معرفی ۱۵ کامپایلر آنلاین پایتون

۹ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۴ مهر ۱۴۰۳
زمان مطالعه: ۱۳ دقیقه
معرفی ۱۵ کامپایلر آنلاین پایتون

برای اجرا کردن کدهای پایتون به نصب و راه‌اندازی یکی از محیط‌های برنامه نویسی پایتون نیاز داریم. این عملیات بسته به سیستم عامل مورد استفاده، شامل چندین مرحله مختلف می‌شود. البته برای توسعه پروژه برنامه‌نویسی به صورت کامل از ابتدا تا به انتها، استفاده از محیط کدنویسی حرفه‌ای پایتون کاری بسیار عاقلانه و درست است. اما اگر بخواهیم فقط یک یا دو بلوک کد را تست کنیم، آیا نیاز به نصب یکی از محیط‌های کدنویسی پایتون داریم؟ در چنین مواردی بهترین روش استفاده از کامپایلر آنلاین پایتون است. علاوه بر این، در زمان‌هایی که دسترسی به کامپیوتر شخصی خودمان نداریم و باید کدی را به سرعت آزمایش کنیم، استفاده از کامپایلر آنلاین پایتون، انتخابی بسیار مناسب است. به همین دلیل تلاش کردیم که در این مطلب، مخاطبان خود را با چند مورد از بهترین کامپایلر‌های آنلاین پایتون آشنا کنیم.

997696

در این مطلب از مجله فرادرس، در ابتدا کامپایلرهای آنلاین پایتون را تعریف کرده‌ایم و سپس بهترین موارد موجود را به صورت فهرست‌وار نام‌بردیم. بعد از آن‌ هم تمام کامپایلرهای فهرست شده را به صورت خلاصه توضیح داده و مهمترین ویژگی‌های هر کدام را بیان کرده‌ایم.

کامپایلر آنلاین پایتون چیست؟

کامپایلر برنامه‌ کامپیوتری است که با زبان برنامه نویسی خاصی تهیه شده‌. این نرم‌افزار، کدهای منبع برنامه را از زبان قابل خواندن برای انسان به زبان قابل خواندن برای ماشین - از زبان سطح بالا به زبان سطح پایین - تبدیل می‌کند.

کامپایلرهای آنلاین به کاربران اجازه می‌دهند که کدها را به صورت آنلاین از هر زبان برنامه‌نویسی کامپایل کرده و اجرا کنند. اگر به دلیلی نتوانیم که پایتون را بر روی کامپیوتر شخصی خودمان نصب کنیم اما نیاز به اجرای کدهای پایتون داشته باشیم، بهترین کار استفاده از کامپایلر آنلاین پایتون برای اجرای کدها در مرورگر اینترنت است.

بهترین کامپایلر آنلاین پایتون کدام است؟

به عنوان مثال از بهترین کامپایلرهای آنلاین پایتون می‌توان به Google Colab و Scaler و OnlinePython اشاره کرد. در این بخش از مطلب، مهمترین و بهترین کامپایلرهای آنلاین پایتون را معرفی کرده‌ایم که بسیاری از افراد قادر به استفاده از آن‌ها و اجرای کدهای خود هستند.

به طور خاص، برای کسانی که نیاز به اجرای فوری کدهای پایتون دارند یا حتی افرادی که می‌خواهند بدون متقبل شدن زحمت بیشتر - مربوط به نصب پایتون و شاید ادیتور کد - تجربه کدنویسی با پایتون را کسب کنند، این کامپایلرها ابزار بسیار مفیدی هستند.

  1. کامپایلر CodeChef
  2. کامپایلر DomSignal
  3. کامپایلر Glot.io
  4. کامپایلر Google Colab
  5. کامپایلر JDoodle
  6. کامپایلر Kaggle
  7. کامپایلر OneCompiler
  8. کامپایلر OnlinePython
  9. کامپایلر Programiz
  10. کامپایلر صفحه اصلی سایت Python
  11. کامپایلر Replit
  12. کامپایلر Rextester
  13. کامپایلر Scaler
  14. کامپایلر W3School
  15. کامپایلر Tutorialspoint

آموزش مطالب پیشرفته پایتون با کمک فرادرس

برای استفاده از کامپایلرهای آنلاین پایتون، باید مهارت لازم برای کار با این زبان برنامه‌نویسی را داشته باشیم. یادگیری پایتون به صورت خودخوان و با کمک گرفتن از منابع مطالعاتی روندی مشکل ولی شدنی است. اما با کمک گرفتن از منابع آموزشی موجود سرعت و کیفیت یادگیری به طرز بسیار خوبی افزایش پیدا می‌کند. در بین همه گزینه‌های در دسترس، فیلم‌های آموزشی از پربازده‌ترین منابع برای آموزش برنامه‌نویسی هستند.

مجموعه آموزش برنامه نویسی پایتون Python – مقدماتی تا پیشرفته
«با کلیک بر روی تصویر بالا می‌توانید به صفحه اصلی مجموعه آموزش فیلم‌های برنامه نویسی پایتون هدایت شوید.»

فرادرس به عنوان فعال‌ترین تولیدکننده فیلم‌های آموزشی کشور به صورت مستقیم و دائمی در دسترس همه جویندگان علم قرار دارد. از هر جای دنیا و در هر زمان قابل دسترسی است و می‌توان از آموزش‌های آن استفاده کرد. فیلم‌های تولید شده برای آموزش پایتون در فرادرس یکی از پُر مخاطب‌ترین فیلم‌های آموزشی هستند. در بخش پایین چند مورد از فیلم‌های آموزش پایتون را معرفی کرده‌ایم. البته این فیلم‌ها به منظور پوشش سطوح حرفه‌ای آموزش پایتون طراحی و تولید شده‌اند. در صورت نیاز با کلیک بر روی تصویر بالا به صفحه اصلی این مجموعه آموزش هدایت می‌شوید. در آنجا دوره‌های مربوط به سطوح ساده‌تر یا حرفه‌ای‌تر پایتون نیز قابل دسترسی‌ هستند.

۱. CodeChef

CodeChef کامپایلر آنلاینی را در اختیار برنامه‌نویسان قرار داده که از چندین زبان برنامه‌نویسی مختلف از جلمه پایتون پشتیبانی می‌کند. این کامپایلر آنلاین به صورت گسترده‌ای در رقابت‌های برنامه‌نویسی به‌کار برده می‌شود. زیرا به کاربران سکوی بسیار مستحکم و پایداری را برای نوشتن و اجرای کدهای پایتون ارائه می‌دهد.

  • لینک دسترسی به کامپایلر CodeChef (+)
کامپایلر آنلاین پایتون
«برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید»

ویژگی های کلیدی

این کامپایلر آنلاین دارای مزایا و ویژگی‌های است که در فهرست زیر به صورت خلاصه بیان کرده‌ایم.

۲. DomSignal

اگر بدنبال کامپایلر آنلاین پایتونی بگردیم که هم به صورت بسیار کارآمدی وظایف خود را در اجرای کدها به انجام برساند و هم فضای کاربرپسندی داشته باشد، انتخاب DomSignal گزینه بسیار مناسبی است. این کامپایلر به کاربران اجازه می‌دهد که کدهای پایتون خود را به صورت مستقیم از درون مرورگر اینترنتی خود نوشته، کامپایل کرده و اجرا کنند. همچنین این کامپایلر از چندین زبان برنامه‌نویسی مختلف نیز پشتیبانی می‌کند که باعث شده به راه حل همه‌جانبه‌ای برای تمام نیازهای برنامه‌نویسی تبدیل شود.

  • لینک دسترسی به کامپایلر DomSignal (+)
کامپایلر آنلاین پایتون
«برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید»

ویژگی های کلیدی

کامپایلر آنلاین DomSignal دارای مزایا و ویژگی‌های است که در فهرست زیر به صورت خلاصه بیان کرده‌ایم.

  • رابط کاربری بسیار زیبا، ساده و کارآمد
  • اجرای کدها به صورت با کیفیت
  • بر پایه مرورگر کار می‌کند. بنابراین نیاز به نصب هیچ برنامه‌ای ندارد.

۳. Glot.io

این وب‌سایت، سکوی اوپن سورسی است که برای اجرای کدهای زبان پایتون، کامپایلر آنلاین فراهم کرده است. البته وب‌سایت Glot.io از چندین زبان برنامه‌نویسی مختلف پشتیبانی می‌کند. بهترین بخش این سایت، اینجا است که رابط بسیار ساده‌ای ایجاد کرده و به کاربران اجازه می‌دهد قطعه کدهای خود را به سادگی با یکدیگر به اشتراگ بگذارند. در نتیجه سایت Glot.io به گزینه بسیار خوبی برای برنامه نویسی‌های تیمی و آزمایش سریع کدها تبدیل شده است.

  • لینک دسترسی به کامپایلر Glot.io (+)
کامپایلر آنلاین پایتون
«برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید»

ویژگی های کلیدی

کامپایلر آنلاین Glot.io دارای مزایا و ویژگی‌های است که در فهرست زیر به صورت خلاصه بیان کرده‌ایم.

  • سایت Glot.io از API-های اوپن سورس استفاده می‌کند.
  • طیف گسترده‌ای از زبان‌های برنامه‌نویسی را پشتیبانی می‌کند.
  • رابط کاربری بسیار ساده و تمیزی دارد.
  • امکان به اشتراک‌گذاری ساده کدها برای اجرای پروژه‌های مشارکتی

۴. Google Colab

Google Colab محیط کدنویسی است که از تکنولوژی ذخیره داده‌ها به صورت ابری استفاده کرده و بر اساس Jupyter notebook طراحی شده است. Google Colab به کاربران کمک می‌کند تا اسکریپت‌های پایتون را اجرا کنند و به تجزیه‌وتحلیل داده‌های خود بپردازند. این ابزار رایگان توسط Google ارائه شده و نیازی به نصب نرم‌افزار یا پیکربندی خاصی بر روی کامپیوتر ندارد. برای آموزش کار با Google Colab می‌توانید فیلم آموزش Google Colab + نوشتن و اجرای اولین برنامه‌ پایتون را از فرادرس تماشا کنید. لینک مربوط به این فیلم را در پایین نیز قرار داده‌ایم.

این فضای کدنویسی برای کار با زبان پایتون تنظیم شده است. در نتیجه اگر به دنبال گزینه جایگزینی برای نرم‌افزار Notebook می‌گردید که از فضای ابری هم استفاده کند، Google Colab بهترین گزینه است.

  • لینک دسترسی به کامپایلر Google Colab (+)
کامپایلر آنلاین پایتون
«برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید»

بخاطر یکپارچگی این فضای کدنویسی با Google Drive و دسترسی آن به GPU-های قدرتمند، Google Colab به گزینه بسیار محبوبی بین دانشمندان داده و کارآموزان یادگیری ماشین تبدیل شده است.

ویژگی های کلیدی

کامپایلر آنلاین Google Colab دارای مزایا و ویژگی‌های است که در فهرست زیر به صورت خلاصه بیان کرده‌ایم.

  • دارای محیط کدنویسی Jupyter notebook بر اساس فضای ابری است.
  • با Google Drive به صورت یکپارچه کار می‌کند.
  • برای انجام محاسبات مخصوص، به GPU-های قدرتمندی دسترسی دارد.

۵. JDoodle

JDoodle یکی از کامپایلرهای آنلاین پایتون است که بخاطر رابط کاربری تمیز خود شناخته می‌شود. این کامپایلر آنلاین تلاش می‌کند که کدنویسی را تا حد ممکن ساده‌تر کند. به همین دلیل به عنوان گزینه جذابی برای برنامه نویسان مبتدی پایتون تبدیل شده است. البته کامپایلر JDoodle تعداد زیادی از زبان‌های برنامه‌نویسی دیگر را نیز پشتیبانی می‌‌کند.

  • لینک دسترسی به کامپایلر JDoodle (+)
کامپایلر آنلاین پایتون
«برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید»

علاوه بر موارد بیان شده در بالا، JDoodle از برنامه‌نویسی مشارکتی و به اشتراک‌گذاری قطعه‌کد نیز پشتیبانی می‌کند.

ویژگی های کلیدی

کامپایلر آنلاین JDoodle دارای مزایا و ویژگی‌های است که در فهرست زیر به صورت خلاصه بیان کرده‌ایم.

  • از چندین زبان برنامه نویسی مختلف پشتیبانی می‌کند.
  • رابط کاربری بسیار تمیز، شهودی و کاربرپسندی دارد.
  • پشتیبانی از کدنویسی مشارکتی و به اشتراک گذاری کدها

۶. Kaggle

Kaggle یکی دیگر از محیط‌های کدنویسی ابری با طراحی Jupyter notebook است. از این وب‌سایت‌ هم می‌توان برای به اشتراک‌گذاری کدها استفاده کرد. این کامپایلر آنلاین به صورت گسترده‌ای برای انجام پروژه‌های «علم داده» (Data Science) و «یادگیری ماشین» (Machine Learning) به‌کار برده می‌شود. همچنین دسترسی بسیار خوبی به تعداد بسیار زیادی از دیتاست‌های مختلف برای آموزش مدل‌ها و منابع محاسباتی قدرتمند به کاربران خود می‌دهد.

  • لینک دسترسی به کامپایلر Kaggle (+)
کامپایلر آنلاین پایتون
«برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید»

ویژگی های کلیدی

کامپایلر Kaggle آنلاین دارای مزایا و ویژگی‌های است که در فهرست زیر به صورت خلاصه بیان کرده‌ایم.

  • محیط کدنویسی Jupyter notebook بر اساس فضای ابری
  • دسترسی گسترده به تعداد زیادی از مجموعه‌داده‌های بزرگ
  • منابع محاسباتی قدرتمند

۷. OneCompiler

OneCompiler یکی از ساده‌ترین کامپایلرهای آنلاینی است که می‌توان با آن کار کرد. در ضمن این کامپایلر تعداد بسیار زیادی از زبان‌های برنامه‌نویسی را پشتیبانی می‌کند. پایتون هم یکی از همین زبان‌ها است.

کامپایلر آنلاین پایتون
«برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید»

کامپایلر آنلاین پایتون OneCompiler رابط کاربری ساده و کاربرپسندی را برای ساده‌تر کردن مراحل کدنویسی و اجرای برنامه‌ها فراهم کرده است. همچنین OneCompiler از کدنویسی مشارکتی و به اشتراک گذاشتن بلوک‌های کد نیز پشتیبانی می‌کند.

  • لینک دسترسی به کامپایلر OneCompiler (+)

ویژگی های کلیدی

کامپایلر OneCompiler آنلاین دارای مزایا و ویژگی‌های است که در فهرست زیر به صورت خلاصه بیان کرده‌ایم.

  • پشتیبانی از تقریبا همه زبان‌های برنامه نویسی
  • دارای مستندات کاملی بابت آموزش روش استفاده به صورت درونی
  • رابط کاربری ساده و کاربرپسند
  • پشتیبانی از کدنویسی مشارکتی و به اشتراک گذاری کدها

همه این مواردی که تا به اینجا مطالعه کرده‌اید و در ادامه مطلب نیز مطالعه خواهید کرد، محیط‌های کدنویسی آنلاین پایتون هستند. اما برای انجام پروژه‌های بزرگ و در زمان طولانی بهترین کار استفاده از ویرایشگرهای کد و IDE-ها است. برای آشنایی با این نرم‌افزارها و کمک به انتخاب بهتر می‌توانید مطلب بهترین محیط برنامه نویسی پایتون در ۲۰۲۴ – معرفی ۲۰ IDE برتر را از مجله فرادرس مطالعه کنید.

۸. OnlinePython

در نگاه اول، وب‌سایت OnlinePython به کاربران خود، رابط کاربری بسیار ساده و سرراستی را ارائه می‌دهد که بتوانند بلافاصله کدنویسی کنند. بنابراین استفاده از این کامپایلر آنلاین پایتون برای هر تازه‌کاری بسیار ساده است. اما نکته دیگری نیز وجود دارد، OnlinePython به کاربران خود چندین گزینه مختلف برای پیکربندی ارائه می‌دهد. از تغییر اندازه فونت کدها گرفته تا فعال کردن اسکرول صفحه به صورت متحرک را می‌توان در این کامپایلر آنلاین انجام داد.

  • لینک دسترسی به کامپایلر OnlinePython (+)
کامپایلر آنلاین پایتون
«برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید»

ترکیب سادگی در استفاده و انعطاف‌پذیری، این کامپایلر آنلاین را به گزینه چندمنظوره‌ای برای استفاده توسط برنامه‌نویسان مبتدی و حرفه‌ای تبدیل کرده است.

ویژگی های کلیدی

کامپایلر OnlinePython آنلاین دارای مزایا و ویژگی‌های است که در فهرست زیر به صورت خلاصه بیان کرده‌ایم.

  • بسیار سرراست است و کاربری آسانی دارد.
  • چندین گزینه مختلف برای پیکربندی کامپایلر وجود دارد.
  • بسیار مناسب برای کار توسط برنامه‌نویسان مبتدی است.

۹. Programiz

سایت Programiz بخاطر دوره‌های آنلاینی که برگزار می‌کند و اینکه سکوی آنلاین برنامه‌نویسی است، شناخته می‌شود. بنابراین به‌سادگی قابل تشخیص است که مسئولان این سایت، کامپایلر آنلاین پایتون را هم به خدمات خود افزوده‌اند. کامپایلر آنلاین پایتون سایت Programiz، دسترسی ساده و کاربری آسانی دارد.

  • لینک دسترسی به کامپایلر Programiz (+)
کامپایلر آنلاین پایتون
«برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید»

مانند سایر کامپایلرهای آنلاین پایتون، این سایت هم به کاربران اجازه می‌دهد که کدهای خود را نوشته و در چند ثانیه اجرا کنند. بدون اینکه مجبور به دانلود و نصب هیچ ماژول یا برنامه‌ خاصی بر روی سیستم خود شوند. در ضمن می‌توان زبان برنامه‌نویسی را در همان صفحه کدنویسی به سادگی تغییر داد.

ویژگی های کلیدی

کامپایلر Programiz آنلاین دارای مزایا و ویژگی‌های است که در فهرست زیر به صورت خلاصه بیان کرده‌ایم.

  • کاربری و دسترسی بسیار ساده‌ای دارد.
  • از چندین زبان برنامه نویسی مختلف پشتیبانی می‌کند.
  • فرایند کامپایل و اجرای کدها به صورت سریع انجام می‌شود.

۱۰. صفحه اصلی سایت Python

وب‌سایت رسمی پایتون، Shell پایتون را برای استفاده کاربران به صورت آنلاین ارائه می‌دهد.

کاربران با کمک این Shell می‌توانند کدهای خود را به صورت مستقیم و از طریق مرورگر اینترنتی خود، نوشته و خط به خط اجرا کنند. اما برعکس بقیه کامپایلرهای نامبرده شده در این مطلب، تمام عملیات درون Shell پایتون انجام می‌شود. به این معنا که فضای کاری کاربران چیزی شبیه به ترمینال لینوکس یا خط فرمان ویندوز است.

  • لینک دسترسی به کامپایلر Python (+)
کامپایلر آنلاین پایتون
«برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید»

این فضای کاری برای کار توسط کاربران حرفه‌ای طراحی شده و بنابراین برنامه‌نویسان تازه‌کار ممکن است با استفاده از Shell برای نوشتن و اجرای کدهای پایتون، چندان احساس راحتی نکنند.

ویژگی های کلیدی

این کامپایلر آنلاین دارای مزایا و ویژگی‌های است که در فهرست زیر به صورت خلاصه بیان کرده‌ایم.

  • در این کامپایلر از مفسر رسمی پایتون استفاده می‌شود.
  • در عوض استفاده از «رابط کاربری گرافیکی» (GUI) از Shell استفاده می‌کند.
  • گزینه ایده‌آلی برای تست سریع کدهاست.

۱۱. Replit

از آنجا که Replit به کاربران خودش اجازه می‌دهد، تنظیمات و مشخصات مفسر پایتون را برای انجام پروژه‌های بزرگ تغییر دهند، عنوان پیشرفته‌ترین مفسر آنلاین پایتون در این مطلب به Replit تعلق می‌گیرد. علاوه بر این، Replit فضای کدنویسی اشتراکی را ارائه می‌دهد که کاربران مختلف می‌توانند با یکدیگر به صورت تیمی برروی پروژه خاصی کار کنند و در صورت نیاز کدهای خود را با هم به اشتراک بگذارند. در نتیجه چند کاربر می‌توانند به صورت همزمان کد بنویسند و سپس کدهای خود را کامپایل کرده و اجرا کنند.

  • لینک دسترسی به کامپایلر Replit (+)
کامپایلر آنلاین پایتون
«برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید»

همچنین با استفاده از Replit می‌توان به ویژگی‌های بسیار بیشتری مانند کنترل نسخه و مدیریت پکیج‌ها دست پیدا کرد.

ویژگی های کلیدی

کامپایلر آنلاین Replit دارای مزایا و ویژگی‌های است که در فهرست زیر به صورت خلاصه بیان کرده‌ایم.

  • از چندین زبان برنامه نویسی مختلف پشتیبانی می‌کند.
  • کدنویسی اشتراکی به صورت بی‌درنگ
  • بر اساس نیاز‌های پروژه در دست اقدام می‌توان مشخصات کامپایلر را سفارشی کرد.
  • پشتیبانی از کنترل نسخه و مدیریت پکیج‌ها برنامه‌نویسی

۱۲. Rextester

Rextester یکی از کامپایلرهای آنلاینی است که از پایتون‌های نسخه ۲ و ۳ و همچنین از بقیه زبان‌های برنامه‌نویسی نیز پشتیبانی می‌کند. این مسئله باعث شده که Rextester برای توسعه‌دهندگانی مناسب شود که می‌خواهند به صورت همزمان از چندین زبان برنامه‌نویسی استفاده کنند.

  • لینک دسترسی به کامپایلر Rextester (+)
کامپایلر آنلاین پایتون
«برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید»

این کامپایلر، رابط کاربری بسیار ساده و کاربرپسندی را ارائه می‌دهد. بنابراین نوشتن، کامپایل و اجرای کدهای پایتون به سادگی انجام می‌شود. Rextester همچنین از کدنویسی تیمی و تکنولوژی اشتراک‌گذاری قطعات کد بین کاربران پشتیبانی می‌کند.

ویژگی های کلیدی

کامپایلر آنلاین Rextester دارای مزایا و ویژگی‌های است که در فهرست زیر به صورت خلاصه بیان کرده‌ایم.

  • پشتیبانی از چندین زبان برنامه نویسی مختلف
  • رابط کاربری بسیار ساده و کاربر پسند
  • پشتیبانی از فضای کدنویسی تیمی و قابلیت به‌اشتراک‌گذاری قطعات کد

آموزش های تکمیلی پایتون با فرادرس

به منظور افزایش مهارت برنامه‌نویسی پایتون در اجرای پروژه‌های عملی، بهترین کار بررسی دوره‌های پروژه محور است. برای مثال، استفاده از متدهای رشته در پایتون برای پیاده‌سازی پروژه‌های عملی باعث نهادینه شدن دانش مربوط به کار با رشته‌ها در برنامه‌نویس می‌شود. با این هدف، فرادرس، فیلم‌های بسیار خوبی درباره آموزش پروژه محور انواع زبان‌های برنامه‌‌نویسی به‌ویژه پایتون طراحی و تولید کرده‌ است. در فهرست زیر، چند مورد از این فیلم‌های پروژه‌ محور زبان برنامه‌نویسی پایتون را معرفی کرده‌ایم.

در صورت تمایل به دیدن فیلم‌های بیشتر با کلیک بر روی تصویر پایین به صفحه اصلی این مجموعه آموزشی هدایت شده و از گزینه‌های بیشتری دیدن کنید.

مجموعه آموزش پروژه محور برنامه نویسی پایتون (Python)
«با کلیک بر روی تصویر بالا می‌توانید به صفحه اصلی مجموعه آموزش فیلم‌های پروژه محور برنامه نویسی پایتون هدایت شوید.»

۱۳. Scaler

Scaler در واقع ویرایشگر کد بر پایه وب است. این کد ادیتور آنلاین از زبان برنامه‌نویسی پایتون هم پشتیبانی می‌کند و حتی می‌توان گفت که بی‌نظیر است. زیرا دارای پنجره جدایی برای نمایش داده‌های ورودی کاربر از کدها و ترمینال است. با این ویژگی می‌توان به سادگی داده‌های ورودی و خروجی برنامه را در طول زمان اجرا ردیابی کرد.

  • لینک دسترسی به کامپایلر Scaler (+)
کامپایلر آنلاین پایتون
«برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید»

از امکانات دیگر این ویرایشگر کد آنلاین می‌توان به «دیباگ لحظه‌ای» (Real-Time Debugger) و امکان کدنویسی اشتراکی اشاره کرد که باعث شده‌اند Scaler به ابزار بسیار خوبی هم برای آموزش برنامه‌نویسی و هم برای توسعه پروژه‌های حرفه‌ای تبدیل شود.

ویژگی های کلیدی

کامپایلر آنلاین Scaler دارای مزایا و ویژگی‌های است که در فهرست زیر به صورت خلاصه بیان کرده‌ایم.

  • پشتیبانی از چندین زبان برنامه نویسی مختلف
  • دیباگ کنند و کامپایلر بی‌درنگ
  • «پشتیبانی از فضای کدنویسی تیمی» (Collaborative Coding Environment)

۱۴. W3School

وب‌سایت آموزشی W3School، یکی از ساده‌ترین کامپایلرهای آنلاین پایتون را طراحی و ارائه کرده است.

این کامپایلر طراحی شده که فقط یک کار را انجام دهد و آن کامپایل و اجرای کدهای پایتون به صورت آنلاین است و وظیفه خود را به‌خوبی انجام می‌دهد.

  • لینک دسترسی به کامپایلر W3School (+)
کامپایلر آنلاین پایتون
«برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید»

از آنجا که سایت W3School، دروس مربوط به پایتون را هم به صورت رایگان ارائه می‌دهد، کاربران می‌توانند به صورت همزمان و در یک مکان هم برنامه‌نویسی را یاد بگیرند و هم تمرین کنند.

ویژگی های کلیدی

کامپایلر آنلاین W3School دارای مزایا و ویژگی‌های است که در فهرست زیر به صورت خلاصه بیان کرده‌ایم.

  • رابط کاربری ساده و استفاده آسان
  • بر پایه مرورگر است، بنابراین نیاز به دانلود و نصب هیچ چیزی در کامیپوتر کاربران نیست.
  • گزینه بسیار ایده‌آلی برای آزمایش و آموزش سریع است.

۱۵. Tutorialspoint

Tutorialspoint کامپایلر بسیار ساده و در عین حال قدرتمندی است که از هر دو نسخه پایتون ۲ و ۳ پشتیبانی می‌کند. این نرم‌افزار رابط کاربری تمیز و شهودی دارد که باعث شده همه کاربران حتی افراد مبتدی هم به‌سادگی بتوانند با آن کار کنند. این کامپایلر ویژگی‌هایی مانند هایلایت کردن سینتکس، ایندنت‌گذاری خودکار و تکمیل کد را نیز فراهم کرده است. این ویژگی‌ها به سرراست شدن فرایند کدنویسی توسط توسعه‌دهندگان کمک بسیار زیادی می‌کنند.

  • لینک دسترسی به کامپایلر Tutorialspoint (+)
کامپایلر آنلاین پایتون
«برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید»

ویژگی های کلیدی

کامپایلر آنلاین Tutorialspoint دارای مزایا و ویژگی‌های است که در فهرست زیر به صورت خلاصه بیان کرده‌ایم.

  • پشتیبانی از پایتون ۲ و ۳
  • ظاهر ساده و رابط کاربری کاربرپسند
  • پشتیبانی از ابزار کمکی کدنویسی مانند هایلایت کردن سینتکس، ایندنت‌گذاری خودکار و تکمیل کد

جمع‌بندی

همه این وب‌سایت‌ها به عنوان کامپایلر آنلاین پایتون، محدوده‌ای از ویژگی‌ها و کاربردها را ارائه می‌دهند. با کمک امکانات مختلف ارائه شده توسط این کامپایلرها، نیازهای گوناگون برنامه‌نویسان حرفه‌ای و مبتدی در زمان کدنویسی برطرف می‌شود. فرقی نمی‌کند که به دنبال ابزار ساده‌ای برای اجرا و آزمایش کدها با سرعت زیاد هستید یا سکوی مستحکمی می‌خواهید که با هم‌تیمی‌ها خود در آن محیط به برنامه‌نویسی اشتراکی بپردازید. با کمک این مطلب می‌توانید کامپایلر آنلاین پایتون مناسب برای خود را پیدا کنید.

در این مطلب از مجله فرادرس، در ابتدا کامپایلر آنلاین پایتون را تعریف کردیم و بعد از آن ۱۵ مورد مختلف از این نرم‌افزار را بررسی کرده و ویژگی‌های هر کدام را به صورت مختصر و مفید بیان کردیم. با مطالعه مطلب حاضر، و با توجه به نیاز و هدف خود از برنامه‌نویسی می‌توانید کامپایلر مناسب خود را انتخاب کنید.

بر اساس رای ۰ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
analyticsindiamagshiksha
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *