روت کردن بلو استکس (BlueStacks) — آموزش گام به گام

۲۴۲۳ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۰ شهریور ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۴ دقیقه
روت کردن بلو استکس (BlueStacks) — آموزش گام به گام

اگر به سیستم عامل اندروید علاقه‌مند هستید، اما گوشی مدرنی ندارید، در این صورت نرم‌افزار «اپلیکیشن پلیر BlueStacks» به کمک شما می‌آید. شاید بپرسید بلو استکس چیست؟ در پاسخ باید بگوئیم یک شبیه‌ساز اندروید است که به کاربران امکان می‌دهد تا اپلیکیشن‌های اندرویدی را روی رایانه خود اجرا کنند. این نرم‌افزار روی پایین‌ترین سخت‌افزار نیز کار می‌کند و تنها به 2 گیگابایت رم و 4 گیگابایت فضای دیسک نیاز دارد. در این مطلب با روش روت کردن بلو استکس آشنا خواهیم شد.

اپ پلیر بلو استکس بسیاری از اپلیکیشن‌های پلی استور را بدون هیچ گونه تأخیر یا مشکل اجرا می‌کند. حتی برخی بازی‌سازها، بازی‌هایشان را برای بلو استکس بهینه‌سازی کرده‌اند تا عملکرد روان‌تری روی رایانه داشته باشند. اگر به دنبال روت کردن بلو استکس هستید، در این صورت این مقاله مناسب شما است. تمام مراحل معرفی شده در ادامه این راهنما را به دقت مطالعه و اجرا کنید تا با شیوه روت کردن بلو استکس آشنا شوید. توجه کنید که امکان روت کردن نسخه 3 بلو استکس وجود ندارد و به این منظور باید از نسخه 2 این نرم‌افزار استفاده کنید.

مزیت‌های روت کردن بلو استکس

روت کردن بلو استکس

روت کردن سیستم عامل اندروید امکان دسترسی و ویرایش فایل‌های سیستمی را فراهم می‌سازد. همچنین امکان کسب مجوزهای سیستم برای اپلیکیشن‌های شخص ثالث را که از قبل روی گوشی نصب نشده‌اند، به دست می‌آورید. به علاوه اپلیکیشن‌های شخص ثالث قابلیت ویرایش فایل‌های سیستم را به دست می‌آورند.

استفاده از یک نسخه روت شده بلو استکس موجب می‌شود که بتوانید نرم‌افزارهای مختلف تست نفوذ مانند ابزارهای هک وای‌فای و ابزارهای ردیا‌بی بسته‌های داده را که برای اندروید توسعه یافته‌اند، اجرا کنید. همچنین می‌توانید داده‌ای اپلیکیشن را مورد ویرایش قرار دهید که به منظور تقلب در بازی‌های موبایل اجرا شده روی رایانه مناسب است.

با این حال باید آگاه باشید که روت کردن گوشی‌های اندروید، ریسک‌های مختلفی مانند از دست رفتن داده‌ها را با خود به همراه دارد و حتی ممکن است دستگاه اندرویدی شما به کلی از کار بیفتد. از آنجا که بلو استکس یک شبیه‌ساز است، اگر هر مشکلی پیش بیابد، می‌توانید به سادگی نرم‌افزار را لغو نصب کرده و بدون هیچ نگرانی برای از دست رفت داده‌ها با خرابی خود گوشی مجدداً نصب کنید.

روش روت کردن بلو استکس

روت کردن بلو استکس

در ادامه این راهنما از روش One Touch Root برای روت کردن بلو استکس بهره خواهیم گرفت. برخی روش‌های روت کردن وجود دارند که روی همه نوع دستگاه‌های اندرویدی کار می‌کنند. اپلیکیشن‌های مختلفی از قبیل TowelRoot و KingRoot وجود دارند که این روش‌ها را در اختیار ما قرار می‌دهند. در این راهنما از KingRoot برای روت کردن بلو استکس بهره می‌گیریم.

مراحل گام به گام روت کردن بلو استکس

در این بخش مراحل روت کردن بلو استکس را به صورت گام به گام معرفی می‌کنیم تا بتوانید با پیگیری دقیق دستورات این نرم‌افزار را روت کنید.

  • گام 1: بلو استکس 2 را از وب‌سایت رسمی آن (+) دانلود کنید. پس از پایان گرفتن دانلود، بلو استکس را نصب و آغاز کنید.
  • گام 2: وارد حساب گوگل خود بشوید و بلو استکس را راه‌اندازی نمایید.
  • گام 3: به این نشانی (+) بروید و APK با نام KingRoot را دانلود کنید. توجه کنید که نباید نسخه PC را دانلود کنید و کافی است APK مربوط به گوشی‌های اندرویدی را دانلود کنید، چون بلو استکس یک شبیه‌ساز اندروید است.

روت کردن بلو استکس

  • گام 4: به پوشه دانلودها بروید و با دابل-کلیک کردن روی فایل APK آن را نصب کنید. در این زمان یک صفحه از سمت بلو استکس باز می‌شود که اطلاعاتی در مورد نصب فایل APK مربوط به ارائه می‌کند.
  • گام 5: پس از پایان گرفتن فرایند نصب، بلو استکس را آغاز کنید. در این مرحله می‌بینید که KingRoot نصب شده است. اپلیکیشن KingRoot را باز کرده و روی دکمه Try to Root بزنید. سپس کینگ‌روت از شما می‌خواهد که چندین مجوز را به آن بدهید؛ با این درخواست مجوزها موافقت کنید. اینک فرایند روت کردن بلو استکس آغاز می‌شود. این فرایند ممکن است یک یا دو دقیقه طول بکشد و در طی انجام کار چندین بار ری‌استارت شود. در این خصوص هیچ جای نگرانی وجود ندارد.

نهایی‌سازی عملیات روت کردن بلواستکس با کینگ‌روت

پس از آن که فرایند روت کردن کامل شد، کینگ‌روت پیامی نمایش می‌دهد که مشخص می‌سازد بلو استکس با موفقیت روت شده است. با استفاده از اپلیکیشن Root Checker (+) می‌توانید از روت شدن بلو استکس به روش صحیح مطمئن شوید.

در این مرحله متوجه خواهید شد که اپلیکیشن KingUser نیز روی بلو استکس نصب شده است. این اپلیکیشن در پارتیشن سیستمی نصب شده و شما نمی‌توانید آن را حذف کنید. وجود این اپلیکیشن برای تأمین مجوزهای سیستمی برای نصب اپلیکیشن‌های شخص ثالث ضروری است و همچنین به کاربر امکان می‌دهد که مجوزهای سیستمی را در اختیار اپلیکیشن‌های شخص ثالث قرار دهد. همچنین با استفاده از این اپلیکیشن کاربر می‌تواند فایل‌های سیستمی را مشاهده کرده و یا آن‌ها را ویرایش کند. امکان جایگزینی KingUser با اپلیکیشن SuperSU نیز وجود دارد، اما کارکرد آن‌ها یکسان است و تفاوتی زیادی بینشان وجود ندارد.

روش جایگزین برای روت کردن بلو استکس

روش دیگری نیز برای روت کردن بلو استکس وجود دارد که در آن از اپلیکیشن BS Tweaker (+) استفاده می‌شود. اگر روش فوق مستقیماً برای شما کار نکرد، می‌توانید BS Tweaker را نصب کرده و پس از اجرا روی دکمه Start BS بزنید. پس از این که اپ پلیر بلو استکس ری‌استارت شد، می‌توانید دوباره روش فوق را تکرار کنید.

سخن پایانی

در این مقاله با روش روت کردن بلو استکس آشنا شدیم. این کار هیچ منع قانونی ندارد، چون بلو استکس صرفاً یک نر‌م‌افزار شبیه‌ساز است که امکان اجرای اندروید را روی رایانه فراهم می‌سازد. ممکن است بپرسید آیا وارد کردن اطلاعات حساب جیمیل در بلو استکس کار درستی است یا نه. لاگین کردن در بلو استکس با استفاده از حساب گوگل هیچ مشکلی ندارد، اما توجه کنید که نباید اطلاعات احراز هویت حساب گوگل خود را در اپلیکیشن‌هایی که از منابع غیر قابل اعتماد دانلود شده‌اند وارد کنید.

بر اساس رای ۱۰ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
bluestackshelp
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *