معرفی برترین سریال ها در زمینه هک و امنیت سایبری

۸۵۸ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
زمان مطالعه: ۳ دقیقه
معرفی برترین سریال ها در زمینه هک و امنیت سایبری

هک کردن همیشه با پیچیدگی‌ها و معماهایی همراه است و باعث ایجاد جذابیت در فیلم و سریال‌های تلویزیونی می‌شود. اما به ندرت یک کارگردان می‌تواند هنر هک کردن را به درستی نشان دهد. زیرا پشت هر هک بزرگی یک کار چندهفته‌ای نیاز است تا نقاط آسیب‌پذیر کاربر شناسایی و راه‌حلی برای نفوذ پیدا شود. هنگامی‌که یک کاربر هک می‌شود ممکن است هکر چیزی را به شکل خنده‌دار روی صفحه دسکتاپ او نمایش دهد یا به صورت ناشناس کار خاصی را انجام دهد.

در بسیاری از فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی درباره هک، در نقطه اوج فیلم یا سریال یک هک اتفاق می‌افتد. اما امروزه در برخی دیگر از آن‌ها طرح اصلی فیلم یا سریال موضوع یک هک است. فیلم‌ها به علت مدت زمان کم، قادر نیستند در طی ۲ ساعت همه چیز را نشان دهند، اما سریال‌ها می‌توانند به درستی جزئیات هک را نمایش دهند. در این مقاله ما برترین سریال‌ها در حوزه هک را معرفی می‌کنیم که هک به عنوان موضوع اصلی است و تلاش می‌کند تصویری از رفتار و ذهن هکرها را به درستی ارائه دهند.

1. سریال آقای ربات

این سریال پس از نمایش به یک فرهنگ برای تماشاگران علاقه‌مند تبدیل شد و در صفحه‌های این سریال در شبکه‌های اجتماعی میلیون‌ها فالوور ایجاد شد. در این سریال یک هکر نخبه با استفاده از کامپیوترها و تکنولوژی‌های پیچیده و تلفن همراه با برنامه‌نویسی به روش مهندسی اجتماعی به عمق شبکه‌های امن، به صورت ناشناس ورود می‌کند. سریال نشان می‌دهد که کدهای او با زبان‌های برنامه‌نویسی پایتون و غیره نوشته می‌شود. در این سریال، هکر نخبه (الیوت) روزها یک مهندس برنامه‌نویس است و شب‌ها به کار هک مشغول است.

2. سریال گروه انفورماتیک یا The IT Crowd

ژانر این سریال با آقای ربات متفاوت است؛ اما لحظه‌های هک زیادی دارد. این سریال در نزد تماشاگران بسیار محبوب شد و طی ۸ سال از ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۳ پخش شد. این سریال تلویزیونی کمدی، یک گروه سه نفره را نمایش می‌داد که در یک شرکت بزرگ کارمند پشتیبانی هستند و در برخی مواقع کار هک انجام می‌دادند.

3. سریال دره سیلیکون یا Silicon Valley

در این سریال تقریباً کمدی که برخی تکنیک‌های هک کردن را نیز به نمایش می‌گذارد، بیشتر از هک کردن به جنگ رقابت در تکنولوژی می‌پردازد. در دره سیلیکون که مهد تکنولوژی است و شرکت‌ها در اوج رقابت هستند. در این سریال برخی افراد، نابغه هستند و واجد شرایط موفقیت هستند، اما به برخی دلایل با شکست‌های بزرگ مواجه شده‌اند.

4. سریال مظنون یا Person Of Interest

این سریال در بالای فهرست بهترین سریال‌ها قرار می‌گیرد زیرا طرح اصلی سریال هوش مصنوعی است. در این سریال یک فرد که قبلاً قاتل بوده است و بسیار نیز ثروتمند است، از هوش مصنوعی برای نجات جان افراد استفاده می‌کند. با استفاده از روش یادگیری ماشین و شبکه‌های پیچیده هوش مصنوعی جنایات مجرمان در آینده پیش‌بینی و از ارتکاب آن‌ها جلوگیری می‌شود.

5. سریال Halt and Catch Fire

در این سریال که از سال ۲۰۱۴ به طور موفقیت‌آمیز اکران می‌شود، جمعیت افراد شاغل در حوزه فناوری اطلاعات را از سال ۱۹۸۰ نشان می‌دهد. در این سریال سعی می‌شود از پیشرفت کامپیوترهای شخصی تا تکنولوژی‌های پیچیده اخیر را از دید مخترعی چون استیو جابز نمایش دهد.

6. سریال چاک

در این سریال هکری به نام چاک یک سند محرمانه دولتی را به طور تصادفی دانلود می‌کند و زندگی او تحت تأثیر قرار می‌گیرد. این سریال از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۲ پخش شد.

7. سریال CSI: Cyber

در این سریال زیبایی‌های دنیای هک به نمایش در می‌آید. این سریال در ۲۰۱۶ به اتمام رسید و درخواست شد ادامه یابد؛ اما تهیه‌کنندگان آن، ادامه سریال را متوقف کردند. این سریال زندگی یک روانشناس سایبری با نام Avery Ryan را دنبال می‌کند که در FBI مشغول به کار است. او هک را به عنوان یک جرم روانشناسی سایبری در نظر می‌گیرد. رایان سعی می‌کند نقشه ذهن هکرها را فرا گیرد و جرائم سایبری را کاهش دهد.

اگر این مطلب مورد توجه شما قرار گرفته است، پیشنهاد می‌کنیم مطالب زیر را نیز ملاحظه کنید:

==

بر اساس رای ۵۰ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
techworm
۱۲ دیدگاه برای «معرفی برترین سریال ها در زمینه هک و امنیت سایبری»

آروزی من این که یک هکر شوم
اما نمیفامم که آروزویم قبول میشه یا نی
اما نا امید نمیشوم ?

واقعا ناراحت میشم عده ای میگن میخوام هکر بشم
هنوز تصورشون از هک غلطه

نهنگ آبی رو فراموش کردی

من خیلی هک کدون رو دوس دارم ی جورایی عاشقشم ولی نمیدونم چطور باس یاد گرفت /: شاید مسخره ب نظر بیاد ولی یکی از ارزوهام اینه که یه هکره خیلی حرفه ای بشم ولی فک کنم محاله /:

چیزی به اسم هک رو داخل اینترنت و خیلی جاهای دیگه نمیتونی یاد بگیری
ولی برنامه نویسی یه جورایی همون هکه ولی دقت کن برای هک کردن باید از هوش هیجانیت استفاده کنید چون باید تمام سوراخ سمبه های سیستم ها و سیستم عامل هارا خیلی خوب یاد بگیری
موفق باشی داداش
هیچیز غیر ممکن نیست 🙂

محال نیست دنبالش بگرد من هکر خیلی قوی هم میشناسم منم میخوام یاد بگیرم فقط تلاش کن

چرا باید مسخره باشه؟ ?
واقعا گفتن اینکه میخوام برنامه نویس یا هکر باشم خجالت آوره؟
خیلی راحت میتونی یه هکر واقعی بشی فقط کافیه راه رو درست بری و برنامه ریزی داشته باشی؛در ضمن زیاد سخت نگیر و سعی کن اونقدر وقت اضافی مثلا برای تفریح داشته باشی که از چشت نیوفته و کتاب های مرتبط با هک رو کاملا مطالعه بکن و زبان انگلیسیت رو تقویت کن چون سایت های بومی برای هک و امنیت زیاد چنگی به دل نمیزنن.

تعریف فیلم اولی که زیاد به گوشم خورده بود :)))
ممنونم از پستتون

الیوت دانلود نکن چرته

فیلم باید درک کنی فقط هکرا میفهمن

ممنون خیلی دلم میخواست یه همچین فیلم هایی پیدا کنم هر چی هم سرچ میکردم چیز جالبی گیرم نمیومد دمتون گرم ❤❤

داداش مفهومی باید درکش کنی عالیه این فیلم مخصوصا فصل ۳?

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *