بازیابی فایل‌ها یا عکس‌های حذف‌ شده از حافظه داخلی اندروید (+ دانلود فیلم آموزش گام به گام)

۷۹۵۳ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۱۲ دقیقه
بازیابی فایل‌ها یا عکس‌های حذف‌ شده از حافظه داخلی اندروید (+ دانلود فیلم آموزش گام به گام)

گوشی‌های هوشمند نقشی کلیدی در زندگی ما دارند. این گوشی‌ها نه‌تنها کمک می‌کنند که با اعضای خانواده و دوستان در ارتباط باشیم، بلکه به کمک آنها می توانیم فایل‌های مهم، عکس‌ها و موارد دیگر را در حافظه داخلی گوشی خود ذخیره کنیم. در هر صورت حافظه داخلی گوشی، فضای ذخیره‌سازی محدودی دارد و می‌توانید برخی از فایل‌ها را حذف کنید تا فضا برای داده‌های جدید باز شود.

فیلم آموزشی بازیابی فایل‌ها یا عکس‌های حذف‌شده از حافظه داخلی اندروید

اما برخی اوقات برای بازیابی فضای خالی روی گوشی ممکن است داده‌هایی را حذف کنید که متوجه نباشید ممکن است در آینده لازم داشته باشید. ممکن است خیلی دیر متوجه این اشتباه بشوید. علاوه بر این ممکن است دلایل زیادی برای از دست رفتن داده‌ها وجود داشته باشند، مانند خرابی سیستم‌عامل، ویروس و موارد دیگر. اما نگران نباشید چون می‌توانید داده‌های خود را با کمک نرم‌افزارهای جانبی بازگردانید.

در این مطلب دو مورد از این نرم‌افزارها را همراه با راهنمای نحوه بازیابی داده‌ها از حافظه داخلی اندروید معرفی کرده‌ایم؛ البته می‌توانید فهرست کاملی از برنامه های ریکاوری عکس اندروید را در نوشتار مرتبط مجله فرادرس بخوانید و همینطور برای ریکاوری عکس های حذف شده در گوشی اندروید راهنمایی که در همین رابطه منتشر شده است را مطالعه کنید.

1- EaseUS MobiSaver for Android

این نرم‌افزار زمانی که بخواهید فایل‌های حذف شده را بازگردانید یک ناجی محسوب می‌شود. بک کمک این نرم ازار می توانید پیام‌های متنی، مخاطبین، عکس‌ها، فایل‌ها یا موسیقی‌های خود را را بازیابی کنید. این نرم‌افزار رابط ساده و خلاقانه‌ای دارد. فرایند گام‌به‌گام بازیابی داده‌هایی که پاک کرده‌اید را در ادامه ارائه کرده‌ایم.

این مراحل را دنبال کنید تا فایل‌های حذف شده حافظه داخلی گوشی اندروید را بازیابی کنید:

1- نرم‌افزار EaseUS MobiSaver for Android را بر روی رایانه ویندوز خود دانلود و نصب کنید.

2- بر روی دکمه شروع کلیک کنید و اجازه دهید نرم‌افزار گوشی اندروید را شناسایی کند.

3- زمانی که دستگاه متصل شد، نرم‌افزار شروع به اسکن حافظه داخلی گوشی می‌کند و فایل‌های موجود و همچنین حذف شده را پیدا می‌کند.

4- نرم‌افزار فهرستی از فایل‌های حذف شده را نشان می‌دهد و می‌توانید فایل‌های حذف شده را با کلیک کردن بر روی هر کدام بازیابی کنید.

5- فهرستی از فایل‌های قابل بازیابی نشان داده می‌شود. می‌توانید آنهایی را که می‌خواهید به‌سرعت انتخاب کنید. فهرستی از فقط فایل‌های حذف شده با انتخاب گزینه «Only display deleted items» نمایش می‌یابد.

6- اینک بر روی دکمه Recover کلیک کنید تا فرایند بازیابی فایل‌های حذف شده آغاز شود.

2- FonePaw Android Data Recovery

نرم‌افزار دیگر بازیابی که برای بازیابی داده‌ها مناسب است FonePaw Android Data Recovery نام دارد. این نرم‌افزار یک ابزار حرفه‌ای است که به بازیابی فایل‌های حذف شده از حافظه داخلی و همچنین خارجی دستگاه‌های اندرویدی کمک می‌کند. ما فرایند گام‌به‌گام بازیابی را برای فایل‌های حذف‌شده و ازدست‌رفته ارائه کرده‌ایم. این نرم‌افزار برای ویندوز و مک در دسترس است.

این مراحل را برای بازیابی فایل‌های حذف شده از گوشی اندرویدی با نرم‌افزار بازیابی حرفه‌ای داده‌ها استفاده کنید:

1- نرم‌افزار FonePaw Android Data Recovery را دانلود و نصب کنید و گوشی اندرویدی خود را چنان‌که در صفحه ابتدایی خواسته شده است با کابل یو اس بی به رایانه متصل کنید.

2- اینک باید حالت عیب‌یابی یو اس بی را فعال کنید. برای این کار مراحل زیر را در گوشی اندرویدی اجرا کنید. به بخش Settings سپس About و سپس Build Number بروید (هفت بار بر روی آن بزنید) اینک به بخش Settings و Developer Options و USB Debugging بروید و آن را فعال کنید.

3- زمانی که این کارها را انجام دادید، بر روی OK بزنید و به صفحه بعدی بروید.

4- برای تسریع بازیابی، انتخاب کنید که کدام نوع فایل‌ها می‌خواهید بازیابی شوند. از میان دسته‌بندی‌های مخاطبین، پیام‌ها، پیام‌های واتساپ، اسناد و گالری و ... انتخاب کنید.

5- اینک بر روی دکمه Next کلیک کنید و به Superuser روی گوشی اندروید اجازه دهید تا فرایند را آغاز کند. دکمه Start را روی رایانه کلیک کنید تا فرایند بازیابی آغاز شود.

6- مانند برنامه EaseUS می‌توانید فهرستی از موارد حذف شده را با زدن دکمه « Only Display Deleted Items » مشاهده کنید.

7- زمانی که این فرایند پایان یافت می‌توانید فایل‌های حذف شده را به رنگ قرمز ببینید و با کلیک روی تیک هر کدام آنها را انتخاب کنید سپس Recover را بزنید.

8- محتوای بازیابی شده بر روی رایانه ذخیره می‌شود.

بدین ترتیب می‌توانید فایل‌های حذف شده را از حافظه داخلی گوشی اندرویدی بدون پیچیدگی زیاد بازیابی کنید. می‌توانید از گزینه‌های بالا برای بازیابی همه فایل‌هایی که از حذفشان پشیمان شدید استفاده کنید.

بر اساس رای ۳۴۹ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
۱۷ دیدگاه برای «بازیابی فایل‌ها یا عکس‌های حذف‌ شده از حافظه داخلی اندروید (+ دانلود فیلم آموزش گام به گام)»

از یادداشت های گوشی سامسونگ قسمتی از متن طولانی را کات کردم و خواستم در فایل جدید پیست کنم فقط قسمت کمی از ان انتقال یافت و بقیه ش نیست شد و متن مهمیه ممنون میشم راهنمایی کنید

سلام و وقت بخیر؛
با توجه به توضیحات شما، احتمالاً با مشکل محدودیت فضای حافظه کلیپ‌بورد اندروید مواجه شده‌اید. امکان بازیابی دیتا از طریق نرم‌افزارهای معرفی شده در این نوشته وجود دارد.
از توجه شما متشکریم.

عکس هام از پوشه dcim در قسمت مدیریت فایل پاک شده برنامه‌های ریکاوری امتحان کردم هیچ کدوم از عکس ها نیومدن چطور برگردونم

سلام‌ وقت بخیر ،‌عکس و فیلم های پوشه دوربین رو پاک کردم‌الان دیگه چیزی اضافه و پاک نکردم ، نرم افزار معرفی شده رو نصب کردم‌تقریبا یک ساعت هستش که گوشی رو شناخته و استارت کردم ولی اتفاقی نیوفتاده بازم منتظر بمونم؟؟

سلام
عکس هایی که پاک کردیم بعد از تو سطل زباله هم‌پاک‌ کردیم امکان بازگشتش هست؟

برنامه ویندوز فرادرس

سلام.گوشی ریست کرده تمام فایلها.مخاطبین.پیامها.اینستا.تلگرام و…..همه پاک شده.آیامیتونم ریکاوری کنم؟هزینه اش مشکلی نداره اگرمیتونید مشکل من راحل کنیدلطف بسیاربزرگی درحق من کردید.باتشکر

سلام اگه از طریق برنامه جیمل کل حافظه گوشیو پاک کرده باشیم با این روش میشه بر گردوند

سلام من از حافظه اصلی همه عکسامو انتقال دادم روی رم الان هیچ کدومشون نیست چجوری باید برگردونم تورو خدا کمک کنید خیلی مهمه برام

سلام آیا این فایلها در کاممپوتر باقی میمونه

سلام و عرض ادب
أیا امکان ریکاوری حافظه داخلی برای برند شیاومی مدلMI5X هم وجود داره؟ متاسفانه به هیچ طریقی ریکاوری میسر نشد!! اگر راهنمایی بفرمایید لطف بزرگی به من کردین

سلام وعرض ادب ایا فیلمی ک تغریبا یک سال و نیم پیش حذف شده رو میشه برگردوند؟

من گوشیم Samsung j7pro,هست دستم خورد
تو بخش تنظیمات حافظه پنهان گالریم خالی کردم و وقتی اومدم گالری فقط عکس های که با دوربین گرفته شده بود پاک شدن
الان با برنامه ای که شما گفتید زدم
ولی همه عکس های تلگرام و واتساپ که پاک شدن میان بجز عکس های که با دوربین گرفتم

سلام خسته نباشید چرا تو قسمت geting ready for scaniig میمونه لطفا جواب بدین

با نصب نرم افزار میشه فیلم و عکسایی ک تو تلگرام دانلود کرده بودیم برگردن؟

سلام
باید گوشی روت بشه تا بشه از این نرم افزارها استفاده کرد؟؟؟

من این نرم افزار رو نصب کردم ولی از مرحله 3 به بعدش انجام نشد یه خطا میده که یه app اجازه ادامه کار رو نمیده و حالا نمیدونم باید چیکار کنم؟

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *