پورشه و ده تکنولوژی برتر و منحصر به فرد این شرکت

۲۲۹ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۳۰ تیر ۱۳۹۷
زمان مطالعه: ۵ دقیقه
پورشه و ده تکنولوژی برتر و منحصر به فرد این شرکت

Porsche در سال 1931 و توسط فردیناند پورشه در شهر اشتوتگارت تاسیس شد. آن‌ها طی 87 سال گذشته خودروهای پرفورمنس و اسپرت بی‌نظیری را تدارک دیده‌اند. از کوپه‌های پرسرعت گرفته تا شاسی بلند‌های لوکس، همگی در کارخانه شمال اشتوتگارت و در بخش زوفن‌هاوزن ساخته می‌شوند. محصولاتی که علاوه بر دانش مهندسی مکانیک، تکنولوژی‌های بسیاری در خود جای داده‌اند. پورشه در کنار بنز و ب‌ام‌و از جمله شرکت‌های پیشرو در زمینه فناوری‌های روز به شمار می‌رود. به‌طوری‌که آن‌ها توانسته‌اند با اختراعات خود تاثیر شگرفی بر دنیای خودرو بگذارند. در ادامه با ما همراه باشید تا ده تکنولوژی و دستاورد کمپانی پورشه را به شما معرفی کنیم که منحصر به فرد هستند.

ایستگاه شارژ فوق سریع

ایستگاه‌های شارژ سریع مدتی است که در نقاط مختلف اروپا و آمریکا -خصوصا در کنار پمپ‌بنزین‌ها و مراکز خرید تعبیه شده‌اند. این ایستگاه‌ها به جهت تسریع در روند شارژ شدن خودروهای الکتریکی مورد استقبال صاحبان این نوع خودروها قرار گرفته‌اند. هرچند زمان شارژ از چندین ساعت (بسته به سایز باتری بین 4-10 ساعت) به 30 دقیقه الی 2 ساعت تقلیل یافته اما همین مقدار زمان نیز برای کسانی که عجله دارند، بسیار طولانی و طاقت فرسا است.

بنابراین پورشه تصمیم گرفت راهی برای این مشکل پیدا کند. آن‌ها اولین شارژر CS Combo با جریان AC را طراحی کردند تا بدین ترتیب سرعت شارژ شدن را افزایش دهند. برای مثال این ایستگاه شارژ فوق سریع می‌تواند یک خودرو 95 کیلوواتی را در مدت 15 دقیقه شارژ کند. درواقع هنگامی که به استراحت و نوشیدن یک فنجان چای می‌پردازید، خودرو شما شارژ می‌شود و سپس می‌توانید سفر خود را بدون فوت وقت ادامه بدهید!

PSM Sport

هنگامی که پکیج اسپرت کرونو پورشه 718 بهینه سازی شد، مود جدیدی تحت عنوان PSM Sport به آن اضافه گردید که به راننده اجازه می‌دهد با حفظ ایمنی، رانندگی اسپرت و مسابقه‌ای را تجربه کند. درحقیقت با روشن کردن این مود، عقب خودرو بیشتر می‌لغزد و بهبود دینامیک رانندگی را به وضوح می‌بینید. همچنین این سیستم با کنترل بر ترمز ABS، کمک می‌کند تا ترمزها متناسب با شرایط رانندگی قفل و سپس آزاد شوند.

سیستم کنترل کشش پورشه

در طول 118 سال گذشته سیستم‌های متنوعی برای کنترل قوای محرکه به‌ وجود آمده‌اند. اولین آن‌ها یعنی سیستم تمام چرخ متحرک توسط فردیناند پورشه، مهندس شرکت فولکس واگن، در سال 1900 طراحی شد. این تکنولوژی که یکی از دستاوردهای مهندسی قرن بیستم به‌شمار می‌رود، طی سال‌های گذشته بارها و بارها مورد تغییر و تکامل قرار گرفته است. به‌طوری‌که امروزه در خودروهای اسپرت بسیاری دیده می‌شود.

حال شرکت پورشه با اتکا به تجربه چندین ساله خود، یکی از قوی‌ترین سیستم‌های کنترل کشش را در محصولاتش به کار گرفته است. Porsche Traction Management که به‌اختصار PTM نامیده می‌شود، در آخرین نسل 911 کاررا 4، 911 تارگا 4، 911 توربو، پانامرا و شاسی بلندهای این شرکت یعنی کاین و ماکان قرار دارد. فلسفه اصلی رانندگی با هر پورشه مجهز به PTM مشابه همدیگر است؛ چراکه وظیفه آن افزایش کشش، دینامیک رانندگی و ایمنی خودرو است.

Surround Sound

حقیقتا سیستم صوتی بخشی جدایی ناپذیر از خودروهای امروزی تلقی می‌شود. حتی اگر علاقه‌ای به موزیک نداشته باشید و رادیو را ترجیح بدهید، باز هم صدایی شفاف و باکیفیت را انتظار دارید. سیستم Burmester High-End 3D Surround Sound  وظیفه دارد با استفاده از بلندگوهایی که در بخش‌های مختلف کابین قرار گرفته‌اند، صدای مناسبی را به شنونده عرضه کند. همچنین این سیستم با استفاده از الگوریتم‌های مختلف و روش‌های ریاضی که براساس اندازه‌گیری یکی از کمپانی‌های معتبر دنیا در زمینه موسیقی یعنی Galaxy Studios انجام شده، سعی دارد تجربه‌ای سه بعدی و فراموش نشدنی را برای شما به ارمغان بیاورد.

Sport Response

هنگامی که پکیج اسپرت کرونو را با جعبه دنده PDK سفارش دهید، یک کلید دیگر به فرمان اضافه می‌شود تا با استفاده از آن بتوانید حداکثر شتاب را در عرض 20 ثانیه تجربه کنید. برای مثال از این قابلیت می‌توانید در افزایش سرعت و سبقت گیری استفاده نمایید.

کیسه هوا روی ستون A

هرچند تکنولوژی کیسه هوا قدمتی به اندازه چندین دهه دارد اما تا به حال روی ستون A خودروهای کانورتیبل و رودستر به‌کار نرفته است. به‌همین جهت شرکت پورشه سعی کرد تا با این کیسه هوا اثر تصادفات جانبی را کاهش دهد. طرحی که مهندسان این شرکت ثبت کرده‌اند، کمک می‌کند تا از سر و گردن راننده و البته سرنشین جلو در برابر برخورد از کنار محافظت شود.

سوخت پایدار

انرژی پاک تنها یک رویای آرمانی نیست بلکه لحظه به لحظه فراگیر شدن آن رنگ واقعیت می‌گیرد. صرفه جویی در منابع و خصوصا سوخت‌های فسیلی که ارزشی بیشتر از سوختن دارند، توقف تولید گازهای گلخانه‌ای از جمله CO2 و کاهش آلودگی محیط زیست از جمله مسائلی است که موجب شده بسیاری از کشورها به سمت سوخت تجدیدپذیر حرکت کنند.

در این بین کمپانی پورشه تصمیم دارد از اتانول به عنوان سوختی پاک و برخاسته از گیاه استفاده کند. هرچند اتانول در واکنش با اکسیژن به هنگام احتراق CO2 تولید می‌کند، اما یک ارزیابی جامع مشخص کرده که به‌جهت بهره‌وری بالای این دسته از سوخت‌های الکلی، میزان تولید گاز کربنیک به حدی پایین است که تاثیر ناچیزی بر اتمسفر و محیط زیست خواهد گذاشت. به‌همین جهت پورشه در حال ساخت پیشرانه‌هایی است که با اتانول کار می‌کند و با کمک دولت‌های مختلف قصد دارد استفاده از این سوخت را بین خودروسازان مختلف ترویج دهد.

GreenTeam

هرچند GreenTeam یک تکنولوژی به شمار نمی‌رود اما همین تیم موجب اختراع و تولید صنعتی بعضی از فناوری‌های پورشه شده است. مسابقات دانشجویی Formula Student Electric که هر ساله برگزار می‌شود، تلاشی است برای ارتباط دانشگاه با صنعت. درواقع یکی از راه‌های ورود دانشجویان به شرکت‌های معتبر خودروسازی، از همین طریق است و کمپانی پورشه سعی می‌کند افراد بااستعداد را به خدمت بگیرد.

GreenTeam درواقع تیمی از دانشگاه اشتوتگارت است که از سال 2009 کار خود را آغاز نمود. آن‌ها علاوه بر این مسابقه، در Formula Student Combustion نیز شرکت داشته‌اند و جالب است بدانید که این مسابقات توانسته تاثیر شگرفی در بهبود پیشرانه‌های تولیدی پورشه داشته باشد. چراکه مهندسان با دانشجویان به بحث و تبادل نظر می‌پردازند و از نظرات آن‌ها در ساخت محصولات استفاده می‌کنند.

Dynamic Boost

این سیستم زمانی وارد مدار می‌شود که راننده به ناگهان پس از تخت گاز، پای خود را از روی پدال برمی‌دارد. با این اتفاق، دریچه گاز همچنان باز می‌ماند اما تزریق سوخت به محفظه احتراق متوقف می‌شود. بدین ترتیب فشار بر روی پیشرانه به یکباره کاهش نمی‌یابد و با خاموش شدن توربو، عملا به یک پیشرانه تنفس طبیعی مبدل می‌گردد. درصورتی‌که راننده پای خود را بر روی پدال بگذارد، توربو بار دیگر به‌کار می‌افتد.

باله عقب تطبیقی

اسپویلر عقب معمولا برای افزایش نیروی رو به پایین یا Down Force استفاده می‌شود. این نیرو کمک می‌کند تا خودرو در سر پیچ‌ها ثبات بیشتری روی جاده داشته باشد و از مسیر منحرف نشود. البته از آن طرف موجب کاهش سرعت در مسیر مستقیم می‌گردد. بنابراین اسپویلر تطبیقی می‌تواند براساس شرایط رانندگی تغییر کند؛ در پیچ‌ها باز شود و در مسیر مستقیم بسته باقی بماند. این عمل باعث افزایش آیرودینامیک، ثبات و عملکرد می‌شود.

اگر مطلب بالا برای شما مفید بوده است احتمالاً آموزش‌هایی که ادامه آمده‌اند نیز برایتان کاربردی خواهند بود:

^^

بر اساس رای ۶ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *