بهترین قالب‌های نمایش وردپرس برای وب‌سایت‌‌های هنری — بخش اول

۳۶۴ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۴ دقیقه
بهترین قالب‌های نمایش وردپرس برای وب‌سایت‌‌های هنری — بخش اول

آیا به دنبال بهترین قالب‌های نمایش وردپرس (WordPress Themes) برای وب‌سایت هنری خود هستید؟ بیشتر قالب‌های نمایش شخصی و تجاری وردپرس، با ویژگی‌ها و خلاقیت مورد نیاز وب‌سایت‌های هنری هم‌خوانی ندارند. در این مقاله، از بین قالب‌های نمایش هنری وردپرس، برخی را گلچین کرده و به شما معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید!

ساخت یک وب‌سایت هنری به وسیله وردپرس

وردپرس، محبوب‌ترین ابزار ساخت وب‌سایت در جهان است. این ابزار به دو صورت قابل استفاده است. اول، از طریق سایت (WordPress.com) که با میزبانی (Host) وردپرس قابل استفاده است. دوم، از طریق سایت (WordPress.org) که یک سایت با قابلیت خودمیزبانی (Self-Hosting) است. پیشنهاد ما به شما، استفاده از WordPress.org است؛ زیرا انعطاف‌پذیری بیشتری در این سایت وجود دارد. به علاوه، در این حالت، دسترسی به همه‌ی ویژگی‌های وردپرس نیز مقدور خواهد بود.

شما برای ساخت یک وب‌سایت هنری،باید یک نام دامنه (Domain Name) و حساب کاربری میزبانی وب در وردپرس داشته باشید. بعد از ساخت وب‌سایت هنری خود، به یک قالب‌ نمایش مناسب برای آن نیاز خواهید داشت (فرض می‌کنیم تا این مرحله از کار را خودتان انجام داده‌اید). حال، بیایید به فهرست تعدادی از بهترین قالب‌‌های نمایش وردپرس برای وب‌سایت‌های هنری نگاهی بیندازیم. همه‌ی قالب‌‌های نمایش موجود در این فهرست، با رابط کاربری تلفن همراه نیز سازگاری دارند.

1. قالب‌ نمایش Reel Story

قالب‌ نمایش (Reel Story)، یک قالب‌ نمایش بسیار زیبا و خوش‌ساخت وردپرس برای افراد خلاق، هنرمندان و نمایشگاه‌های هنری است. این قالب‌ نمایش، برای نمایش کارهای شما درون یک ویترین و در مرکز صفحه طراحی شده است. یک قسمت زیبای برای نمایش نمونه کار، آلبوم عکس و قابلیت نمایش ویدیو نیز در این قالب‌ نمایش وجود دارد. این قالب‌ نمایش یک افزونه نرم‌افزاری برای ایجاد صفحات مختلف نیز دارد و شامل یک پنل سفارشی‌سازی قالب‌ نمایش با تنظیمات سریع می‌شود.

2. قالب‌ نمایش Ultra

قالب‌ نمایش (Ultra)، یک قالب‌ نمایش همه‌منظوره وردپرس برای گالری‌های هنری، هنرمندان، عکاسان و دیگر حرفه‌های هنری است. این قالب‌ نمایش، چندین طراحی از پیش تعیین‌شده دارد که تنها با یک کلیک قابل نصب هستند. به همراه این قالب‌ نمایش یک ابزار ساخت و ویرایش صفحات با کاربری آسان نیز وجود دارد. برای نمایش زیبای کارهای هنری در این قالب‌ نمایش، می‌توان از بخش نمونه کار آن استفاده کرد. به علاوه، چندین قالب آماده برای آلبوم تصاویر به همراه چندین طرح‌بندی نیز در این قالب‌ نمایش در دسترس است.

3. قالب‌ نمایش Indigo

از قالب‌ نمایش (Indigo) می‌توان به عنوان یکی از قالب‌‌های نمایش وردپرس با طراحی زیبا نام برد. طراحی این قالب‌ نمایش به صورت ماژولار بوده و برای هر نوع وب‌سایتی مناسب است. این قالب‌ نمایش دارای ماژول‌هایی با امکان اضافه کردن آلبوم تصاویر، نمونه کار، فرم تماس با پشتیبانی، گواهی‌نامه‌ها و موارد را دارد. نصب و تنظیم این قالب‌ نمایش تقریباً آسان است. این قالب‌ نمایش دارای چندین طراحی است که می‌توان تنها با کلیک آن‌ها را نصب کرد.

4. قالب‌ نمایش Meteor

قالب‌ نمایش (Meteor)، مخصوص ارائه نمونه کارها و رزومه کاری است و برای نمایش گالری‌های هنری و نمایشگاه‌ها نیز مناسب است. این قالب‌ نمایش دارای یک «پست تایپ» (Post type) نمونه کار قدرتمند با طرح‌بندی‌های سنگ ساختمانی، شبکه‌ای و گردونه‌ای است. هر یک از نمونه کارها، صفحه مختص به خود به همراه آلبوم‌های زیبا و توضیحات آن نمونه کار را شامل می‌شود. استفاده از این قالب‌ نمایش بسیار آسان بوده و برای کارکرد حاضر و آماده با کمترین تنظیمات مورد نیاز طراحی شده است. در درون این قالب‌ نمایش یک راهنمای شروع کار با آن وجود دارد که در انجام تنظیمات مفید خواهد بود.

5. قالب‌ نمایش Freelo

قالب‌ نمایش (Freelo)، یک قالب‌ نمایش وردپرس با طراحی ظریف بوده و برای گالری‌ها، نمایشگاه‌ها و هنرمندان مناسب است. این قالب‌ نمایش دارای رنگ‌بندی‌های مختلفی است که گزینه‌های انتخابی شما را بالا می‌برد. درون این قالب‌ نمایش، یک بخش نمونه کار زیبا با سبک‌های مختلف وجود دارد. از ویژگی‌های دیگر این قالب‌ نمایش، می‌توان به پشتیبانی از فونت‌های گوگل (Google Fonts)، چندین قالب صفحه، ستون‌های فرعی نامحدود و پنل ساده برای گزینه‌های مختلف قالب‌ نمایش نام برد.

6. قالب‌ نمایش Coastline

قالب‌ نمایش (Coastline)، یک قالب‌ نمایش بسیار قدرتمند در زمینه ارائه نمونه کار بوده و دارای یک طراحی منحصربه‌فرد است. طرح‌بندی این قالب‌ نمایش شامل یک شبکه با حالت نمای ساختمانی و به همراه یک منوی کناری در سمت چپ آن می‌شود. Coastline، شامل یک بخش نمونه کار، آلبوم تصاویر، ویجت‌های سفارشی (Custom Widgets) و ارتباط با شبکه اجتماعی نیز می‌شود. تمام گزینه‌های این قالب‌ نمایش، به صورت منظمی در زیر بخش سفارشی‌سازی قالب‌ نمایش قرار گرفته‌اند.

7. قالب‌ نمایش Shutter

قالب‌ نمایش (Shutter)، یک قالب‌ نمایش با قابلیت‌های زیاد و مختص گالری‌ها و وب‌سایت‌های عکاسی است. این قالب‌ نمایش، به همراه پنج طراحی آزمایشی (Demo) ارائه می‌شود. Shutter، مناسب بهینه‌سازی سئو (SEO Friendly) بوده و دارای قابلیت‌های بسیاری از قبیل فونت‌های گوگل، نمونه کار، گالری، اسلایدرهای (Slider) زیبا و غیره است. تنظیمات قالب‌ نمایش بسیار آسان بوده و دارای یک پنل گزینه‌های سفارشی است.

8. قالب‌ نمایش Float

قالب‌ نمایش (Float)، یک قالب‌ نمایش مدرن وردپرس با یک طراحی پارالکس (Parallax) بسیار زیبا در پس‌زمینه است. این قالب‌ نمایش، برای گالری‌های هنری مناسب است که به دنبال یک ظاهر مدرن و آینده‌نگرانه برای وب‌سایت خود هستند.

صفحه ساز بصری با قابلیت کشیدن و رها کردن (Drag and Drop)، طرح‌بندی و سبک‌های متعدد، قالب صفحات، ویجت‌های سفارشی و ارتباط با شبکه اجتماعی، از قابلیت‌های متنوع این قالب‌ نمایش هستند. نسخه آزمایشی این قالب‌ نمایش، تنها با یک کلیک قابل نصب است و سفارشی‌سازی آن با استفاده از صفحه تنظیمات قالب‌ نمایش انجام می‌شود.

9. قالب‌ نمایش Hellomouse

اگر به دنبال یک قالب‌ نمایش مخصوص به کارهای خلاقانه هستید، (Hellomouse)، گزینه مناسبی است. این قالب‌ نمایش وردپرس، برای ارائه نمونه کار استفاده می‌شود. هدف از طراحی Hellomouse، ایجاد یک برداشت اولیه عالی در نگاه مخاطب است. با وارد شدن به صفحه خانگی این قالب‌ نمایش ، یک پیام خوشامدگویی به همراه اطلاعاتی راجع به محتوای ارائه‌شده در وب‌سایت نشان داده می‌شود.

نمونه کارهای موجود در وب‌سایت به صورت یک شبکه به نمایش در می‌آیند. بیش از 60 گزینه برای سفارشی‌سازی این قالب‌ نمایش وجود دارد (به همراه تنظیمات زنده). ویجت‌های سفارشی، تنظیمات صفحه خانگی با قابلیت کشیدن و رها کردن، ارتباط با شبکه مجازی و غیره، از قابلیت‌هایی هستند که این قالب‌ نمایش به شما ارائه می‌کند. Hellomouse، توانایی کار با بهترین افزونه‌های وردپرس را نیز دارد.

10. قالب‌ نمایش Peak

اگر به دنبال یک قالب‌ نمایش با قابلیت‌های زیاد و طراحی ظریف برای گالری هنری خود هستید، (Peak) را امتحان کنید. این قالب‌ نمایش وردپرس، برای عکاسی، هنرمندان و دیگر کارهای خلاقانه عالی است. ویژگی‌های این قالب‌ نمایش، شامل طرح‌بندی‌های گالری متعدد، قالب‌های صفحه، سبک‌های متنوع، ویجت‌های لغزشی، سرتیتر برای عنوان صفحه و غیره می‌شود.

در بخش دوم این مقاله، به معرفی ادامه فهرست بهترین قالب‌‌های نمایش مختص وب‌سایت‌های هنری خواهیم پرداخت.

اگر تمایل به مطالعه بیشتر در مورد این موضوعات را داشته باشید؛ شاید آموزش های زیر نیز برای شما مفید باشند:

#

بر اساس رای ۳ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
۱ دیدگاه برای «بهترین قالب‌های نمایش وردپرس برای وب‌سایت‌‌های هنری — بخش اول»

سلام این قالب هارو از کجا میتونیم تهیه کنیم؟

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *