۶ برنامه مدیریت پسورد اندروید کاربردی — فهرست بهترین ها

۲۳۰۵ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۵ دقیقه
۶ برنامه مدیریت پسورد اندروید کاربردی — فهرست بهترین ها

این روزها استفاده از پسورد برای همه برنامه‌هایی که به صورت آنلاین از آن‌ها بهره می‌بریم ضروری شده است. اما تلاش برای به خاطر سپردن هر یک از رمزهای عبور دشوار است خاصه زمانی که سعی می‌کنیم هر کدام را به صورت منحصر به فرد نگه داریم. خوشبختانه ابزارهای مدیریت پسورد اندروید برای یاری رساندن به شما در این زمینه به وجود آمده. برنامه مدیریت پسورد اندروید که به صورت پیش‌فرض در این سیستم عامل قرار گرفته قادر به پر کردن خودکار کادرهای رمز عبور است، اما سایر قابلیت‌هایی که شاید به آن‌ها نیاز داشته باشید را در خود جای نداده است.

به همین خاطر است لازم به سراغ گزینه‌های جایگزین و پیشرفته‌تر برویم. به‌خاطر داشته باشید که بسیاری از برنامه‌های مدیریت پسورد در فروشگاه Google Play خود را به عنوان ابزار «مدیریت رمز عبور» معرفی می‌کنند تا رمزهای شما را به سرقت ببرند. اما ما پس از تحقیق در مورد تعدادی از برنامه‌های مدیریت پسورد اندروید در این فروشگاه، فهرستی از بهترین و معتبرترین برنامه‌ها فراهم کرده‌ایم.

۶ برنامه مدیریت پسورد اندروید برتر

با یک اپلیکیشن مدیریت پسورد، می‌توانید همه رمزهای عبور خود را در یک مکان رمزنگاری، ذخیره و مدیریت کنید. همچنین، این اپلیکیشن‌ها می‌توانند پسوردهای قوی و ایمنی را برای دستیابی به امنیت بهتر ایجاد کرده و به شما پیشنهاد دهند.

بهترین بخش این است که شما باید فقط یک پسورد را برای تمام حساب‌های خود در این برنامه‌های مختلف به خاطر بسپارید. در ادامه بهترین برنامه مدیریت پسورد اندروید که می‌توانید همین حالا دانلود کنید، آورده شده است.

۱. اپلیکیشن 1Password

برنامه مدیریت پسورد اندروید

این برنامه یکی از بهترین ابزارهای مدیریت پسورد است. اپلیکیشنی فوق‌العاده قدرتمند و بسیار ایمن است و در عین حال همراه با رابط کاربری جذابی از راه می‌رسد. همچنین امکان اشتراک‌گذاری پسورد با خانواده یا اعضای تیم را در اختیار شما می‌گذارد.

1Password از قابلیت پایش رمزهای لو رفته برخوردار است، بنابراین می‌توانید آگاه شوید که آیا رمز عبور شما در هرگونه رخنه امنیتی لو رفته است یا خیر. علاوه بر این، ویژگی‌هایی مانند حالت سفر، احراز هویت دو مرحله‌ای یا 2FA (به صورت یکپارچه با برنامه‌هایی مانند Authy و سایر برنامه‌ها) و موارد دیگر را نیز شامل می‌شود. 1Password یک دوره آزمایشی رایگان 30 روزه در اختیار شما قرار می‌دهد که پس از آن باید یک اشتراک ماهانه خریداری کنید.

  • دانلود برنامه 1Password از گوگل پلی استور (+)

۲. اپلیکیشن Dashlane

Dashlane یکی دیگر از برنامه‌های مدیریت پسورد اندروید است که به صورت رایگان از راه رسیده و مجموعه‌ای مناسب از ویژگی‌ها، رمزنگاری عالی (رمزنگاری AES 256 بیتی) و رابط کاربری مشتری‌پسند را در اختیار شما می‌گذارد. اگر برنامه پسوردهای ضعیف را در چندین وب سایت شناسایی کند، می‌توانید آن‌ها را با پسوردهای قوی‌تر در بیش از ۳۰۰ مورد از وب‌سایت‌های سازگار تغییر دهید. با استفاده از این اپلیکیشن، یک ابزار تغییر آی‌پی امن هم گیرتان می‌آید که استفاده ایمن از اینترنت را بدون کاهش سرعت تضمین می‌کند.

علاوه بر این، Dashlane چندین وب‌سایت گوناگون در دارک وب را برای شناسایی نشت داده‌ها و هویت کاربر پایش می‌کند. با دانلود و نصب این اپلیکیشن یک گیگابایت فضای ذخیره‌سازی رمزنگاری شده رایگان دریافت می‌کنید که قادر خواهید بود آن را با سایر کاربران Dashlane نیز به اشتراک بگذارید.

این برنامه دارای یک ویژگی احراز هویت دو مرحله‌ای است که هویت شما را تنها با یک کلیک یا با استفاده از سنسورهای بیومتریک دستگاه تأیید می‌کند. در این اپلیکیشن یک دوره آزمایشی رایگان ۳۰ روزه به چشم می‌خورد که به شما اجازه می‌دهد حداکثر ۵۰ پسورد را ذخیره کنید. بعد از آن نیز لازم است طرح اشتراک ماهانه این اپلیکیشن را بخرید تا بتوانید پسوردهای خود را روی آن ذخیره کنید.

  • دانلود برنامه Dashlane از گوگل پلی استور (+)

۳. اپلیکیشن LastPass

برنامه مدیریت پسورد اندروید

LastPass یکی از بهترین برنامه‌های مدیریت پسورد اندروید است که برای مدتی طولانی در دسترس بوده است. در این اپلیکیشن، محدودیتی برای تعداد پسوردهایی که می‌توانید در گوشی هوشمند یا کامپیوتر شخصی خود ذخیره کنید وجود ندارد (اما هر دو مورد را نمی‌توان در طرح رایگان برنامه یافت). این برنامه، پسوردها را برای شناسایی گذرواژه‌های تکراری یا ضعیف اسکن می‌کند و به طور خودکار آن‌ها را تغییر می‌دهد.

LastPass همچنین شامل ویژگی‌های دیگری مانند پر کردن خودکار کادر پسورد، احراز هویت دو مرحله‌ای و راهی برای بازیابی حساب کاربری LastPass در صورت فراموشی رمز عبور اصلی است. یک دوره آزمایشی رایگان ۳۰ روزه برای این برنامه در دسترس قرار گرفته و پس از پایان این برهه می‌توانید اشتراک LastPass Premium را بخرید. طرح دوم شش کاربر را به صورت همزمان تحت پوشش قرار می‌دهد.

  • دانلود برنامه LastPass از گوگل پلی استور (+)

مطالب پیشنهادی برای مطالعه:

۴. اپلیکیشن Enpass

این برنامه نیز امنیتی هم‌اندازه سایر برنامه‌های مدیریت پسورد اندروید فراهم می‌کند، اما فقط به همین محدود نیست و یک گام فراتر می‌گذارد. در واقع می‌توانید جایی که می‌خواهید داده‌ها در آن ذخیره شوند را انتخاب کنید و به عنوان مثال می‌توان به Google Drive و Dropbox یا سایر سرویس‌های ابری اشاره کرد. این برنامه روی تمام سیستم‌های عامل اصلی، از جمله لینوکس نیز قابل استفاده است.

اپلیکیشن Enpass تنها برنامه مدیریت پسورد در این فهرست است که به اشتراک‌های تکراری نیاز ندارد. دانلود این برنامه رایگان است و شما می‌توانید با یک بار خرید اشتراک از تمام ویژگی‌های آن بهره‌مند شوید. علاوه بر این، اگر اشتراک سرویس Google Play Pass را داشته باشید، قادر خواهید بود به صورت رایگان از Enpass استفاده کنید.

  • دانلود برنامه Enpass از گوگل پلی استور (+)

۵. اپلیکیشن Bitwarden

برنامه مدیریت پسورد اندروید

Bitwarden یک برنامه مدیریت پسورد متن‌باز و مقرون به صرفه برای اندروید است. از سوی دیگر این برنامه امن‌ترین رمزنگاری را برای شما فراهم می‌کند. این اپلیکیشن شامل رمزنگاری AES-256 بیتی می‌شود و همین‌طور رمزنگاری به صورت PBKDF2-SHA-256 (که به جلوگیری از حمله‌های بروت فورس کمک می‌کند) را در خود جای داده است. علاوه بر این، با استفاده از این برنامه فضای ذخیره‌سازی نامحدودی برای رمزهای عبور، اطلاعات شخصی و اطلاعات مالی دریافت می‌کنید. به عنوان یک امتیاز اضافی، حتی می‌توانید سرور رمز عبور مخصوص به خود را نیز میزبانی کنید.

در مقایسه با سایر برنامه‌های موجود در این فهرست، Bitwarden فاقد رابط کاربری مثال‌زدنی است و همین، ناوبری در محیط اپلیکیشن را کمی دشوار می‌کند. به غیر از این، می‌توانید به صورت رایگان از اپلیکیشن برای تمام مصارف ضروری بهره بگیرید. اگر تمایل به داشتن تمام ویژگی‌های آن دارید نیز می‌توانید اقدام به خرید اشتراک ماهانه پریمیوم آن بکنید. علاوه بر این، طرح‌هایی برای کسب‌وکارها و شرکت‌ها نیز تدارک دیده شده که قیمت‌های متفاوتی دارند.

  • دانلود برنامه Bitweden از گوگل پلی استور (+)

۶. اپلیکیشن Keeper

Keeper قدیمی‌ترین برنامه مدیریت پسورد اندروید در این فهرست است، اما به صورت مداوم به‌روزرسانی می‌شود تا در رقابت باقی بماند. ویژگی‌های زیادی در این ابزار مدیریت پسورد تعبیه شده است که استفاده از آن را راحت و ایمن می‌سازند.

یک ویژگی جالبی که در Keeper وجود دارد و آن را نسبت به سایر رقبا متمایز می‌کند، پلتفرم Keeper Chat است. این پلتفرم به کاربران اجازه می‌دهد پیام‌ها و فایل‌های رمزنگاری شده را با گزینه حذف دائمی یا خودتخریبی به اشتراک بگذارند.

علاوه بر ویژگی یاد شده، بسته به طرح خود، ۱۰ تا ۱۰۰ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی رمزنگاری شده دریافت خواهید کرد. مانند برنامه Dashlane، ویژگی BreachWatch از کاربر در برابر نفوذ و نشت اطلاعات در دارک وب محافظت می‌کند. بسیاری از ویژگی‌های اساسی دیگر مانند پر کردن خودکار، احراز هویت دو مرحله‌ای و انبوهی ویژگی دیگر نیز در دسترس قرار گرفته‌اند.

  • دانلود اپلیکیشن Keeper از گوگل پلی استور (+)

سخن پایانی راجع به فهرست بهترین برنامه مدیریت پسورد اندروید

برنامه‌های معرفی شده را می‌توان از بهترین اپلیکشن‌های مدیریت پسورد دانست و با بهره‌مندی از آن‌ها می‌توانید به سامان‌دهی پسوردهای خود در گوشی اندرویدی مشغول شوید. علاوه بر گزینه‌های ذکر شده در بالا، تعدادی راه حل دیگر نیز در بازار موجود است.

هرچند برخی از این برنامه‌ها ادعا می‌کنند که مدیریت پسورد را انجام می‌دهند، می‌توانند پسوردهای شما را به سرقت ببرند. با این‌حال، موارد ذکر شده در بالا قابل اعتماد بوده و بدون هیچ‌گونه خطر و تهدیدی از راه می‌رسند. طبیعتا باید به سراغ برنامه‌هایی بروید که بیشترین سازگاری را با نیازها و بودجه شما دارد.

بر اساس رای ۱۵ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
make use of
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *