دانستنی های ویروس کرونا (کووید ۱۹)

دانستنی های ویروس کرونا (کووید ۱۹)

ویروس کرونای جدید یا ویروس کووید 19، طبق آنچه تا به امروز می‌دانیم و البته بخشی از واقعیت مرتبط به آن هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، نخستین بار در شهر «ووهان» کشور چین انسان‌ها را مبتلا به بیماری کرد و خیلی زود مشخص شد که این ویروس دارای قابلیت سرایت بسیار بالایی است و در عین حال، می‌تواند گروهی از مبتلایان را به کام مرگ بکشاند؛ همین نقطه، در اصل آغاز یک همه‌گیری بسیار بزرگ بود که جهان را از دسامبر سال ۲۰۱۹ میلادی (دی ماه ۱۳۹۸) دگرگون و زندگی روزمره بسیاری از انسان‌ها و حتی فرهنگ کار آن‌ها را متحول کرد.

ویروس کووید ۱۹ که به صورت عامیانه با عنوان ویروس کرونا یا بیماری کرونا نیز شناخته می‌شود، بسیار سریع‌تر چیزی که تصور می‌شد به ساکنین کشورهای مختلف سرایت پیدا کرد و در نهایت طبق روایت‌های رسمی، ۳۰ بهمن ماه ۱۳۹۸ در ایران نیز رویت شد. از روزهایی که اولین خبرها در مورد این ویروس به انتشار می‌رسید، در مجله فرادرس سعی بر آن داشتیم تا با انتشار مطالبی معتبر به بهترین شکل ممکن درباره آن آگاهی‌رسانی کنیم، زیرا بر این باور بودیم که علم و آگاهی، بهترین کلید مواجهه با پدیده‌هایی هستند که برای‌مان نو و هراس برانگیزند و از سوی دیگر شبه علم و اخبار جعلی نیز، در چنین شرایطی می‌توانند بر سختی زندگی هر فرد و بار روانی که به دوش می‌کشد، بیافزایند.

در مجله فرادرس تا به امروز، مطالب متنوعی درباره ویروس کرونا، علائم آن‌، درمان‌ها و واکسن‌های موجود منتشر شده‌اند که کمک می‌کنند شما بهتر و بیشتر در این رابطه بدانید. فهرست این مقالات را می‌توانید در ادامه این صفحه مشاهده کرده و با کلیک روی هر کدوم آن را مطالعه کنید.