اپلیکیشن های ضبط خودکار مکالمات در اندروید — راهنمای کاربردی

۱۵۷ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۴ دقیقه
اپلیکیشن های ضبط خودکار مکالمات در اندروید — راهنمای کاربردی

یکی از مزایای ارتباطات دیجیتال مانایی آن است. زمانی که با یک شرکت از طریق ایمیل مکاتبه می‌کنید، یک نسخه از تمام اطلاعات رد و بدل شده خواهید داشت. به لطف این مساله، اگر مشکلی پیش بیاید نیز می‌توانید به سادگی آن را اثبات کنید. با این حال تماس‌های تلفنی به طور معمول این ویژگی را ندارند. زمانی که یک تماس تلفنی به اتمام می‌رسد دیگر هیچ مدرکی از مکالمه تلفنی بین دو طرف وجود ندارد. ولی ضبط خودکار مکالمات در تلفن‌های اندروید کار دشواری نیست. چه این ویژگی را برای راحتی بخواهید (که چیزی را فراموش نکنید) یا به دنبال امنیت آن باشید، اپلیکیشن‌هایی هستند که می‌توانید مورد استفاده قرار دهید.

در ادامه این مطلب تعدادی از اپلیکیشن‌های ضبط مکالمات را معرفی و بررسی می‌کنیم تا بتوانید بهترین گزینه را بر اساس نیازهایتان برگزینید. توجه داشته باشید که بیشتر این اپلیکیشن‌ها نامی مشابه دارند و تمامی آن‌ها آزمایش شده‌اند.

Automatic Call Recorder

اپلیکیشن «Automatic Call Recorde» یک اپلیکیشن ساده با طراحی مدرن است. این اپلیکیشن به شما امکان اتصال به سرویس‌های «Dropbox» یا «Google Drive» را می‌دهد تا بتوانید مکالمات ضبط شده‌ی خود را در آن‌ها بک‌آپ بگیرید.

علاوه بر این، راه‌های مختلفی برای ضبط مکالمات در این اپلیکیشن در دسترس است.

ضبط خودکار تماس‌ها در اندروید

همانطور که از نام این اپلیکیشن پیدا است، برای ضبط مکالمات نیاز به کار خاصی نیست و بدون ایجاد مزاحمت برای شما، تمام مکالمات را ضبط خواهد کرد. همچنین امکان اضافه کردن یادداشت به هر مکالمه را دارید تا به سادگی بتوانید به یاد بیاورید که هر مکالمه در چه مورد بوده است. همچنین می‌توانید برخی از مخاطبین خود را مشخص نمایید تا مکالماتی که با آن‌ها دارید ضبط نشوند.

مشکلی که این اپلیکیشن دارد این است که در حالت عادی صدای مخاطب را به درستی ضبط نمی‌کند. این مساله در هر دو فرمت «AMR» و «WAV» برای فایل‌های صوتی آزمایش شده و نتیجه‌ی خوبی نداشته است. با این حال در هنگامی که از حالت بلندگو در تماس خود استفاده کنید، صدا کاملا واضح خواهد بود.

نسخه‌ی رایگان این اپلیکیشن را می‌توانید از این لینک دانلود کنید.

Another Call Recorder

اپلیکیشن «Another Call Recorder» کمی بهتر از «Automatic Call Recorder» عمل می‌کند. زمانی که این نرم‌افزار را اجرا می‌کنید از شما درخواست تاییدیه می‌شود که آیا ضبط مکالمات در کشورتان قانونی است یا خیر و سپس به شما اطلاع می‌دهد که نرم‌افزارهای ضبط مکالمات امکان ضبط مکالمات اینترنتی را ندارند. زمانی که اپلیکیشن را شروع می‌کنید، با طراحی مدرن دیگری روبه‌رو خواهید شد که امکانات بیشتری از اپلیکیشن قبلی دارد.

این اپلیکیشن تماس‌های شما را به سه دسته‌ی ورودی، خروجی و مهم تقسیم می‌کند و علاوه بر این‌ها می‌توانید تماس‌ها را بر اساس مخاطب یا تاریخ نیز دسته بندی نمایید.

ضبط خودکار تماس‌ها در اندروید

این اپلیکیشن نیز صدای مخاطب را ضعیف ضبط می‌کند و حتی در حالت بلندگو نیز به سختی می‌شود صدای مخاطب را تشخیص داد. با این وجود به دلیل ویژگی‌های ذخیره‌سازی ابری این اپلیکیشن، ممکن است برایتان کاربرد داشته باشد.

برای دانلود این اپلیکیشن از این لینک استفاده کنید.

Call Recorder

این اپلیکیشن یکی از بدترین طراحی‌های ممکن را دارد و از نظر ظاهری به هیچ عنوان با اپلیکیشن‌های امروزی قابل مقایسه نیست. علاوه بر این، امکانات این اپلیکیشن بسیار پایه و جزئی هستند. همچنین امکان ضبط مکالمات در فضای ابری نیز در این اپلیکیشن وجود ندارد.

ضبط خودکار تماس‌ها در اندروید

از نظر کیفیت ضبط نیز این اپلیکیشن در حد وسط قرار دارد. زمانی که بدون حالت بلندگو مکالمات را ضبط می‌کنید همان مشکلات همیشگی وجود دارند و تقریبا صدای طرف مقابل غیر قابل فهمیدن است. با این حال در هنگام استفاده از بلندگو کیفیت بهتری دریافت می‌کنید، ولی یک نویز بر روی آن وجود دارد که مشکلاتی را ایجاد می‌کند.

در کنار این موارد، هر زمانی که بخواهید این اپلیکیشن را ببندید یک تبلیغات به شما نمایش داده خواهد شد. «Automatic Call Recorder» امکانات بیشتری از این اپلیکیشن دارد و از نظر ظاهری نیز بهتر است.

برای دانلود این اپلیکیشن می‌توانید از این لینک استفاده کنید.

Super Call Recorder

اپلیکیشن «Super Call Recorder» در نگاه اول به نظر خوب میاید، ولی درست همانند «Call Recorder» امکاناتی ناقص را در اختیار کاربر می‌گذارد. هیچ گزینه‌ای در این اپلیکیشن برای تغییر نوع فایل در آن وجود نداشته و برای ذخیره‌ی فایل‌ها در فضای ابری باید خودتان دست به کار شوید. همچنین این اپلیکیشن انواع تبلیغات، از پیشنهادات دانلود گرفته تا تبلیغات تمام صفحه را در هنگام ضبط نمایش می‌دهد.

ضبط خودکار تماس‌ها در اندروید

با این حال کیفیت ضبط در این اپلیکیشن مناسب است. نویز بسیار کمی در صدا وجود دارد، البته مجددا به شرطی که از بلندگو استفاده کرده باشید.

برای این اپلیکیشن از این لینک استفاده نمایید.

Call Recorder Automatic

اپلیکیشن «Call Recorder Automatic» تنها امکان فعال یا غیر فعال کردن ضبط تماس‌های ورودی یا خروجی را می‌دهد. همچنین یک لیست سفید دارد که می‌توانید مخاطبانی که نمی‌خواهید صدایشان ضبط شود را در این بخش قرار دهید. به غیر از این امکانات هیچ ویژگی دیگری در این اپلیکیشن وجود ندارد.

ضبط خودکار تماس‌ها در اندروید

یکی از مشکلات بزرگ این اپلیکیشن، عدم امکان گوش دادن به مکالمات ضبط شده از داخل خود اپلیکیشن است. برای گوش دادن به مکالمات باید از یک پخش کننده‌ی موسیقی مجزا استفاده کنید. با این حال برخی از پخش کنندگان موسیقی نیز امکان اجرای فایل‌های صوتی این اپلیکیشن را ندارند. همچنین اگر بخواهید مکالمات ضبط شده را از این اپلیکیشن خارج کنید باید آن را به حالت «pro» ارتقا دهید.

این اپلیکیشن را می‌توانید از این لینک دانلود کنید.

اگر این مطلب برایتان مفید بوده است، آموزش‌های زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

^^

بر اساس رای ۴ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
MakeUseOf
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *