با تکنولوژی‌های برتر کمپانی ب‌ام‌و آشنا شوید

۲۵۰ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۰۳ آذر ۱۳۹۷
زمان مطالعه: ۳ دقیقه
با تکنولوژی‌های برتر کمپانی ب‌ام‌و آشنا شوید

از همان نخستین سال‌های تاسیس برند ب‌ام‌و تا به امروز، همواره بخش مهمی از تمرکز این شرکت باواریایی صرف دپارتمان تحقیق و توسعه می‌شد. آن‌ها دریافته بودند که آینده از آن تکنولوژی‌های برتر است. شاید به همین خاطر باشد که کمپانی اپل برای ساختن خودرو مخصوص خود از ب‌ام‌و کمک گرفت. بنابراین تکنولوژی بخشی جدایی ناپذیر از صنعت خودروسازی تلقی می‌شود. در این مقاله قصد داریم بر ده تکنولوژی و اختراع این شرکت مونیخی نگاهی داشته باشیم و با جزییات آن آشنا شویم.

BMW Laserlight

یکی از تکنولوژی‌های کارآمد ب‌ام‌و که در بحث ایمنی می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد، سیستمی با نام Laserlight است. این تکنولوژی در مقایسه با سیستم LED Highbeam چیزی در حدود 300 متر برد بیشتری دارد. همچنین به دلیل استفاده از فناوری لیزر در آن، می‌تواند میزان پرتاب نور را بر اساس ترافیک جلوی خودرو تنظیم کند. برای مثال، با نزدیک شدن خودروهایی که از روبه‌رو می‌آیند، میزان پرتاب نور کاهش می‌یابد تا چشمان رانندگان آسیب نبیند.

BMW Connected Drive

همانند سیستم خودران شرکت تسلا، باواریایی‌ها نیز BMW Connected Drive را تدارک دیده‌اند. مجموعه‌ای که خود متشکل از چند بخش دیگر مانند نگه‌دارنده بین خطوط، محافظت از تصادفات جانبی و ... است. البته تمامی این سیستم‌ها تا سرعت 210 کیلومتر بر ساعت فعال می‌مانند.

My BMW Remote

آیا دوست دارید که کابین خودرو پیش از حرکت هوای خنکی داشته باشد؟ یا درب‌ خودرو را از راه دور قفل کنید؟‌ آیا برایتان اتفاق افتاده که مکان پارک کردن ماشین خود را فراموش کرده باشید؟ اگه جواب تمامی سوالات به کلمه «بله» ختم شده است و مهم‌تر از آن مالک یک دستگاه ب‌ام‌و هستید، می‌توانید با نصب برنامه My BMW Remote روی تلفن‌ هوشمندتان به خواسته خود برسید!

با این اپلیکیشن تمامی تنظیمات خودرو در اختیار شماست و به‌راحتی می‌توانید بدون داشتن کلید، خودرو را باز یا بسته کنید. همچنین در صورتی که مکان پارک خودرو را فراموش کرده باشید، از طریق GPS و نقشه به‌راحتی قابل پیدا کردن است. البته می‌توانید از طریق همین اپ، صدای بوق و فلش زدن چراغ‌ها را نیز روشن کنید تا بیمر خود را سریعتر پیدا کنید.

کلید جدید BMW

این کلید همزمان با سوپراسپرت جذاب ب‌ام‌و i8 معرفی شد و در همان روزهای آغازین توانست طرفداران زیادی پیدا کند. تقریبا هرکاری از آن بر می‌آید، به‌طوری‌که می‌توانید خودرو خود را از گاراژ بیرون بیاورید و حتی آن را خاموش یا روشن کنید. صفحه نمایش کوچک این کلید می‌تواند تمامی اطلاعات مورد نیاز را نمایش دهد.

سیستم Gesture Control

همانطور که از اسم این سیستم پیداست، شما می‌توانید برخی از تنظیمات و کارهای خود را تنها با اشاره دست انجام دهید. Gesture Control به شما کمک می‌کند تا در کنار استفاده از سیستم اطلاعات و سرگرمی، روی جاده تسلط کافی داشته باشید. شما با آن می‌توانید به تماس صوتی پاسخ دهید و همچنین پنج اشاره مختلف را برای تنظیمات گوناگون ایجاد کنید.

BMW Touch Command

هنگامی که بر صندلی‌های ارگونومیک ردیف دوم سری 7 بنشینید، مطمئنا قصد دارید تا فضای تحت اختیار خود را به دلخواه تنظیم کنید. اینجاست که تبلتی اندرویدی تحت عنوان BMW Touch Command به کارتان می‌آید. درحقیقت با این تبلت می‌توانید تنظیمات خودرو را به‌صورت کامل در دست بگیرید و 24 بخش مختلف از جمله سیستم تهویه مطبوع، ناوبری و ... را تغییر دهید.

پیشرانه M10

برای حضور در بالاترین سطح رقابت‌های اتومبیل‌رانی، یعنی فرمول یک، می‌بایست از قوای محرکه قدرتمندی استفاده کنید. به همین منظور ب‌ام‌و که در دهه 1980 میلادی در این سری مسابقات حضور داشت، پیشرانه‌ چهار سیلندر M10 را با تغییرات خاصی از قدرت ابتدایی 75 اسب بخار به رقم اعجاب انگیز 1400 اسب بخار رساند. تغییراتی که منجر به اثبات مهندسی آلمانی شد.

Emergency Stop Assistant

هنگامی که راننده مورد حمله قلبی قرار می‌گیرد، توان وی برای کنترل خودرو کاهش یافته و حتی امکان وقوع تصادف بیشتر می‌شود. بنابراین هنگامی که راننده در شرایط خطرناکی قرار می‌گیرد، سیستم Emergency Stop Assistant وظیفه دارد خودرو را متوقف کند. این سیستم با استفاده از رادار، دوربین، سامانه تشخیص نور، GPS و سامانه LIDAR مناسب‌ترین مسیر را برای توقف خودرو تعیین می‌کند و آن را به آرامی به سمت شانه خاکی هدایت می‌نماید.

Side View Assist

معمولا وقتی صحبت از تکنولوژی آن هم در مورد برندی مانند ب‌ام‌و باشد، کمتر به موتورسیکلت‌ها توجه می‌شود. اما مونیخی‌ها به این حوزه نیز توجه ویژه‌ای دارند و سعی می‌کنند با ارائه آخرین فن‌آوری‌ها حرفی برای گفتن داشته باشند. یکی از آخرین دستاوردهای این شرکت که در موتورسیکلت C650 به‌کار گرفته شده، Side View Assist نام دارد. این سیستم با استفاده از سنسورهای موجود در بخش جانبی بدنه موتورسیکلت، وظیفه دارد موتورسوار را از وجود خطر در نقاط کور آگاه کند. همچنین هشدار آن از طریق علامت مثلث خطر در گوشه آینه قابل رویت است.

خودرو الکتریکی

مدل الکتریکی 1602 که در سال 1972 و درحاشیه المپیک مونیخ معرفی شد، با داشتن 12 باتری و پیشرانه 50 اسب بخاری، توان پیمایشی در حدود 30 کیلومتر داشت. شاید این ساخته ب‌ام‌و اولین در نوع خود نبود اما توانست راه تکنولوژی خودروهای الکتریکی را برای مونیخی‌ها هموارتر کند.

اگر مطلب بالا برای شما مفید بوده است، ممکن است مطالب و آموزش‌هایی که در ادامه آمده‌اند نیز برایتان کاربردی باشند.

^^

بر اساس رای ۹ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *