فهرستی از بهترین خبرنامه‌ها برای برنامه‌نویسان

۱۹۱ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۰۵ شهریور ۱۳۹۷
زمان مطالعه: ۵ دقیقه
فهرستی از بهترین خبرنامه‌ها برای برنامه‌نویسان

ممکن است تصور کنید که خبرنامه به اصطلاح دیگر از مد افتاده است و کاربرد گذشته را ندارد. با این حال حقیقت این است که خبرنامه‌ها از آنچه بیشتر افراد تصور می‌‌کنند، بسیار باارزشتر هستند. به کمک خبرنامه‌ها مطالب منتخب بدون هیچ تلاشی از طرف شخص، مستقیما به «صندوق پیام‌ها» (inbox) ارسال می‌شود.

ارزش واقعی خبرنامه برنامه‌نویسی در این نکته است که مطالب توسط فردی با تسلط کامل به موضوع، انتخاب می‌شود. این موضوع بدان معناست که مجبور نیستید وقت گران‌بهای خود را با گشتن بین مطالب صدها سایت و مرتب‌سازی آن‌ها تلف کنید تا شاید هر از گاهی مطالب مفیدی به دست آورید.

از همه مهمتر و بهتر این که تمام خبرنامه‌های معرفی شده در این مطلب رایگان هستند. علاوه بر این، از زمان فعالیت همه آن‌ها حداقل سه سال می‌گذرد. بنابراین می‌توانید مطمئن باشید که می‌دانند چطور اعتبار خود را حفظ کنند. از بین موارد زیر تعدادی را که به علایق شما نزدیکترند، انتخاب کنید و آن‌ها را دنبال نمایید.

1. HTML5 WeeklyProgramming newsletter

زمان انتشار: چهارشنبه هر هفته

چرا این خبرنامه را دوست خواهید داشت:  HTML5 Weekly، مجموعه‌ای از تمام مسائل مربوط به فناوری‌های «HTML5»، از جمله مواردی مانند «CSS3» ،«Canvas» ،«WebGL» ،«Native Client» و غیره را در بر می‌گیرد. هر خبرنامه شامل اخبار مربوط به تحولات جدید، راهنمایی‌ها و ترفندهای مهمی است که می‌توانید از آن بهره ببرید.

2. JavaScript Weekly

Programming newsletter

زمان انتشار: جمعه هر هفته

چرا این خبرنامه را دوست خواهید داشت: صاحب این خبرنامه همان صاحب خبرنامه‌ی هفتگی HTML5 Weekly است. تفاوت این دو خبرنامه در این است که JavaScript Weekly، کاملاً در حوزه جاوا اسکریپت متمرکز است. اخبار به روز مربوط به ویژگی‌های جدید جاوا اسکریپت، مقالات مفیدی که جنبه‌های مختلف این زبان را آموزش می‌دهند، در این خبرنامه ارائه می‌شود.

3. CSS WeeklyProgramming newsletter

زمان انتشار: سه‌شنبه هر هفته

چرا این خبرنامه را دوست خواهید داشت: CSS Weekly بیشتر برای طراحان وب مناسب است تا توسعه‌دهندگان وب. در هر صورت چون این دو موضوع همپوشانی خوبی دارند، کسب اطلاعات از این خبرنامه ارزشمند است. این خبرنامه شما را با به‌روزترین دستورالعمل‌های CSS و همچنین نکات و ترفندهایی برای کمک به طراحی بهتر سایت‌ها آشنا می‌کند.

4. Gamedev.JS Weekly

Programming newsletter

زمان انتشار: جمعه هر هفته

چرا این خبرنامه را دوست خواهید داشت: اگر از HTML5 و جاوا اسکریپت به جای برنامه‌نویسی وب در توسعه‌ی بازی‌ها استفاده می‌کنید، Gamedev.JS Weekly برای شما مناسب است. این خبرنامه همه نکات مهم در مورد قابلیت‌های مورد نیاز توسعه‌ی بازی را پوشش می‌دهد: اخبار، سرمقاله‌ها، منابع آموزشی، رویداد‌ها، مسابقات و همچنین ابزار و منابع مفیدی که ارزش مورد توجه قرار گرفتن را دارند.

5. Python Weekly

Programming newsletter

زمان انتشار: پنج‌شنبه هر هفته

چرا این خبرنامه را دوست خواهید داشت: چه طرفدار پر و پا قرص «پایتون» (Python) باشید و چه فقط از زبان‌های برنامه‌نویسی برای پروژه‌های خود استفاده ‌کنید، Python Weekly برای شما مفید خواهد بود. این خبرنامه منتخبی از مقالات با کیفیت بالا، اخبار، حوادث و حتی فرصت‌های شغلی است که اکثرا برای علاقمندان به پایتون مفید است. بدون شک، هر مطلب، اطلاعات جدیدی به شما اضافه می‌کند.

اگر تازه شروع به یاد گرفتن پایتون کرده‌اید، قبل از استفاده از این خبرنامه، ابتدا از وب‌سایت‌های مناسب برای افراد مبتدی شروع کنید. زیرا خبرنامه‌ی فوق ممکن است تا حدودی پیشرفته و گاهی پیچیده باشد.

6. PyCoders Weekly

Programming newsletter

زمان انتشار: جمعه هر هفته

چرا این خبرنامه را دوست خواهید داشت: شعار PyCoders Weekly، «دوز هفتگی از همه چیز در مورد پایتون» است. اما این خبرنامه خیلی بیشتر از این حرف‌هاست. این وب‌سایت اخبار مختلف را پوشش می‌دهد. PyCoders Weekly همچنین بحث‌های داغی از سراسر وب، پروژه‌های متن‌باز جذاب و مقالات فنی را به شما معرفی می‌کند.

7. C# DigestProgramming newsletter

زمان انتشار: دوشنبه هر هفته

چرا این خبرنامه را دوست خواهید داشت: هر برنامه‌نویس «سی‌شارپ» (C#) باید این خبرنامه را دنبال کند؛ به خصوص اگر بخش قابل توجهی از برنامه‌های شما شامل «NET Framework»، «ASP.NET»، «WPF» یا پلت‌فرم ابری «Azure» باشد. سایر سرفصل‌های خبری مانند موارد مرتبط با موتورهای بازی C# نیز در C# Digest پوشش داده شده‌اند. اگرچه چنین موضوعاتی مرکز توجه نیستند.

8. Android Weekly

Programming newsletter

زمان انتشار: یکشنبه هر هفته

چرا این خبرنامه را دوست خواهید داشت: Android Weekly یکی از پرمحتواترین خبرنامه‌های برنامه‌نویسی است که می‌توانید مطالعه کنید. هر مطلب مجموعه‌ای از مقالات، آموزش‌ها، کتابخانه‌ها، پروژه‌ها، فیلم‌ها، پادکست‌ها است. این خبرنامه کیفیت و کمیت را هم‌زمان حفظ می‌کند.

9. iOS Dev Weekly

Programming newsletter

زمان انتشار: جمعه هر هفته

چرا این خبرنامه را دوست خواهید داشت: توسعه‌ی اپلیکیشن‌های iOS در سال‌های اخیر یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها در بازار‌ کار بوده است. با مطالعه‌ی iOS Dev Weekly اطمینان حاصل می‌کنید که به مطالب این حوزه اشراف دارید. همچنین به راحتی می‌توانید بخش‌های مختلف آن را بخوانید: اخبار، ابزار، نکات کدنویسی، نکات طراحی، راهنمایی‌هایی در حوزه ‌بازاریابی و فرصت‌های شغلی.

فقط باید بدانید که اگر تازه‌وارد هستید و فکر می‌کنید به برنامه‌نویسی iOS نیاز دارید، باید به جای زبان C که به زودی منسوخ خواهد شد، با زبان Swift وارد بازار کار شوید.

10. O’Reilly Programming Newsletter

Programming newsletter

زمان انتشار: سه‌شنبه هر هفته

چرا این خبرنامه را دوست خواهید داشت: جهت اطلاع، «O'Reilly» یک ناشر رسانه‌ای است که منابع برنامه‌نویسی متعددی از جمله بسیاری از کتاب‌های رایگان را مدیریت می‌کند. این خبرنامه، یک خبرنامه عمومی است که موضوعات سطح بالایی مانند «چگونه Netflix کدنویسی می‌کند» یا «نحوه گذراندن مصاحبه برای تصدی شغل کدنویسی» را پوشش می‌دهد. البته O’Reilly Programming Newsletter برای برنامه‌نویسان مشتاق و منعطف مفیدتر از برنامه‌نویسانی است که رویه‌ای خاص را دنبال می‌کنند.

11. SitePoint NewsletterProgramming newsletter

زمان انتشار: هر هفته

چرا این خبرنامه را دوست خواهید داشت: SitePoint Newsletter، چند خبرنامه مختلف را که به نوعی مربوط به برنامه‌نویسی تحت وب است، پوشش می‌دهد. از جمله‌ی این خبرنامه‌ها می‌توان به یک مورد درباره‌ی وردپرس، یکی برای کارآفرینان و دیگری در رابطه‌ با معاملات بازار اشاره کرد. هریک از این خبرنامه‌ها هر هفته در روز مخصوص به خود منتشر می‌شوند. SitePoint همچنین یک خبرنامه روزانه با نام «Versioning» منتشر می‌‌کند که از نظر کیفی مانند SitePoint نیست. با این وجود در موارد خاصی می‌تواند مفید باشد.

12. Crypto-Gram NewsletterProgramming newsletter

زمان انتشار: پانزدهم هر ماه

چرا این خبرنامه را دوست خواهید داشت: صرف نظر از این که در چه زمینه‌ای برنامه‌نویسی می‌کنید، موضوع امنیت همیشه یک دغدغه بزرگ برای شما خواهد بود. Crypto-Gram Newsletter کمک می‌کند تا به هر آنچه در این حوزه از فناوری اتفاق می‌افتد، اشراف داشته باشید. البته تنها خواندن این خبرنامه شما را به یک متخصص امنیت تبدیل نمی‌کند. این خلاصه‌ی ماهانه، بهترین مطالب از «بروس شنیر» (Bruce Schneier) مشهور برای شما به ارمغان می‌آورد.

13. Daily Programmer

Programming newsletter

زمان انتشار: هرروز

چرا این خبرنامه را دوست خواهید داشت: Daily Programmer هر روز شما را با یک چالش برنامه‌نویسی تجاری جدید رو‌به‌رو می‌کند. برای حل این مسائل البته از هر زبان برنامه‌نویسی که می‌خواهید می‌توانید استفاده کنید. این چالش‌ها به سه دسته‌ی آسان، متوسط و سخت طبقه‌بندی می‌شوند. این مسائل برای هر برنامه‌نویسی که می‌خواهد مهارت‌های خود را حفظ کند و آن را ارتقاء دهد، بسیار مفید است.

در واقع Daily Programmer  از نظر فنی، یک خبرنامه نیست. با این حال می‌توانید آن را با استفاده از «IFTTT» به یک خبرنامه‌ی موقت تبدیل کنید؛ یک دستور جدید با استفاده از «RSS Feeds» به عنوان «trigger» و از ایمیل به عنوان «action» ایجاد کنید، سپس از «URL» زیر به عنوان ورودی استفاده نمایید.

1https://www.reddit.com/r/dailyprogrammer/.rss

خبرنامه برنامه‌نویسی ویژ‌ه‌ی شما

همان‌طور که می‌بینید، خبرنامه‌ها فقط برای انتقال اخبار نیستند. آن‌ها می‌توانند منابع ارزشمندی برای گسترش مهارت‌ها و تخصص شما در هر بخش از برنامه‌نویسی باشند. این ابزار انتقال اطلاعات حتی گاهی همچون یک استاد مسلط در یک زبان برنامه‌نویسی پیچیده به کمک شما می‌آیند. اگر تازه‌وارد هستید، از دشواری برنامه‌نویسی نترسید و دلسرد نشوید. امیدواریم استفاده از موارد معرفی شده، یادگیری را برای شما آسان کند. همچنین اگر در برنامه‌نویسی تجربه دارید، یک خبرنامه جدید می‌تواند به شما در غلبه بر مشکلات پیچیده‌ی کدنویسی یاری نماید.

بدیهی است سایت‌های خبری متعدد دیگری نیز وجود دارد که در این فهرست به آن‌ها اشاره نشد. اگر به برنامه‌نویسی علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم مطالب زیر را دنبال نمایید.

#

بر اساس رای ۵ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
MakeUseOf
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *