فشرده کردن و کاهش حجم فایل های PDF – راهنمای جامع

۱۴۱۹ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۲ دقیقه
فشرده کردن و کاهش حجم فایل های PDF – راهنمای جامع

گاهی اوقات ممکن است فایل‌های PDF حجم زیادی را اشغال کنند و در صورت استفاده از تصاویر و آبجکت‌های مختلف، حجم آن‌ها بسیار سنگین خواهد بود. اگر فایل PDF شما بیش از حد سنگین باشد ممکن است بارگذاری آن زمان بسیار زیادی را به طول بینجامد. در این مطلب شما را با نحوه کاهش حجم اسناد PDF آشنا خواهیم کرد.

فرقی نمی‌کند که هدف شما از کاهش حجم PDF چه باشد، در هر صورت انجام این کار بسیار ساده بوده و مراحل پیچیده‌ای ندارد. در ادامه به برخی از راه‌های موثر در کاهش حجم اسناد PDF در ویندوز، مک او اس و حتی مرورگر وب خواهیم پرداخت.

استفاده از نرم‌افزار Free PDF Compressor

در ویندوز به طور پیشفرض نرم‌افزاری برای مدیریت فایل‌های PDF وجود ندارد، در نتیجه برای باز کردن یا فشرده‌سازی آن‌ها نیاز به یک ابزار شخص ثالث خواهید داشت. برای این کار می‌توانید از «Free PDF Compressor» استفاده نمایید. این ابزار بسیار سبک بوده و فشرده‌سازی فایل را با کیفیت‌های متفاوتی برایتان انجام خواهد داد.

پس از باز کردن یک فایل PDF در «Free PDF Compressor»، باید مقدار فشرده‌سازی را انتخاب کرده و گزینه‌ی «Compress» را بزنید تا کار آن آغاز شود.

Free PDF Compressor

فایل فشرده شده‌ی شما در همان محل فایل اصلی و با نامی متفاوت ذخیره خواهد شد.

استفاده از اپلیکیشن Preview در مک او اس

اگر می‌خواهید یک فایل PDF را در مک او اس فشرده کنید، می‌توانید از اپلیکیشن پیشفرض «Preview» در مک استفاده نمایید و نیازی به ابزارهای شخص ثالث نخواهید داشت. برای استفاده از این ابزار ابتدا باید در «Finder» فایل خود را انتخاب کرده، کلید «Space» را فشار داده و سپس بر روی گزینه‌ی «Open with Preview» کلیک کنید.

Preview

در «Preview» وارد منوی «File» شده و گزینه‌ی «Export» را انتخاب کنید.

Export file

در پنجره‌ی «Export» از قسمت «Quartz-Filter» بر روی گزینه‌ی «Reduce File Size» کلیک کرده و سپس بر روی «Save» کلیک کنید.

Reduce file size

توجه داشته باشید که با این کار فایل جدید جایگزین فایل اصلی خواهد شد. در نتیجه یا باید نام آن را تغییر دهید و یا باید یک کپی از آن بگیرید تا فایل اصلی خود را از دست ندهید.

استفاده از وبسایت SmallPDF

اگر مایل به نصب کردن ابزارهای اضافی نیستید، می‌توانید از یک ابزار فشرده‌سازی آنلاین استفاده نمایید. برای این کار می‌توانید از «SmallPDF» استفاده کنید. این ابزار ساده و سریع بوده و فایل شما را با شخص دیگری به اشتراک نمی‌گذارد. همچنین فایل شما پس از یک ساعت از سرور آن‌ها حذف خواهد شد.

پس از انتخاب فایلی که قصد فشرده‌سازی آن را دارید، پروسه‌ی فشرده‌سازی تنها چند ثانیه زمان خواهد برد. در انتها نیز میزان فشرده‌سازی به شما نمایش داده خواهد شد و لینک دانلود آن در دسترس‌تان قرار خواهد گرفت.

SmallPDF

با استفاده از روش‌های بالا می‌توانید به سادگی کتاب‌های الکتریکی، دفترچه‌های راهنما یا حتی PDFهای تعاملی را کوچک کنید تا به سادگی قادر به بارگذاری آن در ایمیل یا هر جایی دیگر باشید.

اگر این مطلب برای شما مفید بوده است، آموزش‌های زیر نیز پیشنهاد می‌شوند:

^^

بر اساس رای ۱۰ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
HowToGeek
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *