افزودن شماره اسلاید در پاورپوینت — به زبان ساده

۲۹۹۰۹ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۳ دی ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۲ دقیقه
افزودن شماره اسلاید در پاورپوینت — به زبان ساده

هنگامی که یک ارائه پاورپوینت را عرضه می‌کنید، ممکن است به سادگی ترتیب اسلایدی که هم اینک در آن قرار دارید را گم کنید. این حالت در مورد ارائه‌های بزرگ محتمل‌تر است. برای کمک به جلوگیری از این وضعیت می‌توانید اقدام به افزودن شماره اسلاید در پاورپوینت خود بکنید. امکان افزودن شماره اسلایدها به صورت دستی از طریق کادرهای متنی نیز وجود دارد، اما این گزینه مطلوبی نیست، زیرا هر تغییری که در یک اسلاید ایجاد کنید، باید همه شماره‌های اسلایدهای دیگر پاورپوینت را به صورت دستی تغییر دهید.

به جای این کار می‌توانیم شماره‌های اسلاید را طوری اضافه کنیم که به طور خودکار روی همه اسلایدها حتی شامل اسلایدهای پنهان به‌روز شوند. به صورت پیش‌فرض این شماره‌های اسلاید در فوتر اسلاید ظاهر می‌شوند، اما می‌توانید قالب شماره‌های اسلاید را با ویرایش «اسلاید مستر» (Slide Master) پاورپوینت خود جابجا کنید.

برای یادگیری پاورپوینت می‌توانید از آموزش مقدماتی پاورپوینت مجله فرادرس استفاده کنید یا با گذاشتن واترمارک در پاورپوینت ارائه‌های خود را سفارشی‌سازی کنید.

اضافه کردن شماره اسلاید در پاورپوینت

برای افزودن شماره اسلاید در پاورپوینت باید باید ارائه‌ای پیدا کنید که چند اسلاید داشته باشد.

فایل را باز کنید و به زبانه Insert بروید.

افزودن شماره اسلاید به پاورپوینت

در این مرحله به بخش Text رفته و روی دکمه Header & Footer کلیک کنید.

افزودن شماره اسلاید به پاورپوینت

به این ترتیب کادر گزینه‌های Header and Footer باز می‌شود. برای افزودن شماره‌های اسلاید به اسلایدهای پاورپوینت خود باید روی کادر انتخاب Slide Number در زبانه Slides کلیک کنید.

افزودن شماره اسلاید به پاورپوینت

به این ترتیب شماره‌های اسلاید روی همه اسلایدها در گوشه راست-پایین ظاهر می‌شوند. اگر ارائه پاورپوینت شما به چند بخش تقسیم شده باشد، باید این فرایند را برای هر بخش تکرار کنید. همانطور که دیدید افزودن شماره اسلاید در پاورپوینت انقدر هم کار پیچیده‌ای نیست و می‌توان آن را به سرعت و به راحتی انجام داد.

حذف شماره‌های اسلاید از پاورپوینت

برای حذف شماره‌های اسلاید از ارائه پاورپوینت، می‌توانید از همان گام‌هایی که برای اضافه کردن شماره اسلاید در پاورپوینت استفاده کردیم پیروی کنید. به منوی Insert > Header & Footer بروید تا گزینه‌های هدر و فوتر پاورپوینت باز شود. در کادر Header and Footer تیک گزینه Slide number را بردارید. امکان حذف شماره صفحه تنها از اسلاید جاری با کلیک کردن روی Apply وجود دارد. برای حذف شماره همه اسلایدها باید روی دکمه Apply to All کلیک کنید.

افزودن شماره اسلاید به پاورپوینت

قالب‌بندی شماره‌ اسلاید در پاورپوینت

امکان قالب‌بندی شماره‌ اسلاید در پاورپوینت با استفاده از اسلاید مستر پاورپوینت وجود دارد. به این ترتیب می‌توانید فونت، اندازه، رنگ و موقعیت آن‌ها را تغییر دهید. به این منظور در نوار ریبون به منوی View > Slide Master بروید.

افزودن شماره اسلاید به پاورپوینت

با این کار صفحه ویرایش اسلاید مستر باز می‌شود. موقعیت کنونی شماره صفحه به صورت یک کادر متنی در گوشه راست-پایین اسلاید نمایش می‌یابد.

افزودن شماره اسلاید به پاورپوینت

به این ترتیب می‌توانید کادر متنی را روی همه اسلایدهای ارائه به موقعیت دیگری جابجا کنید. برای ویرایش قالب‌بندی شماره اسلاید تیک کادر را بزنید و سپس به زبانه Home نوار ریبون بروید. در ادامه می‌توانید گزینه‌های قالب‌بندی متن را که در بخش‌های Font و Paragraph عرضه شده است ویرایش کنید.

افزودن شماره اسلاید به پاورپوینت

برای نمونه با زدن دکمه Bold شماره‌های اسلاید روی همه اسلایدها به صورت پررنگ نمایش می‌یابند. زمانی که کار قالب‌بندی شماره‌های اسلاید پایان یافت، به زبانه Slide Master روی نوار ریبون بازگردید و روی دکمه Close Master View کلیک کنید.

افزودن شماره اسلاید به پاورپوینت

بدین ترتیب بسته به تغییرهایی که روی قالب‌بندی شماره‌ها‌ی اسلاید اجرا کردید، همه تغییرهای مورد نظر اعمال می‌شوند.

اگر این مطلب برای شما مفید بوده است، آموزش‌های زیر نیز به ما پیشنهاد می‌شوند:

==

بر اساس رای ۷۹ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
howtogeek
۴ دیدگاه برای «افزودن شماره اسلاید در پاورپوینت — به زبان ساده»

عرض سلام و ادب
در ابتدا سپاس برای آموزش مقیدتون
یه سوال داشتم از خدمتتون. در اکسل میتوان یک سلول رو به یه اسلاید خاص در پاورپوینت لینک کرد؟

هر چه سعی کردم نشد شماره گذاری کنم اسلایدهامو. علتش چی میتونه باشه؟

دستت درد نکنه برام خیلی مفید بود

خیلی عالی بازبان ساده خیلی ممنونم

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *