفاده قرار گیرد. ممکن است در معیار سرعت وب‌سایت از این ابزار در مقایسه با ابزارهای دیگر نتیجه متفاوت دریافت کنید. دقت داشته باشید باید همواره از ترکیبی از چند ابزار در کنار هم برای تحلیل وب‌سایت بهره ببرید.

Google Mobile-Friendly Testing Tool

ابزار تحلیل سئو خارجی سایت

برای تحلیل هر وب‌سایتی، تعیین ویژگی‌های فنی موبایل سایت اهمیت دارد.

GTMetrix Page Speed Report

ابزار تحلیل سئو خارجی سایت

این ابزار در مورد سرعت صفحه گزارشاتی را ارائه می‌دهد. GTMetrix درخواست‌های صفحه، CSS، فایل‌های جاوا اسکریپت و سایر عناصر وب‌سایت را بررسی می‌کند. پاک کردن بیشتر عناصر کاهنده سرعت صفحه امکان‌پذیر است.

SEMrush

ابزار تحلیل سئو خارجی سایت

SEMrush ابزاری دقیق برای تحقیق کلمات کلیدی سئو و سایر تحقیقات تکنیکال است. این ابزار همچنین قابلیت تحلیل رقیبان را نیز در اختیار شما می‌گذارد. از گزارشات وب‌سایت رقیبان می‌توان برای بهبود استراتژی سئو بهره برد.

Ahrefs

ابزار تحلیل سئو خارجی سایت ahrefs

Ahrefs ابزاری کاربردی برای تحلیل لینک‌های تکنیکال است. با تشخیص یک الگوی مشخص در «پروفایل لینک» (Link Profile) می‌توان استراتژی لینک‌سازی یک وب‌سایت را تحلیل کرد.

معرفی فیلم آموزش سئو در وردپرس (WordPress SEO)

فیلم آمپزش سئو در وردپرس

وردپرس پلتفرمی برای طراحی وب‌سایت است که هسته اصلی آن به طور کامل بر اساس اصول اولیه سئو طراحی شده است. اما کاربران نیز باید بر اساس زمینه کاری و محتوای خود از افزونه‌های مربوط به سئو وردپرس استفاده کنند و وب‌سایت خود را به گوگل و سایر موتورهای جست‌وجو معرفی کنند. در این راستا «فرادرس» دوره آموزش سئو در وردپرس (WordPress SEO) را در ۳ فصل و ۲ ساعت تدوین کرده است.

در فصل اول نحوه نصب، تنظیمات و سایر موارد افزونه سئو All In One SEO Pack مطرح می‌شود. فصل دوم به افزونه سئو WordPress SEO By Yoast می‌پردازد. نحوه نصب افزونه، تنظیمات اولیه، تنظیم عنوان‌ها و متاها، نقشه سایت، ابزارهای جانبی، وب‌مستر و نکات مهم دیگر را بیان می‌کند و در فصل سوم این دو افزونه مقایسه می‌شوند.

معرفی کاپریلا به عنوان اولین سیستم تبلیغات هدفمند کلیدواژه ای ایران

کاپریلا چیست

تا اینجا تفاوت سئو داخلی و سئو خارجی سایت و روش‌هایی برای بهبود سئو خارجی را مطرح کردیم. جست‌‌وجوی برند محور یکی از راه‌های بهبود سئو خارجی سایت است. به این منظور می‌توان از تبلیغات هدفمند اینترنتی بهره برد. در این روش مخاطبان هدف انتخاب می‌شوند و تبلیغات تنها به آن‌ها نمایش داده می‌شود. استفاده از تبلیغات هدفمند در تبلیغات آنلاین روشی بسیار مؤثر برای جذب لید یا مخاطب راغب است. به کمک این نوع از تبلیغات می‌توان کمپین‌های تبلیغاتی را بر اساس ویژگی‌های مشترک مخاطبان هدف سازماندهی کرد و کمپین‌های تبلیغاتی را کاملاُ مرتبط با ویژگی‌های شخصی، رفتار و علاقه‌مندی‌های مخاطب ایجاد کرد. این امر در نهایت سبب افزایش نرخ تبدیل و فروش خواهد شد.

می‌توان «کاپریلا» را به عنوان یکی از پلتفرم‌های برتر برای تبلیغات آنلاین هدفمند معرفی کرد. کاپریلا با بهره‌گیری از هوش مصنوعی، بهترین و مرتبط‌ترین تبلیغات هدفمند کلیدواژه‌ای را با توجه به کمپین‌های فعال کسب و کار به کاربران نمایش می‌دهد. این پلتفرم با شبکه‌ای گسترده از ناشران برای انتشار تبلیغات کلیکی و اجاره‌ای همکاری می‌کند. با توجه به این‌که شبکه کاپریلا بیشتر متمرکز بر وب‌سایت‌های بزرگ دانشجویی، آموزشی و عمومی کشور بوده و قشر جوان و دانشجوی کشور، بهره‌گیری مناسبی از اینترنت دارند، با استفاده از تبلیغات هدفمند کلیدواژه‌ای می‌توان تمرکز را روی این قشر معطوف کرد و در صورت انتشار تبلیغات هدفمند در شبکه نسبتاً بزرگ ناشران همکار کاپریلا، امکان هدف‌گذاری شبکه متمرکزی از دانشجویان و کاربران جوان علاقه‌مند به اینترنت برای کسب و کارها فراهم می‌شود.

علاوه بر این، سیستم آماری کاپریلا با بهره‌گیری از سیستم آمارگیری مبتنی بر گوگل آنالیتیکس، در تشخیص کلیک‌های صحیح و غیرتکراری دقت بسیار زیادی دارد.

خدمات کاپریلا در دو بخش «ناشر» و «تبلیغ‌دهنده» به کاربران ارائه می‌شود. فرض کنید برای بهبود سئو وب‌سایت خود شروع به تولید محتوا می‌کنید. برای این کار از یک تولیدکننده محتوا کمک می‌گیرید و مطالب را برای پاسخ به کوئری‌های کاربر (عبارات جست‌وجو شده توسط کاربر) تدوین می‌کنید. برای مثال می‌توان به «مجله فرادرس» اشاره کرد. در این مثال، مطلبی با موضوع «مدت زمان یادگیری فتوشاپ» نوشته شده و با استفاده از کاپریلا، بنرهای تبلیغاتی زیر که با موضوع مطلب مرتبط هستند و حجم و اندازه کمی دارند درون متن نمایش داده شده است.

بخش دیگر این پلتفرم کاربرد تبلیغ‌دهنده دارد و برای معرفی کسب‌وکارها مورد استفاده قرار می‌گیرد. همان‌طور که اشاره کردیم، این تبلیغات فقط برای مخاطبان هدف نمایش داده می‌شوند و از آنجایی که جامعه هدف تمایل بیشتری به خرید محصولات و خدمات شما دارند، نرخ تبدیل این روش نیز بالا خواهد بود.

معرفی نشریلا به عنوان پلتفرم مناسب برای رپورتاژ آگهی، بررسی محصول و معرفی خدمات

معرفی نشریلا

رپورتاژ آگهی یکی از روش‌های موثر و متداول در بازاریابی اینترنتی است. نحوه تدوین متن رپورتاژ آگهی بر اساس لحن هر رسانه اهمیت ویژه‌ای دارد و رعایت نکات مربوط به آن نیازمند دانش و زمان کافی است. به همین دلیل باید از پلتفرمی بهره برد که تمام این ویژگی‌ها را داشته باشد و تدوین رپورتاژ آگهی را در زمان مناسب و با هزینه معقول به انجام برساند. برای این کار می‌توان از «نشریلا» به عنوان بزرگ‌ترین و تخصصی‌ترین پلتفرم این حوزه نام برد. کاربرد دیگر این پلتفرم معرفی و بررسی محصولات و خدمات است.

معرفی کتاب در مورد سئو خارجی سایت

در ادامه ۳ کتاب انگلیسی زبان در مورد سئو خارجی مطرح و خلاصه‌ای از مطالب ارائه شده در آن را ذکر می‌کنیم.

  • Off-Site Seo Guide
  • Backlinking for Off-Page SEO
  • 101 Link Building Ideas for Off-Page SEO

Off-Site Seo Guide

این کتاب در سال ۲۰۱۹ به‌روزرسانی شده و خودآموز و راهنمای کاملی برای مبتدیان است. در این کتاب تفاوت سئوی داخلی و خارجی و روش‌ها و استراتژی‌های سئوی خارجی مانند ایجاد بک‌لینک، اصلاح لینک‌های خراب، ساخت لینک کلاه سفید و غیره بیان می‌شود. همچنین ابزارها و پلتفرم‌های محبوب سئو مانند Moz، Buzzstream، Ahrefs و SEMrush را معرفی می‌کند.

کتاب Off-Site Seo Guide

Backlinking for Off-Page SEO

این کتاب نتیجه تحقیقات 5 ساله در سئو درباره مورد بک‌لینک است و مناسب شرکت‌های بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو، صاحبان کسب‌وکارهای کوچک، مدیران بازاریابی و صاحبان وبلاگ شخصی است. این کتاب به شما مفهوم بک‌لینک و راه‌های دریافت آن را توضیح می‌دهد، در مورد فرآیند ایجاد پست مهمان نکاتی را ذکر و تفاوت لینک Follow و Nofollow را بیان می‌کند.

کتاب Backlinking for Off-Page SEO

این کتاب در ساعت ۲۰۱۷ منتشر شده است و شامل کامل‌ترین فهرست از ایده‌های ایجاد لینک است. پروفایل لینک عاملی مهم در رتبه سایت در موتورهای جست‌وجو است. راه‌های بسیار متنوعی برای دریافت بک‌لینک وجود دارد. این روش‌ها به ثبت وب‌سایت در چند دایرکتوری محدود نمی‌شوند. در این کتاب، ۱۰۱ استراتژی برای ساخت بک‌لینک و بهبود رتبه وب‌سایت وجو دارد.

کتاب 101 Link Building Ideas for Off-Page SEO

سوالات متداول پیرامون سئو خارجی سایت

در ادامه سوالات متداول پیرامون سئو خارجی یا سئو تکنیکال را بررسی می‌کنیم.

تفاوت سئو داخلی و سئو خارجی سایت چیست؟

«سئو داخلی» (On-page SEO) تمام موارد تحت کنترل وب‌سایت شما را شامل می‌شود. محتوا، تگ عنوان، استفاده از کلمه کلیدی، لینک‌های داخلی URLهای سئو شده و متن جایگزین تصویر در سئو داخلی در نظر گرفته می‌شوند. سئو خارجی سایت، اقداماتی است که خارج از وب‌سایت انجام می‌شود و ممکن است به طور کامل تحت کنترل شما نباشد.

ابزارهای کاربردی برای سئو خارجی سایت کدامند؟

ابزارهایی مانند سرچ کنسول گوکل، Moz Bar، گوگل آنالیتیکس، SEMrush و Ahrefs از ابزارهای کاربردی برای سئو تکنیکال هستند.

بر اساس رای ۸ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
BACKLINKOQuoraSEJ
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *