مشاغل با درآمد بالا و فرصت های شغلی متعدد در سال ۹۹

۲۱۵ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۰۴ تیر ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۸ دقیقه
مشاغل با درآمد بالا و فرصت های شغلی متعدد در سال ۹۹

اغلب افراد در آغاز سال جدید، به دنبال بهبود شرایط شغلی خود هستند. افراد جویای کار نیز در تلاش برای یافتن مهارت‌هایی هستند که فرصت‌های شغلی بیشتری در انتظار آن است و همچنین، جایگاه شغلی و درآمد بهتری نیز دارد. در این مطلب، مشاغل با درآمد بالا و فرصت های شغلی متعدد در سال ۹۹ به همراه منابع یادگیری آن‌ها مورد بررسی قرار گرفته است. اطلاعات موجود در این مطلب، از منابع گوناگونی شامل اداره آمار کار ایالات متحده آمریکا، ZipRecruiter ،Glassdoor و PayScale گردآوری شده است. صنایع مبتنی بر فناوری در حال رونق گرفتن هستند و بنابراین، کسب آگاهی پیرامون مشاغل حوزه فناوری می‌تواند به افراد در آماده سازی برای ورود به بازار کار و یا ارتقای جایگاه شغلی خودشان در سال جدید، کمک قابل توجهی کند. شایان توجه است که برای هر شغل، برخی از مهارت‌های اصلی مورد نیاز نیز معرفی شده است. مخاطبان می‌توانند با کلیک روی هر مهارت، لیست کاملی از منابع آموزش ویدئویی به زبان فارسی پیرامون آن مهارت را مشاهده کنند.

مشاغل با درآمد بالا و فرصت های شغلی متعدد در سال ۹۹

در ادامه، لیست مشاغل با درآمد بالا و فرصت های شغلی متعدد در سال ۹۹ ارائه شده است. در بخش‌های بعدی، به طور جداگانه‌ای به هر یک از این مشاغل پرداخته شده است.

  1. مهندس هوش مصنوعی/ یادگیری ماشین
  2. دانشمند داده
  3. تحلیل‌گر امنیت اطلاعات
  4. مهندس نرم‌افزار/توسعه‌دهنده نرم‌افزار
  5. دانشمن تحقیقات کامپیوتری
  6. تحلیل‌گر داده
  7. مدیر فناوری اطلاعات
  8. مدیر پایگاه داده
  9. توسعه‌دهنده وب
  10. مهندس سخت‌افزار کامپیوتری
  11. تحلیل‌گر سیستم‌های کامپیوتری
  12. مهندس دواُپس
  13. معمار شبکه‌های کامپیوتری
  14. توسعه‌دهنده جاوا
  15. مهندس فروش فناوری
  16. توسعه‌دهنده PHP
  17. توسعه‌دهنده پایتون
  18. مدیر شبکه و سیستم
  19. توسعه دهنده برنامه‌های کاربردی موبایل

۱. مهندس هوش مصنوعی/یادگیری ماشین

میانگین حقوق پایه سالانه: 146,085 دلار

رشد کاری از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۸: ۳۴۴ درصد

با افزایش تمرکز فناوری روی زمینه نوظهور خودکارسازی، تقاضا برای مهندسان «هوش مصنوعی» (Artificial Intelligence) و «یادگیری ماشین» (Machine Learning) بسیار زیاد است. همین امر موجب شده تا هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در اغلب بررسی‌های انجام شده، با اختلاف زیادی، بهترین مشاغل آینده محسوب شوند.

توسعه‌دهندگان هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، زمان خود را، با استفاده از «کلان داده» (Big Data) به آموزش دادن مدل‌های موجود برای «پردازش زبان طبیعی» (Natural Language Processing)، «پیش‌بینی اقتصادی» (Economic Forecasting) و «بازشناسی تصویر» (Image Recognition) تخصیص می‌دهند.

برخی از مهارت‌های اصلی مورد نیاز: یادگیری ماشین، یادگیری عمیق، کتابخانه پایتون تنسورفلو، «زبان برنامه‌نویسی پایتون» (Python Programming Language)، هوش مصنوعی

مشاغل با درآمد بالا و فرصت های شغلی متعدد در سال ۹۹

۲. دانشمند داده

میانگین حقوق پایه سالانه در سال ۲۰۱۹: 120,495 دلار

رشد کاری از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹: ۵۶ درصد

سازمان‌ها و کسب و کارها هر روز داده‌های بیشتر و بیشتری را گردآوری می‌کنند. به همین دلیل است که امروز بیش از هر زمان دیگری، داشتن کارشناسان داده حائز اهمیت است. «دانشمندان داده» (Data Scientist) بخش زیادی از زمان خود را به «پیش‌پردازش» (Preprocessing) و ارائه داده‌ها به سازمان‌ها در راستای انجام تصمیم‌گیری‌های آگاهانه تخصیص می‌دهند. تعداد مشاغلی که برای دانشمندان داده وجود دارد بسیار گسترده است و هیچ علامتی از کند شدن در آن‌ها مشاهده نمی‌شود.

برخی از مهارت‌های اصلی مورد نیاز: علم داده، داده‌کاوی، تحلیل داده، پایتون، یادگیری ماشین

۳. تحلیل‌گر امنیت اطلاعات

میانگین حقوق پایه سالانه در سال ۲۰۱۸: 98,350 دلار

رشد چشم‌انداز کاری از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۸: ۳۲ درصد (بسیار سریع‌تر از میانگین)

اطلاعات دیجیتال و کامپیوتری همچنان در حال در بر گرفتن همه چیز در دنیای کسب و کار هستند. به همین دلیل است که نیاز به «تحلیل‌گرهای امنیت اطلاعات» (Information Security Analysts) وجود دارد. این کارشناسان در خط مقدم حفظ امنیت «سیستم‌های اطلاعاتی» (Information Systems) در مقابل تهدیدهای سایبری، کار و فعالیت می‌کنند.

وجود تحلیلگرهای امنیتی برای حفاظت از داده‌های کاربران و اطلاعات حساس سازمان ضروری است. آن‌ها اطمینان حاصل می‌کنند که داده‌ها امن هستند و سازمان‌ها از سیستم‌های امن موثر استفاده می‌کنند.

مشاغل با درآمد بالا و فرصت های شغلی متعدد در سال ۹۹

۴. مهندسان نرم‌افزار/توسعه‌دهندگان نرم

میانگین حقوق پایه سالانه در سال ۲۰۱۸: 105,590 دلار

رشد چشم‌انداز کاری از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۸: ۲۱ درصد (بسیار سریع‌تر از میانگین)

مهندسی نرم‌افزار یکی از متنوع‌ترین مشاغل فنی در این لیست است. تنوع این شغل چنان بالا است که بسیاری از افراد فعال در مشاغل حوزه فناوری اطلاعات می‌توانند خود را مهندس نرم‌افزاری بپندارند که هر روز مشغول انجام کارهای مهندسی نرم‌افزار است. برنامه‌های کاربردی موبایل موجود روی گوشی‌های هوشمند توسط مهندسان نرم‌افزار توسعه پیدا کرده است؛ مرورگر اینترنت به وسیله مهندسان نرم‌افزار توسعه پیدا کرده. در حقیقت، تقریبا هر صنعتی در دنیا، از برخی از انواع نرم‌افزارها استفاده می‌کند. این یعنی تقاضا برای مهندسان نرم‌افزار هیچ‌گاه کمرنگ نمی‌شود.

برخی از مهارت‌های اصلی مورد نیاز: توسعه نرم‌افزار، «جاوا» (Java)، «جاوا اسکریپت» (Java Script)، «اس‌کیو‌ال» (SQL)، پایتون و ++C

۵. دانشمندان محقق کامپیوتری

میانگین حقوق پایه سالانه در سال ۲۰۱۸: 118,370 دلار

رشد چشم‌انداز کاری از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۸: ۱۶ درصد (بسیار سریع‌تر از میانگین)

علم تحقیقات کامپیوتری یکی از سودآورترین و پردرآمدترین مشاغل در حوزه فناوری است. دانشمندان تحقیقات کامپیوتری در خط مقدم نوآوری‌های فنی هستند. آن‌ها به تحقیق و پژوهش می‌پردازند و راهکارهای جدیدی را برای انجام کارهای فوق‌العاده در حوزه فناوری کامپیوتری و کمک به پیشرفت آن کشف می‌کنند.

مشاغل با درآمد بالا و فرصت های شغلی متعدد در سال ۹۹

۶. تحلیل‌گر داده

میانگین حقوق پایه سالانه در سال ۲۰۱۹: 118,370 دلار

چشم‌انداز کاری از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۸: ۱۶ درصد (بسیار سریع‌تر از میانگین)

در دنیای کسب و کار کنونی، داده‌ها پادشاهی می‌کنند. به همین دلیل است که همه روزه نقش‌های بیشتر و بیشتری در شرکت‌ها تمرکز بالایی روی داده‌ها دارند و داده‌ها را کارآمدتر می‌کنند. یکی از این نقش‌ها، تحلیل‌گر داده است. تحلیلگرهای داده باید در تفسیر داده‌ها دارای مهارت باشند. آن‌ها از صحت داده‌ها اطمینان حاصل می‌کنند و بهترین راه را برای استفاده از داده‌ها می‌یابند.

برخی از مهارت‌های اصلی مورد نیاز: تحلیلگر داده، پیش‌بینی، آمار

۷. مدیر فناوری اطلاعات

میانگین حقوق پایه سالانه در سال ۲۰۱۸: 142,530 دلار

چشم‌انداز کاری از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۸: ۱۱ درصد (بسیار سریع‌تر از میانگین)

یکی دیگر از مشاغل بسیار جذاب در حوزه فناوری، مدیریت فناوری اطلاعات است. مدیران فناوری اطلاعات روی بخش فناوری اطلاعات سازمان متمرکز می‌شوند. آن‌ها همه کارهایی را که این دپارتمان انجام می‌دهد برنامه‌ریزی و هماهنگ می‌کنند. همچنین، آن‌ها به جستجوی راهکارهایی برای بهبود سیستم‌های فناوری اطلاعات می‌پردازند. مدیران فناوری اطلاعات معمولا مسئول تیم‌های فنی بسیار با مهارت هستند.

مشاغل با درآمد بالا و فرصت های شغلی متعدد در سال ۹۹

۸. مدیران پایگاه داده

میانگین حقوق پایه سالانه در سال ۲۰۱۸: 90,070 دلار

چشم‌انداز کاری از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۸: ۹ درصد (سریع‌تر از میانگین)

مدیران پایگاه داده، همچون دانشمندان داده، با حجم بالایی از اطلاعات دیجیتال کار می‌کنند و به مشتریان خود در مدیریت داده‌ها کمک می‌کنند. همچنین، این کارشناسان پایگاه داده‌ها را نگهداری و از این موضوع اطمینان حاصل می‌کنند که سیستم‌های کامپیوتری تا حد امکان به صورت موثر و کارآمد کار می‌کنند.

برخی از مهارت‌های اصلی مورد نیاز: پایگاه داده

۹. توسعه‌دهنده وب

میانگین حقوق پایه سالانه در سال ۲۰۱۸: 69,430 دلار

چشم‌انداز کاری از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۸: ۱۳ درصد (بسیار سریع‌تر از میانگین)

توسعه‌دهندگان وب از زبان‌های برنامه‌نویسی و چارچوب‌ها برای طراحی، ساخت و نگهداری وب‌سایت‌ها و برنامه های کاربردی وب استفاده می‌کنند. اینترنت آمده است که بماند؛ بنابراین، نیاز به توسعه‌دهندگان وب توانمند همواره برای آینده رو به رشد پیش‌بینی می‌شود. توسعه‌دهندگان سطح مقدماتی نیز دستمزدهای چشم‌گیری دارند. توسعه‌دهندگان وب در پس هر وب‌سایت و برنامه‌کاربردی هستند که افراد از آن‌ها استفاده می‌کنند؛ از جمله، وب‌سایتی که در حال مشاهده آن هستید.

مشاغل با درآمد بالا و فرصت های شغلی متعدد در سال ۹۹

برخی از مهارت‌های اصلی مورد نیاز (طراحی و توسعه وب): برنامه‌نویسی جاوا، جاوا اسکریپت، برنامه‌نویسی پایتون

۱۰. مهندس سخت‌افزار

میانگین حقوق پایه سالانه در سال ۲۰۱۸: 114,600 دلار

رشد چشم‌انداز کاری از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۸: ۶ درصد (سریع‌تر از میانگین)

مهندسان سخت‌افزار کامپیوتری، مدارهای فیزیکی را طراحی می‌کنند، می‌سازند و تعمیر می‌کنند که موجب می‌شود کامپیوترها کار کنند. در حالی که نرم‌افزار، ویترین صنایع حوزه فناوری محسوب می‌شود، شرکت‌های نرم‌افزاری همچنان نیازمند مهندسان سخت‌افزار هستند. مهندسان سخت‌افزار درآمدهای خوبی دارند و جایگاه شغلی آن‌ها به گونه‌ای است که برای بسیاری از افراد، جذابیت دارد.

۱۱. تحلیل‌گر سیستم‌های کامپیوتری

میانگین حقوق پایه سالانه در سال ۲۰۱۸: 88,740 دلار

رشد چشم‌انداز کاری از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۸: ۹ درصد (سریع‌تر از میانگین)

وجود تحلیل‌گران سیستم‌های کامپیوتری از این جهت الزامی است که فناوری به سرعت تغییر می‌کند. این کارشناسان، سیستم‌های کامپیوتری را برای شرکت‌ها تحلیل می‌کنند و به روز رسانی‌هایی را برای کاراتر کردن سیستم‌های کامپیوتری انجام می‌دهند.

مشاغل با درآمد بالا و فرصت های شغلی متعدد در سال ۹۹

۱۲. مهندس دواُپس

میانگین حقوق پایه سالانه در سال ۲۰۱۹: 111,311 دلار

رشد چشم‌انداز کاری: اطلاعاتی در این رابطه در دسترس نیست.

مهندسان دواُپس اساسا روی تولید نرم‌افزار و نظارت بر انتشار کدها به منظور حصول اطمینان از اینکه همه چیز به خوبی پیش می‌رود، کار می‌کنند. کار آن‌ها پیدا کردن این است که نرم‌افزارها در کجا به طور غیر موثری عمل می‌کنند و همچنین، حصول اطمینان از اینکه همه چیز تا حد ممکن به صورت کارآمدی اجرا می‌شود. این کار با نظارت بر نرم‌افزار، عیب‌یابی، ویرایش یا پیکربندی آن در صورت نیاز، انجام می‌شود.

۱۳. معمار شبکه‌های کامپیوتری

میانگین حقوق پایه سالانه در سال ۲۰۱۸: 109,020 دلار

چشم‌انداز کاری: ۵ درصد (سرعت آن در حد میانگین است.)

معماران شبکه‌های کامپیوتری، سیستم‌های دیجیتالی و زیرساخت پردازش ابری را برای کسب و کارهای کوچک و بزرگ طراحی می‌کنند. نقش‌آفرینان این حوزه به شرکت‌های فعال زمینه دیجیتال، کمک می‌کنند. معماران شبکه‌های کامپیوتری، درآمد بالا و چشم‌انداز شغلی خوبی دارند.

مشاغل با درآمد بالا و فرصت های شغلی متعدد در سال ۹۹

۱۴. توسعه‌دهنده جاوا

میانگین حقوق پایه سالانه در سال ۲۰۱۹: 103,464 دلار

چشم‌انداز کاری: اطلاعاتی در این رابطه در دسترس نیست.

یکی دیگر از بهترین مشاغل فناوری در زمانه کنونی، توسعه‌دهنده جاوا است. جاوا یک زبان برنامه‌نویسی مستحکم است. این زبان به شدت برای امور مالی، ساخت برنامه‌های کاربردی اندرویدی، امور پژوهشی، تحلیل کلان داده و بسیاری از دیگر موارد، بسیار کارآمد است. یک توسعه‌دهنده جاوا از مهارت‌های جاوا برای توسعه و تست برنامه‌های خود بهره می‌برد. از آنجا که جاوا به طور گسترده‌ای در صنایع بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد، فرصت‌های موجود در این زمینه، رو به رشد خواهند بود.

برخی از مهارت‌های اصلی مورد نیاز: جاوا

۱۵. مهندسان فروش فنی

میانگین حقوق پایه سالانه در سال ۲۰۱۸: 101,420 دلار

رشد چشم‌انداز کاری: ۶ درصد (سرعت آن در حد میانگین است.)

فروش فنی راه بسیار خوبی برای شروع یک کار فنی بدون یادگیری برنامه‌نویسی است. برای برخی از افراد، به ویژه کارکنان فروش سابق، این فرصت شغلی می‌تواند بسیار پردرآمد و سودآور باشد. علاوه بر آن، تقاضا برای مهندسان فروش واجد شرایط بسیار بالا است. کارشناسان فروش درآمدهای خوبی دارند، کمیسیون می‌گیرند و علاوه بر این‌ها، آموزش شغلی می‌بینند و معمولا تضمین شغلی نیز دارند.

برخی از مهارت‌های اصلی مورد نیاز: مدیریت ارتباط با مشتریان، مدیریت فروش و تحویل، فروش رابطه‌ای (بازاریابی وابسته – Affiliate Marketing)، روش‌های افزایش فروش در شرایط رکود و بحران اقتصادی، بازاریابی و فروش تلفنی،

۱۶. توسعه‌دهندگان PHP

میانگین حقوق پایه سالانه: 86,616 دلار

رشد چشم‌انداز کاری: اطلاعاتی در این رابطه در دسترس نیست.

توسعه‌دهندگان PHP از مهارت‌های خودشان برای بهبود دانش خودشان استفاده می‌کنند و می‌توانند ویژگی‌ها و کارکردهای جدید را به وب‌سایت‌هایی که روی آن‌ها کار می‌کنند اضافه کنند. آن‌ها این کار را برای پویاتر ساختن برنامه‌ها انجام می‌دهند.

برخی از مهارت‌های اصلی مورد نیاز: برنامه‌نویسی PHP

۱۷. توسعه‌دهندگان پایتون

مشاغل با درآمد بالا و فرصت های شغلی متعدد در سال ۹۹

میانگین حقوق پایه سالانه: 85,571 دلار

چشم‌انداز کاری: اطلاعاتی در این رابطه در دسترس نیست.

پایتون یکی دیگر از زبان‌های برنامه‌نویسی بسیار محبوب و پرکاربرد است. همچنین، توسعه برنامه به زبان پایتون یکی از بهترین مشاغل در دنیای فناروی این روزها است. یک توسعه‌دهنده پایتون کدها را برای طیف وسیعی از برنامه‌های کاربردی، نرم‌افزارها و سیستم‌ها می‌نویسد و تست می‌کند. آن‌ها با داده‌کاوی، توسعه ابری و وب، یادگیری ماشین و بسیاری از دیگر موارد کار می‌کنند. همچنین، توسعه‌دهندگان پایتون برنامه‌ها را به طور منظم روز رسانی و ارزیابی می‌کنند.

برخی از مهارت‌های اصلی مورد نیاز: برنامه‌نویسی پایتون

۱۸. مدیران شبکه و سیستم

میانگین حقوق پایه سالانه در سال ۲۰۱۸: 82,050 دلار

چشم‌انداز کاری از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۸: ۵ درصد (سرعت آن در حد میانگین است.)

تقاضای زیادی برای مدیران سیستم و شبکه در هر صنعتی در کشورها وجود دارد. هر کسب و کاری سیستم‌ها و شبکه‌هایی را به کار می‌گیرد. در نتیجه، کسب و کارها نیاز به کارشناسان آموزش دیده برای مدیریت این سیستم‌های حیاتی و پیچیده دارند. مدیران سیستم‌ها و شبکه، حقوق‌های قابل توجهی را حتی در مقایسه با دیگر مشاغل فنی، دریافت می‌کند.

۱۹. توسعه‌دهنده نرم‌افزارهای موبایل

میانگین حقوق پایه سالانه در سال ۲۰۱۸: 73,034 دلار

رشد چشم‌انداز کاری از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۸: اطلاعاتی در این رابطه در دسترس نیست.

توسعه نرم‌افزارهای موبایل یک زمینه فنی جذاب محسوب می‌شود که نیازمند خلاقیت و مهارت حل مسئله بالایی است. اگر فردی ایده ساخت یک برنامه کاربردی موبایل را دارد که سرگرم‌کننده است، برای آسایش افراد کاربرد دارد یا ارزش دیگری را می‌آفریند، در این صورت، باید وارد عرصه توسعه نرم‌افزارهای موبایل شود. زیرا کاربران موبایل معمولا در انتظار نرم‌افزارهای خوب و جذابی هستند که تولید می‌شوند.

مشاغل با درآمد بالا و فرصت های شغلی متعدد در سال ۹۹

برخی از مهارت‌های اصلی مورد نیاز: برنامه نویسی Swift (سوئیفت) برای برنامه نویسی iOS، زبان برنامه‌ نویسی کاتلین (Kotlin) برای توسعه اندروید (Android)، برنامه نویسی جاوا‎‬

۲۰. طراح وب

میانگین حقوق پایه سالانه در سال ۲۰۱۹: 64,030 دلار

رشد چشم‌انداز کاری: اطلاعاتی در این رابطه در دسترس نیست.

طراحان وب نیز مانند توسعه‌دهندگان وب با وب‌سایت‌ها و برنامه‌های کاربردی وب کار می‌کنند. اگرچه، این موقعیت کاری حول محور جنبه‌های بصری ساخت وب‌سایت متمرکز شده است. این امر، طراحی وب را به کاری جذاب برای بسیاری از افراد مبدل می‌کند. طراحی وب یک مسیر شغلی گسترده و طولانی دارد، ولی فرصت‌های شغلی زیادی در انتظار آن هستند.

برخی از مهارت‌های اصلی مورد نیاز: HTML، جاوا اسکریپت، CSS

اگر نوشته بالا برای شما مفید بوده است، آموزش‌های زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

بر اساس رای ۹ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
Career Karma
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *