چگونه مذاکره کنیم ؟ — آموزش رایگان مهارت مذاکره

چگونه مذاکره کنیم ؟ — آموزش رایگان مهارت مذاکره

مذاکره، یک شیوه از گفتمان منطقی است که کمک می‌کند طرفین یک اختلاف به راه‌حلی مطلوب رسیده و هر دو نیز در بسیاری از مواقع از این راه‌حل راضی باشند. بدیهی است که در طول فرآیند مذاکره، هر طرف سعی می‌کند سمت مقابل را با نقطه نظرات خود همسو کند و در ازای مصالحه یا واگذاری امتیازاتی که برای گروه یا فرد مقابل ارزشمند است، امتیازاتی را بدست بیاورد که می‌توانند منافعش را رقم بزنند. همین گفته‌ها هستند که سبب می‌شوند سوال «چگونه مذاکره کنیم» و یا یادگیری مهارت مذاکره، بسیار پررنگ شود.

به زبان بسیار ساده، مذاکره نیز یک بده بستان است و البته در بسیاری از مواقع، یک طرف مذاکره دست بالا را دارد و می‌تواند امتیازات بیشتری را بدست بیاورد؛ هر چند، چیزی که می‌تواند این معادله را به هم بزند، دانستن اصول مذاکره و فنون مذاکره است. بدین ترتیب، حتی ممکن است گروهی که دست پائین را دارند با یک استراتژی مذاکره صحیح، بتوانند امتیازاتی فراتر از انتظار را از سمت مقابل بگیرند.

گفتگو بین خریدار و فروشنده، کارگر و کارفرما یا حتی بحث‌های میان دولت‌های دو یا چند کشور، همگی می‌توانند گونه‌ای از مذاکره باشند. اهمیت یادگیری مهارت مذاکره و اینکه چگونه باید مذاکره کنیم تا به نتیجه مطلوب برسیم، از همان کودکی برای انسان‌ها مشهود است. بعضی از افراد به صورت ذاتی دارای مهارت مذاکره هستند، اما خبر خوب این است که مهارت مذاکره را می‌توان ارتقا داد و مرتباً در آن بهتر شد.

در همین راستا در ادامه، فهرستی از مطالب مجله فرادرس آمده‌اند که به شما کمک می‌کنند تا مهارت مذاکره خود را ارتقا، بهبود و افزایش دهید، فنون مذاکره و انواع مذاکره را بیاموزید و با یادگیری برخی از مهم‌ترین تکنیک‌های مذاکره، برای مذاکره کردن در شرایط مختلف که برخی از آن ها نیز می‌توانند بسیار سخت باشند، آماده باشید و به بهترین و موثرترین نتیجه ممکن برسید.