ترکیب کردن سندهای ورد — به زبان ساده (+ دانلود فیلم آموزش رایگان)

۳۱۹ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۷ دقیقه
ترکیب کردن سندهای ورد — به زبان ساده (+ دانلود فیلم آموزش رایگان)

برای اغلب افراد سریع‌ترین راه برای ترکیب کردن سندهای ورد این است که آن‌ها را به صورت دستی کپی کرده و در سند دیگر بچسبانند. این بهترین روش برای ادغام سندهای ورد محسوب نمی‌شود. یک روش بسیار سریع‌تر این است که یک سند را به صورت یک شیء در سند دیگر قرار دهید.

فهرست مطالب این نوشته
997696

فیلم آموزشی ترکیب اسناد در Word

دانلود ویدیو

انجام این کار در اغلب نسخه‌های مدرن مایکروسافت ورد میسر است دستورالعمل‌هایی که در ادامه آمده است باید برای نسخه‌های قدیمی‌تر ورد نیز پاسخگو باشد.

در آغاز یک سند جدید یا موجود را در ورد باز کنید. این سند master خواهد بود و همه اسناد دیگر ورد را در این فایل منفرد جمع‌آوری کنیم. در نوار ریبون روی زبانه Insert کلیک کنید.

رکیب سندهای ورد

ممکن است لازم باشد به دنبال دکمه Object را در بخش Text بگردید. آیکون آن ممکن است بسته به وضوح صفحه‌نمایش بزرگ یا کوچک باشد. روی فلش کوچک رو به پایین کار دکمه Object کلیک کنید و سپس روی گزینه Text from File در منوی بازشدنی بزنید.

رکیب سندهای ورد

در کادر انتخاب Insert File به دنبال آن سند ورد که می‌خواهید به سند باز شده اضافه کنید بگردید. فایل را انتخاب کرده و روی دکمه Insert کلیک کنید تا به سند اضافه شود.

رکیب سندهای ورد

به این ترتیب محتوای سند ورد انتخابی با سند کنونی ترکیب می‌شود. اگر یک سند کنونی یک سند جدید باشد، محتوا در ابتدا ظاهر می‌شود. اگر مشغول ادغام دو سند هستید، محتوای سند انتخابی در ادامه محتوای سند کنونی قرار می‌گیرد. هیچ محدودیتی برای این فرایند وجود ندارد. می‌توانید این مراحل را به هر تعداد که لازم است برای ترکیب سندهای ورد و تجمیع آن‌ها استفاده کنید.

باید در مورد ترتیب سندها در فایل نهایی پیش از انتخاب چندین سند، کمی تأمل کنید. در مثال زیر چند سند ورد با نام‌های A ،B و C نامگذاری شده‌اند تا ترتیب درج آن‌ها در سند موجود مشخص باشد.

ترکیب سندهای ورد

ادغام چندین سند با استفاده از قالب یکسان ورد به این معنی است که قالب‌بندی‌ها، تصاویر و دیگر محتوا به همان صورت به سند جدید منتقل می‌شود، اما باید این مورد را به صورت دستی پس از پایان یافتن فرایند ادغام بررسی کنید.

اگر محتوا را از یک سند DOC به DOCX انتقال می‌دهید، ممکن است قالب‌بندی یا محتوای دیگر را بسته به این که فایل‌ها در کدام نسخه‌های ورد ویرایش شده‌اند از دست بدهید.

اگر این مطلب برای شما مفید بوده است، آموزش‌های زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

==

بر اساس رای ۱ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
howtogeek
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *