آموزش حل روبیک ۳ در ۳ | تصویری، عملی و به زبان ساده

۸۴۰۷۸۷ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۸ دی ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۹ دقیقه
آموزش حل روبیک ۳ در ۳ | تصویری، عملی و به زبان ساده

روش‌های مختلفی برای حل روبیک 3 در 3 وجود دارند که هرکدام را می‌توان به لحاظ دشواری در سطوح مختلفی طبقه‌بندی کرد. به همین دلیل، برای افراد تازه‌کار یا برای افرادی که به صورت حرفه‌ای روبیک را حل می‌کنند روش‌های مختلفی وجود دارد. افراد به طور معمول زمانی که یک وجه از مکعب جادویی روبیک را حل می‌کنند دیگر نمی‌توانند وجوه دیگر آن‌را به درستی مرتب کنند. در این آموزش از مجله فرادرس قصد داریم نحوه حل روبیک 3 در 3 را به صورت تصویری و به شکلی ساده توضیح دهیم.

روشی که در اینجا برای حل روبیک 3 در 3 دنبال می‌کنیم به این صورت است که مکعب را به لایه‌های مختلفی تقسیم می‌کنیم و هر لایه را بر اساس الگوریتمی مشخص، حل می‌کنیم. برای شروع بهتر است با نام‌گذاری حرکت‌های مختلف روبیک آشنا شویم چراکه هر حرکت با یک حرف نشان داده می‌شود. این حروف در تصویر زیر آورده شده‌اند.

حل روبیک 3 در 3

در تصویر بالا، جهت‌های مختلف به ترتیب عبارتند از:

  • «F»:‌ رو (روبرو)
  • «R»:‌ راست
  • «U»:‌ بالا
  • «L»:‌ چپ
  • «D»:‌ پایین

پیش از ادامه این مطلب، لازم است یادآور شویم که فرادرس بزرگترین مرجع آموزش آنلاین ویدیویی ایران است و امکان یادگیری گستره وسیعی از موضوعات را به شکلی بسیار ساده فراهم کرده است. برای دیدن آموزش‌های مختلف ارائه شده در فرادرس می‌توانید، به وبسایت آن با آدرس faradars.org مراجعه کنید.

این جهت‌ها همگی به صورت ساعتگرد هستند اما درصورتیکه جهت‌هایی پادساعتگرد داشته باشیم،‌ در کنار حروف،‌ علامت «'» قرار داده می‌شود. البته توضیح دقیق‌تری را در ادامه متن برای نحوه نام‌گذاری وجوه روبیک ارائه می‌دهیم. به صورت خلاصه و گام به گام، نحوه حل روبیک 3 در 3 را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید.

حل روبیک 3 در 3

نام گذاری وجوه مکعب روبیک

برای حل روبیک باید با نام‌گذاری وجوه آن آشنا باشید تا بتوانید الگوریتم‌های مختلف در حل روبیک را بکار بگیرید. به طور مثال، در تصویر زیر نحوه چرخش‌های ساعتگرد را مشاهده می‌کنید.

حل روبیک

همچنین، چرخش‌های پادساعتگرد نیز در ادامه آورده شده‌اند.

حل روبیک 3 در 3

زمانی که در کنار نام وجه، عدد ۲ قرار بگیرد به این معنی است که چرخش را باید ۲ بار یعنی ۱۸۰ درجه انجام دهید.

حل روبیک 3 در 3

نکته قابل توجه این است که وجه «رو» (Front) را وجهی در نظر می‌گیریم که از روبرو به آن نگاه می‌کنیم و سایر وجوه را بر اساس آن می‌سنجیم. در تصویر زیر، وجوه مختلف نشان داده شده‌اند اما در مثال‌هایی که در ادامه متن آمده‌اند، وجه رو در طرف دیگری قرار دارند و با کمی دقت می‌توان سایر وجوه را نیز شناسایی کرد. در تصویر زیر می‌تواند انواع چرخش‌ها در مکعب روبیک را مشاهده کنید.

حل روبیک 3 در 3

به یاد داشته باشید که برای حل روبیک 3 در 3 باید «قطعات» (Pieces) را حل کنید یعنی به این توجه کنید که هر مکعب، خود از مکعب‌های مختلفی تشکیل می‌شود و به اصطلاح به رنگ یک بخش از مکعب کوچک (Sticker) توجه نکنید.

بیشتر قطعات مکعب، بیش از یک Sticker دارند. سه نوع قطعه در روبیک وجود دارد. قطعات «لبه» (Edge) که دارای ۲ Sticker هستند. بخش‌های گوشه، 3 استیکر دارند و قطعات مرکزی (در مرکز هر وجه) تنها یک استیکر دارند.

حل روبیک 3 در 3

روش گام به گام حل روبیک 3 در 3

در ادامه این مطلب از مجله فرادرس به شکل دقیق‌ به بررسی هر یک از مراحل حل روبیک می‌پردازیم.

۱. صلیب سفید

کار حل روبیک 3 در 3 را با وجه سفید‌رنگ آغاز می‌کنیم. در ابتدا باید یک صلیب سفید‌رنگ ایجاد کنیم که در وجه‌های کناری،‌ رنگ‌ها با یکدیگر (استیکر مرکزی) همخوانی داشته باشند. انجام این مرحله، روش خاصی را شامل نمی‌شود چراکه باید با تمرین و تکرار به تصویر درست صلیب سفیدرنگ دست پیدا کنید.

در این مرحله تنها نیاز به تمرین دارید. سعی داشته باشید که لبه‌های سفیدرنگ‌ را به مکان اصلی خود منتقل کنید و زمانی که یک خانه را درست کردید، آن‌را تغییر ندهید و به اصلاح سایر خانه‌ها بپردازید. در تصویر زیر، شکل صحیح (سمت چپ) و شکل غلط (سمت راست) ایجاد صلیب سفیدرنگ را مشاهده می‌کنید.

حل روبیک 3 در 3

البته در تصویر زیر، 3 مثال پشت هم با الگوریتم مشخص آورده شده‌اند تا به کمک آن‌ها بتوانید صلیب سفید‌رنگ را ایجاد کنید.

حل روبیک 3 در 3

۲. گوشه های سفید

در این مرحله باید برای تکمیل یک وجه از مکعب روبیک، به گوشه‌های سفیدرنگ دست پیدا کنیم. اگر مرحله قبل را به خوبی انجام داده باشید، برای انجام این مرحله نیز مشکلی نخواهید داشت. در ادامه برای تکمیل این مرحله، نکاتی برای راهنمایی بیشتر ارائه می‌شود.

لایه پایین را بچرخانید تا یکی از گوشه‌های سفید به طور مستقیم در جایی قرار گیرد که باید در لایه بالایی قرار داشته باشد. در ادامه، ‌بسته به اینکه قطعه سفید‌رنگ در کجا قرار داشته باشد، یکی از سه الگوریتم زیر را دنبال کنید تا وجه اول مکعب روبیک حل شود.

حل روبیک 3 در 3

در نهایت می‌بینید که یک وجه مکعب روبیک، حل شده است.

حل روبیک

۳. لایه دوم

تا اینجا، مراحل ساده‌ای را برای حل روبیک 3 در 3 پشت سر گذاشتیم. اما در ادامه باید از الگوریتم‌های مشخصی جهت حل روبیک کمک بگیریم. در این مرحله باید به کلی، وجه سفیدرنگ را فراموش و مربع را برعکس کنیم تا به بخش حل‌نشده مکعب دسترسی داشته باشیم.

در این گام، دو لایه اول از پایین را حل می‌کنیم. دو روش متقارن برای این بخش وجود دارد که به نام الگوریتم‌های راست و چپ شناخته می‌شوند. این الگوریتم‌ها، لبه بالایی از لایه آخر را بدون تغییر در لایه‌های حل‌شده (بخش سفیدرنگ) به لایه‌ میانی منتقل می‌کنند. در این بخش از دو الگوریتم بهره گرفتیم که در تصاویر زیر آورده شده است.

حل روبیک 3 در 3
الگوریتم چپ
حل روبیک 3 در 3
الگوریتم راست

در تصویر زیر، شکل صحیح (سمت راست) و شکل ناصحیح (سمت چپ) حل دو لایه اول را مشاهده می‌کنید که به اصطلاح به آن، حل «دو لایه اول» (First Two Layers | F2L) می‌گویند.

حل روبیک 3 در 3

اگر در یک گوشه لایه دوم، نقطه در محل ناصحیح خود قرار داشته باشد باید الگوریتم F2L را دو بار انجام دهیم تا به شکل صحیح برسیم.

۴. صلیب زرد

برای حل لایه آخر باید در بالای روبیک 3 در 3 یک صلیب زرد بسازیم. در این مرحله، جایگاه سایر قطعات اهمیتی ندارند و بنابراین در این مرحله از حل روبیک 3 در 3 نیازی به رنگ سایر وجوه مکعب نیست.

بعد از انجام مراحل بالا ممکن است 3 الگوی مختلف را مشاهده کنیم که باید از الگوریتم زیر برای ایجاد یک صلیب زرد در بالای مکعب استفاده کنیم.

حل روبیک 3 در 3

اگر در بالا، یک نقطه رنگی مشاهده کردیم باید الگوریتم بالا را سه مرتبه تکرار کنیم. اما اگر شکل زرد Lشکل داشتیم تنها باید ۲ بار این الگوریتم تکرار شود و مکعب را به گونه‌ای در دست بگیریم که مطابق با تصویر زیر باشد. در نهایت، اگر یک خط افقی در بالا داشتیم، الگوریتم را تنها یک بار باید اجرا کنیم.

حل روبیک

۵. لبه های زرد

در ادامه مراحل حل روبیک 3 در 3 به گام پنجم می‌رسیم که در این مرحله باید در لبه‌ها، رنگ زرد را به گونه‌ای ایجاد کنیم که رنگ‌های سایر وجوه در لایه آخر، هماهنگ با رنگ نقطه مرکزی آن‌ها باشد. برای درک بهتر این گام می‌توانید به تصویر زیر نگاه کنید. در تصویر سمت چپ، رنگ لبه‌ها با یکدیگر هماهنگ نیستند که با جابجایی طبق الگوریتم، این رنگ‌ها در سمت راست اصلاح شده‌اند.

حل روبیک 3 در 3

الگوریتم مورد نظر برای جابجایی در تصویر زیر آورده شده است.

حل روبیک 3 در 3

۶. گوشه های زرد

بعد از انجام گام‌های بالا برای حل روبیک 3 در 3 تنها لایه آخر به صورت حل نشده باقی می‌ماند. در ابتدا باید این نقاط را به محل اصلی خود منتقل کنیم. قطعه‌ای را بیابید که در محل صحیح خود قرار داشته باشد. آن‌را به گوشه بالای سمت راست منتقل کنید. سپس از الگوریتم زیر کمک بگیرید تا 3 قطعه دیگر را به محل مشخص شده در تصویر منتقل کنید. الگوریتم مربوط به این گام در زیر آورده شده است.

حل روبیک 3 در 3

برای اینکه چرخش قطعه را به صورت عکس انجام دهید کافی است الگوریتم بالا را دو بار اجرا کنید. اگر هیچیک از گوشه‌های زرد در محل خود قرار نگرفته بودند، بار دیگر الگوریتم را اجرا کنید تا به یک قطعه در محل مناسب دست پیدا کنید.

حل روبیک

 

۷. چرخش گوشه های زرد

در این مرحله، تمامی قطعات در محل اصلی خود قرار دارند و کافی است گوشه‌های زرد را بچرخانید تا حل روبیک 3 در 3 به پایان برسد. این مرحله از جمله پیچیده‌ترین مراحل حل روبیک به شمار می‌آید. در نتیجه با دقت بیشتری باید آن‌را دنبال کرد. در تصویر زیر می‌بینید که گوشه‌ها در نقطه صحیح و نهایی خود قرار دارند و در این مرحله برای حل روبیک 3 در 3 باید نوع چینش آن‌ها را تغییر داد.

مکعب روبیک را به گونه‌ای در دست خود بگیرید که وجه «رو» دارای گوشه حل‌نشده در بالا و سمت راست باشد. سپس الگوریتم زیر را ۲ یا ۴ بار انجام دهید تا قطعه در محل مناسب خود قرار بگیرد.

زمانی که این الگوریتم را اجرا می‌کنید به نظر می‌رسد که کل مکعب روبیک بهم می‌ریزد اما نگران نباشید زیرا زمانیکه برای تمامی گوشه‌ها این کار را انجام دهید، عملیات حل روبیک 3 در 3 به اتمام می‌رسد.

لایه بالایی را تنها برای این حرکت دهید تا نقطه زرد حل نشده دیگری به گوشه سمت راست و بالای وجه «رو» منتقل کنید و سپس همان الگوریتم بالا را برای حل کردن آن اجرا کنید. در این مرحله نباید دو لایه پایینی را یا به اشتباه کل مکعب را بچرخانید. در نهایت، این مرحله برای حل روبیک 3 در 3 از جمله مراحل دشوار آن به شمار می‌آید به همین دلیل، مثال‌هایی را در ادامه برای درک بهتر این موضوع ارائه می‌کنیم.

مثال اول گام هفتم حل روبیک 3 در 3

در این مثال، دو قطعه حل نشده در کنار یکدیگر قرار دارند. برای این مثال، دو بار الگوریتم بالا را برای یک گوشه و چهار بار برای دیگری تکرار می‌کنیم.

حل روبیک 3 در 3

هنگامی که قطعه حل‌نشده مقابل یکدیگر باشند اما نقاط زردرنگ، شکلی همچون شکل زیر داشته باشند،‌ ترتیب الگوریتم‌ها جابجا می‌شود یعنی ۴ بار برای یک گوشه و ۲ بار برای گوشه دیگر باید الگوریتم را اجرا کنیم.

حل روبیک 3 در 3

مثال دوم گام هفتم حل روبیک 3 در 3

زمانی که سه قطعه حل نشده مطابق تصویر زیر داشته باشیم، برای هر نقطه باید دو بار الگوریتم را اجرا کنیم.

حل روبیک 3 در 3

زمانیکه قطعاتی مانند زیر داشته باشید، برای هر قطعه باید ۴ بار الگوریتم را تکرار کنید.

حل روبیک 3 در 3

مثال سوم گام هفتم حل روبیک 3 در 3

هنگامی که دو قطعه در دو طرف داشته باشیم، ۲ بار برای یک قطعه و ۴ بار برای قطعه دیگر، الگوریتم را تکرار می‌کنیم.

حل روبیک 3 در 3

مثال چهارم گام هفتم حل روبیک 3 در 3

زمانی که هر چهار قطعه در گوشه‌ها با یکدیگر متفاوت باشند باید ۱۲ بار الگوریتم را تکرار کنیم.

حل روبیک 3 در 3

ممکن است این فرآیندها در ظاهر قدری پیچیده باشند اما همگی از الگوی $$\mathbf{R}^{\prime} \mathbf{D}^{\prime} \mathbf{R} \mathbf{D}$$ تبعیت می‌کنند بنابراین کافی است این الگوریتم را به خاطر بسپارید تا انجام مرحله آخر ساده‌تر شود.

حل روبیک ۳ در ۳ با موبایل

تا اینجا نحوه حل روبیک ۳ در ۳ را به خوبی با استفاده از مجله فرادرس یاد گرفته‌ایم. اما حتی با یادگیری الگوریتم‌های بالا ممکن است در ابتدای کار با دشواری‌های زیادی روبرو باشید یا این‌که حرکت‌های مختلف را به درستی تشخیص ندهید. به همین دلیل، در ادامه روش دیگری را برای حل روبیک 3 در 3 با موبایل بیان می‌کنیم که هم کاربردی است و هم به کمک آن می‌توانید سایر مکعب‌های روبیک را حل کنید.

مرحله اول: دانلود و نصب اپلیکشین حل روبیک 3 در 3

در این روش کافی است اپلیکشین «A Solver» را دانلود و نصب کنید. این اپلیکشین با استفاده از دوربین موبایل، تصویری از مکعب روبیک تهیه و با پیدا کردن الگوی حل، شما را در ادامه مسیر راهنمایی می‌کند. این اپلیکیشن هم برای اندروید و هم برای iOS ساخته شده و لینک آن در ادامه مطلب آورده شده است.

  • لینک دانلود اپلیکیشن ASolver برای اندروید: «+»
  • لینک دانلود اپلیکیشن ASolver برای iOS: «+»
اپلیکیشن حل روبیک

مرحله دوم: عکس گرفتن از روبیک

بعد از دانلود و نصب اپلیکیشن باید اندازه مکعب خود را انتخاب کنید که برای آموزش حل روبیک ۳ در ۳ نیز می‌توانید روبیک ۳ در ۳ را انتخاب کنید. در ابتدای کار، این اپلیکیشن به طور پیش‌فرض بر روی حالت «Auto» قرار دارد. بنابراین تنها کاری که باید انجام دهید، تهیه عکس از مکعب است. در ادامه نیز باید با چرخاندن مکعب، از وجه‌های مختلف آن عکس تهیه کنید. در زمان تهیه عکس، مکعب‌های رنگی در صفحه ظاهر می‌شوند و تطابق این رنگ‌ها با هر وجه مکعب را باید کنترل کنید.

با تهیه تصاویر، حرکت‌های بعدی جهت تهیه عکس به طور کامل توسط اپلیکیشن بیان می‌شود و تنها کاری که باید انجام دهید این است که حرکت‌های خود را به طور دقیق بر اساس حرکت‌های خواسته شده در اپلیکیشن انجام دهید. بعد از این‌که تصویری از تمامی وجه‌های مکعب تهیه کردید، نحوه حل  آن به طور کامل توسط اپلیکیشن، تجزیه و تحلیل می‌شود.

اگر دوربینی با وضوح بالا در اختیار ندارید یا این‌که رنگ‌های مکعب شما دارای رنگ‌های منحصربه‌فردی است، می‌توانید به صورت دستی رنگ‌های مختلف را در اپلیکیشن وارد کنید و نیازی به گرفتن عکس نخواهید داشت.

اپلیکیشن حل روبیک

مرحله سوم: استفاده از الگوریتم برای حل روبیک 3 در 3

بعد از گرفتن تمامی عکس‌ها، در این مرحله مکعب شما آماده حل شدن است. در این مرحله باید با استفاده از مراحل ارائه شده توسط اپلیکیشن، مکعب روبیک را حل کنید. البته این نکته را در نظر داشته باشید که با توجه به سه‌بعدی بودن مکعب‌های موجود در اپلیکیشن، بهتر است مکعب خود را بر روی میزی قرار دهید تا جهت‌ها به طور دقیق با جهت‌های موجود در اپلیکیشن منطبق باشند.

حل روبیک 3 در 3

با این روش به راحتی می‌توانید حل روبیک را انجام دهید اما به طور معمول در دو حالت، حرکت اشتباه سبب حل نشدن روبیک می‌‌شود. دلیل اول این است که جهت‌های گفته شده را به طور صحیح انجام نمی‌دهید یعنی جهت‌های ساعتگرد و پادساعتگرد را به اشتباه تنظیم می‌کنید. حالت دوم این است که وجه‌های مکعب را به درستی تشخیص نداده‌اید که در این رابطه به طور کامل در ابتدای مطلب توضیح داده شد. اگر از این دو اشتباه متداول دوری کنید، حل روبیک 3 در 3 را به راحتی انجام می‌دهید.

بر اساس رای ۵۸۰ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
Ruwix
۷۰ دیدگاه برای «آموزش حل روبیک ۳ در ۳ | تصویری، عملی و به زبان ساده»

خیلی عالیه

سلام من سفید رو کامل کردم ولی بقیه درست نشد

خیلی خوب و راحت بود البته اگه قبلش خودتون یه مدتی مثلا یه هفته با روبیک زیاد ور برید یا یه آشناییتی داشته باشید خیلی خیلی کار راحت تر میشه…
عالی و تشکر

حاجی من انجام داد ولی رفیقام میگن دور صلیب باید سفید باشه

خیلی بد بود چون من رو گیج کرد مون ازیکی کمک خواستم و گفت این روش اشتباه است

واقعا از آموزشتون خوشم اومد ممنونم

عالی بود کامل درست شد حالا برم سره سریع درست کردنش

سلام من مرحله صلیب سفید رفتم و اینکه زیر هر ضلع صلیب از یه رنگ دو تا باشه انجام دادم بعد هم گوشه صلیب سفید انجام دادم و یه صفحه سفید دارم اما ضلعهای دیگه که باید ردیف اول که چسبیده به صفحه سفید همرنگ باشن درست نمیشه
میشه خواهش کنم راهنماییم کنین

سلام راهنمایی شما خیلی خوب بود. یه اهنمایی برای دوستان وقتی سطح سفید تموم شد و صلیب هر وجه هم دست شد بعد از برگداندن وجه سفید به پایین برای حل گوشه راست وسط، دو رنگ راستو چپش از بالا وسط قرار داد با انتقال به سمت چپ وسط همین وجه و مراحل زیر به گوشه راست وسط انتقال داد اگر رنگش برعکس نقاط وسط طرفین شد محله 2 را اداه دهید
FUFUF U’ F’ UF’ 2=> RUUR’URUUR’UF’U’F 3

سلام من تا جایی فقط یه خونه تا کامل شدن بود رفتم ولی نشد میشه توضیح بدید

عالی من روبیکمو هلکردم

سلام من هر دفعه ساخت صلیب زرد رو انجام میدم روبیک بهم میریزه

توی اون مرحله یا نقطه میاد یا خط صاف یا ال مانند بعد اونارو ب هر طرف دلت خواس نمیتونی بگیری خط اومد باید یجوری بگیری انگار عقربه ساعت داره ساعت ۶ نشونه میده نقطه هر طرف دلت خواس اون ال مانند هم جوری که ساعت ۹ رو نشونه بده بعد فرمولش رو میزنی

سلام. وقت بخیر
من سطح سفید رو که درست میکنم در وجه های کناری T درست نمیشه! باید چیکار کنم؟!🙏

سلام،من خودم فرمول روبیک رو بلدم فقط اسکیپ رو نه
الان رکوردم ۲۸ ثانیه هست واگر بتونم برسونم به زیر ۲۰ و یا ۱۰ ثانیه عالی میشه
در ضمن این فرمول ها هم خیلی به درد بخور هست و خیلی هم عالی
با تشکر

چون کلاهک های بالای گوشه رو با مرکز سط نکردی و باید بهم بریزی و از اول درست کنی

سلام چند تا از خونه های مکعب روبیک پسرم دراومده و اشتباهی جا زدیم.از کجا بفهمیم و تصحیح کنیم؟

باید لبه های صلیب را جابجا کنید و هر لبه را بر اساس قسمت پایین تر خود قرار دهید

سلام من اون صلیب زرد رو هرکار میکنم اخرش به حالت قبلی که بود برمیگرده یه کمک میکنید به من

خدایی خیلی عالی بود من الان تو کمتر از ده دقیقه حلش کردم واقعا دم این سایت گرم

سلام. مطمئنین مرحله صلیب زرد درسته ؟! سه بار اون قسمت رو رفتم و هر بار خراب شد.
همینطور در آخر مرحله لایه دوم زمانی که به حالت نا صحیح میرسم، راهی که برای رسیدن به صحیح گفتید برام جواب نداد.
ممنون از آموزشتون، لطفا پاسخ دهید.

مال من هم همینطور شد همه ی مکعب هاشو در آوردم دوباره زدم

درسته.
وقتی که می‌خواهی صلیب زرد درست کنید اگر خط بود با عمودی بگیری و فرمول را وجه مجاور بزنی اگر هم L بود یکی از لبه ها باید راست و اون یکی پایین باشه و بعد بگیرید وجه مجاور و فرمول را بزنید
من اینکارو کردم شد

البته این بار آخر تلاشم مرحله صلیب زرد رو تونستم انجام بدم

سلام تشکر.
اگر اسم این روش رو هم میگفتین خیلی خوب بود

توی مرحله مثبت زرد گیر کردم و هرکاری میکنم نمیتونم ماهی رو بسازم و وجه زرد رو کامل کنم
مثبت زرد دارم و و چهار تا زرد سمت چپ حل میکنم وجه زردم تکمیل نمیشه میرسه ب جایی ک 8 زرد روز وجه زرد دارم و یه زرد چپ ک فرمول ناهی رو میزنم بازم درست نمیشه لطفا کمک کنید

داش روش ماهی زرد خیلی بده از روش دیگ ای حل کن

سلام من روبیکم یه مشکلی که داره رنگای مرکزیش کنده و بعد جا به جا شده و مراحل رو پیش میرم درست از آب در نمیاد چیکار کنم

سلام باید از نو ترکیب رنگ ساخت که رنگهای سفید و زرد روبه روی هم سبز و ابی روبه‌روی هم و نارنجی و قرمز باید روبه روی هم باشند یعنی اگر بالا زرد باشد باید پایین سفید دست راست سبز دست چپ ابی روبه رو قرمز و پشت ان نارنجی باشد

روبیک چه مارکی خوبه؟ می‌خوام روبیک ۴*4 بگیرم پیدا نکردم می‌خوام اینترنتی سفارش بدم ولی نمی‌دونم چه مارکی بگیرم که خوب باشه

عالی بود با آموزشی که تو سایت هست من یاد گرفتم به دو نفر دیگه هم یاد دادم

سلام، وقت بخیر؛

از اینکه مطلب مجله فرادرس برای شما مفید واقع شده است بسیار خرسندیم.

من نمیتونم صلیب سفید درست کنم چند بار تونستم درست کنم که مرحله ی بعدشو نتونستم درست کنم چیکار کنم

منم روبیکه تا یه جایی درست می کنم بعد میام از با توجه به الگوریتما برم درست نمیشه که هیچ، گند میخوره به اون چیزی تا حالا درست کرده بودم:|

آموزش کاملا دروغ بود

سلام توضیح هاتون خیلی ساده و راحت بود من درست کردم فقط تنها مشکلم اینه که یدونه مهره سه گوش میمونه که درست نمیشه ولی وقتی اونو درست میکنم بقیش بهم میریزم دوباره که الگوریتم رو انجام میدم دوباره برمیگرده به حالت قبل میشه به راهکار بدین

اون یک گوشه رو باید
به چرخونی چون ممکنه یک روزی اون گوشه چرخیده باشه

سلام اگه تمام مراحل را بدرستی انجام دادید اما روبیک شما حل نشد،به احتمال بسیار زیاد روبیک شما به هم ریخته!!چاره کار اینست که کل روبیک را از بپاشانید و آن را از نو و درست شه سر هم کنید.
موفق باشید

سلام
درست شد
عالی بود ⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐

سلام ، خیلی خوب بود، فقط اینکه سرعت حرکت تصاویر زیاده نمیشه خوب اجرای الگوریتمو تشخیص داد

تو گام هفتم اگه قطعه ای با یه چرخش فرضیِ پاد ساعتگرد، رنگاش سرِ جاشون بیوفتن؛ باید 2 بار الگوریتم روش پیاده بشه ولی اگه قطعه با چرخش فرضیِ ساعتگرد رنگاش سرِ جاشون بیوفتن؛ باید 4 بار الگوریتم روش پیاده بشه

سلام. کن بعلاوه زرد رو طبق فرمول میرم هر کاری میکنم درست نمیشه، لطفا رهنمایی کنید

سلام ممنون از وبسایت خوب و مفیدتون خیلی خوب عالی بود

⭐⭐⭐⭐⭐

سلام. اگه الگوی L زرد ایجاد شده؛ یکی از وجه های کناری رو به عنوان وجه روبرو انتخاب کن به طوری که وقتی از بالا به مکعب نگاه میکنی یه خونه زرد تو ردیف بالا باشه و یه دونه هم توی ردیف چپ.
ولی اگه خط زرد ایجاد شده؛ اون خط نباید مثل عمود روی وجه روبرو باشه (اگه مثل عمود بود، وجه دیگه ای رو به عنوان وجه روبرو انتخاب کن)

رکوردم تو 6 ثانیه بوده هر کس به پام رسیده پی وی

بچه ها کسی نیست توی 0 ثانیه حل کرده باشه؟

رکورد من 5.5 ثانیه هست

منتظرم

۳.۵ ثانیه بلدم

خیلی خیلی ممنون از مطالب خوبتون تونستم روبیکم و حل کنم ???❤️

من قبلا یه بار تا نصفه درست کردم بعد گذاشتم کنار الان با توضیح هاتون تونستم کامل کنم مرسی واقعا عالی بود

ممنون و مچکرم خیلی عالی و توضیحات کامل بود

برای مبتدی ها خوبه

ما که حرفه ایشو بلدیم

رکورد جهانی ۳٫۴۷ ثانیس چجوری 3 ثانیه میزنی؟??

اره بابا من که رکورد متوسطم زیر 10 حتی بعضی وقتا شده که بشه 4 یا 3 اینا که چیزی نیست

سلام.من قبلا کامل میزدم روبیک.متاسفانه روبیکم خراب شد فرمول ها هم گم شد.این فرمول سخته.شما راحت تر نداری بگی بهم؟

خیلی خوب بود فقط چرخش گوشه های زرد رو من یاد نگرفتم و هرچی می زنم خراب میشه

تا قسمت زردش رو که بلد بودم از قبل، صلیب زرد رو کاملا اشتباه یاد دادید، به هیچ عنوان درست نمیشه، جالب اینه که تو همه سایتا همینجوره انگار همه از هم کپی کردن!!

با سلام؛

صلیب زرد با روش دیگری هم ساخته می‌شود که به‌زودی به مطلب اضافه می‌شود. همچنین، منابع تمامی مطالب مجله فرادرس، از منابع غیرفارسی‌زبان تهیه شده‌اند که در انتهای مطلب و بعد از نام نویسنده آورده شده‌اند.

با تشکر از همراهی شما با مجله فرادرس

سلام
من تا اخر رفتم فقط دوتا از گوشه هاش دقیقا مخالف هم شدن اگه خراب کنم با دباره همون میشه .
چیکار کنم ؟

من تازه روز گذشته گرفتم…..ولی چرا اینقدر مشکله…سردرد گرفتم…فکر کردم سودوکو را حل میکنم ..این را هم میتونم …ولی فکر نکنم تا سالها من یاد بگیرم…به هرحال از توضیحات شما متشکرم.

خیلی سخت توضیح دادید من خودم بلدم درست کنم به همین صورت ولی فرمول بر عکس کردن وجه تو مرحله ی صلیب سفید گوتاه تره

چقد بد توضیح داده اصلا همون لایه اول هم که درست کردم با توضیحات جنابعالی خراب شد، خواهشا یکی که بلده بیاد درست توضیح بده حداقل خودش یه بار تست کرده باشه ببینه انجام میشه یا نه

سلام خیلی ممنون بابت توضیحات مفیدتون

سلام خیلی خوب اموزش دادید،البته من فعلا تا رنگ سفید را تونستم پیش برم.سعی میکنم با اموزش سایت بقیه روبیکمو حل کنم ،

ممنون توضیحات، تصاویر و انیمه های انتخابی کاملا مفهوم و کاربردی ست.

عالیه حتما امتحان کنید

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *