اتصال نرم افزارهای متلب و گمز — پادکست پرسش و پاسخ

۱۵۴ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۳۰ خرداد ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۱ دقیقه
اتصال نرم افزارهای متلب و گمز — پادکست پرسش و پاسخ

«متلب» (MATLAB) و «گمز» (GAMS)، دو مورد از نرم‌افزارهای پرکاربردی هستند که پژوهشگران زیادی از آن‌ها استفاده می‌کنند. گاهی، ضمن انجام برخی از پروژه‌ها، نیاز به اتصال متلب و گمز است. دانشجویان زیادی با این پرسش مواجه هستند که چگونه می‌توان این دو نرم‌افزار را به یکدیگر متصل کرد. دکتر «سید مصطفی کلامی هریس»، در پادکستی که در ادامه آمده، روش اتصال نرم افزارهای متلب و گمز را مورد بررسی قرار داده است. نسخه متنی این پادکست نیز در همین مطلب قرار دارد. البته، منبع اصلی همچنان فایل صوتی محسوب می‌شود.

پادکست پیرامون روش اتصال نرم افزارهای متلب و گمز

لینک دانلود پادکست

نسخه نوشتاری

چندی پیش، یکی از دانشجو‌یان فرادرس، آقای مهندس حسین قاسمی، پرسشی را مطرح کردند مبنی بر اینکه برای اتصال بین نرم‌افزارهای «متلب» (MATLAB) و «GAMS»، چه نسخه‌ای از این نرم‌افزارها مناسب هستند و باید نصب شوند. ایشان، خود پاسخ این پرسش را با انجام بررسی‌هایی پیدا کرده و آن را با ما به اشتراک گذاشتند. ضمن قدردانی از ایشان برای به اشتراک‌گذاری تجربه‌ای که کسب کرده‌اند و با توجه به اینکه این پرسش برای افراد زیاد دیگری نیز مطرح است، پاسخ آن را در اینجا بیان می‌کنیم.

نکته اصلی برای اتصال متلب و گمز این است که فارغ از اینکه سیستم‌عامل و یا سخت‌افزار مورد استفاده کاربر ۶۴ یا ۳۲ بیت باشد، هر دو نرم‌افزار متلب و گمز باید نسخه ۳۲ بیتی باشند. پس، پیش شرط اولیه این است که از متلب و گمز نسخه ۳۲ بیت استفاده شود. البته یک سری تنظیمات دیگر نیز نیاز است که توضیحات مربوط به آن در فایل راهنمای اتصال متلب و گمز موجود است و به آن‌ها پرداخته شده است. ولی به طور کلی، موضوعی که باید به آن توجه کنید این است که اگر در حال اتصال متلب و گمز هستید و نتیجه نمی‌گیرید، ابتدا باید بررسی کنید و ببینید که هر دو برنامه نسخه ۳۲ بیت هستند یا خیر. شایان توجه است که اهمیتی ندارد سیستم‌عامل و سخت‌افزار ۶۴ بیت باشند و نرم‌افزارهای متلب و گمز حتما هر دو باید نسخه ۳۲ بیت باشند. مجددا از این دانشجوی فرادرس قدردانی می‌کنم.

برای دانلود کردن و شنیدن دیگر پادکست‌های دکتر سید مصطفی کلامی هریس در مجله فرادرس، روی این لینک [+] کلیک کنید.

بر اساس رای ۲ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
۱ دیدگاه برای «اتصال نرم افزارهای متلب و گمز — پادکست پرسش و پاسخ»

سلام . چطوری تو نرم افزار متلب از یک ماتریس که 94280 سطر و سه ستون داره میتونم تعداد 93000 سطر پراکنده رو حذف کنم که فقط مشخصه این 93000 سطر اینه که ستون سوم همه شون صفره

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *