همه آنچه باید در مورد ویژوال استودیو ۲۰۱۷ بدانید (+ دانلود فیلم آموزش گام به گام)

۸۵۹ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۰۹ مهر ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۱۲ دقیقه
همه آنچه باید در مورد ویژوال استودیو ۲۰۱۷ بدانید (+ دانلود فیلم آموزش گام به گام)

  ویژوال استودیو ۲۰۱۷ یک محیط توسعه منسجم با تمامی امکانات و محصول مایکروسافت است. در این مطلب با همه امکانات جدید آن آشنا می‌شوید و درمی‌یابید که آیا ارزش ارتقا به نسخه ۲۰۱۷ وجود دارد یا نه. ویژوال استودیو ۲۰۱۷ مدتی است که منتشر شده است و اینک مسیر خود را در میان توسعه‌دهندگان و سازمان‌هایی که آن را بررسی و ارزش‌گذاری می‌کنند یافته است.  چه چیزهایی در این نسخه اضافه شده‌اند و چه چیزهایی بهبود یافته‌اند؟ و مهم‌تر از آن اینکه آیا ارتقا به آخرین نسخه ویژوال استودیو ارزش آن را دارد یا نه؟

فیلم آموزشی معرفی ویژوال استودیو

دانلود ویدیو

ویژوال استودیو ۲۰۱۷ چیست؟

 ویژوال استودیو در ابتدا یک محصول گران‌قیمت با کارکردهای محدود در خارج از محیط توسعه پلتفرم مایکروسافت بود اما در نسخه‌های جدیدتر این امکانات با هزینه اندک یا رایگانی در آن قرار گرفته است و بر روی توسعه میان پلتفرمی تأکید شده است.

ویژوال استودیو ۲۰۱۷ چه زمانی منتشر شد؟

ویژوال استودیو ۲۰۱۷ به طور عمومی در مارس ۲۰۱۷ برای ویندوز و در ماه می برای سیستم‌عامل مک منتشر شد. هم‌اینک هر دو نسخه در سایت Visualstudio.Com در دسترس هستند.

نسخه‌های مختلف ویژوال استودیو ۲۰۱۷ کدام هستند؟

 ویژوال استودیو ۲۰۱۷ نسبت به انتشارهای قبلی خود نسخه‌های بیشتری دارد.  ویژوال استودیو ۲۰۱۷ در نسخه‌های Enterprise (شرکتی), Team Services(خدمات تیمی)  و Code flavors ارائه شده است.

ویژوال استودیو ۲۰۱۷ همانند نسخه‌های قبلی در ویرایش‌های با امکانات کامل و جامعه باز که برای توسعه‌دهندگان فردی مناسب هستند منتشر شده است.  یک نسخه حرفه‌ای با امکانات بیشتر نیز منتشر شده است که موجب بهبود  همکاری در تیم‌های کوچک می‌شود.  همچنین نسخه شرکتی قابلیت کمک به مدیریت کد بدون هیچ محدودیتی صرف‌نظر از اندازه سازمان را دارد.

یکی از امکاناتی که در ویژوال استودیو ۲۰۱۷ نخستین بار منتشر شده است و احتمالاً یکی از مهم‌ترین نشانه‌های تلاش مایکروسافت برای راضی نگه‌داشتن مشتریان محسوب می‌شود، این است که در این نسخه مایکروسافت به جای مجبور کردن مشتریان به استفاده از پلتفرم خود، نسخه مخصوص مک را منتشر کرده است.  ویژوال استودیو برای مک به منظور جذب توسعه‌دهندگان بر روی پلتفرم اپل طراحی شده است که ویژگی‌هایی  در این راستا با تأکید بر فضای ابری و توسعه موبایل دارد.

لازم به ذکر است که ویرایشگر کد اپن سورس میان پلتفرمی جدیدی به خانواده ابزارهای توسعه مایکروسافت اضافه شده است گرچه این ویرایشگر به طور کامل با تجربه توسعه ادغام نشده است. Visual Studio Code (VSCode)  یک ویرایشگر کد سبک، قابل سفارشی شدن و قابل توسعه است که بر روی مک،  ویندوز و لینوکس کار می‌کند. این ویرایشگر یک رابط  روان دارد که شامل Intellisense  و هایلایت کردن بر اساس syntax  برای بسیاری از زبان‌های رایج کنونی است. VSCode  همانند نسخه کامیونیتی ویژوال استودیو کاملاً رایگان است

امکانات جدید ویژوال استودیو ۲۰۱۷ کدام هستند؟

ویژوال استودیو ۲۰۱۷ شامل چندین ویژگی جدید است که بسیاری از آنها به طور بسیار منسجمی بین تجربه توسعه و فرایند گرفتن کد از ایستگاه‌های کاری توسعه‌دهندگان و وارد کردن در محیط پروداکشن ارتباط برقرار می‌کنند.

در تمام طول تجربه توسعه بهبودهایی ایجاد شده‌اند که این کارکردهای ویژوال استودیو را شبیه فشردن یک دکمه راحت کردند. از برخی از نمونه‌های این امکانات Team Explorer  است که به طور آسان به خدمات تیمی ویژوال استودیو متصل می‌شود و در آنجا می‌توانید کد خود را ذخیره کنید و همچنین نسخه خود را از طریق Subversion یا Git کنترل کنید. زمانی که این اتصال صورت گرفت انتخاب یک ریپازیتوری فرآیندی صرفاً یک مرحله‌ای است.  اگر بخواهید از چند دستگاه و شوید همگام‌سازی کد بین لپ‌تاپ و ایستگاه کاری  امری آسان محسوب می‌شود.

فرایندهای ساخت و توزیع منسجم به طور مشابه درون ویژوال استودیو جای گرفته و ساده‌سازی شده‌اند.  یکپارچه‌سازی پیوسته و توسعه مداوم به طور عملی تا حدی خودکارسازی شدند که راه‌اندازی آنها هیچ زحمتی نیاز ندارد.

مهم‌ترین بهینه‌سازی‌های ویژوال استودیو 2017

در میان بسیاری از ویژگی‌ها که در سراسر چرخه عمر توسعه کد ارائه شده‌اند بهینه‌سازی‌هایی وجود دارند که اشاره به آنها از اهمیت خاصی برخوردار است. امکان تست همزمان واحد و پشتیبانی از داکر دو ویژگی جدید هستند که به‌طورقطع مشتریان را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

داکر را می‌توان به‌سادگی تیک زدن یک چک باکس به یک پروژه درحال‌توسعه اضافه کرد. در پشت پرده، کتابخانه‌ها، کد و توضیحات توسعه‌دهنده به‌صورت یک کانتینر داکر بسته‌بندی و منتقل می‌شوند و عذر «روی دستگاه من کار می‌کرد» از فرهنگ واژگان حذف می‌شود. کنار زدن این پرده از فرایند کاری با کانتینرهای داکر بسیار آسان است. چون همه توضیحاتی که در فرآیند وارد شده‌اند با توسعه‌دهنده به اشتراک گذاشته می‌شود و اجازه داده می‌شود که چیزهای بیشتری در مورد داکر و نحوه‌ی ایجاد کانتینر یاد بگیرد.

تست هم‌زمان واحد یک ویژگی شگفت‌انگیز است که در آن کدی که تست واحد می‌شود به طور پیوسته در برابر کدی که در حال اصلاح آن هستید اجرا می‌شود. اگر تغییری در کد داده شود که تست واحد خراب شود بلافاصله یک نشان X  قرمز بزرگ در کنار آن نمایش می‌یابد. با اصلاح این خطا  می‌بینیم که تست کد واحد از حالت قرمز به علامت تأیید سبزرنگ تبدیل می‌شود و می‌توانید مطمئن باشید که در مسیر صحیحی گام برمی‌دارید.

 آیا بهبودهایی در عملکرد رخ‌داده است؟

برای مشاهده عملکرد دو راه وجود دارد راه نخست اجرای واقعی نرم‌افزار است.  راه دوم افزایش عملکرد است که بر اساس بهره‌وری توسعه‌دهنده اندازه‌گیری می‌شود. در هر یک از این دو راه عملکرد در ویژوال استودیو با بهبودهای زیادی همراه بوده است.

سرعت واقعی خود IDE  بسیار سریع‌تر از نسخه‌های پیشین است. این بهبود قابل‌توجهی است که از زمانی که شروع به ارتقا می‌کنید قابل‌مشاهده است.  نصب نرم‌افزار بسیار سریع‌تر از نسخه‌های پیشین است و برنامه نصب کاملاً قابل سفارشی‌سازی و بخش‌های منفرد مانند وب، آفیس و توسعه ابری به‌صورت گزینه‌هایی طراحی شده‌اند که می‌توان از بین آنها، آنچه را که می‌خواهیم نصب کنیم انتخاب کنیم. ارتقای عملکرد در سراسر نرم‌افزار مشاهده می‌شود و در زمان شروع به کار اعلان‌هایی ارائه می‌شود که نشان می‌دهند یک یا چند افزونه موجب کند شدن زمان آغاز نرم‌افزار شده‌اند.

عملکرد کلی برنامه و بهبودهایی که در بهره‌وری کلی نرم‌افزار ایجاد شده است، حس استفاده مداوم از ویژوال استودیو  2017 را تبدیل به ابزار توسعه‌ای کرده است که گویا می‌داند شما در مورد چه فکر می‌کنید و آماده است که در سریع‌ترین زمان ممکن آنچه را می‌خواهید به شما بدهد. نمونه‌های دیگری از ارتقای عملکرد شامل فرآیندهای مؤثر دیباگ  هستند که امکان ویرایش طرح کلی در زمان دیباگ را می‌دهند. بهبود رابط Intellisense موجب فیلتر شدن دکمه‌ها شده است و به این ترتیب می‌توانید انتخاب کنید که چه خصوصیات، روش‌ها و رویدادهایی نمایش یابند.

آیا ارتقاء ویژوال استودیو ۲۰۱۷ ارزشش را دارد؟

ارتقا به ویژوال استودیو ۲۰۱۷ ارزشش را دارد به‌خصوص اگر یک توسعه‌دهنده منفرد هستید یا بر روی یک تیم کوچک کار می‌کنید. برای مشتری‌های نسخه شرکتی و سازمان‌های بزرگ‌تر ممکن است ملاحظات بیشتری لازم باشد تا مطمئن شوند که افراد  همگی با هم یا در طی دوره کوتاهی  از زمان ارتقا می‌یابند. بنابراین تضمین می‌شود که افراد با ابزارهای مختلف و بر روی تیم‌های متفاوتی کدهایشان را توسعه نمی‌دهند.

اگر این نوشته مورد توجه شما قرار گرفته است، پیشنهاد می‌کنیم موارد زیر را نیز ملاحظه کنید:

==

بر اساس رای ۶۸ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
مجله فرادرس
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *